Gå til innhold

Vasker du ansiktet ditt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Rart spørsmål, og jeg vet jo at de fleste gjør det. Det jeg kanskje lurer mest på om det er flere enn meg som ikke vasker ansiktet? Har aldri gjort det. Jeg er helt "hysterisk" for å få vann i ansiktet. Ikke en gang når jeg dusjer klarer jeg å få vann i ansiktet. Dusjer resten av kroppen ofte da, hver dag ofte.

Helt seriøst vasker jeg ansiktet kanskje 10 ganger i året. Jeg bruker ikke sminke, lite kremer, det eneste er solkrem. Får mye skryt av huden min og ser uforskammet ung ut, de skulle bare visst. Aldri hatt mye kviser eller porer 

En gang sa jeg i et parfymeri at jeg ikke vasket ansiktet. Da hun skjønte at det var sant holdt hun på å besvime. Etter det har jeg ikke sagt det til så mange.

Jeg trodde egentlig jeg var nokså normal, men så hadde jeg dette likevel som jeg tror skiller meg ganske mye ut fra de andre.

Anonymkode: 4f722...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et minimum av hygiene kan man jo ha... Å dra en klut over en gang i døgnet. Trenger ikke masse såpe, peeling, toner osv. Tror ikke for mye av det er veldig sunt heller. Men ikke vaske i det hele tatt er litt ekkelt. Man er borti mye, alt fra støv og smog i lufta til hender i fjes... 

Vasker selv hver dag, morgen og kveld, men noen ganger bare vann. 

Anonymkode: b4ca9...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det i dusjen hver morgen med en mild rens og om kvelden før jeg legger meg. Har du prøvd med en klut og sett om den blir svart? 😂

Anonymkode: 4f53c...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker jo selvsagt ansiktet hver dag. Enten i dusjen (hvordan klarer du å vaske håret uten å få vann i ansiktet) eller med kaldt vann fra springen, da tar jeg vann og splæsjer i ansiktet. 

Å aldri vaske bort skitt og støv høres rart ut, ja. 

Anonymkode: 8dc0e...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når jeg ikke bruker sminke må jeg vaske ansiktet mitt med vann på morgenen. Herlighet ser ikke ut ellers! Hva gjør du med all øye guggen på morgenen da? 

Anonymkode: fdb33...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot å få vann i fjeset så jeg blir jo våt når jeg bader og dusjer og er jeg varm tar jeg gjerne vann i fjeset, men jeg vasker meg aldri med såpe i fjeset og bruker klut bare ved flekker.

 

Anonymkode: 33144...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv når jeg ikke bruker sminke må jeg vaske ansiktet mitt med vann på morgenen. Herlighet ser ikke ut ellers! Hva gjør du med all øye guggen på morgenen da? 

Anonymkode: fdb33...2e6

Jeg har ikke "øyegugge".

Anonymkode: 33144...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ansiktet hver eneste dag. Det er det første jeg gjør når jeg står opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer morgen og renser og plasker vann i ansiktet på kvelden. En oppvridd, fuktig klut klarer du sikkert å vaske deg med. Det er jo bare deilig! (Prøv med en hvit og se hvor grå den blir når du ikke har vasket deg på så lenge! )

Anonymkode: 3fe86...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke "øyegugge".

Anonymkode: 33144...a24

Tøys! Alle har øyegugge eller våg som det også kalles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri såpe, bare vann. Hvis jeg en sjelden gang har sminke på bruker jeg spesielt rensemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Tøys! Alle har øyegugge eller våg som det også kalles. 

Jeg har i hvertfall då lite at jeg h erken kan se eller kjenne det.

Anonymkode: 33144...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har i hvertfall då lite at jeg h erken kan se eller kjenne det.

Anonymkode: 33144...a24

Akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Akkurat. 

Og da er det heller ikke noen grunn til å "fjerne" det.

Anonymkode: 33144...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg vasker meg i ansiktet. Trodde det var vanlig å dusje hver dag, vaske ansiktet og pusse tennene morgen og kveld. Men etter å ha lest her inne skjønner jeg jo at mange ikke er så opptatt av hygiene ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CherryC skrev:

Klart jeg vasker meg i ansiktet. Trodde det var vanlig å dusje hver dag, vaske ansiktet og pusse tennene morgen og kveld. Men etter å ha lest her inne skjønner jeg jo at mange ikke er så opptatt av hygiene ..

Tenkte det samme. Dette er faktisk ting jeg selv lærte som barn, og som jeg har lært videre til barna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, CherryC skrev:

Klart jeg vasker meg i ansiktet. Trodde det var vanlig å dusje hver dag, vaske ansiktet og pusse tennene morgen og kveld. Men etter å ha lest her inne skjønner jeg jo at mange ikke er så opptatt av hygiene ..

Dusje hver dag er ikke bra for noe som helst. Men det andre du remser opp er, eller burde være, en selvfølge for voksne mennesker.

Kan fullt ut forstå at man kan glemme en tannpuss i alt stresset, eller kanskje én dag ikke rekke å vaske ansiktet før man løper ut døra. Men å aldri(?)) vaske ansiktet, sjeldent pusse tenner osv er i mine øyne veldig merkelig. Kan heller ikke skjønne at det ikke blir rimelig ekkelt for personen det gjelder etterhvert, eller de rundt dem!?

Tenner som aldri blir pusset må jo bli ekle og gi ganske stram ånde? Og et ansikt som aldri vaskes må jo bli rimelig tettet av møkk, selvom det kanskje ikke synes, må det jo begynne å lukte etterhvert :o

Anonymkode: a1444...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvordan vasker du håret?

Har du frisørvask på badet, får hjelp over vasken eller drar du til frisør en gang i uka?

Anonymkode: 9dd40...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør du når du har trent og blitt svett i ansiktet?

Anonymkode: 0683c...0e2

Hun er nok så unik at hun ikke blir svett når hun trener heller 😂

Anonymkode: fd00f...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker heller ikke ansiktet daglig, dusjer ikke daglig heller. Vasker øynene hvis jeg har øyegugge, vasker meg rundt munnen om jeg har melkebart, vannet renner i ansiktet mitt når jeg dusjer og jeg vasker meg i panna hvis jeg er litt varm eller svett, eller det bare har gått flere dager uten at jeg har vasket meg i ansiktet, evt at brillene er veldig skitten/fettete.

Kunne aldri tenkt meg å bruke vaskeklut i ansiktet, synes vaskekluter er uhygieniske. Brukes kun etter at barna har spist, og griset seg i ansiktet, da blir de vasket med vaskeklut, og vaskekluten hives rett til vask, uten å på noen måte brukes flere ganger.

Anonymkode: 40906...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...