Gå til innhold

Ber du ungene komme hjem til middag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er greia med å servere andres unger middag, uten at det er en avtale om det

Anonymkode: 2d3c3...ed8

Inkludere små gjester, raushet, hygge, gi mat til sultne barn? Hva annet enn middag skal jeg avklare? Is, brødskiver (hvor sent kan de få brødmat opp mot middag), frukt? 

Anonymkode: 79102...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er greia med å servere andres unger middag, uten at det er en avtale om det

Anonymkode: 2d3c3...ed8

Nå er mine så store (og det er vennene deres også) at de tar denne avgjørelsen selv. Da de var yngre, sendte jeg gjerne en sms til foreldrene og spurte om det var greit at Xxx fikk middag med oss. Vi har alltid klart å få maten til å strekke til, og det går fint an å lage litt mer av tilbehøret. Ikke tar det lenger tid heller, å lage mat til åtte enn å lage til fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så det er ingen her inne som ber barna sine i 6- 10 års alder komme gjennom for lunsj/middag/kvelds?

Anonymkode: 34e20...697

Jo, vi gjør det. Noen ganger spør de om å Ts med venner hjem i samme slengen. Noen ganger passer det, noen ganger sier vi nei. 

i

Anonymkode: 17e81...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Enkelte dager og uker har vi ofte små middagsgjester. Andre dager og uker ser vi knapt ungene. Jeg pleier om de ikke er hjemme å ringe i 16-tiden og spørre hva de gjør og hvor de er, og får da ofte et spørsmål om de kan spise der de er.
Når vi har besøk pleier jeg å spørre når de må være hjemme, og får da enten et spørsmål om de kan spise hos oss, eller et svar om når de må være hjemme. Ber de alltid om å ringe hjem å høre om det er greit først.

Har en på 19 år som velger å ikke spise hvis vi ikke serverer favoritten hans, men han har jobb, og bestiller/kjøper seg gjerne en pizza hvis han er sulten.

Anonymkode: 05019...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle som er hos oss når vi skal spise får tilbud om mat. Uten unntak. Jeg stortrives med huset fullt av barn, og har aldri tenkt tanken på å føre regnskap over hvor mange som spiser her eller der. 

Å lage mat, dekke bord og rydde av tar omtrent akkurat like lang tid, uavhengig av om vi er fem eller åtte rundt bordet. 

Anonymkode: 2f05a...719

Dette 👆De ungene som er her når det er middag får tilbud om mat. Noen ganger tekster jeg foreldrene og spør, noen ganger ikke.

Jeg tenker at middagsavtaler er noe barn og foreldre klarer å ordne opp i selv. Hvis jeg har avtalt med ungene at de skal komme hjem til middag kl. 17, så er ikke det verdens undergang om de har spist allerede og dermed er mette når de kommer hjem. Poenget med middagen er ikke at vi skal spise flest mulig kjøttkaker, men at vi skal få sittet litt sammen og sjekket inn med hverandre. Og det får vi gjort uansett om de er mette eller ikke. Så jeg skjønner ikke egentlig hvorfor noen er så opptatt av at ungene på død og liv må spise hjemme.

Anonymkode: d61da...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...