GĂ„ til innhold

Er det bare jeg som er overhysterisk🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pÄ fem Är som for lenge siden skulle begynt Ä ligge pÄ eget rom i 2. Etg. VÄrt rom er i fÞrste. Jeg har vÊrt sÄ redd for trappa, er en slik trapp som er bred pÄ en side og smal pÄ andre. Er sÄ redd at han skal gÄ ned trappa om natta, ta den smaleste delen og falle rett ned pÄ fliser. FÞler samtidig at han er litt stor for slik sikkerhetsdÞr. 

Er jeg bare overbekymra eller er det med grunn. 

Skytt i vei😉

Anonymkode: b6d88...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fem Ă„r?! Om han er normaltfungerende sĂ„ tror jeg du vet svaret selv. 😛

Anonymkode: 72364...cc1

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en pÄ fem Är som for lenge siden skulle begynt Ä ligge pÄ eget rom i 2. Etg. VÄrt rom er i fÞrste. Jeg har vÊrt sÄ redd for trappa, er en slik trapp som er bred pÄ en side og smal pÄ andre. Er sÄ redd at han skal gÄ ned trappa om natta, ta den smaleste delen og falle rett ned pÄ fliser. FÞler samtidig at han er litt stor for slik sikkerhetsdÞr. 

Er jeg bare overbekymra eller er det med grunn. 

Skytt i vei😉

Nei. Du er ikke det.

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fem Ă„r?! Om han er normaltfungerende sĂ„ tror jeg du vet svaret selv. 😛

Anonymkode: 72364...cc1

Det var en trist sak om en femÄring som dÞde.. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G176O6/femaaring-doede-etter-fallulykke

Jeg synes ikke HI er hysterisk!

Anonymkode: c77fb...a8f

Skrevet

Oi, jeg lar barnet pÄ to Är gÄ alene i trappen. 

Anonymkode: f0765...9c0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, jeg lar barnet pÄ to Är gÄ alene i trappen. 

Anonymkode: f0765...9c0

Det er oi, ja!

Skrevet

Ja, du er litt hysterisk her 😉 En 5-Ă„ring klarer Ă„ fungere i en trapp. 

Han er nok smart nok til Ä analysere seg frem til at han skal bevege seg nedover pÄ den brede delen av trappen. 

Anonymkode: 83c92...639

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Du er ikke det.

Det stÄr jo ingenting om omstendighetene. Det er sjeldent at 5-Äringer faller og dÞr i trapper. 

5-Äringer begynner pÄ skolen i Norge. De er avanserte nok til Ä lÊre Ä skrive, lese og regne matematikk. De er utviklet nok til Ä lÊre om jordens opprinnelse, menneskelig anatomi og de fleste 5-Äringer er bedre pÄ IT enn foreldregenerasjonen. Men, de skal ikke klare Ä vÊre smart nok til Ä skjÞnne hvordan en trapp fungerer? NÄ slapper vi av, folkens! 

Skrevet

SÄnn trapp har vi ogsÄ. 

Alle barna har hatt soverom i 2 etg bestandig. 

Og alle lever i beste velgĂ„ende i dag!!!đŸ‘đŸ»đŸ˜„

Anonymkode: dfc44...643

Skrevet

Egentlig ikke redd for det i vÄkentilstand, men redd for at han kan gÄ ned litt sÄnn i halvsÞvne. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Du er ikke det.

Du finner alt pÄ nett. Barn som drukner i badekar, drukner i bÄt eller badeulykker, dÞr i ulykker i barnehage eller pÄ skole, sykkelulykker og bilulykker. 

Det tryggeste er i grunnen Ă„ bruke prevensjon og ikke sette barn til verden i det hele tatt!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig ikke redd for det i vÄkentilstand, men redd for at han kan gÄ ned litt sÄnn i halvsÞvne. 

Det er jo bare Ä passe pÄ at det stÄr pÄ lys i trappa om natta. Da ser han ordentlig 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er oi, ja!

Neida. Fins da mÄte pÄ hvor overbeskyttende man skal vÊre.  Ja, man kan fÞlge med. Men hallo... 

Anonymkode: ed276...0de

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg. Jeg hadde ogsÄ vÊrt urolig for det.

Anonymkode: ffcd7...c2e

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stÄr jo ingenting om omstendighetene. Det er sjeldent at 5-Äringer faller og dÞr i trapper. 

5-Äringer begynner pÄ skolen i Norge. De er avanserte nok til Ä lÊre Ä skrive, lese og regne matematikk. De er utviklet nok til Ä lÊre om jordens opprinnelse, menneskelig anatomi og de fleste 5-Äringer er bedre pÄ IT enn foreldregenerasjonen. Men, de skal ikke klare Ä vÊre smart nok til Ä skjÞnne hvordan en trapp fungerer? NÄ slapper vi av, folkens! 

Her overvurderer du 5-Äringer voldsomt. Og jordens opprinnelse? Den vet du ingenting om. Forskjell pÄ lÊre og vranglÊre.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du finner alt pÄ nett. Barn som drukner i badekar, drukner i bÄt eller badeulykker, dÞr i ulykker i barnehage eller pÄ skole, sykkelulykker og bilulykker. 

Det tryggeste er i grunnen Ă„ bruke prevensjon og ikke sette barn til verden i det hele tatt!

Det er faktisk ikke trygt Ă„ bruke prevensjon

Skrevet

Ok dere som deler bekymringen min, hva hadde dere gjort da? 

Skrevet

Jeg kommer aldri til Ä ha barna i 2. etg og ligge nede selv pÄ grunn av brann. Min 10-Äring fÄr rom nede nÄ, da klarer hun Ä redde seg ut selv hvis hun mÄ. 

Anonymkode: c32b3...a79

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 6 Äring kan plutselig komme opp (etter at han har sovnet) og vÊre helt i svime. Det er jo vanlig hos barn. Derfor hadde jeg vÊrt som deg; urolig. Og for Ä fÄ en god natt sÞvn hadde jeg beholdt han pÄ foreldrerommet (hvis det er der han sover idag), eller satt opp en sikkerhetsanordning. Spiller vel ingen rolle hvis mange her kaller deg overbeskyttende!  Det viktige er at du og gutten din har det bra og sover godt. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her overvurderer du 5-Äringer voldsomt. Og jordens opprinnelse? Den vet du ingenting om. Forskjell pÄ lÊre og vranglÊre.

Jo, den vet vi mye om😅 

Skrevet

Vi har ogsÄ sÄnn trapp, tok vekk vÄr grind for ihvertfall halvannet Är siden.  Har en pÄ 3.5. Han gÄr jo ned der alene nÄr han akkurat har vÄknet.  Jeg synes du er litt hysterisk ja. 

Anonymkode: 8bf7e...699

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Hvis du er veldig bekymret, noe jeg mener at du ikke bÞr vÊre, sÄ kan du installerer en trappegrinn. Det finnes fremdeles, ikke sant? 

Anonymkode: 28e09...a7a

Skrevet

Tror jeg sover pÄ en madrass i samme etasje noen nettet for Ä se hva som skjer. Tenkte st jeg evt senere kunne sette en madrass nederst under trappa for sikkerhetsskyld. 

Skrevet

Jeg tenker ogsÄ at dette er litt hysterisk. Vi har hatt en lik situasjon med vÄr gutt; passet bare pÄ at det var lys i trappegangen sÄ han kunne se hvor han gikk. Det er mye som potensielt er farlig, ogsÄ nÄr de er stÞrre, selv nÄr de blir voksne. En gang skal de til og med kjÞre bil! Tror det er sunt Ä slippe dem litt lÞs, men jeg kan kjenne igjen at det ikke er sÄ lett.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 6 Äring kan plutselig komme opp (etter at han har sovnet) og vÊre helt i svime. Det er jo vanlig hos barn. Derfor hadde jeg vÊrt som deg; urolig. Og for Ä fÄ en god natt sÞvn hadde jeg beholdt han pÄ foreldrerommet (hvis det er der han sover idag), eller satt opp en sikkerhetsanordning. Spiller vel ingen rolle hvis mange her kaller deg overbeskyttende!  Det viktige er at du og gutten din har det bra og sover godt. 

Jeg er helt enig med deg - det viktigste er faktisk at HI og barnet sover godt!

Man kan kalles bÄde det ene og det andre, men sannheten er jo at alle barn er forskjellige, og situasjonen bÞr bedÞmmes deretter. Det som funker for noen og deres barn, funker ikke nÞdvendigvis for andre.

Jeg hadde fÞlt det samme som deg, HI. Mitt barn er nÄ 7, og det er fÞrst nÄ at jeg klarer Ä slappe sÄpass av om natten at vi kan ligge i hver vÄr etasje. Hadde vi hatt fysisk mulighet, hadde jeg helst hatt alle i huset i samme etasje. 

SÄ HI: du gjÞr det du mÄ for Ä fÄ gode nattesÞvner for bÄde deg og barnet ditt - det vÊre seg sikring eller at barnet sover pÄ samme rom som dere til du fÞler deg trygg nok. Tiden nÄr de er store nok til at de kan sove «overalt» og man slipper slike bekymringer som dette kommer tidsnok :-)!

Skrevet

Regner med dere ikke kjĂžrer bil heller? Det er i alle fall farlig đŸ˜±

Anonymkode: bb254...a59

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...