Gå til innhold

Farsbidrag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har funnet ut at jeg venter barn. Barnefar vil ikke ha noe med barnet å gjøre og er ikke interessert i å betale for noe som helst. (Vi har også en pågående rettsak der jeg har anmeld barnefar for vold) jeg har fått rådet og skrive far ukjent på papirene, men usikker på om dette er rette veien å gå. Ser for meg at far blir å lav være å betale om han må betale farsbidrag. Jeg er forsiden ikke i jobb å går på arbeidsavklaring fra Nav. Så jeg har ikke akkurat skjorta når det kommer til penger. Så jeg lurer rett og slett på hva som lønner seg for meg å gjøre, hva har jeg krav på?

hilsen fortvilet og lefser stresset fremtidig mor

Anonymkode: 6bfdd...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg har en baby på 3mnd og jeg sitter i samme smørja som deg :)

far til barnet ville at jeg skulle ta abort da jeg ble gravid men jeg bestemte meg for å beholde barnet dersom jeg personlig ikke støtter abort dersom det ikke er "kritisk" så det har oppstått mye krangling. Nylig ville barnefar ha DNA test fordi han har et dypt ønske om at jeg var utro (sikkert for å føle seg bedre selv da han gjorde dette mot meg x antall ganger) og det har han fått men nå har han trukket saken før han fikk avlagt sin prøve. Så nå er jeg blitt anbefalt å bare skrive han på som far og kreve bidrag. Om han ikke kan betale så får du pengene uansett fordi staten betaler dem til deg og han vil sitte i gjeld til staten så dette vil ikke bli noe problem for deg :)

så jeg sier, skriv han opp og krev! Du vil trenge de pengene du kan få... stol på meg! Blir han sur så blir han sur.. han har bare seg selv å takke dersom det må to til for å lage et barn ;) Lykke til og vi to som sitter i dette nå klarer det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn utover at tråden er 6 år gammel... 

 

Anonymkode: 40ed3...3e4

Hvor ser du det? Hehe ( newbie )

2min senere: Glem det... du har feil :) hvis tråden var så gammel, ville det stått årstall ;) denne ble startet 13.juli.2019 :)

Endret av 11.05.19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel tull? Dere var en pågående rettssak fordi fu har anmeldt ham for vold? Det tar minst 4 mnd fra anmeldelse til rettssak, normalen ligger på ca 6-9 mnd. Om dere står i en rettssak nå er det lenge siden du anmeldte. Hvorfor ligger du med en mann du har anmeldt for vold?

Anonymkode: b3c8c...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...