Gå til innhold

Barnefar holder barnet tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier jeg ikke får barnet hjem igjen før jeg har hevet ut kjæresten min da han ble voldelig mot meg i fylla(på ferien vår uten barna tilstede). 

Har han lov til dette? 

(Barnet har fast bosted her hvis det har noen betydning)

Anonymkode: 2f42c...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om han har loven på sin side, men jeg er enig med han.

Anonymkode: 29bca...49c

Skrevet

Jeg ville faktisk sterkt vurdert å gjøre det samme om jeg var far i denne situasjonen.

Når en person har gått over til å bruke vold mot partneren har denne ofte krysset en grense som gjør det lettere å utøve vold igjen.

Fylla har absolutt ingen skyld. Hvorfor kaster du ham ikke ut?

Anonymkode: 24a56...2a0

Skrevet

Hadde ikke latt barna mine bo med en voksen som kan bli voldelig. Da hadde jeg holdt igjen barna og bedt om hovedomsorg.

Anonymkode: 2a6aa...d59

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme som far, samtidig meldt deg til barnevernet og tatt saken til domstolen.

Anonymkode: c55a9...7f4

Skrevet

Hva mener du om det at kjæresten/samboeren var voldelig mot deg, Hi?

Hva gjorde han? Hva sa/gjorde han etterpå?

Hva har han sagt han skal gjøre for å hindre at han igjen blir voldelig? Har han sagt noe i det hele tatt?

Hva tenker du selv om å la barnet ditt bo med en mann som er voldelig mot den som skal være hans kjæreste - deg? Du må huske at barnet ditt ikke er det kjæreste han har selv om det er det for deg...

Mener du at far til barnet er urimelig når han holder tilbake barnet deres?

Anonymkode: 24a56...2a0

Skrevet

Fornuftig far! 

Nå skal mor bare være like fornuftig. 

Anonymkode: 88920...183

Skrevet

Fornuftig far! 

Anonymkode: 83b8b...b33

Skrevet

Skulle bare mangle,sier nå jeg!Barnet går først og siden du ikke vil beskytte det må far gjøre det!

Skrevet

Dere som sier dere hadde gjort det samme; har dere vært utsatt for det samme!? 

For jeg har; av min mann. Far til mine barn. Det var en kjempekrangel basert på mange faktorer som førte til det. Nå skal det sies at det er litt lettere å hive ut en mann som ikke er far til egne barn, men poenget er det samme. Ingen vet hva som lå bak. Det ER IKKE GREIT med vold, men noen ganger kan det være greit å innse at ikke verden er så sort-hvitt og at det kan ligge ting bak som har ført til det. Min mann har iløpet av våre 18 år aldri vært voldelig. Aldri! Og han kommer aldri noensinne til å være det igjen. Det ble med den ene gangen. Skal han aldri få se barna sine igjen da? 

HI, snakk med en advokat og forhør deg hva du skal gjøre med at han holder barna tilbake! Og tenk deg godt om hvorvidt du ønsker å beholde kjæresten din eller ikke 

Anonymkode: f22f5...325

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke far alene som bestemmer hvor barnet skal bo. Han får gå via de rette kanalene om han mener barnet ikke bør være hos deg, han kan ikke bare holde igjen samvær. 

Vet ikke hvem man går til når barn ikke leveres tilbake fra samvær. Hadde prøvd barnevernet eller politiet.

Anonymkode: fabda...738

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvfølgelig ikke far alene som bestemmer hvor barnet skal bo. Han får gå via de rette kanalene om han mener barnet ikke bør være hos deg, han kan ikke bare holde igjen samvær. 

Vet ikke hvem man går til når barn ikke leveres tilbake fra samvær. Hadde prøvd barnevernet eller politiet.

Hadde i hvertfall ikke brukt barnevernet..."Kan dere hjelpe meg,for barnefar nekter å levere tilbake barnet mitt fordi samboeren min er voldelig"?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som sier dere hadde gjort det samme; har dere vært utsatt for det samme!? 

For jeg har; av min mann. Far til mine barn. Det var en kjempekrangel basert på mange faktorer som førte til det. Nå skal det sies at det er litt lettere å hive ut en mann som ikke er far til egne barn, men poenget er det samme. Ingen vet hva som lå bak. Det ER IKKE GREIT med vold, men noen ganger kan det være greit å innse at ikke verden er så sort-hvitt og at det kan ligge ting bak som har ført til det. Min mann har iløpet av våre 18 år aldri vært voldelig. Aldri! Og han kommer aldri noensinne til å være det igjen. Det ble med den ene gangen. Skal han aldri få se barna sine igjen da? 

HI, snakk med en advokat og forhør deg hva du skal gjøre med at han holder barna tilbake! Og tenk deg godt om hvorvidt du ønsker å beholde kjæresten din eller ikke 

Anonymkode: f22f5...325

Men her er det ikke far eller mor som er voldelig, men kjæresten til mor. 

Skrevet
4 minutter siden, Østerdølen skrev:

Hadde i hvertfall ikke brukt barnevernet..."Kan dere hjelpe meg,for barnefar nekter å levere tilbake barnet mitt fordi samboeren min er voldelig"?

Det kommer jo an på om man ønsker en vurdering fra barnevernet eller ikke. Merkelig at ikke far har meldt bekymring når han åpenbart er så bekymra.

Skrevet

Hadde det vært omvendt - at min eksmanns kjæreste hadde vært vpldelig i fylla - hadde jeg også vært mer enn skeptisk til å la barna bo der. 

Da måtte det i alle fall konkrete tiltak på bordet. Denne samboeren måtte aktivt jobbe for at det ikke skal kunne skje igjen. Jeg kjenner noen voksne som vokste opp med at deres far var voldelig mot deres mor - men kun i fylla, og han rørte ikke barna. Likevel er de tydelig preget av dette den dag i dag. Så nei, jeg skjønner at han ikke vil at barna skal bo med din samboer. Det er faktisk alvorlig dette.

Anonymkode: bda2a...486

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært omvendt - at min eksmanns kjæreste hadde vært vpldelig i fylla - hadde jeg også vært mer enn skeptisk til å la barna bo der. 

Da måtte det i alle fall konkrete tiltak på bordet. Denne samboeren måtte aktivt jobbe for at det ikke skal kunne skje igjen. Jeg kjenner noen voksne som vokste opp med at deres far var voldelig mot deres mor - men kun i fylla, og han rørte ikke barna. Likevel er de tydelig preget av dette den dag i dag. Så nei, jeg skjønner at han ikke vil at barna skal bo med din samboer. Det er faktisk alvorlig dette.

Det er ingen som mener at barn bør vokse opp i voldelige hjem. Poenget er at far må ta dette gjennom de riktige kanalene. Han kan ikke agere som både påtalemyndighet og dommer. Vi har samfunnsinstitusjoner som tar seg av sånt.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ingen som mener at barn bør vokse opp i voldelige hjem. Poenget er at far må ta dette gjennom de riktige kanalene. Han kan ikke agere som både påtalemyndighet og dommer. Vi har samfunnsinstitusjoner som tar seg av sånt.

Selvfølgelig. Men han har all rett til å reagere! 

Skrevet

Og da får du jo se hva som er viktigst for deg, ungene eller en voldelig kødd. Det er i ingen formildende omstendigheter for vold. Ingen. Men om det er viktigere for deg å få pult enn å ha ungene så får du overlate ungene til far.

Skrevet

Lurer på om du er et troll. Hvordan vet eksen at din nye type ble voldelig når barna ikke var tilstede og det skjedde i ferie i tillegg? Eller ble du såpass banket at du gikk med blåveis og andre synlige skader at det er åpenbart for alle?

Uansett, jeg syns at faren gjør riktig i å reagere, men han må bruke riktig kanal. Å bare nekte barna levere kan han ikke gjøre.

Anonymkode: 8f0d3...310

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme som far.

Jeg hadde aldri sendt barna mine frivillig til et hjem med en voldelig voksenperson. 

Og hadde jeg vært deg hadde jeg skipet den voldelige dritten ut med én gang. 

Barna kommer først.

Skrevet

Lov og lov.... du vil heller ha barna dine hos en mann som slår deg.?

selv om dette skjer om natten  og kvelden vekket bråket barna. De blir redde. Du kan påføre barna dine psykiske problemer i voksen livet.

bestefaren til barna dine gjør det riktige. Han burde  egentlig ha snakket med barnevernet. 

Anonymkode: 2dffd...f66

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lov og lov.... du vil heller ha barna dine hos en mann som slår deg.?

selv om dette skjer om natten  og kvelden vekket bråket barna. De blir redde. Du kan påføre barna dine psykiske problemer i voksen livet.

bestefaren til barna dine gjør det riktige. Han burde  egentlig ha snakket med barnevernet. 

Jeg  skrev bestefar, mente far til barna

Skrevet

Lov vet jeg ikke. Men tror neppe han får problemer med noen instanser ved å holde barnet tilbake når kjæresten din er voldelig. Hadde gjort akkurat det samme uten å blunke.

Skrevet

Heia far! Han er den eneste som gjør noe riktig her.
Du derimot må ta deg en skikkelig tenkepause når du lurer på om far har rett til å holde igjen ungene etter du har fått bank. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...