Gå til innhold

Helt ærlig. Er likes viktig for deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så flere av dere holder regnskap over hvem som liker deres ting og liker tilbake?

Da er det jo ikke en oppriktig like, da bytter man jo bare tommel opp?

Skjønner at det er greit jeg ikke er på SoMe. Jeg skjønner bare ikke greia. Jeg ringer, SMS’er eller mailer med venner. Jeg sender blomster på bursdager, de får julekort og kanskje et fra ferie. Vennene mine vet at jeg bryr meg og liker de. En tommel opp på FB er bare overfladisk. 

 

Anonymkode: 86009...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg legger sjelden ut noe, men de få gangene jeg gjør det, så forventer jeg litt at mine beste venninner liker det. Men så er de så gode venner at jeg tar en ringerunde og ber de like om de ikke har gjort det. Mest på fleip så klart. 

Men jeg er ikke opptatt av likes. Men jeg ser jo at de som legger ut noe konstant og får maks 2 likes..... jeg tenker mitt da. 

Anonymkode: fb1d0...fd1

Du ringer og ber de like? Dagens! 😂

Anonymkode: c8a2a...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig viktig,men jeg legger sjelden ut, så får gjerne, 200-300 likes

Anonymkode: 3c35a...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Eliseflisa skrev:

Liker du andres innlegg da? De som aldri liker mine liker ikke jeg heller. Ser du gratulerer med dagen, men det kan forsvinne i mengden for mange

 

Min mann liker aldri andres innlegg, og har derfor ganske mange færre likes enn meg. Han har like mange venner og er like "populær" som meg ellers i hverdagen. 

Det er ikke alltid slik at antall likes avgjør hvem som liker deg eller ikke

Men hva er greia med det egentlig. hvis man liker et bilde eller et innlegg, så liker man vel det uansett om den som har postet det aldri liker noe av det du poster?

Anonymkode: 9ec95...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg legger ut, har jeg gjerne brukt litt tid på det. Funnet et bilde jeg er fornøyd med, og gjør meg litt flid med teksten. Da er det alltid kjekt med kommentarer og likes. Men om det er 10 eller 300, har ikke mye å si. Liker best ordentlige kommentarer. Da bryr jeg meg ikke om det er 0 likes.

Anonymkode: b6a6e...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Jeg tenker venninna du er syk som holder rede på hvem som liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke FB eller instagram. Anbefales på det varmeste. Når man ser det utenfra, at voksne folk bruker tid på å legge ut bilder av middagen og den oppblåsbare badeflamingoen sin, og blir litt lei seg om færre enn ti sitter å glor på sin skjerm og liker det. Nei, takke meg til å være til stede i eget liv. Middagen smaker ypperlig selv om den ikke fotodokumenteres og høster tomler på nett:-) 

Anonymkode: 3bdd0...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ringer og ber de like? Dagens! 😂

Anonymkode: c8a2a...599

Jepp! 

Anonymkode: fb1d0...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Derfor man poster ting??? Hæ? Det er det vel ikke? Kunne godt fjernet likes funksjonen for min del. 

Anonymkode: c8a2a...599

Hva er da motivasjonen for å legge ut noe på SOME? Hvis ingen ser det og ingen liker det, kan man jo like godt la det være. 

Anonymkode: 391f5...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er da motivasjonen for å legge ut noe på SOME? Hvis ingen ser det og ingen liker det, kan man jo like godt la det være. 

Anonymkode: 391f5...e45

Er jo ikke det jeg spør om. Er likes (som i mange) viktig, og holder du oversikt over hvem som liker og ikke slik min venninne gjør?

Anonymkode: 86009...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid overrasket over hvor mange som liker innlegg de sjeldne gangene jeg legger ut noe. 

Jeg har stort sett bare folk jeg har er noenlunde nært forhold til på vennelisten, så det er jo kjekt at de ser det jeg legger ut. 

Men jeg holder virkelig ikke oversikt over hvem som liker og ikke, og jeg trykker stort sett liker på alt vennene mine legger ut. Jeg er glad for at folk er flinkere enn meg til å dele, det er jo virkelig koselig å se glimt fra hverdagen deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg blir alltid overrasket over hvor mange som liker innlegg de sjeldne gangene jeg legger ut noe. 

Jeg har stort sett bare folk jeg har er noenlunde nært forhold til på vennelisten, så det er jo kjekt at de ser det jeg legger ut. 

Men jeg holder virkelig ikke oversikt over hvem som liker og ikke, og jeg trykker stort sett liker på alt vennene mine legger ut. Jeg er glad for at folk er flinkere enn meg til å dele, det er jo virkelig koselig å se glimt fra hverdagen deres. 

Enig i dette. Og jeg klarer ikke (og ønsker ikke heller) å holde oversikten over hvem som liker hva og hvor mye av det (lille) jeg legger ut. Men det er hyggelig å kunne følge med litt på hva vennene mine skriver og legger ut, så jeg liker det meste. 

Må også føye til at hvis noe hadde gått meg hus forbi, og en venninne hadde ringt meg for å be meg like noe hun hadde lagt ut, som en anonym oppe i tråden skriver at hun gjør, da hadde jeg trodd hun var klin hakke sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er da motivasjonen for å legge ut noe på SOME? Hvis ingen ser det og ingen liker det, kan man jo like godt la det være. 

Anonymkode: 391f5...e45

Eh, nei!? Det legges ut for at andre kan se det om de er interessert, det er jo ikke for at de skal like det. Likes funksjonen har jeg aldri skjønt meg på. Helt unødvendig! 

Anonymkode: c8a2a...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎07‎.‎2019 den 11.01, Anonym bruker skrev:

Så du holder oversikt over hvem som gir deg likes og kun liker dem tilbake? Hvordan greier du holde oversikt? Og så utrolig barnslig!

