Gå til innhold

Menn som må eie klokker til ei årslønn. Er ikke det egentlig et dårlig tegn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De eneste jeg kjenner som har slike dyre klokker er mine forelesere (Britisk universitet), og de har fått det av familien som "Graduation gift." 

Anonymkode: 78f73...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.7.2019 den 12.01, Anonym bruker skrev:

Folk som har sterke meninger om dette er rett og slett bare sjalu.

😂😂 Fordi du sier det, da bare er det sånn asså...

Anonymkode: 5ee10...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt uattraktivt! Folk som flasher med statussymbol andre jeg som enkle mennesker, for å si det pent.

Anonymkode: f2201...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 13.38, mipsmaster skrev:

Vi har alle klokke på mobilen. Kjøper noen klokke for å vite hva tiden er? Det er vel et smykke som mye annet. 

Det er jo frykteleg upraktisk å måtte finne telefonen sin berre for å sjå kva klokka er? Klokke er nyttig. Og du slepp å bli forstyrra av at du har fått ein melding osb. Klokke er bra. Men om eg hadde 400 000 eg måtte kvitte meg med hadde eg kjøpt ei klokke til max 10 000 og gjett resten til nokon som treng det. 

Anonymkode: d1282...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 12.39, Anonym bruker skrev:

MEN: Viser en slik klokke du omtaler her en annen tid eller på annen måte enn klokka til kr 179,- på Clas Ohlsson, eller min Apple Watch til rundt 4 000,-? 

Ikke det, nei. Da er det jo egentlig bare et statussymbol, da? Eller? 

Anonymkode: b0936...8d3

Selv om klokken ikke viser annen tid enn klokken til 179 på CO, vil den forhåpentlig vare lengre (hvis den er verdt prisen), og sannsynligvis være produsert på en annen måte enn ved slavearbeid (må selvfølgelig sjekkes opp). Er den en «evighetsklokke» er det uendelig mye bedre enn bruk og kast av billig ræl. 

Anonymkode: aa156...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

OK. Ca 100% av dyre biler (penisforlengere) selges til menn. Og menn eier mer enn  2/3 av all rikdom i verden, selv om kvinner utfører mer enn 2/3 av alt arbeid. Så det er vel aller viktigst fra et feministisk perspektiv å kritisere den gale fordelingen av verdens ressurser.

Anonymkode: a0076...dea

Det har du ikke statistikk på. 

Anonymkode: e5ed0...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å ha lyst på en dyr fin ting er ikke så rart, men å unnskylde kjøpet med at neste generasjon kan arve det er bare dumt. Innen den tid er tingen umoderne og utdatert og neste generasjon vil sansynlig vis aldri bruke den.

Anonymkode: ee927...21a

Nå aner du jo ikke hva du snakker om. Det er flere som har arvet klokker av sine fedre, og bærer dem med største stolthet. Så der tar du feil. 

Anonymkode: e5ed0...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå aner du jo ikke hva du snakker om. Det er flere som har arvet klokker av sine fedre, og bærer dem med største stolthet. Så der tar du feil. 

Anonymkode: e5ed0...3e5

Kjenner du noen?

Ingen jeg kjenner bruker klokkene de har arvet. De ligger i en skuff, kunne vært solgt om noen ville netalt for dem, men det kan man ikke siden det var en gave.

I praksiss bruker nesten alle jeg kjenner en eller annen type smarklokke/treningsklokke. Klokker som ikke kan mer enn å bise tiden er sjelden å se på noen under 60.

Det finnes sikkert npen som bruker arveklokker, men ikke mange i forhold til antall solgte klokker (dyre).

Anonymkode: ee927...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjenner du noen?

Ingen jeg kjenner bruker klokkene de har arvet. De ligger i en skuff, kunne vært solgt om noen ville netalt for dem, men det kan man ikke siden det var en gave.

I praksiss bruker nesten alle jeg kjenner en eller annen type smarklokke/treningsklokke. Klokker som ikke kan mer enn å bise tiden er sjelden å se på noen under 60.

Det finnes sikkert npen som bruker arveklokker, men ikke mange i forhold til antall solgte klokker (dyre).

Anonymkode: ee927...21a

Ikke meg du siterer, men jeg bruker min bestemors gullklokke støtt og stadig. 

Anonymkode: aa156...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har du ikke statistikk på. 

Anonymkode: e5ed0...3e5

FN har.

Anonymkode: a0076...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne tråden er bare et vanlig feministisk oppgulp mot menn.

Kvinner i Norge har mye mer verdifulle smykker enn menn har verdier i klokker. Det er sjeldent snakk om at førstnevnte heller burde gi disse verdiene til noen som trenger det mer, slik menn her blir bedt om.

Det samme er overalt. F.eks om en mann kjører fet Tesla sitter kommentarene løst om at han bare vil vise seg frem, har liten tiss og er en mann som pusher 50 i krise.

En kvinne med tilsvarende bil er tøff, flink og er et forbilde for jenter som vil noe.

Det er på tide å gi mer ros til hverandre, også til menn! Det er lov å si at en klokke er fin, som vi alltid gjør om smykker.

Anonymkode: 9561f...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele denne tråden er bare et vanlig feministisk oppgulp mot menn.

Kvinner i Norge har mye mer verdifulle smykker enn menn har verdier i klokker. Det er sjeldent snakk om at førstnevnte heller burde gi disse verdiene til noen som trenger det mer, slik menn her blir bedt om.

Det samme er overalt. F.eks om en mann kjører fet Tesla sitter kommentarene løst om at han bare vil vise seg frem, har liten tiss og er en mann som pusher 50 i krise.

En kvinne med tilsvarende bil er tøff, flink og er et forbilde for jenter som vil noe.

Det er på tide å gi mer ros til hverandre, også til menn! Det er lov å si at en klokke er fin, som vi alltid gjør om smykker.

Anonymkode: 9561f...6a7

Menn gir mindre i veldedighet og engasjerer seg mindre i frivillig arbeid enn kvinner i Norge. I tillegg tjener de fortsatt i snitt 20% mer enn kvinner. Så nei, det er nok dessverre helt riktig at hvis noen burde skjerpe seg og gi mer til andre, så er det menn. Både i tid og penger.

Anonymkode: a0076...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...