Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #26 Skrevet 7. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Fem katter i et byggefelt. Sånne som deg er en pest og en plage. Anonymkode: 4bb1f...bf6 Og folk som deg, som kommer med slike kommentarer, er en pest og en plage. Anonymkode: d90b1...02f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #27 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tipper vi kommer dit en dag. Jo før jo bedre. Boligpolitikken nå er å bygge tett ved kollektivknutepunkter. Med så mange mennesker stuet sammen kommer det til å tvinge seg frem nye regler. *krysser fingrene* Anonymkode: fe941...3a2 Kryss i vei, det hjelper nok heldigvis lite Anonymkode: 38602...54d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #28 Skrevet 8. august 2019 Du høres ut som naboen min. Tåler man ikke en katt så får man jage den da, eller man bo et annet sted. Jeg må plukke opp kattebæsjen inni hekken til denne naboen. Vi bor landlig til. Anonymkode: af270...8bc
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #29 Skrevet 8. august 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Fem katter i et byggefelt. Sånne som deg er en pest og en plage. Anonymkode: 4bb1f...bf6 Hun er vel glad i katter. Per i dag sitter det mange tusen katter rundt i fosterhjem. Dyrebeskyttelsen og andre organisasjoner oversvømmes av katter. Om folk hadde kastrert kattene sine hadde en sluppet dette! All ære til de som tar imot. Anonymkode: 2b271...ed9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #30 Skrevet 8. august 2019 12 timer siden, Pashla skrev: Hvis de ikke er innedyr; hva er det egentlig som gjør at urbane mennesker i boligfelt syns det er ok å holde katt? Hvorfor ikke? Her jeg bor er det katt i annethvert hus. Går helt fint. Anonymkode: 2b271...ed9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #31 Skrevet 8. august 2019 Dere må ikke glemme at kattene har en nyttefunksjon også. Store nabolag uten en eneste katt ville antagelig fått problemer med skadedyr etter hvert. Når det er sagt, så er det fullt lov å jage ut uønskede katter fra eget hus. Jeg hadde lånt en hund i noen dager, en som klikker på katter. Anonymkode: aa1df...a3a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #32 Skrevet 8. august 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er vel glad i katter. Per i dag sitter det mange tusen katter rundt i fosterhjem. Dyrebeskyttelsen og andre organisasjoner oversvømmes av katter. Om folk hadde kastrert kattene sine hadde en sluppet dette! All ære til de som tar imot. Anonymkode: 2b271...ed9 Stemmer! Alle 5 her er selvsagt chippet og kastrerte. Og de fleste som har vært innom her har havnet mer landlig til. Alle er ikke like lette å omplassere. Hvis den ikke er tam, blir det en love-/stallkatt, men hvis det skyldes alder/sykdom, vil gjerne ikke folk ha det. De har blitt her. Jeg har nå sluttet å fostre, fordi jeg ikke kan ta til meg flere katter. Anonymkode: b5808...0b9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #33 Skrevet 8. august 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere må ikke glemme at kattene har en nyttefunksjon også. Store nabolag uten en eneste katt ville antagelig fått problemer med skadedyr etter hvert. Når det er sagt, så er det fullt lov å jage ut uønskede katter fra eget hus. Jeg hadde lånt en hund i noen dager, en som klikker på katter. Anonymkode: aa1df...a3a Ja. Før vi fikk katter, hadde vi hund. Alltid hatt hund tidligere. Vi kan ikke ha hund lenger, og landet på katt. Etter at vi fikk katt, har vi ikke hatt mus i huset. Pleier alltid å komme noen få på loft og kjeller hver vinter. Det gjør det ikke mer. Dessverre tar de også en del trost og spurv på sommeren. Anonymkode: b5808...0b9
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2019 #34 Skrevet 8. august 2019 (endret) 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ikke? Her jeg bor er det katt i annethvert hus. Går helt fint. Anonymkode: 2b271...ed9 Fordi det ikke er en naturlig måte å leve på for en katt. Og fordi du ikke vet om det «går helt fint» for de som har valgt å ikke ha katt, men som likevel må rense blomsterbed og sandkasser for lort. Disse trådene starter alltid med «Hva skal jeg gjøre for å holde andres katter vekk». De starter aldri med «Hvordan skal jeg skjerme mine naboer fra mitt dyr.» Endret 8. august 2019 av Pashla
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2019 #35 Skrevet 8. august 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du høres ut som naboen min. Tåler man ikke en katt så får man jage den da, eller man bo et annet sted. Jeg må plukke opp kattebæsjen inni hekken til denne naboen. Vi bor landlig til. Anonymkode: af270...8bc Syns du det er urimelig at det er du som plukker, altså? Du mener det er naboens oppgave å plukke opp etter din katt...?
Nullstress;) Skrevet 8. august 2019 #36 Skrevet 8. august 2019 Jeg har selv to katter, og hadde ikke hatt problem med at naboene våre sprutet vann/jagde/lånte en hund for å lære kattene våre at de ikke kan gå inn i andres hus. Det er litt vanskelig for oss katteeiere å forklare til pus at ikke fru Hansen ønsker besøk av de, så da er det bedre at fru Hansen skremmer pus så han skjønner at det er han ikke velkommen.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #37 Skrevet 8. august 2019 10 timer siden, Pashla skrev: Syns du det er urimelig at det er du som plukker, altså? Du mener det er naboens oppgave å plukke opp etter din katt...? Ja.. når man bor på landet er det noe man må regne med.. det er katter i alle husene omtrent.. så hvem sin katt har bæsja i hekken.. tror du forstår poenget. Anonymkode: af270...8bc
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #38 Skrevet 8. august 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja.. når man bor på landet er det noe man må regne med.. det er katter i alle husene omtrent.. så hvem sin katt har bæsja i hekken.. tror du forstår poenget. Anonymkode: af270...8bc Og svaret er: iallfall ikke naboen som ikke har valgt å få katt!! Det hadde vært helt krise om hunden min bæsja i hekken til naboen og jeg ikke plukket opp, det mener samtlige. Og så lenge du ikke kan utelukke at det er din katt som har bæsja i hekken, men du har katt og naboen ikke har katt...tror du forstår poenget. Anonymkode: 7cf63...6c5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #39 Skrevet 9. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja.. når man bor på landet er det noe man må regne med.. det er katter i alle husene omtrent.. så hvem sin katt har bæsja i hekken.. tror du forstår poenget. Anonymkode: af270...8bc Dette er jo et like relevant spørsmål om man bor i by. La oss si rekkehus i et større borettslag i Oslo, der tre har katt. Så det du egentlig sier er at man bare må akseptere at andres katter driter på tomta si, og katteeier har null ansvar. Tenker rottegift må være tingen jeg. Anonymkode: fe941...3a2
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #40 Skrevet 9. august 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja.. når man bor på landet er det noe man må regne med.. det er katter i alle husene omtrent.. så hvem sin katt har bæsja i hekken.. tror du forstår poenget. Anonymkode: af270...8bc Vel, den bæsjen kommer neppe fra de naboene som ikke engang eier en katt. Dét poenget tror jeg du forstår..
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #41 Skrevet 9. august 2019 17 timer siden, Nullstress;) skrev: Jeg har selv to katter, og hadde ikke hatt problem med at naboene våre sprutet vann/jagde/lånte en hund for å lære kattene våre at de ikke kan gå inn i andres hus. Det er litt vanskelig for oss katteeiere å forklare til pus at ikke fru Hansen ønsker besøk av de, så da er det bedre at fru Hansen skremmer pus så han skjønner at det er han ikke velkommen. Et annet alternativ er jo å ikke slippe dem ut uten tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #42 Skrevet 9. august 2019 På 7.8.2019 den 22.00, Anonym bruker skrev: Ja! HI Anonymkode: 4b682...d10 Min bengaler HATER vann. Han går ikke ut om det regner engang. Som jeg har sagt til naboer her, så må de bare ta vannslangen i bruk eller ropte og skrike til han. Da skjønner han det. Men det er heldigvis ikke et problem, fordi han liker deg bare hos oss. Anonymkode: b5a28...9a5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #43 Skrevet 9. august 2019 Og til dere som tror kanskje bare er ute for å bæsje: de er også gode jegere. De fanger mange mus og rotter og regulerer dermed denne bestanden bedre enn hvis vi ikke har katter. Men hvis dere heller vil ha rotter i hus... Anonymkode: b5a28...9a5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #44 Skrevet 9. august 2019 På 7.8.2019 den 20.31, Anonym bruker skrev: Vi bor i enden av et boligfelt og har 5 katter, alle fostret gjennom dyrebeskyttelsen. Tre av disse går knapt ut av hagen, og holder seg i skogkanten vi bor ved. Siste vet jeg går inn til naboen og legger seg i dobbeltsenga. Nå har de 2 katter selv som går over ens med våre. Jeg synes dette er veldig flaut, men de bare jager ham ut. Jeg har sagt de bare må hyle og evt. sprute vann, men de har valgt å være mer skånsomme. Som katteeier er det flaut, men katter er ikke innedyr, så å sperre katten inne er ikke et alternativ. Hva sier eieren selv om det? Du må bare være skummel mot, og sprute vann på katten, så den ikke føler seg velkommen. Anonymkode: b5808...0b9 Hvis du ikke har innedyr og ikke vil passe på at dine dyr ikke er til ergrelse for andre kan du bare gi beng i å ha dyr. Katt er en pest og en plage for alle andre og det har aldri kostet meg en kalori å la hundene ta dem. Anonymkode: 52173...506
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #45 Skrevet 9. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Og til dere som tror kanskje bare er ute for å bæsje: de er også gode jegere. De fanger mange mus og rotter og regulerer dermed denne bestanden bedre enn hvis vi ikke har katter. Men hvis dere heller vil ha rotter i hus... Anonymkode: b5a28...9a5 HI får si det til naboen - at han får velge mellom jevnlig bæsj i hekken eller en minimal sjanse for rotter i hus. Så synes han sikkert det er helt greit å plukke opp hennes husdyr sin bæsj på hans eiendom. Eller ikke. Anonymkode: 7cf63...6c5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #46 Skrevet 9. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke har innedyr og ikke vil passe på at dine dyr ikke er til ergrelse for andre kan du bare gi beng i å ha dyr. Katt er en pest og en plage for alle andre og det har aldri kostet meg en kalori å la hundene ta dem. Anonymkode: 52173...506 Gale psyckokjerring Anonymkode: 38602...54d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #47 Skrevet 9. august 2019 Seriøst folkens. Dere forstår kanskje ikke hvordan det er å bo nesten i skogen.. her er det masse katter.. og mus.. da vi flytta hit var det sinnsykt mye mys. Vi har ingen nå takket være katten. Om det er vår katt eller naboene sin katt hadde jeg aldri gått ned i hekken for å lete etter en bitteliten kattebæsj.. for de som ikke vet det så pleier katter gjemme seg eller grave ned bæsjen sin, i motsetning til hunder.. som driter ekstremt mye mer. Noen katter bæsjer oppå gresset noen ganger.. men det er bare fordi de skal markere somregel eller fordi de ikke liker naboene: D Anonymkode: af270...8bc
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #48 Skrevet 9. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Og til dere som tror kanskje bare er ute for å bæsje: de er også gode jegere. De fanger mange mus og rotter og regulerer dermed denne bestanden bedre enn hvis vi ikke har katter. Men hvis dere heller vil ha rotter i hus... Anonymkode: b5a28...9a5 Myte. Huskatter får for mye mat til å fungere som effektive musejegere.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #49 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, Pashla skrev: Myte. Huskatter får for mye mat til å fungere som effektive musejegere. Haha da har du en dårlig jeger.. min har fri tilgang til mat tørrfor og får våtfor en gang om dagen. Fanger mus hver dag, eller fugler. Anonymkode: af270...8bc
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #50 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Haha da har du en dårlig jeger.. min har fri tilgang til mat tørrfor og får våtfor en gang om dagen. Fanger mus hver dag, eller fugler. Anonymkode: af270...8bc Eh, jeg har ikke katt. Skaffer man katt i rekkehusbebyggelse, er det enten til plage for katten eller for naboene. Innekatt er å plage katten, utekatt er å plage alle. Så det kunne ikke falle meg inn å skaffe. Og jeg ville ikke ha skrytt så mye av den fuglefangsten hvis jeg var deg. Katter gjør stor skade på småfuglebestandene i Norge, som allerede er under press.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå