Gå til innhold

Menn som må eie klokker til ei årslønn. Er ikke det egentlig et dårlig tegn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MEN: Viser en slik klokke du omtaler her en annen tid eller på annen måte enn klokka til kr 179,- på Clas Ohlsson, eller min Apple Watch til rundt 4 000,-? 

Ikke det, nei. Da er det jo egentlig bare et statussymbol, da? Eller? 

Anonymkode: b0936...8d3

Sånn kan man jo snakke om alt...

Hvorfor har du en applewatch til 4.000 f.eks, min Garmin smartklokke til 1.500 gjør samme nytten?

Hvorfor har svogeren min en telefon til 6.000 kr når svigermor sin til 2.000 virker like bra?

Man bruker penger på de tingene man selv føler er viktig eller riktig å bruke penger på, noen på vekser, noen på sko, noen på telefoner, noen på klokker.

Mannen min har en klokke til 20.000 kr. Han hadde ønsket seg en slik lenge, og når han tjente 200.000 kr på en handel i firmaet sitt spanderte han på seg en slik. Det er en klokke som helt sikkert vil gå i arv, og det er den eneste dyre tingen han har for han bryr seg ikke om så mange andre eksklusive ting.

Jeg tenker at folk som virkelig har penger ser litt annerledes på ting enn oss vanlige også, en person som tjener mange ganger mer enn oss vil sikkert ha en dyrere bil, større bolig eller dyrere klokke, det er helt naturlig.

Anonymkode: 6c990...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MEN: Viser en slik klokke du omtaler her en annen tid eller på annen måte enn klokka til kr 179,- på Clas Ohlsson, eller min Apple Watch til rundt 4 000,-? 

Ikke det, nei. Da er det jo egentlig bare et statussymbol, da? Eller? 

Anonymkode: b0936...8d3

Er ikke din Apple watch et statussymbol også? I mindre skala?

Det finnes massevis av folk som bytter ut sin fungerende mobil bare for å ha nyeste. Jeg tviler på at de merker innovasjoner i stor grad mellom gammel og ny modell så hva motiverer dem om ikke skryte at de har den nyeste.

Jeg mener det er ikke noe galt med å unne seg den beste luksusvare man har råd til så lenge man ikke unnlater kjøpe det som er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tror jeg virkelig.. Ren sjalusi! Hvis du «gidder» å ha sterke meninger om hva folk som har råd til det bruker pengene sine på, så sier jo det litt om deg. Skjønner du ikke hvor dumt det høres ut? Å ha sterke meninger om hva folk som har råd bruker penger på?

Hva vet du om hva de ellers bruker pengene sine på? Det går liksom ikke an å eie en fin og dyr klokke samtidig som man også gjør noe «godt» for pengene? Skal man ikke få lov til å bruke noe av pengene man har strevd for på seg selv?

Har du bidratt til å vaksinere en baby eller gjort noe godt for pengene dine? Man kan bidra til slikt med en gjennomsnittslønn også, vet du. Men neida, det er bare de som har litt ekstra som bør gjøre det🙄

Anonymkode: 04a89...98e

 Bunner sterke meninger alltid i sjalusi i din verden? Når jeg forteller deg at jeg har råd, men jeg vil ikke ha dyre vesker, klokker eller smykker. Er det fortsatt sjalusi? Jeg kan ikke skjønne hva jeg skal med ei veske til 50 000,- . Den jeg kjøpte på salg til under en hundredel av det er kjempefin og selvfølgelig støtter jeg hjelpeorganisasjoner med penger hver måned. Folk må selvsagt få bruke pengene sine som de vil, akkurat som jeg kan mene hva jeg vil om det. Jeg har forresten mange sterke meninger om regjeringens politikk også. Betyr det at jeg er sjalu på Erna og Siv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha en fin ting. Det ble klokke. Jeg har ikke brukt en brøkdel av pengene som noen av jentene jeg har vært sammen med har brukt på sko klær vesker smykker og sminke. La menn ha en fin ting uten at det fortjener en egen tråd da. 

Anonymkode: c25ae...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MEN: Viser en slik klokke du omtaler her en annen tid eller på annen måte enn klokka til kr 179,- på Clas Ohlsson, eller min Apple Watch til rundt 4 000,-? 

Ikke det, nei. Da er det jo egentlig bare et statussymbol, da? Eller? 

Anonymkode: b0936...8d3

Men viser din Apple Watch tiden bedre enn den til 179,-? Kunne du ikke kjøpt en billigere og gitt 3000,- til Redd Barna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle klokke på mobilen. Kjøper noen klokke for å vite hva tiden er? Det er vel et smykke som mye annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, mipsmaster skrev:

Vi har alle klokke på mobilen. Kjøper noen klokke for å vite hva tiden er? Det er vel et smykke som mye annet. 

Det spørs jo hva man venner seg til med. En kompis av meg må alltid ha klokke, han er vant med det. Den er ikke særlig fin, så koster nok ikke mange lappene og noe smykke er den slett ikke. 

Å hevde at noe er alltid/aldri blir ofte feil. 

Anonymkode: 6699f...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Himmel og hav skrev:

 Bunner sterke meninger alltid i sjalusi i din verden? Når jeg forteller deg at jeg har råd, men jeg vil ikke ha dyre vesker, klokker eller smykker. Er det fortsatt sjalusi? Jeg kan ikke skjønne hva jeg skal med ei veske til 50 000,- . Den jeg kjøpte på salg til under en hundredel av det er kjempefin og selvfølgelig støtter jeg hjelpeorganisasjoner med penger hver måned. Folk må selvsagt få bruke pengene sine som de vil, akkurat som jeg kan mene hva jeg vil om det. Jeg har forresten mange sterke meninger om regjeringens politikk også. Betyr det at jeg er sjalu på Erna og Siv?

Nei, sterke meninger bunner ikke alltid i sjalusi. Det kommer an på hva temaet er, som i dette tilfellet er penger og luksuriøse ting. Og da mener jeg det bunner i sjalusi å ha sterke meninger om hva andre som har råd bruker pengene sine på. Ihvertfall når du begynner med dette bullshitet som «da kan de heller bruke pengene på å vaksinere en baby osv» når du ikke aner hva de bruker pengene sine på. At du har råd men ikke bruker penger på en dyr veske er fordi vesker ikke er en interesse for deg. Folk bruker, uavhengig av hvor mye de har, penger på interessene sine og det helt normalt.

Ikke sammenlign politikk med privatpersoners pengeforbruk😉

Anonymkode: 04a89...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flashing av statussymboler som dyre klokker og vesker er vulgært og vitner om mye penger men ingen klasse.

Anonymkode: 2215f...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har klokke til 200,- Du trenger ikke Apple watch. Det er vel et statussymbol da.

Hvorfor kjøper folk klokker, smykker, klær, vesker osv? 

Anonymkode: 08f86...5fa

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn kan man jo snakke om alt...

Hvorfor har du en applewatch til 4.000 f.eks, min Garmin smartklokke til 1.500 gjør samme nytten?

Hvorfor har svogeren min en telefon til 6.000 kr når svigermor sin til 2.000 virker like bra?

Man bruker penger på de tingene man selv føler er viktig eller riktig å bruke penger på, noen på vekser, noen på sko, noen på telefoner, noen på klokker.

Mannen min har en klokke til 20.000 kr. Han hadde ønsket seg en slik lenge, og når han tjente 200.000 kr på en handel i firmaet sitt spanderte han på seg en slik. Det er en klokke som helt sikkert vil gå i arv, og det er den eneste dyre tingen han har for han bryr seg ikke om så mange andre eksklusive ting.

Jeg tenker at folk som virkelig har penger ser litt annerledes på ting enn oss vanlige også, en person som tjener mange ganger mer enn oss vil sikkert ha en dyrere bil, større bolig eller dyrere klokke, det er helt naturlig.

Anonymkode: 6c990...9cd

 

2 timer siden, Mia_73 skrev:

Er ikke din Apple watch et statussymbol også? I mindre skala?

Det finnes massevis av folk som bytter ut sin fungerende mobil bare for å ha nyeste. Jeg tviler på at de merker innovasjoner i stor grad mellom gammel og ny modell så hva motiverer dem om ikke skryte at de har den nyeste.

Jeg mener det er ikke noe galt med å unne seg den beste luksusvare man har råd til så lenge man ikke unnlater kjøpe det som er nødvendig.

 

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Men viser din Apple Watch tiden bedre enn den til 179,-? Kunne du ikke kjøpt en billigere og gitt 3000,- til Redd Barna? 

Selvfølgelig kunne jeg brukt en klokke til kr 179,- fra Clas Ohlsson, og det har jeg da også gjort i mange, mange år. Jeg fikk Apple Watch i gave til bursdagen min i fjor, derfor har jeg det jeg vil kalle en unødvendig dyr klokke. Mor har forresten tatt over Clas Ohlsson-klokka. 

Nei, Apple Watch viser ikke tiden noe bedre enn den gamle klokka mi, men den har en del tilleggsfunksjoner jeg liker. Likevel kan jeg godt være med på at min Apple Watch på en måte er et statussymbol, om enn i ganske mye mindre grad enn å bruke fem- og sekssifrede beløp på noe som primært skal vise tiden. 

Jeg ser også noen kommenterer at man ikke trenger klokke, siden man jo har klokke på mobilen. Jeg MÅ ha klokke, uten klokke er jeg "naken", det er jo også ekstremt mye raskere å kaste et blikk på klokka på armen enn å ta fram mobilen bare for å sjekke tiden. 

Selvsagt kunne jeg solgt klokka, og gitt pengene til veldedighet. Nå er det sånn at jeg gir en del penger både lokalt, nasjonalt og internasjonalt til veldedighet til tross for Apple Watch og iPhone. Bildet er altså ikke svart/hvitt, det tror jeg vel at gjelder for svært mange, men likevel ser jeg ikke hensikten med å bruke verken en måneds- eller årslønn på en klokke, og jeg fastholder mitt inntrykk av at mange har dyre klokker, vesker og andre duppeditter som en type penisforlenger og substitutt for å bøte på en eller annen type "mangel". 

Anonymkode: b0936...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et dårlig tegn hvis de ikke har råd til det. Ellers er det ikke noe jeg ville tenkt så mye på, hverken positivt eller negativt. Mannen her drømmer om en klokke til ca 60 000. Tanken er at han ønsker sønnen skal arve den en dag og ta den med videre til neste generasjon. 

Anonymkode: 80a41...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et dårlig tegn hvis de ikke har råd til det. Ellers er det ikke noe jeg ville tenkt så mye på, hverken positivt eller negativt. Mannen her drømmer om en klokke til ca 60 000. Tanken er at han ønsker sønnen skal arve den en dag og ta den med videre til neste generasjon. 

Anonymkode: 80a41...4aa

Hvorfor drømmer mannen din om en klokke til 60.000? Hvorfor kjøper han den ikke bare?

Det er jo trass alt et dårlig tegn hvis han ikke har råd til en klokke til 60.000, ikke sant?

Anonymkode: 7b23b...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor drømmer mannen din om en klokke til 60.000? Hvorfor kjøper han den ikke bare?

Det er jo trass alt et dårlig tegn hvis han ikke har råd til en klokke til 60.000, ikke sant?

Anonymkode: 7b23b...586

Er du dum, eller prøver du å vise et poeng? 

 

Anonymkode: 6699f...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du dum, eller prøver du å vise et poeng? 

Anonymkode: 6699f...c95

Nei, jeg er så dum at jeg ikke forstår hvorfor hun er sammen med, og har barn med, en mann hun mener "er et dårlig tegn"? Du som skjønner hvorfor kan jo forklare det.

Anonymkode: 7b23b...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er så dum at jeg ikke forstår hvorfor hun er sammen med, og har barn med, en mann hun mener "er et dårlig tegn"? Du som skjønner hvorfor kan jo forklare det.

Anonymkode: 7b23b...586

Det er et dårlig tegn hvis har en så dyr klokke når de egentlig ikke har råd til det🤪

Har du generelt litt tungt for det?

Anonymkode: 6699f...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et dårlig tegn hvis har en så dyr klokke når de egentlig ikke har råd til det🤪

Har du generelt litt tungt for det?

Anonymkode: 6699f...c95

Ah, sånn ja. Nå ser jeg hva hun, og du, mente ja. Ja, jeg har ganske lav IQ, så jeg er ikke så geni som sånne som deg er. Beklager.

Anonymkode: 7b23b...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, sånn ja. Nå ser jeg hva hun, og du, mente ja. Ja, jeg har ganske lav IQ, så jeg er ikke så geni som sånne som deg er. Beklager.

Anonymkode: 7b23b...586

Det går så bra, atte. 

Anonymkode: 6699f...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎07‎.‎2019 den 11.22, Anonym bruker skrev:

Før var det vanlig at kvinner hadde fine smykker og menn hadde fine klokker.

Nå er ca 40 % av alle dyre klokker som selges til kvinner, og ca 100 % av dyre smykker til kvinner.

Men det er klart at det er viktig, fra et feministisk perspektiv, å kritisere menn for å sløse penger på bling-bling. Til tross for at det er kvinner som står for mesteparten av denne handelen.

Anonymkode: 9561f...6a7

OK. Ca 100% av dyre biler (penisforlengere) selges til menn. Og menn eier mer enn  2/3 av all rikdom i verden, selv om kvinner utfører mer enn 2/3 av alt arbeid. Så det er vel aller viktigst fra et feministisk perspektiv å kritisere den gale fordelingen av verdens ressurser.

Anonymkode: a0076...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 16.37, Anonym bruker skrev:

Det er et dårlig tegn hvis de ikke har råd til det. Ellers er det ikke noe jeg ville tenkt så mye på, hverken positivt eller negativt. Mannen her drømmer om en klokke til ca 60 000. Tanken er at han ønsker sønnen skal arve den en dag og ta den med videre til neste generasjon. 

Anonymkode: 80a41...4aa

Å ha lyst på en dyr fin ting er ikke så rart, men å unnskylde kjøpet med at neste generasjon kan arve det er bare dumt. Innen den tid er tingen umoderne og utdatert og neste generasjon vil sansynlig vis aldri bruke den.

Anonymkode: ee927...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ha lyst på en dyr fin ting er ikke så rart, men å unnskylde kjøpet med at neste generasjon kan arve det er bare dumt. Innen den tid er tingen umoderne og utdatert og neste generasjon vil sansynlig vis aldri bruke den.

Anonymkode: ee927...21a

Ikke meg du svarer, men akkurat når det gjelder klokker - om man velger klassiske kvalitetsklokker - så gjelder gjerne ikke det du skriver.

Jeg synes selv det er tullete å bruke så mye penger på en klokke uansett, men hadde jeg hatt råd til det kunne jeg brukt kanskje opp til 10.000 på en kvalitetsklokke som var så klassisk at den tåler at tiden går ( ;) ).

Anonymkode: 77bbd...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men akkurat når det gjelder klokker - om man velger klassiske kvalitetsklokker - så gjelder gjerne ikke det du skriver.

Jeg synes selv det er tullete å bruke så mye penger på en klokke uansett, men hadde jeg hatt råd til det kunne jeg brukt kanskje opp til 10.000 på en kvalitetsklokke som var så klassisk at den tåler at tiden går ( ;) ).

Anonymkode: 77bbd...a9b

Faren til min sønn er steinrik og kan kjøpe seg de dyreste klokkene. Han har flere ganger prøvd å gi sønnen vår (nå 20 år gammel) klokke i presang, både til bursdager og konfirmasjon. Ingen av dem er blitt brukt. 20-åringer føler seg ikke nakne uten klokke, de har forholdt seg kun til mobilen sin siden de var 12.

Anonymkode: a0076...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Faren til min sønn er steinrik og kan kjøpe seg de dyreste klokkene. Han har flere ganger prøvd å gi sønnen vår (nå 20 år gammel) klokke i presang, både til bursdager og konfirmasjon. Ingen av dem er blitt brukt. 20-åringer føler seg ikke nakne uten klokke, de har forholdt seg kun til mobilen sin siden de var 12.

Anonymkode: a0076...dea

Det er veldig individuelt. Jeg kjenner en på 19 som er lykkelig fordi han har fått bestefars klokke, og bruker den daglig.

Anonymkode: 77bbd...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er veldig individuelt. Jeg kjenner en på 19 som er lykkelig fordi han har fått bestefars klokke, og bruker den daglig.

Anonymkode: 77bbd...a9b

Og dermed er det jo et sjansespill å bruke 60.000...

 

Anonymkode: a0076...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og dermed er det jo et sjansespill å bruke 60.000...

 

Anonymkode: a0076...dea

Det er vel mange ting folk sjanser med, og en kvalitetsklokke er ikke nødvendigvis det dummeste (selv om jeg altså er mot så dyre klokker i utgangspunktet). Det må jo ikke gå til sønn, det kan gå til datter eller datters mann også, eller til barnebarn eller nevøer/nieser.

Anonymkode: 77bbd...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel mange ting folk sjanser med, og en kvalitetsklokke er ikke nødvendigvis det dummeste (selv om jeg altså er mot så dyre klokker i utgangspunktet). Det må jo ikke gå til sønn, det kan gå til datter eller datters mann også, eller til barnebarn eller nevøer/nieser.

Anonymkode: 77bbd...a9b

Fortsatt er det jo bare fifty fifty om det vil være av interesse for arvingene. 60.000 er bedre brukt som avdrag på lån, da kan arvingene få fast eiendom uten gjeld. 

Anonymkode: a0076...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...