Gå til innhold

Vasker du ansiktet ditt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vasker ikke fjeset i dusjen eller splæsjer vann i det, for det har jeg nok litt den samme aversjonen som HI, men jeg vasker jo fjeset, ørene og halsen hver dag, morgen og kveld, med myk engangsklut (sånne babykluter), vann og ev. rensekrem. Det er utrolig hvor møkkete man kan bli av å gå en dag i byen, jobbe i hagen osv, men det ser man ikke før man drar en hvit klut over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker heller ikke ansiktet daglig, dusjer ikke daglig heller. Vasker øynene hvis jeg har øyegugge, vasker meg rundt munnen om jeg har melkebart, vannet renner i ansiktet mitt når jeg dusjer og jeg vasker meg i panna hvis jeg er litt varm eller svett, eller det bare har gått flere dager uten at jeg har vasket meg i ansiktet, evt at brillene er veldig skitten/fettete.

Kunne aldri tenkt meg å bruke vaskeklut i ansiktet, synes vaskekluter er uhygieniske. Brukes kun etter at barna har spist, og griset seg i ansiktet, da blir de vasket med vaskeklut, og vaskekluten hives rett til vask, uten å på noen måte brukes flere ganger.

Anonymkode: 40906...e50

Hvordan er en ren klut med vann uhygienisk? 

Om du først vasker deg i ansiktet når brillene blir fettete vil jeg si at det sprenger skalaen for uhygienisk ganske kraftig i forhold til klut, altså 🤢

Anonymkode: 8dc0e...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker sjeldent ansiktet. Det vaskes ved behov. Ikke griser jeg når jeg spiser, skulle jeg grise så tørker jeg meg med en gang eller vasker meg. Har ikke øyegugge rundt øyne når jeg våkner, en sjelden gang er det en gul klump i øyekroken, den pelles bort. Jeg svetter lite og driver ikke med trening, så svett blir jeg sjeldent  i ansiktet. Jeg bruker ikke kremer eller sminke i ansiktet, ekstremt sjeldent ellers på kroppen også. Nå i sommer har jeg faktisk svettet mye i ansiktet pga at det har vært så varmt, da har jeg vasket meg med en klut i ansiktet. Huden liker ikke at jeg gjør dette, for den blir tørr og fettete. Så jeg gleder meg til normale tempraturer og huden i ansiktet blir normalt igjen. 

Jeg hadde en slik diskusjon med ene ungen her. Hu har så mye rart i det ansiktet sitt hver dag og så mye hu må gjøre før hu kan stikke hue ut av døra hver dag. Hu fikk også bakoversveis at jeg ikke vasket og renset ansiktet hver dag, da måtte jeg være så skitten og ekkel selv om jeg så ren og pen ut. Så hun tok rensevann på bomullsdott og mente den kom til å bli skikkelig ekkel. Til hennes store forskrekkelse var den helt ren. Så jeg er ren selv om jeg ikke vasker meg ofte i ansiktet, huden min har det veldig bra selv om den ikke blir vasket, smørt inn eller renset. 

 

Anonymkode: 0b6f8...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker sjeldent ansiktet. Det vaskes ved behov. Ikke griser jeg når jeg spiser, skulle jeg grise så tørker jeg meg med en gang eller vasker meg. Har ikke øyegugge rundt øyne når jeg våkner, en sjelden gang er det en gul klump i øyekroken, den pelles bort. Jeg svetter lite og driver ikke med trening, så svett blir jeg sjeldent  i ansiktet. Jeg bruker ikke kremer eller sminke i ansiktet, ekstremt sjeldent ellers på kroppen også. Nå i sommer har jeg faktisk svettet mye i ansiktet pga at det har vært så varmt, da har jeg vasket meg med en klut i ansiktet. Huden liker ikke at jeg gjør dette, for den blir tørr og fettete. Så jeg gleder meg til normale tempraturer og huden i ansiktet blir normalt igjen. 

Jeg hadde en slik diskusjon med ene ungen her. Hu har så mye rart i det ansiktet sitt hver dag og så mye hu må gjøre før hu kan stikke hue ut av døra hver dag. Hu fikk også bakoversveis at jeg ikke vasket og renset ansiktet hver dag, da måtte jeg være så skitten og ekkel selv om jeg så ren og pen ut. Så hun tok rensevann på bomullsdott og mente den kom til å bli skikkelig ekkel. Til hennes store forskrekkelse var den helt ren. Så jeg er ren selv om jeg ikke vasker meg ofte i ansiktet, huden min har det veldig bra selv om den ikke blir vasket, smørt inn eller renset. 

 

Anonymkode: 0b6f8...f8a

Men hvorfor gnikke med klut? Å skylle ansiktet med rent, kaldt vann er jo mye enklere og mer oppfriskende? 

Jeg føler meg ikke våken får jeg har fått skvettet litt vann i ansiktet. 

Anonymkode: 8dc0e...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør, Hi - eller rettere sagt ikke gjør - det er jo ikke for huden din sin skyld, men fordi du har en type angst som styrer livet ditt på dette området.

Anonymkode: d1165...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor gnikke med klut? Å skylle ansiktet med rent, kaldt vann er jo mye enklere og mer oppfriskende? 

Jeg føler meg ikke våken får jeg har fått skvettet litt vann i ansiktet. 

Anonymkode: 8dc0e...ed0

Hvis jeg er skitten hjelper det lite å skvette vann i fjeset. Flekker av olje, maning ol går ikke vekk uten litt skrubbing, men ellers går jo begge deler like bra.

Anonymkode: 33144...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elizabeth89 skrev:

Tøys! Alle har øyegugge eller våg som det også kalles. 

Nei, jeg har heller aldri det. Så for den del trenger jeg ikke vaske ansiktet. Men pleier å vaske ansiktet når jeg dusjer. Utenom det bruker jeg helst renseservietter eller sminkefjerner.

Anonymkode: 55e0e...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg vasker ikke fjeset i dusjen eller splæsjer vann i det, for det har jeg nok litt den samme aversjonen som HI, men jeg vasker jo fjeset, ørene og halsen hver dag, morgen og kveld, med myk engangsklut (sånne babykluter), vann og ev. rensekrem. Det er utrolig hvor møkkete man kan bli av å gå en dag i byen, jobbe i hagen osv, men det ser man ikke før man drar en hvit klut over. 

wow!🙄

Anonymkode: 5231a...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mange som ikke steller seg, sminker seg, eller det verste, ikke vasker seg en gang. Naturlighet er greit det, men nesten umulig å forstå for forfengelige meg. 😅

Anonymkode: 2fbf8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overrasket over hvor mange som ikke steller seg, sminker seg, eller det verste, ikke vasker seg en gang. Naturlighet er greit det, men nesten umulig å forstå for forfengelige meg. 😅

Anonymkode: 2fbf8...21c

Jeg er ikke så forfengelig av meg, men ren, det er jeg. 

Vaske hender og ansikt hver morgen, dusje hver dag, vaske håret annenhver dag og pusse tenner minimum to ganger pr dag trodde jeg var helt normalt til jeg begynte å henge her inne. Jeg lurer på hvor alle de møkkete folka er? Ikke i min omgangskrets, i hvert fall. 

Anonymkode: 8dc0e...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det bare med en ansiktsrens/såpe fra apoteket hver kveld jeg dusjer. Alt skjer i dusjen. Ikke noe mer enn det. Jeg bruker aldri masker eller noe annet. Får mange positive kommentarer ang min hud. 

Anonymkode: 0ad7a...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke vasker seg i ansiktet så lukter man vel ganske surt etter hvert?! Svette,  eksos, fett, mat-os, osv. 

Anonymkode: c9c02...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vasker jeg meg i ansiktet! Med såpe og vann. Ansikt, hals, nakke, bak ørene. Det går i samme slengen som hårvasken. Først sjampo, skyll ut, ny runde sjampo, og såpe til ansikt osv og skyll. 

Hvis jeg ikke dusjer så blir det vann fra kranen opp i fjeset, med hendene. 

Anonymkode: 8cbc4...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vasker det bare med en ansiktsrens/såpe fra apoteket hver kveld jeg dusjer. Alt skjer i dusjen. Ikke noe mer enn det. Jeg bruker aldri masker eller noe annet. Får mange positive kommentarer ang min hud. 

Anonymkode: 0ad7a...a6c

Hvem får du de kommentarene av?

Jeg har alltid hatt ‘god’ hud, aldri kviser, urenheter, fet hud osv. Nå er jeg godt over 40 og har lite rynker. Likevel er det kun når jeg skal kjøpe hudpleieprodukter noen i det hele tatt kommenterer huden min. Så da lurer jeg litt på hvem det er og i hvilke sammenheng noen kommenterer andres hud?

Anonymkode: 8dc0e...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv når jeg ikke bruker sminke må jeg vaske ansiktet mitt med vann på morgenen. Herlighet ser ikke ut ellers! Hva gjør du med all øye guggen på morgenen da? 

Anonymkode: fdb33...2e6

Er det vanlig å ha masse øye gugge hver morgen? Har aldri det jeg

Anonymkode: 7a411...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Elizabeth89 skrev:

Akkurat. 

Jeg har ikke heller det

Anonymkode: 7a411...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke heller det

Anonymkode: 7a411...d85

Alle har det sier jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

https://www.kk.no/livstil/derfor-far-du-sovn-i-oyekroken/67877454

Sånn, så gidder vi ikke prate mer om det... 

For det er en god nok kilde til å påstå at alle får det. Det står ingenting om at alle får det, men bare hvorfor! 🤦‍♀️

Jeg vasker sjeldent ansiktet, fjerner gugget med fingeren, og jeg får bare gugg når jeg er syk.

Anonymkode: d5b23...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som kommenterer dusjingen til HI. Det er da helt normalt.  

Jeg får aldri vann i ansiktet i dusjen. Vasker håret med sjampo og balsam, lener hodet bakover og ser opp mens jeg skyller det ut. Har dusjet og vasket håret uten å få vann i ansiktet siden jeg var barn. 

Jeg vasker ansiktet mitt med å splashe litt rent vann i ansiktet, og tørke meg med en ren klut, og smøre med et litt olje. 

De få dagene jeg bruker sminke fjerner jeg den med micellært vann på bomullspads. Utover det har jeg ingen vaske- eller renseprodukter i ansiktet mitt. 

Anonymkode: c9b12...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mange som kommenterer dusjingen til HI. Det er da helt normalt.  

Jeg får aldri vann i ansiktet i dusjen. Vasker håret med sjampo og balsam, lener hodet bakover og ser opp mens jeg skyller det ut. Har dusjet og vasket håret uten å få vann i ansiktet siden jeg var barn. 

Jeg vasker ansiktet mitt med å splashe litt rent vann i ansiktet, og tørke meg med en ren klut, og smøre med et litt olje. 

De få dagene jeg bruker sminke fjerner jeg den med micellært vann på bomullspads. Utover det har jeg ingen vaske- eller renseprodukter i ansiktet mitt. 

Anonymkode: c9b12...1af

Det er vel ikke helt normalt å ikke få vann i ansiktet når man dusjer. Håper ikke det er normalt å vaske seg i ansiktet under 1 gang i mnd.

Anonymkode: 7a411...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...