Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #26 Skrevet 5. august 2019 Har fire barn, minste er 4 år, største er 17 år, samboer jobber på sjøen og er borte fire uker og hjemme i fire uker. Når han er borte er det mer rotete her hjemme, men det går bra, er ikke helt jævlig, og kommer det noen innom uten forvarsel så går det bra (men hadde de ringt først, hadde jeg ryddet og shinet litt 😅). Hver ettermiddag setter jeg på ei vaskemaskin med klær, bretter klærne når jeg tar de fra tørkestativ eller trommel, enten morgen eller kveld. Vasker bad når barna bader. Barna er delvis flinke til å hjelpe til, noen ganger er det for meg mindre slitsomt å gjøre det selv enn å mase på de om å hjelpe til. Støvsuger ett par dager i uka, eller etter behov. Jobber med å kvitte oss med div vi ikke bruker som tar plass. Når mannen er hjemme tar han å vasker hele første etasje (kjøkken, stue, soverom, bad, gang) grundig i løpet av friperioden når vi er på jobb, bhg og skole. Han vasker også bilene. Nest største tar plenklipping, og jeg går over innimellom med kantklipper. Anonymkode: 0e9da...12e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #27 Skrevet 5. august 2019 Stor tomt, men steinbed og robotklipper. Så særdeles lite jobb. Inne, rydder og vasker sammen, både store og små. Lista er også lagt lavere enn før barn. Anonymkode: 9c057...cfe
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #28 Skrevet 5. august 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: 10 minutter på å støvsuge 250 m2? Vaske et bad på 5 minutter? 😂 Enten slurver du veldig, eller så bruker du lengre tid enn du tror... Anonymkode: 909e3...678 Eller så er du veldig treg! Husker det var en diskusjon rundt dette tidligere en gang, så da satte jeg på stoppeklokken på klokken min og tok tiden et par ganger, av ren nysgjerrighet, og jeg bruker 20 min på 250 kvm. 10 min er bare kjapt på overflatene, altså, da er det ikke under stoler, på lister osv. 20 min er grundig, under og i sofa, lister, trapper osv. 5 min på et lite bad er også det som trengs, men det store med badekar tar 10 min. Jeg jobbet som rengjøringshjelp et par år, noen kvelder i uken, da jeg var student. Da fikk jeg god opplæring og det kan jo være det har hjulpet på? Det blir gjort skikkelig, men jeg trenger faktisk ikke mer tid. Jeg på min side er forundret over hvordan noen klarer å bruke 10 minutter på å støvsuge en sofa. Altså, seriøst? Det tar jo under ett minutt! Kanskje jeg bare beveger meg veldig fort? 😅 Anonymkode: d4a58...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå