Gå til innhold

Hjelp, hva er dette forno? Sønnen min har hatt dette en stund


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det ser ikke ut som mollusker. Jeg har 3 barn og bare en av de har hatt det. Av alle de jeg kjenner med barn har bare en hatt det. Så veldig vanlig er det sikkert ikke, men det er ikke noe problem. Vi tok ingen spesielle forholdsregler og ingen ble smitta her hvertfall. 

Anonymkode: 75d74...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er ikke bare og ha dette. Pluss at jeg vet om barn og voksne som trekker seg unna pga smittefare. Det kan bli ganske plagsomt etterhvert. Jeg er ikke hun som skrev innlegg, men forstår henne. 

Anonymkode: de22f...71b

Kjempe redd var vel kanskje feil ordbruk.  Er grunnet akkurat det som hun skriver her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har hatt slike mollusker i over ett år. Vært plaget med kløe og har hatt betennelse i noen av de han har klødd hull på. Har vært hos legen flere ganger, ingenting å gjøre sier de. Kunne visst var opp mot to år! Fikk prøve kortisonkrem til ingen nytte.

Fikk så tips om «utrolig universalsalve» fra helsekost. Den tok knekken på alt av molusker på 3-4 dager. Jeg trodde ikke mine egne øyner, for vi vi har virkelig prøvd alt fra tørke de med tannkrem til desinfisering hver dag. 

Anonymkode: eefff...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ser ikke ut som mollusker. Jeg har 3 barn og bare en av de har hatt det. Av alle de jeg kjenner med barn har bare en hatt det. Så veldig vanlig er det sikkert ikke, men det er ikke noe problem. Vi tok ingen spesielle forholdsregler og ingen ble smitta her hvertfall. 

Anonymkode: 75d74...27d

Jo, det ser ut som mollusker! Alle mine tre har hatt dem. Og slik så de ut.

Anonymkode: 78f02...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn har hatt slike mollusker i over ett år. Vært plaget med kløe og har hatt betennelse i noen av de han har klødd hull på. Har vært hos legen flere ganger, ingenting å gjøre sier de. Kunne visst var opp mot to år! Fikk prøve kortisonkrem til ingen nytte.

Fikk så tips om «utrolig universalsalve» fra helsekost. Den tok knekken på alt av molusker på 3-4 dager. Jeg trodde ikke mine egne øyner, for vi vi har virkelig prøvd alt fra tørke de med tannkrem til desinfisering hver dag. 

Anonymkode: eefff...657

Leste om dette i går faktisk og tenkte det var verdt å prøve😊så den skal jeg kjøpe meg . Veldig kjekt å høre at det funket 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ser ikke ut som mollusker. Jeg har 3 barn og bare en av de har hatt det. Av alle de jeg kjenner med barn har bare en hatt det. Så veldig vanlig er det sikkert ikke, men det er ikke noe problem. Vi tok ingen spesielle forholdsregler og ingen ble smitta her hvertfall. 

Anonymkode: 75d74...27d

Synes du ikke? Ikke helt i begynnelsen ? Før de bryter helt ut? Kanskje det er noe annet da? 

Det er veldig bra å høre at dere slapp smitte. Er vel det jeg er mest redd for. Han skulle egentlig begynne på svømming. Men vil utsette dette hvis det er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mamma1-4 skrev:

Synes du ikke? Ikke helt i begynnelsen ? Før de bryter helt ut? Kanskje det er noe annet da? 

Det er veldig bra å høre at dere slapp smitte. Er vel det jeg er mest redd for. Han skulle egentlig begynne på svømming. Men vil utsette dette hvis det er det?

Ja, jøss. Sørg for å isolere stakkaren på grunn av en harmløs bagatell. Du er VIRKELIG ikke frisk i hodet.

Anonymkode: 78f02...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mamma1-4 skrev:

Synes du ikke? Ikke helt i begynnelsen ? Før de bryter helt ut? Kanskje det er noe annet da? 

Det er veldig bra å høre at dere slapp smitte. Er vel det jeg er mest redd for. Han skulle egentlig begynne på svømming. Men vil utsette dette hvis det er det?

Herlighet, man dropper da ikke svømming selv om ungen har en mollusk eller to.

Det er helt normalt, mange barn har det, og de lever helt normale liv altså.

Anonymkode: 92f0f...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, man dropper da ikke svømming selv om ungen har en mollusk eller to.

Det er helt normalt, mange barn har det, og de lever helt normale liv altså.

Anonymkode: 92f0f...bfa

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, man dropper da ikke svømming selv om ungen har en mollusk eller to.

Det er helt normalt, mange barn har det, og de lever helt normale liv altså.

Anonymkode: 92f0f...bfa

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jøss. Sørg for å isolere stakkaren på grunn av en harmløs bagatell. Du er VIRKELIG ikke frisk i hodet.

Anonymkode: 78f02...2c0

Lurte litt på om jeg skulle engang gidde å sende noe melding innpå her fordi det finnes så mange forskjellige mennesker der ute. Slike som deg! 

Hva i all verden er dette for et svar ? 

Handler ikke om å isolere! Men har hørt at det smitter mest i badebasseng. Så handler vel kanskje mer om at jeg tenker på andre også.  

Men men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn har hatt mollusker i over 1 år 🙄 Tror jeg har sånn utrolig salve i skapet. Får teste ut jeg også. Hvor ofte skal de smøres da?

Anonymkode: 23fae...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mollusker for meg også. To av barna mine har det nå. En har hatt det i 1 1/2 år, en har hatt det i noen få mnd. Kan vare i opp til 2 år. Er visst ikke noe å gjøre annet enn å la kroppen identifisere viruset og kvitte seg med de

Anonymkode: c89e4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut som mollusker for meg også. To av barna mine har det nå. En har hatt det i 1 1/2 år, en har hatt det i noen få mnd. Kan vare i opp til 2 år. Er visst ikke noe å gjøre annet enn å la kroppen identifisere viruset og kvitte seg med de

Anonymkode: c89e4...f5f

Var molluskene veldig små når de begynte å synes? Klør de mye eller går det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn har hatt mollusker i over 1 år 🙄 Tror jeg har sånn utrolig salve i skapet. Får teste ut jeg også. Hvor ofte skal de smøres da?

Anonymkode: 23fae...7e0

Jeg smurte morgen og kveld 

Anonymkode: eefff...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mamma1-4 skrev:

Var molluskene veldig små når de begynte å synes? Klør de mye eller går det greit?

De dukket opp i forbindelse med influensa her. Plutselig en dag oppdaget jeg det. De klør litt i starten, men ikke nå lenger.

Anonymkode: c89e4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De dukket opp i forbindelse med influensa her. Plutselig en dag oppdaget jeg det. De klør litt i starten, men ikke nå lenger.

Anonymkode: c89e4...f5f

Ååå, bra de ikke klør lengre .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mamma1-4 skrev:

 

 

Lurte litt på om jeg skulle engang gidde å sende noe melding innpå her fordi det finnes så mange forskjellige mennesker der ute. Slike som deg! 

Hva i all verden er dette for et svar ? 

Handler ikke om å isolere! Men har hørt at det smitter mest i badebasseng. Så handler vel kanskje mer om at jeg tenker på andre også.  

Men men 

«Har hørt» - du hadde jo ikke hørt om mollusker? 

Anonymkode: 78f02...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Har hørt» - du hadde jo ikke hørt om mollusker? 

Anonymkode: 78f02...2c0

Har aldri skrevet at jeg ikke har hørt om mollusker. Jeg har sett mollusker og lest masse om det på nett. Men jeg var usikker fordi disse er så små og jeg har bare sett bilder av de når de er større! 

Skjønner helt ærlig ikke hva du driver med! 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...