Anonymkode: c8a2a...599

Holder ikke akkurat oversikt, men de jeg klarer lett å merke meg hvem som aldri liker det jeg legger ut, og da gidder ikke jeg bry meg med å like det de legger ut. Barnslig kan det godt være, men det er sånn jeg gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 13.21, Anonym bruker skrev:

Eh, nei!? Det legges ut for at andre kan se det om de er interessert, det er jo ikke for at de skal like det. Likes funksjonen har jeg aldri skjønt meg på. Helt unødvendig! 

Anonymkode: c8a2a...599

😂 ja særlig! Og hvordan skal du da om det du legger ut ER interessant for andre? Hvis ingen liker det? 

Anonymkode: 391f5...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂 ja særlig! Og hvordan skal du da om det du legger ut ER interessant for andre? Hvis ingen liker det? 

Anonymkode: 391f5...e45

Øh? Man kan leve et godt liv uten bekreftelse på alt...

Anonymkode: 3bdd0...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste SoMe jeg er på, er FB. Der er jeg kun medlem av klasse- og fritidsgruppene til ungene. Jeg har bevisst valgt å ikke ha noen venner på FB. Orker ikke at folk skulle forvente likes for middagsbilder. Synes det er trist med innlegg en kan fisker etter oppmerksomhet.  

Legger aldri noe ut på min side. Lite poeng uten venner. Hender seg jeg skriver en beskjed inne på gruppene à la «kan noen legge ut lekseplanen til 3A», og det forventer jeg virkelig ikke likes for, selv om det faktisk kan skje. 

Anonymkode: 6eb00...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være den ukule som innrømmer at likes betyr noe for meg. Jeg liker ikke nødvendigvis at det påvirker meg - kanskje det er derfor jeg nærmest aldri poster på SoMe med likes. Tror Instagram er inne på noe med eksperimentet sitt med "usynlige likes". 

Jeg liker å kunne gi litt positiv oppmerksomhet til andre med likes da - det er bare hyggelig. 

Anonymkode: 1f500...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan være den ukule som innrømmer at likes betyr noe for meg. Jeg liker ikke nødvendigvis at det påvirker meg - kanskje det er derfor jeg nærmest aldri poster på SoMe med likes. Tror Instagram er inne på noe med eksperimentet sitt med "usynlige likes". 

Jeg liker å kunne gi litt positiv oppmerksomhet til andre med likes da - det er bare hyggelig. 

Anonymkode: 1f500...759

Jeg forstår at det er kjipt å ikke få noe positiv respons på bildene sine. Men å holde regnskap, ikke like tilbake osv blir for rart. 

Jeg gjorde et forsøk nå da. Jeg endret profilbildet mitt nå. Har aldri endret siden jeg fikk FB for maaaange år siden. Jeg har nå fått 105 likes, av 178 venner. Det er åpenbart at mine venner ikke holder regnskap over hvem som skylder hvem likes. 😊 Har aldri likt et eneste bilde jeg  

HI

Anonymkode: 86009...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂 ja særlig! Og hvordan skal du da om det du legger ut ER interessant for andre? Hvis ingen liker det? 

Anonymkode: 391f5...e45

Er du 14 år? Det har da ingenting å si om det jeg legger ut er interessant for andre? Jeg legger ut få ting, og ting jeg har lyst å dele. Spiller ingen rolle hva folk måtte mene om det? 

Anonymkode: c8a2a...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 23.46, Anonym bruker skrev:

Jeg er som deg HI. Facebook har jeg aldri postet noe på. Jeg har aldri likt noe og skriver bare på lukkede grupper i forbindelse med barnas aktiviteter og skolearrangement. Jeg fant ut hvordan jeg skjuler når jeg har bursdag så jeg ikke får hilsener (for jeg takker ikke for dem). Fra min side er det et helt bevisst valg å bruke fb så lite som mulig. Hadde det ikke vært for all info om barnas fotball og basketball som legges ut hadde jeg ikke vært medlem. Instagram har jeg og følger 2 stk, min datter og sønn, så jeg vet hva de legger ut. Jeg har det brillefint uten.

Så nei, jeg er ikke opptatt av likes.

 

Anonymkode: 9b145...ea0

Dette!

Aldri postet noe, aldri «liket» noe. FB er rent praktisk for meg, kommuniserer i lukkede grupper om barnas fritidsaktiviteter, foreldregrupper for barnas klassetrinn, venninner og jobb. 

For meg er det overfladisk å eksponere seg selv, eller ennå verre eksponere barna sine, og ønske, og bli lykkelig over, mest mulig oppmerksomhet. 

Anonymkode: 36fe2...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke insta og er lite aktiv på Facebook. Jeg liker noen bilder i uka. Gratulerer aldri noen med dagen. Så forventer ikke noe tilbake heller. Det er litt overfladisk.

Har litt over 500 venner. Hvis jeg først deler et bilde så får jeg hanske mange likes. Det er hyggelig. Og har jeg bursdag får jeg rundt 100 gratulasjoner, i hvert fall de tre-fire siste årene. Tror det henger mer sammen med at jeg har et stort nettverk i det virkelige liv. Deltar mye i barnas skole- og ulike fritidsaktiviteter, er godt «synlig» der i form av at jeg bidrar. Også er jeg generelt godt likt av folk flest, både på jobb og privat. 

Anonymkode: 527e7...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over her - har ikke insta eller fb, men har masse faktiske venner i den virkelige verden, som faktisk sier med ord at de liker ting, sender gaver og gratulerer med dagen og mener det, i stedet for autogenerert hilsen, sender postkort i postkassa, julekort til jul og samtaler når vi sees. Det er "likes" nok for meg.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...