Gå til innhold

Hjelp, hva er dette forno? Sønnen min har hatt dette en stund


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Se bilde

hadde han til legen i Juni en gang men legen sa det ikke var farlig å at det gikk vekk av seg selv. En i familien (barn) hadde dette også å foreldrene påstå også dette ikke var farlig å at går over av seg selv. Men sønnen min får bare mer og mer. Han er i tillegg veldig allergisk mot valnøtter å andre typ nøtter og pluss atopisk eksem. Men mener at dette ikke har noe med å gjøre. 

 

8791F6E8-BF41-4717-B264-0473FF2D3D76.jpeg

F323CE8F-D1CA-4A2B-BD8E-99E27AEF313D.jpeg

C7EDDD3A-BF77-4FB3-A53F-0CEE88F934CA.jpeg

Anonymkode: 45426...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Molusker?

Anonymkode: 88b89...c88

Er det farlig ? Hva må jeg gjøre? Det var det også noen i familien min sa. Men husket bare ikke navnet 

Anonymkode: 45426...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mollusker. Går bort av seg selv etter en stund. Er smittsomt. Virus, litt på samme måte som vorter. 

Anonymkode: 47eb4...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig oppløsning på bildene, men det kan se ut som mollusker. Det er et virus som sprer seg på huden, og som kommer til å gå vekk av seg selv ila noen måneder når kroppen har laget antistoffer mot viruset. Om du stikker hull på dem, kan det komme ut en væske som gjør at de spres til huden omkring. Det beste er egentlig å la dem være i fred. Våre to eldste barn har hatt det, og det gikk over av seg selv til slutt:-)

Anonymkode: 54845...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bør jeg kjøpe krem ?

Anonymkode: 45426...4ec

Det er ikke noen krem som får dem til å gå bort. Du kan jo smøre forsiktig med vanlig fuktighetskrem om han er veldig tørr i huden rundt. Bare ta det med ro og ta tiden til hjelp, det kommer til å være sånn noen måneder:-)

Anonymkode: 54845...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fjernes om de blir plagsomme, men stort sett forsvinner de av seg selv. Fjerner du de blir det arr. Snakker av erfaring med ene barnet mitt.... 

Anonymkode: 75d74...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kan fjernes om de blir plagsomme, men stort sett forsvinner de av seg selv. Fjerner du de blir det arr. Snakker av erfaring med ene barnet mitt.... 

Anonymkode: 75d74...27d

Hva kommer det av, hvorfor har han fått de? Hvordan fjerne du mener du? Slik mam gjør det med føflekker 

Anonymkode: 45426...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som dreper mollusker er å hele tiden dekke dem med bandasjeteip. Da svinner de og smitter ikke over på andre deler av huden.  Bare ha teip på alle hele tiden så blir de borte. Snakker av erfaring med to barn her. 

Anonymkode: d5549...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på tett plaster på de største moluskene og smør på med utroligsalve. Da vil de sprekke og etterhvert forsvinne. 

Kan vare opptil et år disse moluskene. Helt ufarlig, men kan bli ganske mange av de. Og er veldig smitsomt. 

Anonymkode: e03a9...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollusker. Kan være veldig irriterende og plagsomme, særlig for større barn. Det kan ta veldig lang tid før de forsvinner. Jeg har fjernet en del med steril sprøytespiss etter å ha bedøvet med emlakrem. Men ganske styrete. 

Helt ufarlig og best å bare la de være.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn har hatt mange av de der på beina spesielt. Legene mente det ikke var mollusker selv om de syntes det lignet. Det som hjalp på mitt barn var sol, etter 14 dager i syden forsvant de og det tok over 1/2  før de var tilbake. Da de kom tilbake fikk barnet betnovat salve å smøre på. Etter endt kur var disse forsvunnet,og har ennå ikke kommet tilbake etter 1.5 år🤞🤞

Anonymkode: f0767...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen svarer at de kan vare i måneder og opp til 1 år. Riktig er at de kan vara i flere år. Helt ufarlig og ja det er definitivt molusker.

Anonymkode: 615f3...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sønnen min har lekt med en kompis nå i sommer som hadde mollusker . Men nå er jeg kjempe redd og usikker på om han har blitt smittet? Veldig små ennå. Bare 2 uker siden de var sammen. Kan dette være begynnende mollusker?

28873E50-6FB3-4088-911B-0028F1387285.jpeg

F7662DE3-6E26-4F2C-AD61-9AFA2F23FF74.png

DC157978-EDB5-4B1A-B40B-A70FF439D95E.jpeg

DEA02534-1202-4F44-A973-2DC17B29CADF.jpeg

E4FCDBAE-6FCA-466C-A86E-317D4CD93AEA.jpeg

51D527BB-52ED-4939-9EA8-D7D544FA5AB9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har lekt med en kompis nå i sommer som hadde mollusker . Men nå er jeg kjempe redd og usikker på om han har blitt smittet? Veldig små ennå. Bare 2 uker siden de var sammen. Kan dette være begynnende mollusker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes en unge som ikke har hatt mollusker, det er veldig smittsomt og de fleste barn blir smittet altså.

Det som er veldig variabelt er hvor mange man får, noen unger får kanskje bare en eller to og når de blir borte er man immun og får de ikke igjen. Mens andre barn får mange titalls, og de kan bli store, de kan klø osv.

Har fire barn selv, og alle har hatt mollusker, men tre av dem hadde bare noen få og det var aldri plagsomt. Hun som sliter med andre ting også, allergi, eksem osv, hun fikk mange, og de var temmelig plagsomme i nesten 2 år før de ble borte. Mulig det er bare svogerforskning, men min personlige erfaring er da at de barna som har andre allergier eller utfordringer med huden får flere enn de barna som ikke har det.

Uansett er mollusker veldig vanlig, og de blir borte av seg selv.

Anonymkode: 92f0f...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det finnes en unge som ikke har hatt mollusker, det er veldig smittsomt og de fleste barn blir smittet altså.

Det som er veldig variabelt er hvor mange man får, noen unger får kanskje bare en eller to og når de blir borte er man immun og får de ikke igjen. Mens andre barn får mange titalls, og de kan bli store, de kan klø osv.

Har fire barn selv, og alle har hatt mollusker, men tre av dem hadde bare noen få og det var aldri plagsomt. Hun som sliter med andre ting også, allergi, eksem osv, hun fikk mange, og de var temmelig plagsomme i nesten 2 år før de ble borte. Mulig det er bare svogerforskning, men min personlige erfaring er da at de barna som har andre allergier eller utfordringer med huden får flere enn de barna som ikke har det.

Uansett er mollusker veldig vanlig, og de blir borte av seg selv.

Anonymkode: 92f0f...bfa

Selvsagt finnes det barn som aldri har hatt det. Inkludert min sønn.

Anonymkode: cb26d...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mollusker.. niesa mi har en hau🙄 ikke farlig så vidt jeg vet.

Anonymkode: 19be0...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk bare dette barnet med mollusker. Jobber i bhg og det er faktisk ikke mange av barna i bhg som har hatt det. 

Vet at ikke det er farlig og at det går vekk. Men ikke noe særlig når kjekt selv om😅

Men jeg får vel bare vente å se. 😅

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mamma1-4 skrev:

Sønnen min har lekt med en kompis nå i sommer som hadde mollusker . Men nå er jeg kjempe redd og usikker på om han har blitt smittet? Veldig små ennå. Bare 2 uker siden de var sammen. Kan dette være begynnende mollusker?

Kjemperedd? Hvorfor???

Anonymkode: 78f02...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjemperedd? Hvorfor???

Anonymkode: 78f02...2c0

Fordi det er ikke bare og ha dette. Pluss at jeg vet om barn og voksne som trekker seg unna pga smittefare. Det kan bli ganske plagsomt etterhvert. Jeg er ikke hun som skrev innlegg, men forstår henne. 

Anonymkode: de22f...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat samme på vår sønn nå, men bare på ene armen. Var direkte til hudlege og fikk beskjed om eksem! Jeg spurte om det var mollusker men fikk beskjed om nei. Så helt likt ut som på første bildet over her. Kremen bedret det litt men ikke borte. 

Anonymkode: 21224...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...