Gå til innhold

Jeg og samboeren min er «bare venner» for tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt sant! Og det er helt i orden for meg altså. Jeg har nemlig ikke hatt noe særlig sexlyst etter fødsel og det er snart 3 år siden. Vi hadde kun masse sex i begynnelsen, da hadde jeg lyst på han hele tiden! Etterhvert så var det liksom et ork å ha sex. Da vi bestemte oss for å få barn hadde vi en del sex da, men jeg savnet å ha den skikkelige lysten på han. Så ble jeg gravid og det ble mindre og mindre sengekos. Så kom tiden etter fødsel og det ble ikke så mye «sånt» her i hus lenger. Til slutt kunne det faktisk gå flere måneder til vi hadde sex igjen. Tragisk. For dette er ikke normalt, eller er det det? For meg går det helt fint, jeg lider ingen nød, da lysten er jo nesten aldri der. Men nå tenker jeg at det et vel gjerne på tide å begynne å være kjærester igjen da jeg faktisk ikke kan huske siste gang vi hadde sex. Må være i fjor en gang 😂 Har faktisk begynt å tenke på om han er muligens ikke så interessert i sex han heller? Det virker ikke som om det plager han på noen måter. Han gir ikke utrykk for at han savner det. Han tar sjeldent på meg eller koser med meg osv. Tror ikke han er utro heller, men noe må det jo være? Jeg vet ikke hvordan deres menn er, om de maser om sex osv, men samboeren min virker jo totalt uinteressert i dette. Eksen min var helt desperat etter sex i motsetning til min nåværende kjæreste. Vi har vært sammen i 8 år, vi krangler aldri, han er en fantastisk pappa og er flink mann på alt generelt. Men jeg begynner jo å lure... er det ikke normalt at menn blir mer ivrige på slikt? Tør ikke spørre han heller, vet ikke hvordan. Mener jeg hintet en gang før, da sa han at det var kjedelig at det ikke var noe sengekos, men det var jo sånn og sånn. (Altså grunner til at vi ikke kunne gjøre det, som blant annet trøtthet, sykdom, baby er mye våken, for mett, vondt i hode og bla bla.) kun fra min side altså, og han aksepterte det liksom. Hva skjer?

Anonymkode: a0bd1...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer? 

Det som skjer er at dere er i ferd med å skape nok et skilsmissebarn.

Anonymkode: 6d542...070

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjer? 

Nei men uff da.

Anonymkode: 357cd...22d

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjer? 

Hvorfor sier du det? Mener du det er min feil eller?

Skrevet

Begynne med å ta litt på hverandre. Kysse før dere går fra hverandre på morgenen og før dere legger dere. Få barnevakt og gå på date😉

Anonymkode: 44d8a...a63

Skrevet

Du må jo snakke med han om det! Det er du nødt til! Del alt dette med han, som du har skrevet her. Spør hva han tenker og føler omkring temaet. Spør hva han savner. Man må snakke om ting for å ta tak i problemet. For det kan utvilsomt utvikle seg til et problem. 

Skrevet

Det høres jo litt trist ut, da. Savner du ikke nærheten en gang? Mannen min og jeg har vært sammen i 23 år nå og er fysiske med hverandre hver dag, mange ganger for dagen. Et kyss, en klem, ligge i armkroken, stryke over ryggen osv. Sex har det gradvis blitt mindre av, men vi har det 1-2 ganger i uken fortsatt. Barna har faktisk gitt uttrykk for at de synes det er fint at vi så tydelig viser at vi er glade i hverandre, at det føles trygt da mange av vennene deres ikke har det slik hos seg og er redd for at foreldrene vil skille seg. 

Har du snakket med ham? For meg er det helt underlig å ikke snakke om ting som sexlyst og følelser generelt med partneren sin, men så snakker vi om alt, da.

Anonymkode: ed681...e6f

Skrevet

Dere er i ferd med å skli fra hverandre og dere lar det skje uten å gjøre noe med det. Lykke til med samlivsbruddet. 

Anonymkode: 405d1...f4b

Skrevet

Helt normalt!

Anonymkode: 08cb7...0af

Skrevet

Betyr det at han ikke er glad i meg lenger? 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sier du det? Mener du det er min feil eller?

Har ikke fordelt skylden. Det er ufruktbart. Men hvis du tror en frisk voksen mann vil foretrekke et vennskapsforhold med samme forpliktelser som et ekteskap, framfor et riktig ekteskap der også seksualiteten har en plass, da tar du feil. 

Jeg har en kjæreste nå, som er skilt etter å ha vært i et forhold i 22 år. Og det han sier er at da de kun levde som "to gode venner", da utsatte de forholdet for en prøvelse som ikke lot seg rette opp i. Da smuldret par-følelsen opp og ble til A/S Familien. Og han ville ha noe mer. Han ville ha sex og kyss og kos og romantikk.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betyr det at han ikke er glad i meg lenger? 

Betyr det at du ikke er glad i ham lenger?

Ditt ansvar for å få det i gang er da like stort som hans! Særlig fordi det er du som har født og følgelig du som vet best når det er mulig å gå i gang igjen. Sånt kan være vanskelig for en mann å presse på om, han vil nødig mase for tidlig. (Men tre år bør uansett være rikelig...)

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt normalt!

Anonymkode: 08cb7...0af

På ingen måte normalt, eller rettere, det burde ikke være normalt. 

Anonymkode: ed681...e6f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke fordelt skylden. Det er ufruktbart. Men hvis du tror en frisk voksen mann vil foretrekke et vennskapsforhold med samme forpliktelser som et ekteskap, framfor et riktig ekteskap der også seksualiteten har en plass, da tar du feil. 

Jeg har en kjæreste nå, som er skilt etter å ha vært i et forhold i 22 år. Og det han sier er at da de kun levde som "to gode venner", da utsatte de forholdet for en prøvelse som ikke lot seg rette opp i. Da smuldret par-følelsen opp og ble til A/S Familien. Og han ville ha noe mer. Han ville ha sex og kyss og kos og romantikk.

Jeg skrev i tråden at jeg mente det var på tide å gjøre noe med denne tilværelsen uten sex og romantikk. Jeg vil heller ikke ha det slik. Fordi det føles feil. Jeg synes han er fanatisk på alle måter, men lysten min er bare vekke. Skal prøve å snakke med han i kveld. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betyr det at du ikke er glad i ham lenger?

Ditt ansvar for å få det i gang er da like stort som hans! Særlig fordi det er du som har født og følgelig du som vet best når det er mulig å gå i gang igjen. Sånt kan være vanskelig for en mann å presse på om, han vil nødig mase for tidlig. (Men tre år bør uansett være rikelig...)

Jeg føler at han synes det er helt greit! Og det er det jeg reagerer på. Dag ut og dag inn uten noe som helst, bare forpliktelser. Man kan jo begynne å lure på om han får seg noe andre plasser! Jeg tror ikke han onanerer heller... 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler at han synes det er helt greit! Og det er det jeg reagerer på. Dag ut og dag inn uten noe som helst, bare forpliktelser. Man kan jo begynne å lure på om han får seg noe andre plasser! Jeg tror ikke han onanerer heller... 

"Jeg føler at han syns"  ...eeeeh, du ser ikke noe feil i den setningen? DU kan aldri "føle" hva andre syns eller hvordan de har det. Det må de uttale seg om selv. Og til din informasjon: ja, han som jeg forteller om ble også helt aseksuell i en periode, sier han, men det hindret ham ikke i å bryte ut av ekteskapet nettopp av denne grunnen.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev i tråden at jeg mente det var på tide å gjøre noe med denne tilværelsen uten sex og romantikk. Jeg vil heller ikke ha det slik. Fordi det føles feil. Jeg synes han er fanatisk på alle måter, men lysten min er bare vekke. Skal prøve å snakke med han i kveld. 

Lurt. Da slipper du å gjette mer på hva han syns, da kan du heller høre det rett fra kilden.

Skrevet

Det er ganske mange par som i småbarnsfasen har lite eller ingen sex. Utfordringen er hvis man helt mister kos og nærhet, hvis man ikke snakker om situasjonen og er obs på utfordringene eller hvis man ikke ønsker å gjøre noe med situasjonen. At det blir lite sex og kos i årene med nattevåk, ungeskrik, sengebytter osv er høyst normalt men når livet stabiliserer seg bør man også begynne å jobbe med samlivet igjen slik at man unngår å havne i fellen ved å ende opp som AS familie. 

Anonymkode: 6af5f...c4b

Skrevet

Går du på pillen? Lurer bare.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjer? 

Det som skjer i denne tråden er at idioter som deg befinner seg her og lager unødig kvalme. Skjønner at du har et trist liv, men kan ikke du heller gjøre noe med det? Skaffe deg hjelp f.eks.? Trist hvis du med slike holdninger faktisk er en mor som skal være et forbilde for noen.

HI; det kan være så enkelt som at han heller ikke er så lysten på sex for tiden, akkurat slik som du. Sex er ikke like viktig for alle og alle par har egne lyster/ulyster og «rutiner» for sex. Noen har sex men er ellers aldri kjærlige utenom, andre er kjærlige men ikke har behov for sex.

Anonymkode: 5fb7b...8d2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som skjer i denne tråden er at idioter som deg befinner seg her og lager unødig kvalme. Skjønner at du har et trist liv, men kan ikke du heller gjøre noe med det? Skaffe deg hjelp f.eks.? Trist hvis du med slike holdninger faktisk er en mor som skal være et forbilde for noen.

HI; det kan være så enkelt som at han heller ikke er så lysten på sex for tiden, akkurat slik som du. Sex er ikke like viktig for alle og alle par har egne lyster/ulyster og «rutiner» for sex. Noen har sex men er ellers aldri kjærlige utenom, andre er kjærlige men ikke har behov for sex.

Anonymkode: 5fb7b...8d2

Leste du hovedinnlegget? Hun sier de bare er venner. 

Ser du for deg at to venner uten et dyperegående kjærlighetsforhold feirer gullbryllup? Ikke? I så fall hvorfor ikke? For det er vel ikke en sjanse for at "parforhold" og "vennskap" er to litt ulike ting, tror du? 

Sexhyppighet vil gå opp og ned i løpet av et liv, men null sex i årevis (også hos folk med svak lyst) er vel en av de sikreste veiene til skilsmisse, i sær hvis annen romantisk intimitet blir borte. Det er heldigvis mye man kan gjøre for å endre det, men jeg ville ikke bytte ut Dr. Ruth med deg, dersom ditt råd er "fortsett å gjøre ingenting"! 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For de som lurer på hvorfor jeg spør, og/eller hva som skjer i HIs tilfelle, hvorfor det er så vanlig, og komplisert, her er en video... sorry! ...som forklarer det hele på en enkel og kortfattet måte.

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har sluttet på pillen tok satt inn spiral :) 

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste du hovedinnlegget? Hun sier de bare er venner. 

Ser du for deg at to venner uten et dyperegående kjærlighetsforhold feirer gullbryllup? Ikke? I så fall hvorfor ikke? For det er vel ikke en sjanse for at "parforhold" og "vennskap" er to litt ulike ting, tror du? 

Sexhyppighet vil gå opp og ned i løpet av et liv, men null sex i årevis (også hos folk med svak lyst) er vel en av de sikreste veiene til skilsmisse, i sær hvis annen romantisk intimitet blir borte. Det er heldigvis mye man kan gjøre for å endre det, men jeg ville ikke bytte ut Dr. Ruth med deg, dersom ditt råd er "fortsett å gjøre ingenting"! 

Her er det ikke snakk om flere år uten sex da, så gale er det ikke hos oss ennå heldigvis. Det er snakk om 3 mnd :) 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men nå tenker jeg at det et vel gjerne på tide å begynne å være kjærester igjen da jeg faktisk ikke kan huske siste gang vi hadde sex.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det ikke snakk om flere år uten sex da, så gale er det ikke hos oss ennå heldigvis. Det er snakk om 3 mnd :) 

OK, da kunne du jo ha sagt det i hovedinnlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...