Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Kjæresten min har en datter som fyller 16 år om kort tid. Hun er svært krevende og frekk. Hun spør aldri om å få noe, hun bare skal ha det og da skal det kjøpes med en gang. Det gjelder alt fra klær, sko, mobil osv. Meg behandler hun som luft, hilser aldri da jeg kommer eller snakker aldri med meg. Svarer kort hvis jeg prøver å snakke med henne. Hun har null respekt for sin far, kaller han stygge ting, hyler og skriker for alt. Nekter å spise sammen med oss og låser seg inne på rommet og nekter å åpne hvis faren vil snakke med henne. Føler at jeg burde kjøpe en gave til henne, selv om jeg egentlig ikke har lyst og hun fortjener det hvertfall ikke med oppførselen sin både mot meg og sin far. Hva tenker dere, skal jeg kjøpe noe til henne eller bare la det være? Anonymkode: ebfdd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Ville gitt penger til kjæresten og bedt han kjøpe felles gave fra oss. Han får følelsen av at jeg da bryr meg om barnet mens barnet ikke får følelsen av en egen gave fra meg. Anonymkode: fb470...24c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Hvor lenge er det siden hennes mor og far gikk fra hverandre? Og hvor lenge har du vært inne i bildet? Er du og kjæresten samboere? Generelt sett tenker jeg at bursdag er en dag du ikke trenger å kjøre noen kamper eller prinsipp. Gjør det du tror skader forholdet deres minst... Anonymkode: b3fba...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Selvfølgelig skal du det. Hun er tenåring. Du er voksen. Du behandler henne respektfullt, med vennlighet og med et smil. Så belønnes du til slutt 😉 Spesielt hvis dere ikke har vært sammen særlig lenge, så er hun i en posisjon hvor hun skal venne seg til en ny kvinne i fars liv. Og som 16-åring er livet litt ekstra kjipt i utgangspunktet. Anonymkode: 0050c...f91
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge er det siden hennes mor og far gikk fra hverandre? Og hvor lenge har du vært inne i bildet? Er du og kjæresten samboere? Generelt sett tenker jeg at bursdag er en dag du ikke trenger å kjøre noen kamper eller prinsipp. Gjør det du tror skader forholdet deres minst... Anonymkode: b3fba...c5f Det er tre år siden de gikk fra hverandre og vi er ikke samboere. Det vil nok skade forholdet minst å gi henne gave, selv om det blir med en veldig bi smak. Anonymkode: ebfdd...45e
amandine Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 I alle tilfeller hvor man lurer på om man skal gjøre noe hyggelig eller ikke, så gjør man det! Skal ikke jeg få bursdagsgave av mannen liksom, fordi jeg har hatt PMS og vært et skikkelig suretryne? For da har jeg ikke fortjent det, liksom? Hah!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig skal du det. Hun er tenåring. Du er voksen. Du behandler henne respektfullt, med vennlighet og med et smil. Så belønnes du til slutt 😉 Spesielt hvis dere ikke har vært sammen særlig lenge, så er hun i en posisjon hvor hun skal venne seg til en ny kvinne i fars liv. Og som 16-åring er livet litt ekstra kjipt i utgangspunktet. Anonymkode: 0050c...f91 Jeg behandler henne alltid med respekt og et smil. Alltid hyggelig med henne. Skjønner det kan være vanskelig å være 16, men hun er rett og slem mot far og søsken. Har aldri sett henne smile eller si et hyggelig ord. Anonymkode: ebfdd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er tre år siden de gikk fra hverandre og vi er ikke samboere. Det vil nok skade forholdet minst å gi henne gave, selv om det blir med en veldig bi smak. Anonymkode: ebfdd...45e Men seriøst - er du sikker på at du bør være kjærester med denne mannen når det er så vanskelig for deg å forholde deg til hans datter? Om datteren hans er dårlig oppdratt er han jo skyld i det selv. Og ikke minst - det er på høy tid at han søker hjelp slik at han lærer seg metoder som kan gjøre at han opptrer på en mer konstruktiv måte overfor datteren. Du og han er jo en dårlig kombinasjon med tanke på barn hvis han lar jenta styre alt i en negativ retning (hun gjør det gjerne fordi han ikke styrer?!), og du bare holder ut og egentlig ikke ønsker å ha noe med henne å gjøre og føler det kun er bismak ved å gi henne en gave. Som andre sa - du er voksne, kjæresten din bør være det. Jenta er fremdeles et barn midt i tenårene. Du er det nye elementet i tilværelsen. Anonymkode: b3fba...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #9 Skrevet 17. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg behandler henne alltid med respekt og et smil. Alltid hyggelig med henne. Skjønner det kan være vanskelig å være 16, men hun er rett og slem mot far og søsken. Har aldri sett henne smile eller si et hyggelig ord. Anonymkode: ebfdd...45e Da er det på høy tid at far skaffer seg hjelp! Denne jenta har det vondt. Anonymkode: b3fba...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #10 Skrevet 17. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er tre år siden de gikk fra hverandre og vi er ikke samboere. Det vil nok skade forholdet minst å gi henne gave, selv om det blir med en veldig bi smak. Anonymkode: ebfdd...45e Hvor lenge har dere vært kjærester da? Å straffe henne med å ikke gi henne bursdagsgave vil aldri føre med seg noe godt. Anonymkode: bcb7f...a63
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #11 Skrevet 17. juli 2019 Du bør i hvert fall ikke få barn med denne mannen. Både fordi du ikke kommer overens med hans barn, men også fordi han tydeligvis mangler evner til å oppdra barn. Anonymkode: 8c3cb...335
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #12 Skrevet 17. juli 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men seriøst - er du sikker på at du bør være kjærester med denne mannen når det er så vanskelig for deg å forholde deg til hans datter? Om datteren hans er dårlig oppdratt er han jo skyld i det selv. Og ikke minst - det er på høy tid at han søker hjelp slik at han lærer seg metoder som kan gjøre at han opptrer på en mer konstruktiv måte overfor datteren. Du og han er jo en dårlig kombinasjon med tanke på barn hvis han lar jenta styre alt i en negativ retning (hun gjør det gjerne fordi han ikke styrer?!), og du bare holder ut og egentlig ikke ønsker å ha noe med henne å gjøre og føler det kun er bismak ved å gi henne en gave. Som andre sa - du er voksne, kjæresten din bør være det. Jenta er fremdeles et barn midt i tenårene. Du er det nye elementet i tilværelsen. Anonymkode: b3fba...c5f Vi skal ikke ha barn sammen og jeg har ikke problemer med henne. Hun er ekstremt bortskjemt og for å beholde husfreden har hun alltid fått det hun vil og hennes oppførsel er blitt akseptert. I følge han har hun alltid vært vanskelig, det er ikke oppstått etter jeg kom inn i bildet. Anonymkode: ebfdd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #13 Skrevet 17. juli 2019 Du gir en fin gave og holder kjeft! Kanskje noe dere kan gjøre sammen f.eks.? Anonymkode: 6df0c...004
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Skrevet 17. juli 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg behandler henne alltid med respekt og et smil. Alltid hyggelig med henne. Skjønner det kan være vanskelig å være 16, men hun er rett og slem mot far og søsken. Har aldri sett henne smile eller si et hyggelig ord. Anonymkode: ebfdd...45e Stakkars, hun trenger jo hjelp. Har noen prøvd å snakke med henne? Finne ut hva problemet er? Har foreldrene prøvd å få orden på oppførselen? Anonymkode: 0050c...f91
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #15 Skrevet 17. juli 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skal ikke ha barn sammen og jeg har ikke problemer med henne. Hun er ekstremt bortskjemt og for å beholde husfreden har hun alltid fått det hun vil og hennes oppførsel er blitt akseptert. I følge han har hun alltid vært vanskelig, det er ikke oppstått etter jeg kom inn i bildet. Anonymkode: ebfdd...45e Den mannen din driver massiv ansvarsfraskrivelse. Han takler ikke å oppdra ungene sine, så derfor gir han all styring til henne "for husfredens skyld". Er jo ikke rart om hun er vanskelig når hun ikke har hatt en far som har greid å sette grenser og som lar henne gjøre alt hun vil. Han har jo lagt opp til dette selv. Jeg antar at han aldri har søkt hjelp fra fvk eller andre fagpersoner for å bli en bedre forelder? Og jeg antar at han heller aldri har gjort noe for å skaffe jenta hjelp? Anonymkode: b3fba...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #16 Skrevet 17. juli 2019 Kjøp gave. Det er din jobb å strekke ut hånden- helt til den henger langt ned på gulvet. Anonymkode: d2e1a...9b8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #17 Skrevet 17. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøp gave. Det er din jobb å strekke ut hånden- helt til den henger langt ned på gulvet. Anonymkode: d2e1a...9b8 Er det jeg gjør hver gang jeg treffer henne. Anonymkode: ebfdd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #18 Skrevet 17. juli 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den mannen din driver massiv ansvarsfraskrivelse. Han takler ikke å oppdra ungene sine, så derfor gir han all styring til henne "for husfredens skyld". Er jo ikke rart om hun er vanskelig når hun ikke har hatt en far som har greid å sette grenser og som lar henne gjøre alt hun vil. Han har jo lagt opp til dette selv. Jeg antar at han aldri har søkt hjelp fra fvk eller andre fagpersoner for å bli en bedre forelder? Og jeg antar at han heller aldri har gjort noe for å skaffe jenta hjelp? Anonymkode: b3fba...c5f Det er ikke bare han, moren gjør det samme. Alt for å beholde husfreden med henne.De andre søsknene hennes er søte, greie unger (hun er i midten). Anonymkode: ebfdd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #19 Skrevet 17. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke bare han, moren gjør det samme. Alt for å beholde husfreden med henne.De andre søsknene hennes er søte, greie unger (hun er i midten). Anonymkode: ebfdd...45e Huff, en slik mann hadde jeg ikke villet ha et forhold til. Både han og jentas mor har ikke gjort sin plikt som foreldre - og så skylder han på jenta, sier det er hun som er vanskelig, hennes skyld. At jentas mor gjør det samme er jo bare et sterkere argument for at han skulle tatt ansvar og søkt hjelp for seg som forelder og for jenta. Ikke rart jenta har det vondt! Hun får skylden for det negative i familien mens det er foreldrene som har feilet. Stakkars jente! Skulle jeg fortsatt forholdet til en slik mann hadde jeg krevd at han umiddelbart skaffet seg og datteren hjelp! Anonymkode: b3fba...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #20 Skrevet 17. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff, en slik mann hadde jeg ikke villet ha et forhold til. Både han og jentas mor har ikke gjort sin plikt som foreldre - og så skylder han på jenta, sier det er hun som er vanskelig, hennes skyld. At jentas mor gjør det samme er jo bare et sterkere argument for at han skulle tatt ansvar og søkt hjelp for seg som forelder og for jenta. Ikke rart jenta har det vondt! Hun får skylden for det negative i familien mens det er foreldrene som har feilet. Stakkars jente! Skulle jeg fortsatt forholdet til en slik mann hadde jeg krevd at han umiddelbart skaffet seg og datteren hjelp! Anonymkode: b3fba...c5f Hun har det som plommen i egget, hun bare skriker til hun får det som hun vil...det har hun alltid gjort. De to andre søsknene føyer henne også, de orker ikke hennes skriking og sinne. Anonymkode: ebfdd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #21 Skrevet 17. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjæresten min har en datter som fyller 16 år om kort tid. Hun er svært krevende og frekk. Hun spør aldri om å få noe, hun bare skal ha det og da skal det kjøpes med en gang. Det gjelder alt fra klær, sko, mobil osv. Meg behandler hun som luft, hilser aldri da jeg kommer eller snakker aldri med meg. Svarer kort hvis jeg prøver å snakke med henne. Hun har null respekt for sin far, kaller han stygge ting, hyler og skriker for alt. Nekter å spise sammen med oss og låser seg inne på rommet og nekter å åpne hvis faren vil snakke med henne. Føler at jeg burde kjøpe en gave til henne, selv om jeg egentlig ikke har lyst og hun fortjener det hvertfall ikke med oppførselen sin både mot meg og sin far. Hva tenker dere, skal jeg kjøpe noe til henne eller bare la det være? Anonymkode: ebfdd...45e Seriøst ? Klarer du ikke å skjønne at hun har det vanskelig? Ingen barn vil være udregelige , de har det ikke greit. SELVFØLGELIG kjøper du gave. Uff. Anonymkode: b92e3...4f6
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #22 Skrevet 17. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har det som plommen i egget, hun bare skriker til hun får det som hun vil...det har hun alltid gjort. De to andre søsknene føyer henne også, de orker ikke hennes skriking og sinne. Anonymkode: ebfdd...45e Tror du virkelig det føles bra for henne, tror du at hun trives med det? Anonymkode: bcb7f...a63
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #23 Skrevet 17. juli 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har det som plommen i egget, hun bare skriker til hun får det som hun vil...det har hun alltid gjort. De to andre søsknene føyer henne også, de orker ikke hennes skriking og sinne. Anonymkode: ebfdd...45e Så enkel kan du ikke være! Det er jo stikk motsatt - hun er som hun er fordi hun har det VONDT, fordi ingen av foreldrene har tatt det ansvaret de skulle tatt med å søke hjelp for egen og hennes del når de selv ikke taklet foreldrerollen. Hvordan i all verden kan du tenne på en mann som fraskriver seg så totalt ansvar som far? Anonymkode: b3fba...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #24 Skrevet 17. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi skal ikke ha barn sammen og jeg har ikke problemer med henne. Hun er ekstremt bortskjemt og for å beholde husfreden har hun alltid fått det hun vil og hennes oppførsel er blitt akseptert. I følge han har hun alltid vært vanskelig, det er ikke oppstått etter jeg kom inn i bildet. Anonymkode: ebfdd...45e Kjæresten din burde få forelderveiledning. Stakkars barn ❤ Anonymkode: b92e3...4f6
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #25 Skrevet 17. juli 2019 Er enig med de fleste som har skrevet her, men svaret på spørsmålet ditt er kort og greit ja. Ja, du bør kjøpe en gave til henne. Trenger ikke være noe stort eller dyrt, men en liten ting og er kort, for å vise at du har tenkt på henne og vil henne vel. Vær for all del et bedre menneske enn at la en 16-åring "få som fortjent" og dermed ingen gave! Anonymkode: 82549...7bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå