Gå til innhold

Barnet mitt har en overnattingsgjest som bare diskuterer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn på 14 år har hatt overnattingsgjest som krangler om alt.Han gjør barnet mitt surt,sovner sent og at mitt barn også skal krangle.Han har sovet hos oss 2 netter for foreldrene skulle ut på byen.

Jeg merker at mitt humør blir dårlig .

Anonymkode: 988aa...099

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke se bort fra at jeg hadde sagt noen sannhetens ord til denne gjesten. 

Anonymkode: 56837...ea8

Skrevet

Her i huset gjelder våre regler. Liker du det ikke, kan du gå hjem. 

Anonymkode: 87b4b...4fa

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn på 14 år har hatt overnattingsgjest som krangler om alt.Han gjør barnet mitt surt,sovner sent og at mitt barn også skal krangle.Han har sovet hos oss 2 netter for foreldrene skulle ut på byen.

Jeg merker at mitt humør blir dårlig .

Holdt han deg våken til kl 04?!

Anonymkode: f481b...a93

Skrevet

Med et så stort barn, hadde jeg ikke giddet prøve oppdra ham og over tid få til en bedre tone når han var hos oss. Det kunne jeg prøvd med en åtteåring, men er han fjorten, blir det et litt for langt lerret å bleke for min smak.

Det hadde ikke blitt flere overnattingsbesøk. Sånn oppførsel kan han få drive noen andre til vanvidd med. 

Skrevet

Hadde snakket til gjesten. Enten oppfører du deg eller jeg ber foreldrene dine komme å hente deg. (Hadde ikke sagt det så hardt altså, gjorde det kort og konsist her) Slikt gidder jeg ikke. Og har aldri vært redd for å oppdra andres barn i eget hus, og de ser ikke ut til å ha tatt skade av det. Vi har daglig mange hyggelige tenåringer på besøk. Det hender at venninnene til eldste kommer til meg for å prate om vanskelige ting også.

Å si i fra handler ikke om å kjefte eller være slem. Det handler om å sette grenser og være den voksne. 

Anonymkode: cc587...2c0

Skrevet

En så stor tenåring kan man snakke til altså. Sett han på plass

Anonymkode: a7810...810

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Holdt han deg våken til kl 04?!

Nei til kl 01.30.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke se bort fra at jeg hadde sagt noen sannhetens ord til denne gjesten. 

Synest det er vanskelig å si noe når alt er sutring.Og alt skal diskuteres og være vanskelig.Den overnattinhmgsgesteb er det lenge til kommer tilbake her hvertfall.Om det noengang kommer til å skje.Disse to dagene med han føles som lenger enn ferien vi hadde til utlandet en uke...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei til kl 01.30.

Så bare at innlegget var lagt ut i 4 tiden, og tenkte at da er det lov å være streng 😉

Skrevet

Man lar seg ikke dupere av en 14-åring altså. 

Jeg hadde svart på samme måte som jeg ville svart mine egne.

Anonymkode: 90c93...7a2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synest det er vanskelig å si noe når alt er sutring.Og alt skal diskuteres og være vanskelig.Den overnattinhmgsgesteb er det lenge til kommer tilbake her hvertfall.Om det noengang kommer til å skje.Disse to dagene med han føles som lenger enn ferien vi hadde til utlandet en uke...

Det er ikke vanskelig, nei. Man sier ifra.

Skrevet

Assberger?

Anonymkode: 31347...0b4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Assberger?

Anonymkode: 31347...0b4

Asberger, heter det. 

Og det handler nok mer om vanskelig ungdom, tenker jeg.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Asberger, heter det. 

Og det handler nok mer om vanskelig ungdom, tenker jeg.

Tviler på at det er Asberger.Moren jobber med ungdom så forstår ikke hvordan de har klart  å oppdra et så ufordragelig menneske.Hadde mine barn vært slik hadde jeg langskjems

Skrevet
På 28.7.2019 den 2.57, Anonym bruker skrev:

Han har sovet hos oss 2 netter for foreldrene skulle ut på byen.

De har spurt deg om pass i to døgn fordi de skal på byen??!

Anonymkode: dad2b...5ee

Skrevet

De måtte ha barnevakt i to netter til en 14-åring fordi de skulle ut på byen?

For øvrig hadde jeg ikke hatt noen problemer med å sette foten ned til en sutrete tenåring. Jeg hadde glatt fortalt ham at nå som han er hos oss, er det våre regler det gjelder og slik er det fordi jeg sier det. Og hvis han hadde våget å prøve å holde meg våken om natta for å sutre hadde jeg laget et middels jordskjelv. Sutring er akseptabelt av febersyke treåringer, men av en 14-åring hadde jeg aldri godtatt det. Aldri i livet. 

Skrevet

Når man snakker om å slenge ut diagnoser uten å vite hva en snakker om. 🙄😜 Dessuten heter det asperger. 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på at det er Asberger.Moren jobber med ungdom så forstår ikke hvordan de har klart  å oppdra et så ufordragelig menneske.Hadde mine barn vært slik hadde jeg langskjems

Og datteren min har gått i klasse med en som lagde livet hennes til et helvete i 7 år. Trua henne med kniv, banka henne, stjal bøkene hennes, la ut bilder av henne på nett..... Mor er barnevernsleder og far jobber i bufetat. Så akkurat DET er ikke ensbetydende med at man kan oppdra gullunger ;)

Anonymkode: f6f8b...c3a

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke så rart, det er vel statistisk bevist at mange foreldre som selv jobber med barn ikke klarer å oppdra sine egne? De forstår ihjel sine egne barn...

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har spurt deg om pass i to døgn fordi de skal på byen??!

Anonymkode: dad2b...5ee

Ja de skulle ut begge kveldene.

Skrevet

Og datteren min har gått i klasse med en som lagde livet hennes til et helvete i 7 år. Trua henne med kniv, banka henne, stjal bøkene hennes, la ut bilder av henne på nett..... Mor er barnevernsleder og far jobber i bufetat. Så akkurat DET er ikke ensbetydende med at man kan oppdra gullunger ;)

Anonymkode: f6f8b...c3a

Fy... at det går an!!!Min sønn forteller at han har fri oppdragelse hjemme og Kansje det er derfor han oppfører seg slik.

Skrevet

Det er vel ikke så rart, det er vel statistisk bevist at mange foreldre som selv jobber med barn ikke klarer å oppdra sine egne? De forstår ihjel sine egne barn...

ser tydelig på mange plan at hun ikke har lykkes i oppdragelsen av barnet sitt.Ifølge mitt barn  er barnet mye hjemme alene for foreldrene jobber hele tiden.

Skrevet

Jeg har vært helt ærlig med barnet mitt og fortalt om hva jeg synest om at de er med hverandre.Han har dårlig innvirkning på mitt barn på humør,væremåte og lokket mitt barn til å stjele.Ønsker å ikke satse på at de er så mye med hverandre og overnatting blir det ikke igjen..

Gjest Antarctica
Skrevet

To ord til tenåringen: «dra hjem.»

Til foreldrene: «jeg kan ikke ta ansvar for Gudrun/Lars. Hun/Han godtar ikke min autoritet, og jeg gidder ikke oppdra flere barn enn jeg har selv.»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...