amandine Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Seriøst. Var på visning i går med eldste sønnen som skal kjøpe leilighet. En ikke alt for stor sak til 3 millioner omtrent, så ikke veldig eksklusiv. Men prospektet? Innbundet med glansede sider og gulltrykk? Hva pokker er nå poenget? Det kastes penger ut på tull som hos de aller fleste ( sikkert inkludert den som kjøper til slutt) bare kastes? Det er så umoralsk, harry og idiotisk at jeg blir helt matt. 35 glansede sider levert ut av en like glanset ung megler. ( Adressen er skjult)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 Sist vi solgte leilighet, var det vi som skulle selge som valgte hvordan prospektet skulle se ut. (Fikk forelagt de valgmulighetene som meglerfirmaet hadde, og valgt ut fra det.) Anonymkode: 9e5a0...746
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Jeg har tatt vare på prospektet på huset jeg kjøpte for 10 år siden. Trodde det var vanlig jeg. Anonymkode: 44de6...a4e
amandine Skrevet 4. august 2019 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sist vi solgte leilighet, var det vi som skulle selge som valgte hvordan prospektet skulle se ut. (Fikk forelagt de valgmulighetene som meglerfirmaet hadde, og valgt ut fra det.) Anonymkode: 9e5a0...746 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tatt vare på prospektet på huset jeg kjøpte for 10 år siden. Trodde det var vanlig jeg. Anonymkode: 44de6...a4e Selvfølgelig kan man velge og selvfølgelig tar noen vare på det, jeg har det også. Jeg ble mer oppgitt over det åpenbare sløseriet, spesielt nå når vi alle er opptatt av og bekymret over forbruket og miljøet. Oppgitt over at det i det hele tatt kan være et alternativ å lage en slik bok for å selge en leilighet.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 29 minutter siden, amandine skrev: Seriøst. Var på visning i går med eldste sønnen som skal kjøpe leilighet. En ikke alt for stor sak til 3 millioner omtrent, så ikke veldig eksklusiv. Men prospektet? Innbundet med glansede sider og gulltrykk? Hva pokker er nå poenget? Det kastes penger ut på tull som hos de aller fleste ( sikkert inkludert den som kjøper til slutt) bare kastes? Det er så umoralsk, harry og idiotisk at jeg blir helt matt. 35 glansede sider levert ut av en like glanset ung megler. ( Adressen er skjult) Det er jo sånn privatmegleren har... de har en litt eksklusiv stil. Du er ikke mye ute? Anonymkode: 3be09...0f2
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, amandine skrev: Selvfølgelig kan man velge og selvfølgelig tar noen vare på det, jeg har det også. Jeg ble mer oppgitt over det åpenbare sløseriet, spesielt nå når vi alle er opptatt av og bekymret over forbruket og miljøet. Oppgitt over at det i det hele tatt kan være et alternativ å lage en slik bok for å selge en leilighet. Man må jo ha papirer som gir relevant og lovpålagt informasjon. Ville det vært mer miljøvennlig om det kom som enkeltsider med en stift i, og med en annen farge enn gull? Anonymkode: b2de3...a34
Optatium Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 Det er derfor du betaler titusenvis til meglere.. og ja, det er kvalmt!
amandine Skrevet 4. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo sånn privatmegleren har... de har en litt eksklusiv stil. Du er ikke mye ute? Anonymkode: 3be09...0f2 Ikke mye ute? Hva mener du med det? At du tenker jeg bor i bakevja og ikke ser folk? En leilighet til 3 millioner har da virkelig ikke et særlig eksklusivt behov, altså. Det er ikke akkurat forgylt standard det er snakk om. Blodharry markedsføring og pynting av brura, derimot...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #10 Skrevet 4. august 2019 10 minutter siden, amandine skrev: Selvfølgelig kan man velge og selvfølgelig tar noen vare på det, jeg har det også. Jeg ble mer oppgitt over det åpenbare sløseriet, spesielt nå når vi alle er opptatt av og bekymret over forbruket og miljøet. Oppgitt over at det i det hele tatt kan være et alternativ å lage en slik bok for å selge en leilighet. Ser ikke problemet. Det er lov å gjøre prospektet eksklusivt når leiligheten ikke er det. Anonymkode: 44de6...a4e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #11 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, amandine skrev: Ikke mye ute? Hva mener du med det? At du tenker jeg bor i bakevja og ikke ser folk? En leilighet til 3 millioner har da virkelig ikke et særlig eksklusivt behov, altså. Det er ikke akkurat forgylt standard det er snakk om. Blodharry markedsføring og pynting av brura, derimot... Kommer an på hvor man bor det? Her jeg bor ville en leilighet til 3 mill være i dyreste laget og bør ha en masse eksklusive detaljer for å bli solgt. Skjønner ikke hvorfor dette er et problem for deg? Anonymkode: 44de6...a4e
amandine Skrevet 4. august 2019 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ser ikke problemet. Det er lov å gjøre prospektet eksklusivt når leiligheten ikke er det. Anonymkode: 44de6...a4e Du ser ikke problemet med unødvendig forbruk?
