Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #1 Skrevet 3. august 2019 Skal være så glad når vi er ferdig med barnebursdager. Vi har ikke plass hjemne, så vi må ha det ute og det er dyrt. Gutten blir 11 nå og jeg hadde ønsket at han kunne bare be ett par kompiser og kunne dratt på kino eller i svømmehallen. Men så er det at dem må be alle i klassen eller alle guttene. Når slutter dere med barnebursdager ? Anonymkode: d3add...e9f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #2 Skrevet 3. august 2019 Kan han ikke bare be et par kompiser da? Ingen kan tvinge dere til å be alle sammen. Bare tull. Anonymkode: eab0d...4e6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #3 Skrevet 3. august 2019 Litt forskjellig. Eldste like ikke så store forsamlinger og bursdagen ble et kaos han ikke trivdes med. Så der hadde vi alle guttene frem til 10 år, for jeg ser absolutt at det er viktig for miljøet i klassen. Fra bursdag nr 11 hadde han bare to kompiser Nest eldste hadde alle guttene i klassen ut barneskolen. Tredje gikk i en klasse de slo sammen til storklasse da hun begynte i 4.klasse, så de ble 32 jenter og 17 gutter i klassen. Hun begynte da å invitere bare 4 venninner. Var ingen som hadde alle jentene lenger når de ble så mange. Fjerde er 10 og har hatt alle av samme kjønn så langt, regner med det fortsetter ut barneskolen. Anonymkode: 8aadc...90d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #4 Skrevet 3. august 2019 Jeg slutta da jeg var 10. Så du kan fint slutte nå! Anonymkode: 11640...830
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #5 Skrevet 3. august 2019 Ingen av mine har likt despoter bursdagene, så vi har alltid invitert kun rett under halvparten av gutta i klassen, eks 6-7-av 19 gutter Anonymkode: fd59b...88e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #6 Skrevet 3. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen av mine har likt despoter bursdagene, så vi har alltid invitert kun rett under halvparten av gutta i klassen, eks 6-7-av 19 gutter Anonymkode: fd59b...88e Fin tanke, men potensielt medvirkende til ekskludering: om alle gjør det samme, risikerer man at noen aldri blir bedt. Anonymkode: b4805...65b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #7 Skrevet 3. august 2019 Vi har bedt «en full bil» (en sjåfør, bursdagsbarnet og tre venner) på kino og pizza i 11- og 12-årsdag. Virker som om de fleste faser ut bursdag med alle guttene rundt den alderen. Men nå på ungdomsskolen vil de gjerne be både gutter og jenter på film og pizza, så da blir det hele klassen hjemme. Vi har heldigvis god plass, så det går greit, men jeg synes det blir mye styr🙈 Anonymkode: 23e8d...5bd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #8 Skrevet 3. august 2019 Her sluttet vi med barnebursdager da han ble 12. Da fikk han velge de aller nærmeste, 4 stk, og de fikk dra på kino. Etter kinoen dro vi hjem til oss, de fikk pizza og de overnattet. Slik har det vært frem til nå, og han blir 16. Ikke alltid kino, men han samler de nærmeste kompisene sine og finner på noe med de. Anonymkode: 628ac...4a1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #9 Skrevet 3. august 2019 Vi har bursdag ut barneskolen. Anonymkode: f29cc...296
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #10 Skrevet 3. august 2019 Jeg er alenemor og slet med det samme. Men sant en fritidsklubb i nærheten som leide ut. Sjekk rund deg. Søk på nett Anonymkode: ad2d4...970
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #11 Skrevet 4. august 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal være så glad når vi er ferdig med barnebursdager. Vi har ikke plass hjemne, så vi må ha det ute og det er dyrt. Gutten blir 11 nå og jeg hadde ønsket at han kunne bare be ett par kompiser og kunne dratt på kino eller i svømmehallen. Men så er det at dem må be alle i klassen eller alle guttene. Når slutter dere med barnebursdager ? Anonymkode: d3add...e9f Dere kan levere invitasjonene privat utenom skoletiden. Det er kun hvis de leveres på skolen praksisen om alle eller alle guttene/jentene gjelder. Anonymkode: d1eb4...194
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #12 Skrevet 4. august 2019 her hadde vi kun bursdag med de 4 nærmeste kompisene fra 3 klasse ,da han ble 8, Synes ikke man må be alle. Jeg har verken råd eller mulighet da jeg er alene Anonymkode: f4890...385
1anonym Skrevet 4. august 2019 #13 Skrevet 4. august 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere kan levere invitasjonene privat utenom skoletiden. Det er kun hvis de leveres på skolen praksisen om alle eller alle guttene/jentene gjelder. Anonymkode: d1eb4...194 Stemmer ikke. Her der vi bor er det fastslått på foreldremøte at alle inviterer alle. Alle gutter, jenter eller hele klassen. Det er også bestemt at ingen får gi noe annet enn en 50 lapp i gave. Sånn er det i det lettkrenkte landet vi lever i. Et ordentlig herk!! Det var til og med noen som prøvde seg på at det ikke skulle være lov å invitere tul bursdag på lekeland o.l. Fordi det har jo ikke alle råd til. 🤬🤬🤬
prebs Skrevet 4. august 2019 #14 Skrevet 4. august 2019 6 minutter siden, 1anonym skrev: Stemmer ikke. Her der vi bor er det fastslÃ¥tt pÃ¥ foreldremøte at alle inviterer alle. Alle gutter, jenter eller hele klassen. Det er ogsÃ¥ bestemt at ingen fÃ¥r gi noe annet enn en 50 lapp i gave. SÃ¥nn er det i det lettkrenkte landet vi lever i. Et ordentlig herk!! Det var til og med noen som prøvde seg pÃ¥ at det ikke skulle være lov Ã¥ invitere tul bursdag pÃ¥ lekeland o.l. Fordi det har jo ikke alle rÃ¥d til. 🤬🤬🤬 Tuller du, 1.anonym?? Rene Sovjet-staten! Jeg er for inkludering, men dette er Ã¥ dra det for langt. Du har min fulle sympati. Hihi, prøv Ã¥ gi 60 kroner i gave og se hva som skjer... Eller inviter til lekeland. Hva slags sanksjonsmuligheter har egentlig skolen a???Â
sug lut Skrevet 4. august 2019 #15 Skrevet 4. august 2019 Vel, sånn går det når du lydig innordner deg - hvilket er fullstendig unødvendig. For det er ingen andre enn du som bestemmer over bursdager i ditt hus, og dere arrangerer i hvilket format dere vil og med så mange eller få gjester dere ønsker, og ikke minst HVILKE gjester dere ønsker. Ha nå litt ryggrad, ikke sutre over noe du har valgt sjøl.
sug lut Skrevet 4. august 2019 #16 Skrevet 4. august 2019 11 minutter siden, 1anonym skrev: Stemmer ikke. Her der vi bor er det fastslått på foreldremøte at alle inviterer alle. Alle gutter, jenter eller hele klassen. Det er også bestemt at ingen får gi noe annet enn en 50 lapp i gave. Sånn er det i det lettkrenkte landet vi lever i. Et ordentlig herk!! Det var til og med noen som prøvde seg på at det ikke skulle være lov å invitere tul bursdag på lekeland o.l. Fordi det har jo ikke alle råd til. 🤬🤬🤬 Men kjære deg, er du fullstendig blåst? Når fikk et foreldremøte besluttende myndighet? Det er du som framstår mest krenka her, forøvrig.
1anonym Skrevet 4. august 2019 #17 Skrevet 4. august 2019 9 minutter siden, sug lut skrev: Men kjære deg, er du fullstendig blåst? Når fikk et foreldremøte besluttende myndighet? Det er du som framstår mest krenka her, forøvrig. Sug lut er fullstendig blåst. Jeg ønsker at mitt barn skal ha det bra i klassen sin og bli godt mottatt i andres bursdager derfor gjør jeg som alle de andre i klassen gjør. Når skal du slutte å snakke som om du er hjernedød? Du har trakassert folk her lenge nok.🤢
sug lut Skrevet 4. august 2019 #18 Skrevet 4. august 2019 (endret) 14 minutter siden, 1anonym skrev: Sug lut er fullstendig blåst. Jeg ønsker at mitt barn skal ha det bra i klassen sin og bli godt mottatt i andres bursdager derfor gjør jeg som alle de andre i klassen gjør. Når skal du slutte å snakke som om du er hjernedød? Du har trakassert folk her lenge nok.🤢 Tra-ha-ka-ha-ssert 😂😂😂😂😂😂. Om du hopper hver gang noen roper HOPP kan du virkelig ikke klage over vondt i leggene. Da får du bare ha det så godt - for gud forby at du skal tenke sjøl. Endret 4. august 2019 av sug lut
*Miss Marple* Skrevet 4. august 2019 #19 Skrevet 4. august 2019 Vi ble enige pÃ¥ foreldremøtet at man praktiserer alle-eller-ingen i selskaper og satt gavesummen til ca 50 kr. Om man er uenig i dette fÃ¥r man jammen ha baller nok til Ã¥ ta det opp, enten i plenum eller med foreldrekontakten. Det er smÃ¥ barn det handler om og da kan man jammen meg gjøre sitt for Ã¥ fÃ¥ et best mulig klassemiljø og ikke nekte Ã¥ følge regler pÃ¥ ren trass. Er det spesielle grunner til at det ikke passer Ã¥ holde seg til flertallet tar man det opp pÃ¥ en ordentlig mÃ¥te og ikke bare utelukker smÃ¥ barn fra feiringen  Her er det stort sett slutt pÃ¥ de store selskapene etter 10 Ã¥rs dagene.Â
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #20 Skrevet 4. august 2019 5 timer siden, 1anonym skrev: Stemmer ikke. Her der vi bor er det fastslått på foreldremøte at alle inviterer alle. Alle gutter, jenter eller hele klassen. Det er også bestemt at ingen får gi noe annet enn en 50 lapp i gave. Sånn er det i det lettkrenkte landet vi lever i. Et ordentlig herk!! Det var til og med noen som prøvde seg på at det ikke skulle være lov å invitere tul bursdag på lekeland o.l. Fordi det har jo ikke alle råd til. 🤬🤬🤬 Dette kan de jo «vedta» så mye de vil, men ingen foreldremøter har noen makt i ditt hjem. Der bestemmer du. Både gaver og hvilken form selskapet skal ha er deres eget valg. Anonymkode: 04a82...9e0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #21 Skrevet 5. august 2019 Er det ingen steder i naturen det går an å feire da? Koster ikke mye for pølser i lompe og en toro-kake. Evnt litt popkorn og first-prise brus eller saft. Det er iallefall mye billigere enn megafun og alt det der. Her ber jeg alle gutta(og de er mange), har ikke plass i huset og ikke råd til p leie noe lokalet eller underholdning. Vi bruker skauen og tar med vedkubber. Alenemor her og. Men får hjelp under selskapet. Anonymkode: 6ca06...2b7
gale damen Skrevet 5. august 2019 #22 Skrevet 5. august 2019 Det er ingen som kan vedta hva jeg skal gjøre i mitt eget hjem eller hvilke gjester jeg kan eller skal invitere. Når det er sagt, så får man jammen snakke på foreldremøtet der slike ting blir bestemt. Du kan ikke la være å snakke på møtet for siden å være rykende uenig i det som er bestemt av dem som faktisk sa noe.
Lagerfrakk Skrevet 5. august 2019 #23 Skrevet 5. august 2019 På 4.8.2019 den 2.23, Anonym bruker skrev: Dere kan levere invitasjonene privat utenom skoletiden. Det er kun hvis de leveres på skolen praksisen om alle eller alle guttene/jentene gjelder. Anonymkode: d1eb4...194 Ja, for det er jo vanntette skott mellom det livet barna lever på skolen og etter skoletid. Ingen av de inviterte kommer til å snakke om bursdagen med de de som ble ekskludert.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #24 Skrevet 5. august 2019 Forresten, her hvoe vi bor, låner mange gymsalen på skolen hvis de ikke har plass hjemme. Gratis. Anonymkode: b7dbe...dea
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #25 Skrevet 5. august 2019 Vi slutter med den type bursdag da yngste ble ni. Da ble det to venner, en fra klassen og en utenom, fullspekket dag hvor vi kjørte, slik at det var kun mulig å ha med de nærmeste vennene. Jeg har stilt opp for klassens beste for begge ungene i mange år. Fullt hus, vakt på div opplegg, kjørt på unger som ikke er mine hit og dit. Da ungene her selv ikke synes det var noe hyggelig selv, ene ble mye ertet på skolen, så valgte vi å ta det slik det var best for oss. De kan vedta så mye de bare vil på foreldremøter for min del. Jeg holder meg til gave/penger som er avtalt, men hva vi gjør i vårt hus, hva vi ta oss tid til og hva vi har kapasitet til. Det bestemmer vi! Anonymkode: cc308...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå