Gå til innhold

Gravid med ektemann, elsker krever farskapstest


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får sikker mye pes for dette innlegget! Men jeg har havnet i en situasjon der jeg ble med en kar, vi hadde sex med kondom. Bytter kondom 6 ganger da det ble flere ganger ila av kvelden.  Her ble det litt fingring og runking i tillegg. Dette skjedde 19 feb

Jeg og ektemann har prøvd å få barn og har sex jevnlig uten prevensjon

 3 uker etter var jeg gravid men i følge termin må jeg ha hatt eggløsning en uke etter.  Altså 26 feb Og har tenkt at ektemann er faren! 

Nå krever elsker farskapstest. Synes dette blir helt feil da graviditets test og termin ikke stemmer med dato på elsker.  Og vi brukte kondom.

Termin er 22 nov!

kan det være tilfelle at faren er elsker?? 

 

Har kuttet kontakt med han og kommer ikke til å ha noen ting å gjøre med han framover!!

 

ektemann er uvitende til situasjonen 😩

 

Anonymkode: 9fda5...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Selv om jeg mistenker troll, så er det jo en artig situasjon. 

Pussig at du har forsøkt å bli gravid lenge, og når en elsker kommer inn, så slår det til. 

Han kan kreve DNA-test via tingretten om han ønsker det. 

Anonymkode: d9558...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det mulig, kondom er ikke 100% sikkert og hvis du ikke engang vet sikkert når du hadde EL kan det godt være elskeren som er faren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere barn med ektemann, og hadde en spontanabort månen før så har ikke noe med at jeg ikke blir gravid med ektemann😩

Anonymkode: 9fda5...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Selv om jeg mistenker troll, så er det jo en artig situasjon. 

Pussig at du har forsøkt å bli gravid lenge, og når en elsker kommer inn, så slår det til. 

Han kan kreve DNA-test via tingretten om han ønsker det. 

Anonymkode: d9558...011

Enig i at det lukter veldig troll av HI altså, men bortsett fra det, rent hypotetisk, kunne virkelig en elsker i en slik situasjon ha krevet DNA-test via tingretten?! :o 

Anonymkode: f7e75...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, elskeren kan være faren. Og han har all rett til å kreve farskapstest, det kan du ikke stoppe.

Tidligere kunne ikke fedre, eller menn som trodde de var/ikke var far til barn, kreve dette uten kvinnens samtykke. Men det kan de nå.

Her er det nok bare å være ærlig med alle, det tror jeg får færre følger enn om du venter.

Anonymkode: f0b25...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig i at det lukter veldig troll av HI altså, men bortsett fra det, rent hypotetisk, kunne virkelig en elsker i en slik situasjon ha krevet DNA-test via tingretten?! :o 

Anonymkode: f7e75...678

Ja, det er fullt mulig. 

Kjenner til en som krevde via tingretten, for han var sikker på at han ikke var far. Han hadde aldri hatt sex med dama en gang. Men hun skrev han opp som far og dermed var han det. Han fikk, etter 14 år med tvangsbetqling av bidrag på flere tusen hver mnd avkreftet farskapet ved å kreve DNA-test via tingretten. Spesielt var det viktig for ham da han hadde uhelbredelig kreft og ikke hadde lenge igjen å leve og han hadde 3 barn med kona.

Anonymkode: d9558...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er fullt mulig. 

Kjenner til en som krevde via tingretten, for han var sikker på at han ikke var far. Han hadde aldri hatt sex med dama en gang. Men hun skrev han opp som far og dermed var han det. Han fikk, etter 14 år med tvangsbetqling av bidrag på flere tusen hver mnd avkreftet farskapet ved å kreve DNA-test via tingretten. Spesielt var det viktig for ham da han hadde uhelbredelig kreft og ikke hadde lenge igjen å leve og han hadde 3 barn med kona.

Anonymkode: d9558...011

Han må da også ha skrevet under på at han var far. En kvinne kan sette opp hvem som helst som far, men dersom far nekter blir det DNA test...  dersom far godtar mors underskrift og selv skriver under farskaps papirene må det igjennom tingretten....  også blir det DNA test etter rettsak 😅

gi han den DNA testen for å bli kvitt han. Ellers kan han dra deg for retten. Kan fint ta en DNA test uten at mannen din får vite d.

Anonymkode: a71da...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han må da også ha skrevet under på at han var far. En kvinne kan sette opp hvem som helst som far, men dersom far nekter blir det DNA test...  dersom far godtar mors underskrift og selv skriver under farskaps papirene må det igjennom tingretten....  også blir det DNA test etter rettsak 😅

gi han den DNA testen for å bli kvitt han. Ellers kan han dra deg for retten. Kan fint ta en DNA test uten at mannen din får vite d.

Anonymkode: a71da...80d

Det har ikke alltid vært sånn

Anonymkode: d9558...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er fullt mulig. 

Kjenner til en som krevde via tingretten, for han var sikker på at han ikke var far.

Anonymkode: d9558...011

Men nå har ikke HI, som jeg forstår HI, påstått at elskeren var far. Kan elskeren likevel kreve DNA-test gjennom tingretten?

Anonymkode: f7e75...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men nå har ikke HI, som jeg forstår HI, påstått at elskeren var far. Kan elskeren likevel kreve DNA-test gjennom tingretten?

Anonymkode: f7e75...678

Ja. Dersom han mener at han er far til barnet, så kan han kreve det dersom hun ikke vil gi en test frivillig

Anonymkode: d9558...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Selv om jeg mistenker troll, så er det jo en artig situasjon. 

Pussig at du har forsøkt å bli gravid lenge, og når en elsker kommer inn, så slår det til. 

Han kan kreve DNA-test via tingretten om han ønsker det. 

Anonymkode: d9558...011

Dette er ikke troll, det finnes flere løsslupne damer der ute, en tidligere venninne av meg bla... Akkurat samme situasjon. Enkelte folk altså... 

Anonymkode: 92cc6...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke troll, det finnes flere løsslupne damer der ute, en tidligere venninne av meg bla... Akkurat samme situasjon. Enkelte folk altså... 

Anonymkode: 92cc6...21c

Så fordi det kan skje, så er dette ekte?

Anonymkode: d9558...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo selvfølgelig til å gi en test! Men syns dette er unødvendig å trist, da jeg er ganske sikker på han ikke er faren! 

 

Ødelegger gleden med svangerskapet mitt me disse påstandene. Han var veldig klar over at meg og ektemann prøvde å få barn igjen, og vi var nøye me kondom. Jeg testa jevnlig med tester da vi prøvde å få barn, men fikk ikke utslag før 3 uker etter og jeg har raskt utslag på graviditets testene. Hadde ingen tanke om han i det hele var faren da testen slo ut! Så det kan ikke være han 😅 håper jeg!!! 

Anonymkode: 9fda5...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo selvfølgelig til å gi en test! Men syns dette er unødvendig å trist, da jeg er ganske sikker på han ikke er faren! 

 

Ødelegger gleden med svangerskapet mitt me disse påstandene. Han var veldig klar over at meg og ektemann prøvde å få barn igjen, og vi var nøye me kondom. Jeg testa jevnlig med tester da vi prøvde å få barn, men fikk ikke utslag før 3 uker etter og jeg har raskt utslag på graviditets testene. Hadde ingen tanke om han i det hele var faren da testen slo ut! Så det kan ikke være han 😅 håper jeg!!! 

Anonymkode: 9fda5...5e3

Sikker på at mannen din vil synes det ødelegger litt av gleden og, hvis han hadde visst at du var utro og at en annen potensielt kan være faren

Anonymkode: 202c3...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er mulig at elskeren din kan være faren. Du vet vel at sædceller kan overleve i en uke?

Hvorfor er du utro når du prøver å få barn med mannen din? Eller hvorfor prøver du å få barn med mannen din når du er utro?

Anonymkode: 42efe...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at mannen din vil synes det ødelegger litt av gleden og, hvis han hadde visst at du var utro og at en annen potensielt kan være faren

Anonymkode: 202c3...001

Gi blanke da! For alt du vet kan det være at HI og mannen hennes har et åpent forhold. Ikke vær så dømmende.

Anonymkode: f7e75...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo selvfølgelig til å gi en test! Men syns dette er unødvendig å trist, da jeg er ganske sikker på han ikke er faren! 

 

Ødelegger gleden med svangerskapet mitt me disse påstandene.

Dette har du bare godt av. Du får null sympati fra meg. 

Anonymkode: 92cc6...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi blanke da! For alt du vet kan det være at HI og mannen hennes har et åpent forhold. Ikke vær så dømmende.

Anonymkode: f7e75...678

Da hadde hun nok skrevet det i hi. 

Anonymkode: 92cc6...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gi blanke da! For alt du vet kan det være at HI og mannen hennes har et åpent forhold. Ikke vær så dømmende.

Anonymkode: f7e75...678

Da hadde det nok ikke vært noe problem for henne å fortelle det til mannen sin...

Anonymkode: f0b25...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde det nok ikke vært noe problem for henne å fortelle det til mannen sin...

Anonymkode: f0b25...0d6

Jo, det kunne det vel. Det er forskjell på å godta at partneren ligger med andre, og å godta at partneren får barn med andre. Det ene er over etter 10 minutter, det andre er en livslang forpliktelse.

Hi, jeg syns du bare skal si til elskeren din at SELVSAGT tar dere DNA-prøver, men at det ikke er mulig før barnet er født. I Norge tar man ikke farskapstester under svangerskap. Og så får han smøre seg med tålmodighet til november. Når ungen er født, skal dere likevel ta blodprøve til Følling-test når barnet er 4 dager gammel. Da avtaler du med sykehuset at dere tar tilstrekkelig med blod slik at det også kan taes farskapstest. Så må din elsker inn og levere blod, han også, og det trengs ikke taes noe blod fra din mann. Det holder med barnet og potensiell far. Dette har jeg nemlig prøvd.

Så er det å vente på svar fra Rettsmedisinsk institutt, det tar vel kanskje 3-4 uker. Så dere har svarene før jul.

Anonymkode: 7a97c...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det kunne det vel. Det er forskjell på å godta at partneren ligger med andre, og å godta at partneren får barn med andre. Det ene er over etter 10 minutter, det andre er en livslang forpliktelse.

Hi, jeg syns du bare skal si til elskeren din at SELVSAGT tar dere DNA-prøver, men at det ikke er mulig før barnet er født. I Norge tar man ikke farskapstester under svangerskap. Og så får han smøre seg med tålmodighet til november. Når ungen er født, skal dere likevel ta blodprøve til Følling-test når barnet er 4 dager gammel. Da avtaler du med sykehuset at dere tar tilstrekkelig med blod slik at det også kan taes farskapstest. Så må din elsker inn og levere blod, han også, og det trengs ikke taes noe blod fra din mann. Det holder med barnet og potensiell far. Dette har jeg nemlig prøvd.

Så er det å vente på svar fra Rettsmedisinsk institutt, det tar vel kanskje 3-4 uker. Så dere har svarene før jul.

Anonymkode: 7a97c...015

Om mannen hennes da ikke er far til barnet så er det umenneskelig at han først skal glede seg til å bli far, bli far og kjenne på tilknytningen til barnet... og så få uker etterpå få vite at... nei, du er visst ikke far til barnet mitt likevel, det er visst elskeren min som er far, sorry...

Å sjanse slik du sier er feighet, letteste utvei for Hi og ingen andre. Og jada, det kan sikkert fungere hvis mannen likevel er faren til barnet. Men det er bedre å leve med usikkerheten fremfor det enorme sviket og tapet som ev. kommer om han ikke er det.

 

Anonymkode: f0b25...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om mannen hennes da ikke er far til barnet så er det umenneskelig at han først skal glede seg til å bli far, bli far og kjenne på tilknytningen til barnet... og så få uker etterpå få vite at... nei, du er visst ikke far til barnet mitt likevel, det er visst elskeren min som er far, sorry...

Å sjanse slik du sier er feighet, letteste utvei for Hi og ingen andre. Og jada, det kan sikkert fungere hvis mannen likevel er faren til barnet. Men det er bedre å leve med usikkerheten fremfor det enorme sviket og tapet som ev. kommer om han ikke er det.

 

Anonymkode: f0b25...0d6

Hva ser du for deg som alternativ? Det er ikke lov å ta farskapstest under svangerskapet, så én av dem vil måtte glede seg uten grunn uansett.

Anonymkode: 7a97c...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...