Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #26 Skrevet 1. august 2019 Hos oss ville personen fått advarsel. En leder har selvsagt ikke lov å spre opplysninger videre dersom ikke det er avtalt. Anonymkode: f8c49...2cb
Lille_vifte Skrevet 1. august 2019 Forfatter #27 Skrevet 1. august 2019 Jeg opplevde i alle fall situasjonen som unødvendig. Ja, jeg er nok litt hysterisk. Jeg er førstegangs og redd for at noe skal skje. Da ønsker jeg faktisk ikke at hele verden skal vite det. En graviditet er personlig etter mitt syn. Jeg har ikke tenkt å lage noe oppstyr, men er opptatt av hva regelverket sier om slike saker.
Lille_vifte Skrevet 1. august 2019 Forfatter #28 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hos oss ville personen fått advarsel. En leder har selvsagt ikke lov å spre opplysninger videre dersom ikke det er avtalt. Anonymkode: f8c49...2cb Hva slags bedrift er dette? Hvordan foregikk denne prosessen? Spør kun av nysgjerrighet og for å lære av situasjonen 😊
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #29 Skrevet 1. august 2019 7 minutter siden, Lille_vifte skrev: Jeg opplevde i alle fall situasjonen som unødvendig. Ja, jeg er nok litt hysterisk. Jeg er førstegangs og redd for at noe skal skje. Da ønsker jeg faktisk ikke at hele verden skal vite det. En graviditet er personlig etter mitt syn. Jeg har ikke tenkt å lage noe oppstyr, men er opptatt av hva regelverket sier om slike saker. Ta det opp på en saklig måte med dem, da lager du ikke "styr". Det er viktig at arbeidsstedet innfører prosedyrer for lederne om det ikke finnes det. Og om det bare er den ene lederen som er uprofesjonell så trenger denne å bli gjort oppmerksom på at det den gjør ikke er ok. Anonymkode: 87b85...14a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #30 Skrevet 1. august 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har brutt personvernloven Anonymkode: 99336...e95 Nei, det tror jeg ikke. Den dreier seg jo stort sett om hvordan innsamlede opplysninger skal lagres i registere ol, ikke om hvordan en leder skal forholde seg til ting en ansatt har fortalt. Mulig jeg tar feil, men da kam du sikkert henvise til en paragraf eller en dom. Anonymkode: a5a79...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå