Gå til innhold

Har dere alle mange venner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere alle mange venner som dere henger med hele tiden ? Jeg har bare fjerne venner som vi får være med av og til. Har dere alle en stor gøyal gjeng som finner på noe hele tiden ? 

Anonymkode: bc4ee...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har én nær venn, men hun har en haug venner og er «alltid» opptatt med dem. 

Jeg hadde helt Ok med venner under studietiden, men de har jeg stadig mindre kontakt med. Selv da følte jeg at det var en avstand, og merket at de ikke alltid regnet meg med fordi jeg hadde kjæreste.

Egentlig er jeg ganske patetisk og ensom selv om jeg er lykkelig gift.

Anonymkode: b76e8...c35

Skrevet

Nei!

Jeg har en veldig nær venninne.

Og så har jeg en som er ganske nær.

Så har jeg et par jeg snakker litt med en gang i blant, og et par som bor langt unna, så vi ses bare en gang i året ca.

Anonymkode: 230dc...0c5

Skrevet

Jeg har mange venner, til forskjellig bruk og med forskjellig bakgrunn og lengde på vennskap. Ingen gjeng, sees enkeltvis, men har ti-femten jeg vil kalle venner, og av dem to helt nære.

Anonymkode: 5d326...abf

Skrevet

1 elskerinne, 5 veldig nærme fra barneskolen og 11 fra klubb. 

Skrevet

Nei, på ingen måte. 

Har søsteren min som vel er min nærmeste, også har jeg "klubben" og vi er fem mammaer med like gamle barn som møtes for å skravle en gang i måneden. 

Anonymkode: 1a385...62b

Skrevet

En nær venninne, 2 nære kamerater, en venninne som jeg er ganske nær, og ellers svimer jeg litt mellom venner som jeg føler for. Blir ofte invitert med på alt mulig og sier ofte nei. Jeg har rett og slett ikke tid til venner hele tiden.

Anonymkode: 688ce...1ed

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere alle mange venner som dere henger med hele tiden ? Jeg har bare fjerne venner som vi får være med av og til. Har dere alle en stor gøyal gjeng som finner på noe hele tiden ? 

Jeg har ikke mange venner som bor like i nærheten, og som jeg treffer ofte. Men jeg mener likevel jeg har mange nære venner . De er spredt rundt hele landet. Men jeg vet, og har erfart, at de stiller opp i kriser, selv om de har måttet reise langt. Det kan gå måneder mellom hver gang vi snakkes på telefon, men når vi gjør det , skravler vi i timesvis. Jeg er så glad for disse vennskapet, som er dype og betingelsesløse . Mye bedre enn overfladiske venner i nærheten.

Anonymkode: 2b888...d0b

Skrevet

Jeg har åtte nære venner, hvor et par-tre er noe nærmere enn de andre, og noen litt mer perifere venner. Disse er fordelt på ulike vennegjenger. 

Men vi finner på ingen måte på noe støtt og stadig, selv om alle bor relativt nærme hverandre. Vi har som regel nok med hvert vårt i hverdagen, og treffes en gang iblant. Men det er godt å vite at de er der og at det finnes et sikkerhetsnett å ty til når ting er vanskelig. 

Anonymkode: 0e9b7...1bd

Skrevet

Har ingen venner, men er glad og lykkelig og veldig fornøyd med livet allikevel! 😊

Anonymkode: a0b34...d4e

Skrevet

Jeg har to nære venner, men så har jeg funnet ut at jeg har mange andre som bryr seg og som jeg kan ha det hyggelig sammen med. 

Anonymkode: 79e88...854

Skrevet

Jeg gjorde ett skikkelig i hvem mine venner var etter ett samlivsbrudd. Jeg har alltid vært ett ja menneske og jeg tror kanskje det gjorde at jeg følte jeg hadde fler nøre venner enn jeg egentlig hadde, for når jeg ba om litt hjelp var de stille som graven. Bestemte meg raskt får å kutte de ut og ha minimalt med venner istede, venner som fakstisk er venne i medgang og motgang. Det er faktisk veldig deilig å ha færre venner, men skikkelige venner. Ungene syns det er litt rart at min vennekrets har endret seg så, men de vet hvorfor og skjønner det. 

Anonymkode: 18024...6f7

Skrevet

Jeg har to nære venninner, tre fire ikke fullt så nære, og resten bekjente. I tillegg har jeg faktisk en gjeng herfra som har blitt veldig nære, artig nok. 

Anonymkode: e9d7d...b03

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen venner, men er glad og lykkelig og veldig fornøyd med livet allikevel! 😊

Godt å høre at du er fornøyd med livet likevel! 😊 Hva er grunnen til at du ikke har venner, tror du? 

Anonymkode: 18713...fd0

Skrevet

Jeg har ingen gjeng med nære venninner, men har 3-4 venninner jeg føler meg nære. Med 100% jobb, barn og hus med hage føler jeg at ukene fylles med hverdag og når helgen kommer trenger jeg å slappe av litt også. Er 45 år så kjenner jeg trenger litt mer hviletid enn før. 

Har insett at jeg ikke er så god på å komme skikkelig nære nye mennesker selv om jeg er blid og hilser på alle på SFO/ skolen, nærmiljø og barnas aktiviteter så kommer jeg likssom ikke helt «inn». Kanskje er jeg litt introvert og reservert, lat eller kanskje usosial?! Har brukt noen år på å sørge over at jeg ikke har en venninnegjeng eller syklubb/ mammagruppe, men innsett at det bare ikke ligger for meg. 

Anonymkode: 2b44d...e05

Skrevet

Nei det har jeg ikke. Føler per dags dato at jeg ikke har noen bestevenn. Har ett par jeg kan snakke mere med enn andre men det er det. Blir sjelden bedt på noe så følger med på sosiale medier hva alle andre gjør. Trodde jeg hadde flere nære venner men slått fra meg den tanken siden jeg aldri blir bedt med på noe.. det sosiale jeg gjør er egentlig bare noen sammenkomster vi har med jobben noen ganger ellers sitter jeg hjemme med gubbe og unger.. 

Anonymkode: 8240c...ae5

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre at du er fornøyd med livet likevel! 😊 Hva er grunnen til at du ikke har venner, tror du? 

Det er vel summen av flere ting tror jeg.

Jeg er dårlig på å holde kontakt med folk. Jeg trives veldig godt i eget selskap. Jeg har også flyttet mye oppigjennom så har skiftet miljø mange ganger. Jeg har en jobb der jeg er må være sosial, og da holder det for meg - trenger alenetid når jobben er ferdig  

Jeg har en del bekjente. Og er gode venner med mann og familie. Så jeg er ikke ensom. Er med på sosiale ting med kollegaer, naboer og foreldrene til barnas venner. Så sitter ikke inne og kjeder meg heller. 

Den tiden jeg har til overs etter jobb og familie liker jeg som regel å bruke alene. 

Så litt uvanlig å ikke ha venner kanskje, men jeg trives i livet mitt!

Skrevet

2 veldig nære, 2 ganske nær, en kamerat, 4 klubbvenninner, 2 Jobbvenninner. Vasser ikke akkurat i venner, men mer en nok. Hverdagen krever sitt med jobb og familie, har ikke overskudd til mer.

Anonymkode: 3639f...540

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fins der ingen mellomting, altså? Enten en stor gøyal gjeng som finner på noe hele tiden, eller fjerne venner som man ser en sjelden gang...?

Jeg har gode og nære venner, jeg ser dem innimellom, men ikke hele tiden. Jeg har kolleger og bekjente, finner av og til på noe med dem også, og det kan være gøyalt, men jeg er likevel ikke del av "en stor gøyal gjeng som finner på noe hele tiden".

Anonymkode: 00ad8...0b7

Skrevet

Jeg har ingen venner egentlig. Har alltid hatt mange venner og bekjente som ung og før barn, men livet skjer og kontakten faset ut. Nå snakker jeg aldri med noen andre enn mannen og de man ellers er på hils med i hverdagen (kollegaer, SFO/Bhg, møter, butikken, osv). 

Trist. Er veldig ensom. Så nei HI, alle har ikke mange venner.

Anonymkode: 33430...e25

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen venner egentlig. Har alltid hatt mange venner og bekjente som ung og før barn, men livet skjer og kontakten faset ut. Nå snakker jeg aldri med noen andre enn mannen og de man ellers er på hils med i hverdagen (kollegaer, SFO/Bhg, møter, butikken, osv). 

Trist. Er veldig ensom. Så nei HI, alle har ikke mange venner.

Anonymkode: 33430...e25

Hvor bor du i landet? ☺️

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her! 😊 Jeg er min egen bestevenn 😅

Anonymkode: 7b5ca...92b

Skrevet

Nei, har 5 venninner som jeg møter sjeldent. Så har jeg 5 kolleger som jeg av og til er ute å spiser middag med. Tilslutt har vi 3 vennepar som vi er på hytteturer med 3-4 ganger i året. Dette holder lenge for meg, har ikke tid til å møte flere på fritiden min 🙄

Anonymkode: 4cd1b...7cb

Skrevet

Jeg har fire venner, men tre av dem bor spredt utover landet og vi sees sjelden. Den siste bor 20 minutter unna og vi treffes ca. 2-4 ganger i måneden. Jeg skulle gjerne ønske at de vennene som bor spredt bodde nærmere meg, men jeg er ikke ensom. Trives i mitt eget selskap, og tilbringer en del tid med familie og slekt. 

Anonymkode: e9acc...a51

Skrevet

Jeg har mange venner, og to bestevenninner som omtrent er familie. Har tre ulike grupperinger med venner. Jeg sier nesten alltid ja til en invitasjon, og tar mye initativ selv. Jeg liker å gjøre mye forskjellig også, så jeg er nok lett å invitere med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...