Gå til innhold

Har mannen min blitt forbi gått ang arv.

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor er dette så viktig for deg ??? er vel mannen din som skal bry seg, dessuten høres dere egostiske ut, da de uansett har hatt lite kontakt, da bør de andre få alt

Anonymkode: c853f...7ed

Neida. Han har faktisk krav på arv. Punktum. 

Anonymkode: 28d0a...f4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor er dette så viktig for deg ??? er vel mannen din som skal bry seg, dessuten høres dere egostiske ut, da de uansett har hatt lite kontakt, da bør de andre få alt

Anonymkode: c853f...7ed

Det er vel mye mer egoistisk at de som fikk all omsorgen og all oppmerksomheten i tillegg skal ha alt det jordiske godset? For øvrig er ikke arv en «belønning». Arv er en rettighet. 

HI, mannen din kan kreve offentlig skifte. 

Anonymkode: f0129...ad9

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om han hadde en kone er det ikke sikkert boet er gjort opp enda, det kan godt hente hun sitter i uskiftet bo. 

Egentlig har hun ikke mulighet til det når det er særkullsbarn, da skal i tilfelle særkullsbarnet være over 18 år og skrive under på at det er greit. Men det er nå mest vanlig å gjøre opp boet med en gang når det er særkullsbarn i forholdet. 

Jeg vet ikke hvordan ting fungerer om de ikke vet om at det må gjøres opp med en gang. 

Anonymkode: 77860...bc2

Hun kan ikke sitte i uskiftet bo dersom det fins særkullsbarn, det stemmer. Men både et offentlig og et privat skifte kan ta tid. «Ingen» er ferdige på 2 måneder!

Anonymkode: f0129...ad9

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi kommer ikke til å gå videre med dette, men det er mere det å vite . 

Det var nok ikke snakk om «mye»verdier, men det var en gård og ei hytte. 

Min mann var egentlig odelsgutt og bærer familienavnet. 

De 2 søsknene som hadde kontakt med den biologiske faren  fra de var små fikk ikke vite om min mann før de var voksne. Vi fant ut at faren var død  ca 2 mnd etter hans død.  Mannen min. Syntes det var lenge siden han hadde hørt fra han selv om han hadde ringt.  På den måten fikk han vite at han var død.

Anonymkode: 072ec...715

Det kan jo ha vært en del gjeld også.  Kan okke mannen din bare kreve innsyn så han vet om det er noe han vil gå videre med?

Vi har et eksempel som likner litt i vår familie for veldig lenge siden. I 3 generasjoner har en min side av familien surmult om forbigåelse ved arv. Da jeg sjekket det opp viste det seg at det ikke var noen midler. Det hadde aldri vært noe å arve. 

Anonymkode: 3c229...e69

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi kommer ikke til å gå videre med dette, men det er mere det å vite . 

Det var nok ikke snakk om «mye»verdier, men det var en gård og ei hytte. 

Min mann var egentlig odelsgutt og bærer familienavnet. 

De 2 søsknene som hadde kontakt med den biologiske faren  fra de var små fikk ikke vite om min mann før de var voksne. Vi fant ut at faren var død  ca 2 mnd etter hans død.  Mannen min. Syntes det var lenge siden han hadde hørt fra han selv om han hadde ringt.  På den måten fikk han vite at han var død.

Anonymkode: 072ec...715

Du skriver mannen din er odelsgutt. Da har han førsterett på gården også. Hvem driver gården i dag? Er det et av søsknene, så må mannen din ha viket prioritet i odelsrekkefølge eller fraskrevet seg odelsretten og skal muligens kompenseres for det ved overtakelse av gården. Ville sjekket ut lovverket rundt dette.

Anonymkode: 376c1...0fa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver mannen din er odelsgutt. Da har han førsterett på gården også. Hvem driver gården i dag? Er det et av søsknene, så må mannen din ha viket prioritet i odelsrekkefølge eller fraskrevet seg odelsretten og skal muligens kompenseres for det ved overtakelse av gården. Ville sjekket ut lovverket rundt dette.

Anonymkode: 376c1...0fa

Man får ikke kompensasjon for å fravike odel. Enten overtar man, og må sansynlig vis bosette seg der og drive gården, eller så lar man nesteman på lista få mulighet til å overta.

Anonymkode: 3c229...e69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...