amandine Skrevet 4. august 2019 Forfatter #13 Skrevet 4. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må jo ha papirer som gir relevant og lovpålagt informasjon. Ville det vært mer miljøvennlig om det kom som enkeltsider med en stift i, og med en annen farge enn gull? Anonymkode: b2de3...a34 Ja, åpenbart ville det vært mye mer både ressursbesparende og miljøvennlig. Det er relativt enkelt.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #14 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, amandine skrev: Du ser ikke problemet med unødvendig forbruk? Nei. Jeg gjør ikke det. Papir er papir og det må være med uansett. Dessuten varer de lenger enn vanlig papir. Anonymkode: 44de6...a4e
amandine Skrevet 4. august 2019 Forfatter #15 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på hvor man bor det? Her jeg bor ville en leilighet til 3 mill være i dyreste laget og bør ha en masse eksklusive detaljer for å bli solgt. Skjønner ikke hvorfor dette er et problem for deg? Anonymkode: 44de6...a4e Har du lest hi? Det er ikke en dyr leilighet. Og uansett trengs ikke en innbundet bok med glossy paper. Men det er klart, det sponser jo den dyre dressen til megleren.
aanonym Skrevet 4. august 2019 #16 Skrevet 4. august 2019 Enig i at en oppkopiert blekke vill gjort samme nytta, men det er uansett lurt å ta vare på prospektet. Har hatt nytte av det flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #17 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, amandine skrev: Har du lest hi? Det er ikke en dyr leilighet. Og uansett trengs ikke en innbundet bok med glossy paper. Men det er klart, det sponser jo den dyre dressen til megleren. Meglere har lovpålagte satser de kan ta, men selvsagt vil de få best mulig pris. Om det trengs eller ikke er jo en smakssak Anonymkode: 44de6...a4e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #18 Skrevet 4. august 2019 8 minutter siden, amandine skrev: Ikke mye ute? Hva mener du med det? At du tenker jeg bor i bakevja og ikke ser folk? En leilighet til 3 millioner har da virkelig ikke et særlig eksklusivt behov, altså. Det er ikke akkurat forgylt standard det er snakk om. Blodharry markedsføring og pynting av brura, derimot... Ja, det virker jo slik når du reagerer sånn på et prospekt. Det er megleren som er eksklusiv, ikke nødvendigvis boligen... 😂 Anonymkode: 3be09...0f2
amandine Skrevet 4. august 2019 Forfatter #19 Skrevet 4. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, det virker jo slik når du reagerer sånn på et prospekt. Det er megleren som er eksklusiv, ikke nødvendigvis boligen... 😂 Anonymkode: 3be09...0f2 Du har misset hele poenget.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #20 Skrevet 4. august 2019 Akkurat nå, amandine skrev: Du har misset hele poenget. Eh.. nei, du må nok ut og bli litt mer oppdatert! De MÅ jo gi ut denne informasjonen, deg er lovpålagt. Og selvsagt ser det bedre ut med et fint prospekt enn en sort/hvitt kopi med bittesmå bokstaver. SÅ mye mer søppel blir det ikke, og uansett er neppe prospekter det som tipper begeret når det gjelder avfall. Det er jo papir da. Anonymkode: 3be09...0f2
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #21 Skrevet 4. august 2019 2 minutter siden, amandine skrev: Du har misset hele poenget. Men tok du med et prospekt og var med på denne gale verden, eller lot du det ligge og heller ta et om det blir kjøp? Anonymkode: 44de6...a4e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #22 Skrevet 4. august 2019 Nå får jo de fleste prospektet elektronisk, og det blir som å putte leppestift på grisen å bruke mye penger på et glossy hefte som max en av alle interesserte kan komme til å spare på. Det er generelt altfor mye sløsing rundt omkring. Anonymkode: 16cf1...f74
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #23 Skrevet 4. august 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh.. nei, du må nok ut og bli litt mer oppdatert! De MÅ jo gi ut denne informasjonen, deg er lovpålagt. Og selvsagt ser det bedre ut med et fint prospekt enn en sort/hvitt kopi med bittesmå bokstaver. SÅ mye mer søppel blir det ikke, og uansett er neppe prospekter det som tipper begeret når det gjelder avfall. Det er jo papir da. Anonymkode: 3be09...0f2 Glittet papir er en miljøversting. Går an å gjøre det pent på en miljøvennlig måte. Og en ting er at det kan være greit å ta vare på prospektet når man har kjøpt leiligheten - men alle andre enn kjøperen kaster prospektet. Hvis vi hele tiden tenker "Det betyr jo ikke noe i denne ene saken om det er miljøvennlig" da blir ingenting bedre noen gang. Anonymkode: 3444b...28f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #24 Skrevet 4. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glittet papir er en miljøversting. Går an å gjøre det pent på en miljøvennlig måte. Og en ting er at det kan være greit å ta vare på prospektet når man har kjøpt leiligheten - men alle andre enn kjøperen kaster prospektet. Hvis vi hele tiden tenker "Det betyr jo ikke noe i denne ene saken om det er miljøvennlig" da blir ingenting bedre noen gang. Anonymkode: 3444b...28f Du kjøper ikke ukeblad eller ser i reklameblader heller da antar jeg? Alle andre tar det vel ikke med?? Anonymkode: 3be09...0f2
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #25 Skrevet 4. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kjøper ikke ukeblad eller ser i reklameblader heller da antar jeg? Alle andre tar det vel ikke med?? Anonymkode: 3be09...0f2 Jeg har reservert meg mot reklame i postkassen, og nei jeg kjøper ikke ukeblader. Om folk tar det med har ikke noe å si. De som er trykt opp ender med å bli kastet. Anonymkode: 3444b...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå