Gå til innhold

Hvorfor ble du skilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva var årsaken til at du og din partner gikk fra hverandre? Var det du eller partneren din som ville skilles?💍💔

Anonymkode: 921c7...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jeg som satte foten ned - men jeg tror at han innerst inne ønsket at jeg skulle gjøre det.

Etter flere år med løgne, manipulering, vold, parterapi og you name it, fikk jeg høre at han var utro - og bevis var ekstremt enkelt å finne. Jeg hadde 24 timer i total krise og så visste jeg at jeg ikke kunne fortsette å leve med et menneske som løy for meg. Jeg har i ettertid fått vite at dette var dame nr tre han hadde lengre forhold til bak ryggen min. Så jeg er rimelig sikker på at jeg tok rett besluttning.

Anonymkode: 328e3...dd8

Skrevet

Vi bare vokste fra hverandre. 

Anonymkode: bb485...b9f

Skrevet

Ulikt verdisett. Mannen syntes det var helt riktig å forskjellsbehandle ungene; jeg syns det er forkastelig.

Anonymkode: 158ad...073

Skrevet

Jeg ble uplanlagt gravid med en mann jeg trodde var drømmemannen. Sjarmerende, oppmerksom og sterke familieverdier. Etter få måneder sammen ble han gradvis mer og mer kontrollerende, mistenksom, jeg tok ham i flere og flere løgner, og det bar helt galt avsted. Da han i tillegg var fysisk voldelig og truende, så gjorde jeg det slutt. Totalt var vi et par i nesten halvannet år, det ble slutt da barnet vårt var rundt fire mnd. Vi har ingen kontakt i dag. 

Anonymkode: d8a0c...1c1

Skrevet

Økonomisk utroskap, han sluttet å hjelpe til med noe hjemme, barna var bare til bry, han lå på sofaen og spiste mens vi andre satt ved bordet. Han meldte seg ut av familien og til slutt fikk han ultimatum: ta deg sammen eller så er vi ikke mer. Han valgte selv å ikke komme hjem fra jobb en dag, så da valgte vi det vel sånn begge to

Anonymkode: 39c62...976

Skrevet

Vokste fra hverandre. Var jeg som ville gå. 

Veldig godt samarbeid i dag og gode venner. 

Anonymkode: f5b66...205

Skrevet

Han fant seg en annen dame rett etter fødselen med nr 2. Flyttet rett inn til henne, omtrent på dagen. De fortjener hverandre, da begge gjorde det samme med sine daværende partnere og barn. Og begge er ekstremt selvsentrerte, egoistiske og mangler empati. De skulle bare ha barna for show. Altså fasaden de ville opprettholde. Men prioriterte dem ikke. Så sprakk fasaden og de flyttet utenland. Ikke sett eller hørt fra dem siden. 4 år nå

Anonymkode: d78d8...9fe

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vokste fra hverandre. Var jeg som ville gå. 

Veldig godt samarbeid i dag og gode venner. 

Hva vil det si for dere at dere vokste fra hverandre?

Anonymkode: 4dd4b...010

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var jeg som satte foten ned - men jeg tror at han innerst inne ønsket at jeg skulle gjøre det.

Etter flere år med løgne, manipulering, vold, parterapi og you name it, fikk jeg høre at han var utro - og bevis var ekstremt enkelt å finne. Jeg hadde 24 timer i total krise og så visste jeg at jeg ikke kunne fortsette å leve med et menneske som løy for meg. Jeg har i ettertid fått vite at dette var dame nr tre han hadde lengre forhold til bak ryggen min. Så jeg er rimelig sikker på at jeg tok rett besluttning.

Ingen tvil om at du gjorde det rette i å gå fra den mannen.

Men jeg lurer litt på - når vold ikke fikk deg til å gå, hvorfor gjorde utroskap det? Var det det som fikk ristet deg ut av grepet manipulasjonen hans hadde på deg? (ikke kritikk, lurer oppriktig)

Anonymkode: ab076...bc5

Skrevet

Min mann fant ut vi skulle skilles, noe veldig mange andre fikk vite før jeg fikk vite det. Nå har det vist seg i ettertid han hadde ny dame i fire år mens vi var sammen, så han ett virkelig kupp. Ekstremt glad jeg ikke hadde barn med han hvertfall, selv om mine unger syns det var veldig vanskelig siden han hadde vært som en far for de. Han har sagt og gjort så mye dumt at ungene ikke kan fordra navnet hans engang. 

Anonymkode: 1505f...70d

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tvil om at du gjorde det rette i å gå fra den mannen.

Men jeg lurer litt på - når vold ikke fikk deg til å gå, hvorfor gjorde utroskap det? Var det det som fikk ristet deg ut av grepet manipulasjonen hans hadde på deg? (ikke kritikk, lurer oppriktig)

Det var vel dråpen. Vold osv kom så gradvis da barna var små. Han sa han ville kreve 50-50. Jeg torde ikke gå. Da utroskapen kom var barna litt større. Jeg hadde kjempet så hårdt så lenge for å få forholdet til å fungere. Da jeg fikk bevis for at han løy for meg raknet det hele.

Skrevet

Vi hadde helt vilt ulike ideer om barneoppdragelse skulle det vise seg. I tillegg kom det frem at han egentlig ikke ville ha barn med meg. Da jeg gjorde det slutt og han bare ville ha samvær med den ene ungen skjønte jeg at jeg hadde gjort rett. 

Anonymkode: ccfee...5aa

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil det si for dere at dere vokste fra hverandre?

Anonymkode: 4dd4b...010

Vi fikk ulike interesser med årene, ønsket forskjellige ting. Eneste felles vi hadde mot slutten var barnet vårt. Endte opp med forskjellig vennegjeng også. 

Skrevet

Han var utro over tid! 

Anonymkode: 5a3ca...bbb

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han var utro over tid! 

Anonymkode: 5a3ca...bbb

Fortalte han det selv?eller fant du ut av det selv?

Anonymkode: 0a8f3...0a6

Skrevet

Vi sluttet å være kjærester, var bare samarbeidspartere. Jeg tenkte lenge på at vi måtte gjøre noe. Følelsene slokna, men jeg håpet at vi kunne tenne en gnist igjen. Så var han utro, og da vi gikk i parterapi innså jeg at bålet vårt var altfor utbrent til å klare å  finne gnister igjen.

Skrevet

Jeg var lei av å være mammaen og hushjelpen hans. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel dråpen. Vold osv kom så gradvis da barna var små. Han sa han ville kreve 50-50. Jeg torde ikke gå. Da utroskapen kom var barna litt større. Jeg hadde kjempet så hårdt så lenge for å få forholdet til å fungere. Da jeg fikk bevis for at han løy for meg raknet det hele.

Takk for svar. Var som sagt ikke ment som kritikk. Jeg tenker den utroskapen hans da var en god ting - den fikk deg ut av grepet hans. Bra du kom deg unna! Håper du og ungene har fått det bra nå!

Skrevet

Ble gravid etter 6 mnd som helgekjærester, hans førstefødte var hos moren annenhver helg. Flyttet inn til de to like etterpå. Vi var grunnleggende forskjellige ang barneoppdragelse, hushold og tidsbruk på jobb. Jeg endte opp med omtrent fullt ansvar for barnet hans og gjorde det meste i huset. For han var det aldri godt nok. Vasket jeg badet med vanlig såpevann, vasket han med klor etterpå. Han dro fingeren i vinduskarmene for å se om det var vasket godt nok. Han var også veldig tydelig på at han ikke ønsket at jeg ble gravid, han ville være gift først. Vi kranglet mye gjennom hele svangerskapet. Da babyen var 7 uker, hadde vi en krangel, hvor jeg til slutt spurte «vil du at jeg skulle tatt abort?» Han svarte «hadde du ønsket å ta vare på parforholdet vårt, hadde du tatt abort, ja». 

Jeg sa at det var hintet mitt og at jeg kom til å flytte dagen etter. Han trodde ikke på meg, bare lo og sa at det ville jeg aldri tørre, for da skulle han gjøre livet mitt til et helvete. Jeg dro dagen etter og så meg aldri tilbake. 

Etter ett år med heftig trakassering og ufinheter, samtidig som vi gikk til psykolog på Bup, klarte vi å jobbe oss igjennom alt og er i dag veldig, veldig gode venner. Vi er enige om at vi gjorde alt feil i begynnelsen, men også at vi passer bedre som venner enn kjærester. Han er gift og vi har et nært samarbeid, alle tre. Han er en flott pappa for barnet vårt og stiller opp både emosjonelt og økonomisk, for oss begge. 

Anonymkode: 08c2b...758

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Var som sagt ikke ment som kritikk. Jeg tenker den utroskapen hans da var en god ting - den fikk deg ut av grepet hans. Bra du kom deg unna! Håper du og ungene har fått det bra nå!

Takk. Vi har det mye bedre nå! 

Skrevet

Psykisk vold mot meg og treåringen. 

Anonymkode: 84caf...f0c

Skrevet

Ulikt verdisett. Jeg trodde på monogami, han trodde på å stikke tissen sin inn i flest mulig damer.

Anonymkode: 74f87...bd2

Skrevet

Han måtte «finne seg selv» og det viste seg at det hadde han allerede gjort i kollegaen sin.

Anonymkode: 1f8a4...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...