Gå til innhold

Hvorfor gå til angrep på dama han var utro med?

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutes ago, Anonym bruker said:

Det har nok ikke så mye med fysisk styrke å gjøre. Kvinner har vært underkuet i mange religioner og er det også fortsatt. De er svakere fordi de styres av nettopp følelser. Om en kvinne gjør opprør så kan man bruke følelser mot de: «Gjør som jeg sier, hvis ikke, så dreper jeg barna dine» og kvinnen adlyder og er dermed fortsatt underkuet. Om man vil se på det som styrke eller svakhet er opp til hver enkelt, men å la seg underkue ses ofte på som svakt. Hvor ofte sier ikke vi at muslimske kvinner må bli sterkere og bryte ut av underkuelsen fra menn?

så jo, det har med noe annet enn fysisk styrke å gjøre.

Anonymkode: a4eee...20a

Du er litt av en skrue. 

Du mener at kvinner burde være sint på mannen ved utroskap, okey.

Men ved trusler og partnervold er det plutselig kvinnen som må bli tøffere. Javel. Det er ikke muuuuligens menn som ikke bør true med barnedrap?

Anonymkode: 5bc6b...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er litt av en skrue. 

Du mener at kvinner burde være sint på mannen ved utroskap, okey.

Men ved trusler og partnervold er det plutselig kvinnen som må bli tøffere. Javel. Det er ikke muuuuligens menn som ikke bør true med barnedrap?

Anonymkode: 5bc6b...1bb

Hvor tar du den konklusjonen fra? Jeg har da ikke sagt at kvinner må bli tøffere og at mannen er uskyldig i trusler? Du må slutte å vri på det folk sier tenker jeg. Det er fryktelig dumt og lager en masse diskusjoner av ikke-ting.

Jeg forklarte uttrykket «svakere kjønn».

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må være en mann, HI. Kvinner styres av følelser, menn styres av fornuften.

Anonymkode: 824c3...b2c

Snakk for deg selv...

Anonymkode: b4622...fab

Skrevet

HI er nok den dama som mannen først var utro med, nå får hun smake sin egen medisin 😂😂

Anonymkode: cfa66...cae

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI er nok den dama som mannen først var utro med, nå får hun smake sin egen medisin 😂😂

Anonymkode: cfa66...cae

Herregud så barnslig. Men godt du føler deg morsom da.

Skrevet

Er du helt...? 😂

Hun er skyldig i å ødelegge et ekteskap.

Anonymkode: 83778...d18

Nei, det var mannen som ødela ekteskapet. 

Anonymkode: aa892...d12

Skrevet

Nye dama har jo et etisk ansvar for å ødelegge et ekteskap. Men det er og blir mannen som er den store synderen her. At eksen går løs på nye dama tenker jeg som andre også har svart er fordi det er lettere enn å angripe den hun egentlig fortsatt er glad i. Men for meg virker det som desperate krampetrekk å gå etter hun nye. Eksen har tapt, og det svir skikkelig selvsagt. Men ingen "eier" noen andre på livstid. Selv om det er utrolig dårlig gjort av mannen å være utro, er det ikke stort annet å gjøre enn å komme seg videre da. Ved å ta hevn på nye dama, tenker jeg at eksen synker ned på samme nivå som den utro mannen.  

Anonymkode: 263a6...5a8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nye dama har jo et etisk ansvar for å ødelegge et ekteskap. Men det er og blir mannen som er den store synderen her. At eksen går løs på nye dama tenker jeg som andre også har svart er fordi det er lettere enn å angripe den hun egentlig fortsatt er glad i. Men for meg virker det som desperate krampetrekk å gå etter hun nye. Eksen har tapt, og det svir skikkelig selvsagt. Men ingen "eier" noen andre på livstid. Selv om det er utrolig dårlig gjort av mannen å være utro, er det ikke stort annet å gjøre enn å komme seg videre da. Ved å ta hevn på nye dama, tenker jeg at eksen synker ned på samme nivå som den utro mannen.  

Anonymkode: 263a6...5a8

Det er ingen andre enn den som har vært utro som har noe som helst ansvar. Hverken etisk eller uetisk. Dette er det kun de som har opplevd utroskap selv som synes, fordi du/de har blitt så såret. Det er ingen sjans i havet at en som IKKE vil være utro eller som er totalt uinteressert i å pule andre kan «lures» til det. For at en mann skal pule må han få stå-tiss, og når man får stå-tiss så er man kåt og lysten.

Anonymkode: b3d18...f9f

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må være en mann, HI. Kvinner styres av følelser, menn styres av fornuften.

Anonymkode: 824c3...b2c

For en idiotisk generaliserende påstand. Jeg er enig med HI, og er kvinne. 

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Har et familiemedlem. Mannen var utro og det ble skilsmisse. Mange vonde følelser. Nå er han gift med den dama han var utro med, men fortsatt har mitt familiemedlem sex med han. Visstnok for å hevne seg på henne. Legger merke til andre damer også som straffer den andre/nye dama i stedet for mannen som faktisk er den skyldige, samme hvor mye dama visste om at han var gift. 

Hvorfor hevner damer seg på og hater feil person? Hvorfor angripe dama når det er mannen som har sviktet henne?

hvis man er utro er det like mye begges feil

Anonymkode: 35d06...d98

Skrevet

hvis man er utro er det like mye begges feil

Anonymkode: 35d06...d98

Det er vel mannen som er utro, ikke dama han er utro med?

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor det er kvinnen som blir bedratt som bærer det moralske ansvaret for situasjonen etter at partneren har bedratt henne.

Anonymkode: cc953...422

Her dreier det seg jo ikke om å ha moralsk ansvar, men et snev av selvrespekt. Han holder dem varme begge to og sjonglerer mellom to kvinner - på hvilken måte gir det henne hevn eller oppreisning? Hun viser seg jo bare som enda dummere enn rivalinnen, hvis hun ikke klarer å drite i en som har bevist hvor råtten han er...

Anonymkode: 05a3c...cef

Gjest Antarctica
Skrevet
6 timer siden, Iiiiik skrev:

For en idiotisk generaliserende påstand. Jeg er enig med HI, og er kvinne. 

Samme her.

Gjest Antarctica
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tar du den konklusjonen fra? Jeg har da ikke sagt at kvinner må bli tøffere og at mannen er uskyldig i trusler? Du må slutte å vri på det folk sier tenker jeg. Det er fryktelig dumt og lager en masse diskusjoner av ikke-ting.

Jeg forklarte uttrykket «svakere kjønn».

«Det svake kjønn» henviser ikke til følelser, men til fysikk.

Skrevet

Men, altså... en kvinne som velger å bli sin eksmanns elskerinne når han er samboer/gift med den tidligere elskerinnen, det virker på meg som en kvinne som har mistet sin selvrespekt fullstendig, en som klamrer seg fast til eksmannen og later som om det er hevn. Det er jo bare trist og patetisk.

Noen grunn til å angripe dama og ikke mannen, det forstår jeg heller ikke. Jeg tenker at den som er singel bør holde seg for god til å innlede forhold til menn de vet er opptatt. Men den bedratte kona bør rette sitt ev. sinne der det hører hjemme - mot mannen. Har man barn sammen vil jeg tro det er enklere å kanalisere sinnet sitt mot en person man kan gjøre til den store syndebukken, en man ikke kjenner, men likevel kan rette følelsene sine mot. Fordi det kan være enklere å ta et ordentlig og konstruktivt oppgjør med den som har vært utro. Fordi en krangel kan føre til store problemer med samarbeid om ev. unger.

Anonymkode: a15e0...a1d

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har et familiemedlem. Mannen var utro og det ble skilsmisse. Mange vonde følelser. Nå er han gift med den dama han var utro med, men fortsatt har mitt familiemedlem sex med han. Visstnok for å hevne seg på henne. Legger merke til andre damer også som straffer den andre/nye dama i stedet for mannen som faktisk er den skyldige, samme hvor mye dama visste om at han var gift. 

Hvorfor hevner damer seg på og hater feil person? Hvorfor angripe dama når det er mannen som har sviktet henne?

Fordi dama er skyldig i å ødelegge ett ekteskap( sammen med mannen. ) man holder deg unna andre kvinner sin ektemann og skaffer deg din egen partner. Finnes ikke noe mer simpelt enn å legge seg etter andre sin mann. Så ja dama er like skyldig som mannen i å ødelegge ett ekteskap. Slike kvinner kan brenne i helvete etter min mening. (Nei jeg har aldri blitt bedratt )

Skrevet
7 timer siden, Toneelise skrev:

Finnes ikke noe mer simpelt enn å legge seg etter andre sin mann. Så ja dama er like skyldig som mannen i å ødelegge ett ekteskap. Slike kvinner kan brenne i helvete etter min mening.

Så du tror at en fyr som er lykkelig gift, og forelska i kona si, vil slutte å være det og la seg lede utpå hvis han møter en kvinne som «legger seg etter» ham...? 

I så fall er han jo helt uten ryggrad og uten egenvilje. INGEN kvinne, samme hvor vakker og forførende, har makt over en gift mann som selv vet hva han vil. Han bestemmer over seg selv og pikken sin, helt uavhengig av hvem som «legger seg etter» ham.

Det har forresten ikke falt deg inn at de utro gifte mennene ikke bestandig snakker sant...? Tror du de forteller at de er gift hver gang se møter en pen dame og kjenner det vokse i buksa?

Anonymkode: 05a3c...cef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...