Gå til innhold

*IKM UKE 32*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Lenge siden jeg har vært aktiv inne her nå. Siste ble født i 2016 og vi har 3 unger. Nå prøver vi på siste og fjerdemann.

Forrige prøverunde for 3 år siden var det bestandig IKM-grupper her, men nå kunne jeg ikke finne én. Så da oppretter jeg en selv for å se om vi er flere som ikke vil ha mensen neste uke😊

Av symptomer merker jeg egentlig kun vanlige pms-symptomer. Mensensmerter, stikninger og ømme bryster. Ingenting som tilsier at det har klaffet. Dette er pp1, så skal ikke klage😅 IKM er lørdag, 11/8.

Hva med dere?

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er vel litt tidlig for symptomer enda😅 Jeg pleier å ha eggløsning litt tidlig, sikkert derfor jeg kjenner ekstra godt etter. 

Men det murrer veldig nå, har gjort det siden onsdag og vanligvis kjenner jeg bare murring de siste to dagene før mensen. 

Når tenker du å teste?

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er bortreist i helga så det er greit siden jeg da slipper å tenke på det så mye. Blir lange dager mens vi venter :) pga vi ikke er hjemme tenker jeg å teste mandag eller tirsdag hvis mensen ikke kommer. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en grei innstilling til prøvingen😊 Jeg derimot er fryktelig utålmodig av meg og kommer nok til å teste allerede i morgen. Har ikke store forventninger da, siden dette er 1. pp. Men likevel må jeg teste🙈

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok oss laaaang tid å bli gravid med førstemann og vi måtte til slutt til med IVF, så jeg takler så dårlig å se negative tester. Føler dermed en del motstand mot å teste med mindre jeg mener det er god sjanse for at den blir positiv :) 

Du får oppdatere når du har testet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg veldig godt. Er sikkert nok skuffelse å få mensen hver måned..

Vi har ikke trengt å prøve lenge med noen av våre. Synd det skal være så forskjellig fra par til par. Ønsker deg masse lykke til denne pp og håper spiren sitter snart😊 

Skal oppdatere etter negativ test i morgen (har ikke troa) 😅

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt kritthvit test i dag tidlig. Som forventet. Venter til lørdag før jeg tester på nytt. 😊

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det er for tidlig ja. Men hvis det ikke har klaffet denne runden, går det helt fint. Er tross alt 1. pp😅 

Jeg er 10 dpo i dag. Du hadde også IKM på lørdag? Har du noen symptomer?

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO er veldig tidlig, det er fremdeles håp :)

Har samme IKM som deg, men har lutealfase på 12 dager så jeg er kun 7 DPO. Hadde hodepine for et par dager siden og igjen idag, og det er uvanlig for meg. Har også sovet dårlig de siste par nettene og det var et av de første symptomene mine begge gangene før. Kan være tilfeldig, eller muligens symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper det er symptomer😊

Men ja, syns selv det er vanskelig å vite om det jeg merker kun er tilfeldig/ekstra pms eller om det er symptomer. Får bare gi det noen dager til. Merkelig å gå fra å ikke tenke på prøving/graviditet, til at det er det eneste jeg tenker på😅 

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm 12 august her. Har alltid hatt uregelmessig mens med lange perioder mellom så har alltid tester på lur slik at eventuelt svangerskap oppdages i god tid for folsyre og slikt. 

Symptomer: Mye trøtt og vært mer susen enn vanlig. Kløe i underlivet og hemoride («jippi»). Har hatt bittelitt spotting (lysebrunt og lyserosa) i 3 dager nå.

Ikke planlagt graviditet denne gangen og i den forrige graviditeten måtte vi ha hormonhjelp etter å ha forsøkt i 2 år.

Tok 2 billigtester som var blendahvite i går kveld og i dag tidlig. Fikk en rar følelse og tok en til på ettermiddagen. Det kom en veldig svak strek der så tok en til på kvelden, men den var hvit igjen. Streken er synlig for det blotte øye på ettermiddagstesten, men kan like gjerne være en feil da. Sjekker igjen torsdag hvis jeg er en tålmodig nok sjel. Har 2 barn som maser på å få et søsken til så hadde vel fått greit med en til hvis jeg allikevel har blitt gravid uten å planlegge det.

Anonymkode: 3427e...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres spennende ut du over her. Jeg hadde aldri greid å vente flere dager uten å teste om én test var positiv😅 Har opplevd selv (tidligere) at én test ble positiv og én negativ fra samme urinprøve. Det var billig-tester. 

Jeg har hatt mye pms/symptomer i en uke nå. Sov dårlig i natt, og våknet med en magefølelse på at jeg var gravid. Tok en ny test (A1) og jaggu kom det ikke opp en strek. Den var ultrasvak, kunne så vidt se den. Hadde en cb digital liggende og måtte selvfølgelig teste med den også. Etter en evighet kom det opp «Gravid 1-2 uker». Så nå sitter jeg her, veldig paff, lykkelig og ikke minst ydmyk. Føler det ikke skulle vært lov å bli gravid på 1. pp🙈 Men det er fortsatt tidlig og jeg har opplevd 2 sa før, så alt kan skje. 

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Høres spennende ut du over her. Jeg hadde aldri greid å vente flere dager uten å teste om én test var positiv😅 Har opplevd selv (tidligere) at én test ble positiv og én negativ fra samme urinprøve. Det var billig-tester. 

Jeg har hatt mye pms/symptomer i en uke nå. Sov dårlig i natt, og våknet med en magefølelse på at jeg var gravid. Tok en ny test (A1) og jaggu kom det ikke opp en strek. Den var ultrasvak, kunne så vidt se den. Hadde en cb digital liggende og måtte selvfølgelig teste med den også. Etter en evighet kom det opp «Gravid 1-2 uker». Så nå sitter jeg her, veldig paff, lykkelig og ikke minst ydmyk. Føler det ikke skulle vært lov å bli gravid på 1. pp🙈 Men det er fortsatt tidlig og jeg har opplevd 2 sa før, så alt kan skje. 

Anonymkode: d9df7...965

Gratulerer! Ikke verst å bli gravid på 1. pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikm 12 august her. Har alltid hatt uregelmessig mens med lange perioder mellom så har alltid tester på lur slik at eventuelt svangerskap oppdages i god tid for folsyre og slikt. 

Symptomer: Mye trøtt og vært mer susen enn vanlig. Kløe i underlivet og hemoride («jippi»). Har hatt bittelitt spotting (lysebrunt og lyserosa) i 3 dager nå.

Ikke planlagt graviditet denne gangen og i den forrige graviditeten måtte vi ha hormonhjelp etter å ha forsøkt i 2 år.

Tok 2 billigtester som var blendahvite i går kveld og i dag tidlig. Fikk en rar følelse og tok en til på ettermiddagen. Det kom en veldig svak strek der så tok en til på kvelden, men den var hvit igjen. Streken er synlig for det blotte øye på ettermiddagstesten, men kan like gjerne være en feil da. Sjekker igjen torsdag hvis jeg er en tålmodig nok sjel. Har 2 barn som maser på å få et søsken til så hadde vel fått greit med en til hvis jeg allikevel har blitt gravid uten å planlegge det.

Anonymkode: 3427e...af2

Tror heller ikke jeg hadde klart  vente flere dager, da hadde jeg testet igjen neste morgen :) Blir spennende med oppdatering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 DPO i dag og har hatt litt rosa spotting. Jeg pleier å spotte litt før mensen, men 8DPO er veldig tidlig, og fargen var annerledes enn vanlig. Er så tidlig at jeg vil vente hvertfall til søndag med å teste, men kjenner jeg blir forhåpningsfull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pobie skrev:

Gratulerer! Ikke verst å bli gravid på 1. pp :)

Tusen takk😊 Skulle ikke vært lov🙈

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pobie skrev:

Jeg er 8 DPO i dag og har hatt litt rosa spotting. Jeg pleier å spotte litt før mensen, men 8DPO er veldig tidlig, og fargen var annerledes enn vanlig. Er så tidlig at jeg vil vente hvertfall til søndag med å teste, men kjenner jeg blir forhåpningsfull. 

Så spennende! Det høres lovende ut! Du må oppdatere når du har testet😊

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blendahvite tester nå og mer spotting så dette blir det ikke noe av. 4 dager til ikm. Lykke til dere andre!

Anonymkode: 3427e...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blendahvite tester nå og mer spotting så dette blir det ikke noe av. 4 dager til ikm. Lykke til dere andre!

Anonymkode: 3427e...af2

Så dumt! Håper spiren sitter snart og at det ikke tar like lang tid som forrige gang!

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 11.16, Pobie skrev:

Jeg er 8 DPO i dag og har hatt litt rosa spotting. Jeg pleier å spotte litt før mensen, men 8DPO er veldig tidlig, og fargen var annerledes enn vanlig. Er så tidlig at jeg vil vente hvertfall til søndag med å teste, men kjenner jeg blir forhåpningsfull. 

Hvordan går det med deg? Spotter du enda eller har den gitt seg?

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 5.27, Anonym bruker skrev:

Blendahvite tester nå og mer spotting så dette blir det ikke noe av. 4 dager til ikm. Lykke til dere andre!

Anonymkode: 3427e...af2

Det var leit. Lykke til videre. 

På 9.8.2019 den 6.04, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med deg? Spotter du enda eller har den gitt seg?

Anonymkode: d9df7...965

Det varte 2-3 dager men har gitt seg nå virker det som. Tok en test nå og den ble tydelig positiv med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Det var leit. Lykke til videre. 

Det varte 2-3 dager men har gitt seg nå virker det som. Tok en test nå og den ble tydelig positiv med en gang :)

Gratulerer så mye😁 For en opptur! Føler jeg kan spørre nå, har dere prøvd lenge?

Da er vi nogenlunde likt på vei da. Merker du noe mer til symptomer? Her murrer det fortsatt av og på, har litt ømme bryster og så kjenner jeg at lunta er litt kortere enn normalt🙈

Anonymkode: d9df7...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pobie skrev:

Det var leit. Lykke til videre. 

Det varte 2-3 dager men har gitt seg nå virker det som. Tok en test nå og den ble tydelig positiv med en gang :)

Gratulerer!

Anonymkode: 3427e...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...