Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Har en pĂ„ fem Ă„r som for lenge siden skulle begynt Ă„ ligge pĂ„ eget rom i 2. Etg. VĂ„rt rom er i fĂžrste. Jeg har vĂŠrt sĂ„ redd for trappa, er en slik trapp som er bred pĂ„ en side og smal pĂ„ andre. Er sĂ„ redd at han skal gĂ„ ned trappa om natta, ta den smaleste delen og falle rett ned pĂ„ fliser. FĂžler samtidig at han er litt stor for slik sikkerhetsdĂžr. Er jeg bare overbekymra eller er det med grunn. Skytt i veiđ Anonymkode: b6d88...b7a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Fem Ă„r?! Om han er normaltfungerende sĂ„ tror jeg du vet svaret selv. đ Anonymkode: 72364...cc1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en pĂ„ fem Ă„r som for lenge siden skulle begynt Ă„ ligge pĂ„ eget rom i 2. Etg. VĂ„rt rom er i fĂžrste. Jeg har vĂŠrt sĂ„ redd for trappa, er en slik trapp som er bred pĂ„ en side og smal pĂ„ andre. Er sĂ„ redd at han skal gĂ„ ned trappa om natta, ta den smaleste delen og falle rett ned pĂ„ fliser. FĂžler samtidig at han er litt stor for slik sikkerhetsdĂžr. Er jeg bare overbekymra eller er det med grunn. Skytt i veiđ Anonymkode: b6d88...b7a Nei. Du er ikke det. 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fem Ă„r?! Om han er normaltfungerende sĂ„ tror jeg du vet svaret selv. đ Anonymkode: 72364...cc1 Det var en trist sak om en femĂ„ring som dĂžde.. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G176O6/femaaring-doede-etter-fallulykke Jeg synes ikke HI er hysterisk! Anonymkode: c77fb...a8f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Oi, jeg lar barnet pÄ to Är gÄ alene i trappen. Anonymkode: f0765...9c0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, jeg lar barnet pÄ to Är gÄ alene i trappen. Anonymkode: f0765...9c0 Det er oi, ja! Anonymkode: c77fb...a8f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Ja, du er litt hysterisk her đ En 5-Ă„ring klarer Ă„ fungere i en trapp. Han er nok smart nok til Ă„ analysere seg frem til at han skal bevege seg nedover pĂ„ den brede delen av trappen. Anonymkode: 83c92...639
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Du er ikke det. Det var en trist sak om en femÄring som dÞde.. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G176O6/femaaring-doede-etter-fallulykke Jeg synes ikke HI er hysterisk! Anonymkode: c77fb...a8f Det stÄr jo ingenting om omstendighetene. Det er sjeldent at 5-Äringer faller og dÞr i trapper. 5-Äringer begynner pÄ skolen i Norge. De er avanserte nok til Ä lÊre Ä skrive, lese og regne matematikk. De er utviklet nok til Ä lÊre om jordens opprinnelse, menneskelig anatomi og de fleste 5-Äringer er bedre pÄ IT enn foreldregenerasjonen. Men, de skal ikke klare Ä vÊre smart nok til Ä skjÞnne hvordan en trapp fungerer? NÄ slapper vi av, folkens! Anonymkode: 83c92...639
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 SĂ„nn trapp har vi ogsĂ„. Alle barna har hatt soverom i 2 etg bestandig. Og alle lever i beste velgĂ„ende i dag!!!đđ»đ Anonymkode: dfc44...643
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 Egentlig ikke redd for det i vÄkentilstand, men redd for at han kan gÄ ned litt sÄnn i halvsÞvne. Anonymkode: b6d88...b7a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Du er ikke det. Det var en trist sak om en femÄring som dÞde.. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G176O6/femaaring-doede-etter-fallulykke Jeg synes ikke HI er hysterisk! Anonymkode: c77fb...a8f Du finner alt pÄ nett. Barn som drukner i badekar, drukner i bÄt eller badeulykker, dÞr i ulykker i barnehage eller pÄ skole, sykkelulykker og bilulykker. Det tryggeste er i grunnen Ä bruke prevensjon og ikke sette barn til verden i det hele tatt! Anonymkode: dfc44...643
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Egentlig ikke redd for det i vÄkentilstand, men redd for at han kan gÄ ned litt sÄnn i halvsÞvne. Anonymkode: b6d88...b7a Det er jo bare Ä passe pÄ at det stÄr pÄ lys i trappa om natta. Da ser han ordentlig Anonymkode: dfc44...643
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er oi, ja! Anonymkode: c77fb...a8f Neida. Fins da mÄte pÄ hvor overbeskyttende man skal vÊre. Ja, man kan fÞlge med. Men hallo... Anonymkode: ed276...0de
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Egentlig ikke redd for det i vÄkentilstand, men redd for at han kan gÄ ned litt sÄnn i halvsÞvne. Anonymkode: b6d88...b7a Enig med deg. Jeg hadde ogsÄ vÊrt urolig for det. Anonymkode: ffcd7...c2e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #14 Skrevet 9. august 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stÄr jo ingenting om omstendighetene. Det er sjeldent at 5-Äringer faller og dÞr i trapper. 5-Äringer begynner pÄ skolen i Norge. De er avanserte nok til Ä lÊre Ä skrive, lese og regne matematikk. De er utviklet nok til Ä lÊre om jordens opprinnelse, menneskelig anatomi og de fleste 5-Äringer er bedre pÄ IT enn foreldregenerasjonen. Men, de skal ikke klare Ä vÊre smart nok til Ä skjÞnne hvordan en trapp fungerer? NÄ slapper vi av, folkens! Anonymkode: 83c92...639 Her overvurderer du 5-Äringer voldsomt. Og jordens opprinnelse? Den vet du ingenting om. Forskjell pÄ lÊre og vranglÊre. Anonymkode: c77fb...a8f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #15 Skrevet 9. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du finner alt pÄ nett. Barn som drukner i badekar, drukner i bÄt eller badeulykker, dÞr i ulykker i barnehage eller pÄ skole, sykkelulykker og bilulykker. Det tryggeste er i grunnen Ä bruke prevensjon og ikke sette barn til verden i det hele tatt! Anonymkode: dfc44...643 Det er faktisk ikke trygt Ä bruke prevensjon Anonymkode: c77fb...a8f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #16 Skrevet 9. august 2019 Ok dere som deler bekymringen min, hva hadde dere gjort da? Anonymkode: b6d88...b7a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #17 Skrevet 9. august 2019 Jeg kommer aldri til Ä ha barna i 2. etg og ligge nede selv pÄ grunn av brann. Min 10-Äring fÄr rom nede nÄ, da klarer hun Ä redde seg ut selv hvis hun mÄ. Anonymkode: c32b3...a79
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #18 Skrevet 9. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok dere som deler bekymringen min, hva hadde dere gjort da? Anonymkode: b6d88...b7a  Min 6 Äring kan plutselig komme opp (etter at han har sovnet) og vÊre helt i svime. Det er jo vanlig hos barn. Derfor hadde jeg vÊrt som deg; urolig. Og for Ä fÄ en god natt sÞvn hadde jeg beholdt han pÄ foreldrerommet (hvis det er der han sover idag), eller satt opp en sikkerhetsanordning. Spiller vel ingen rolle hvis mange her kaller deg overbeskyttende!  Det viktige er at du og gutten din har det bra og sover godt. Anonymkode: ffcd7...c2e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #19 Skrevet 9. august 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her overvurderer du 5-Ă„ringer voldsomt. Og jordens opprinnelse? Den vet du ingenting om. Forskjell pĂ„ lĂŠre og vranglĂŠre. Anonymkode: c77fb...a8f Jo, den vet vi mye omđ  Anonymkode: 83c92...639
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #20 Skrevet 9. august 2019 Vi har ogsÄ sÄnn trapp, tok vekk vÄr grind for ihvertfall halvannet Är siden. Har en pÄ 3.5. Han gÄr jo ned der alene nÄr han akkurat har vÄknet. Jeg synes du er litt hysterisk ja. Anonymkode: 8bf7e...699
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #21 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev: Ok dere som deler bekymringen min, hva hadde dere gjort da? Anonymkode: b6d88...b7a Hvis du er veldig bekymret, noe jeg mener at du ikke bÞr vÊre, sÄ kan du installerer en trappegrinn. Det finnes fremdeles, ikke sant? Anonymkode: 28e09...a7a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #22 Skrevet 9. august 2019 Tror jeg sover pÄ en madrass i samme etasje noen nettet for Ä se hva som skjer. Tenkte st jeg evt senere kunne sette en madrass nederst under trappa for sikkerhetsskyld. Anonymkode: b6d88...b7a
Polly-Esther Skrevet 9. august 2019 #23 Skrevet 9. august 2019 Jeg tenker ogsÄ at dette er litt hysterisk. Vi har hatt en lik situasjon med vÄr gutt; passet bare pÄ at det var lys i trappegangen sÄ han kunne se hvor han gikk. Det er mye som potensielt er farlig, ogsÄ nÄr de er stÞrre, selv nÄr de blir voksne. En gang skal de til og med kjÞre bil! Tror det er sunt Ä slippe dem litt lÞs, men jeg kan kjenne igjen at det ikke er sÄ lett.
Tussiline Skrevet 9. august 2019 #24 Skrevet 9. august 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev:  Min 6 Ă„ring kan plutselig komme opp (etter at han har sovnet) og vĂŠre helt i svime. Det er jo vanlig hos barn. Derfor hadde jeg vĂŠrt som deg; urolig. Og for Ă„ fĂ„ en god natt sĂžvn hadde jeg beholdt han pĂ„ foreldrerommet (hvis det er der han sover idag), eller satt opp en sikkerhetsanordning. Spiller vel ingen rolle hvis mange her kaller deg overbeskyttende!  Det viktige er at du og gutten din har det bra og sover godt. Anonymkode: ffcd7...c2e Jeg er helt enig med deg - det viktigste er faktisk at HI og barnet sover godt! Man kan kalles bĂ„de det ene og det andre, men sannheten er jo at alle barn er forskjellige, og situasjonen bĂžr bedĂžmmes deretter. Det som funker for noen og deres barn, funker ikke nĂždvendigvis for andre. Jeg hadde fĂžlt det samme som deg, HI. Mitt barn er nĂ„ 7, og det er fĂžrst nĂ„ at jeg klarer Ă„ slappe sĂ„pass av om natten at vi kan ligge i hver vĂ„r etasje. Hadde vi hatt fysisk mulighet, hadde jeg helst hatt alle i huset i samme etasje. SĂ„ HI: du gjĂžr det du mĂ„ for Ă„ fĂ„ gode nattesĂžvner for bĂ„de deg og barnet ditt - det vĂŠre seg sikring eller at barnet sover pĂ„ samme rom som dere til du fĂžler deg trygg nok. Tiden nĂ„r de er store nok til at de kan sove «overalt» og man slipper slike bekymringer som dette kommer tidsnok :-)! Â
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #25 Skrevet 9. august 2019 Regner med dere ikke kjĂžrer bil heller? Det er i alle fall farlig đ± Anonymkode: bb254...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