Gå til innhold

Dere som har bhg barn og bhg er sommerstengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og barna går i privat barnehager, hva gjør dere? Altså de foreldrene som ikke kan ta ferie? Har hørt  at kommunale bhg pleier å ha en bhg i hver by del som er åpent for foreldre som ikke kan ta ferie. Bhg vår er sommerstengt og ingen i familien kan passe på våre barn og ingen av oss kan ta ferie.

Anonymkode: fca1b...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og barna går i privat barnehager, hva gjør dere? Altså de foreldrene som ikke kan ta ferie? Har hørt  at kommunale bhg pleier å ha en bhg i hver by del som er åpent for foreldre som ikke kan ta ferie. Bhg vår er sommerstengt og ingen i familien kan passe på våre barn og ingen av oss kan ta ferie.

Hva er grunnen til at ingen av dere kan ta ferie mens bhg er stengt? Veldig mange kommuner har krav om at barna skal få minst 3 uker sammenhengende ferie. Så med mindre barna skal få det på et senere tidspunkt er det ikke sikkert dere får benytte dere av et slikt tilbud. Vi har løst det ved at en av oss rett og slett må ta ferie de ukene, uavhengig om det passer oss (eller arbeidsgiver) eller ikke. 

Anonymkode: dd533...929

Skrevet

Ifjor hadde jeg ei uke alene med barna, deretter hadde hele familien 2 uker sammen, før mannen hadde barna alene i 2 uker. Er ikke alle gangene man får hele ferien sammen  

Anonymkode: c0633...b78

Skrevet

Jeg er vikar, og nettopp begynt i jobb. Mannen har heller ikke fast. Derfor ingen av oss kan ta ferie. Jeg frykter at om jeg tar fri de dagene så får jeg ikke jobbe der videre 

Skrevet

Da skulle du ikke ha valgt akkurat denne barnehagen. Slike ting bør sjekkes ut på forhånd. Ikke alltid private tilbud er bedre enn offentlige tilbud vet du.

Anonymkode: 05541...33a

Skrevet

Vel, jeg hadde ikke en jobb når barna begynte i denne bhg? De har gått der i 2 år. 

Skrevet

Hvordan jobb er det om nekter deg jobb om du må ha ferie..ungene må få fri. De skal ha 3 uker sammenhengen ferie. Stakkars unger som da har  «ferie» med å blir plassert i en ukjent bhg😢

Anonymkode: d8d79...e04

Skrevet

Hvordan har du tenkt at barna skal få 3-4 uker fri? Selv om barnehagen ikke har sommerstengt, har de fleste barnehager krav om at barna skal få 3 uker fri om sommeren.

sommerferien kommer jo ikke som et sjokk, barna har gått i barnehage i 2 år og nå, midt i juli, lurer du på hva du skal gjøre i årets ferie? Du og mannen må jo fortelle arbeidsgiver at dere har barn og høre hvordan dere kan pusle ferien sammen slik at både barna, dere og arbeidsgiver får en grei ferieplan.

Anonymkode: 4b027...d3c

Skrevet

Hvilken jobb er det du har? Som nekter deg videre jobb, hvis du tar ferie? Det er ikke amerikanske tilstander her i Norge!

Anonymkode: 7e8ce...f51

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan har du tenkt at barna skal få 3-4 uker fri? Selv om barnehagen ikke har sommerstengt, har de fleste barnehager krav om at barna skal få 3 uker fri om sommeren.

sommerferien kommer jo ikke som et sjokk, barna har gått i barnehage i 2 år og nå, midt i juli, lurer du på hva du skal gjøre i årets ferie? Du og mannen må jo fortelle arbeidsgiver at dere har barn og høre hvordan dere kan pusle ferien sammen slik at både barna, dere og arbeidsgiver får en grei ferieplan.

Anonymkode: 4b027...d3c

Barna mine har nå 3 uker sammenhengende ferie. Jeg jobber 60%. 3 ganger i uken, hvorav en av dagene er på en søndag. (Da kan mannen være med dem) jeg er ellers med barns hjemme til bhg åpner. Så barna får «ferie».

Eller mener du kanskje at alle familier er pålagt til å ta med barna til syden? 🤨 siden du skriver å lurer på hva jeg skal gjøre i årets ferie midt i juli. Det er ikke alle som har råd til å dra på ferier. Blir litt såret at du skriver som du skriver. Vet ikke hva du prøver å gni inn

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine har nå 3 uker sammenhengende ferie. Jeg jobber 60%. 3 ganger i uken, hvorav en av dagene er på en søndag. (Da kan mannen være med dem) jeg er ellers med barns hjemme til bhg åpner. Så barna får «ferie».

Eller mener du kanskje at alle familier er pålagt til å ta med barna til syden? 🤨 siden du skriver å lurer på hva jeg skal gjøre i årets ferie midt i juli. Det er ikke alle som har råd til å dra på ferier. Blir litt såret at du skriver som du skriver. Vet ikke hva du prøver å gni inn

Altså hæ??

hvis ungene dine får 3 uker ferie akkurat nå hvorfor stiller du da spørsmål hvor det fremgår at dere ikke kan ta ferie??

Anonymkode: fc5ef...ba6

Skrevet

Det er ingen som forventer at du må dra bort for å ha ferie. Men når du skriver at du og mannen ikke skal ha ferie, men jobbe, da er det naturlig å tenke at dere jobber 9-16 man-fre. Men så viser det seg at du bare jobber 2 ukedager. Da blir jo saken veldig annerledes, siden det er bare to dager i uken dere trenger hjelp med barna, ikke tre fulle uker.

Hvordan jobber mannen da? Full jobb? Eller har han mulighet å ta fri de dagene du jobber?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen som forventer at du må dra bort for å ha ferie. Men når du skriver at du og mannen ikke skal ha ferie, men jobbe, da er det naturlig å tenke at dere jobber 9-16 man-fre. Men så viser det seg at du bare jobber 2 ukedager. Da blir jo saken veldig annerledes, siden det er bare to dager i uken dere trenger hjelp med barna, ikke tre fulle uker.

Hvordan jobber mannen da? Full jobb? Eller har han mulighet å ta fri de dagene du jobber?

Han kan ikke ta fri. Full jobb. Mandag til fredag 07-16

Skrevet

Han kan ikke ta fri. Full jobb. Mandag til fredag 07-16

Har dere skjekket om det er en dagmamma i området?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere skjekket om det er en dagmamma i området?

Ja, finner ingen:( 

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men hvorfor i huleste har dere ikke planlagt dette tidligere? Dere har barn, har jobb, men klarer ikke å planlegge barnas ferieavvikling? 

Anonymkode: 0c345...28f

Skrevet

Det er veldig rart at dere ikke har tenkt på dette før nå. Dere visste jo at sommeren kom

Anonymkode: 7dba2...1eb

Skrevet

Vi avklarer med arbeidsgiver tidlig. Vi har barn, det er ingen hemmelighet, og vi bor et sted med sommerstengte barnehager, så vi trenger fri i juli. 

Det er ikke hvert år vi får så mye ferie sammen, men vi får som regel til to uker. Eller tar vi fri på omgang så det går opp. På min arbeidsplass har man tidlig og sen ferie annenhvert år, mens på mannens kommer man med ønsker. Så stort sett har mannen hatt sen ferie når jeg har tidlig og omvendt. Jeg får bare 3 uker på dommeren mens mannen får 4 uker. 

Om du akkurat har begynt i et vikariat uten å si du trenger fri i juli, da sliter du litt. Da har ikke arbeidsgiver regnet med det når kabalen har blitt lagt. 

Anbefaler deg å søke etter en ungdom som vil ha jobben nå med en gang, sleng inn annonse på finn, i lokalavisen og sett opp lapper på butikken. Det er fullt av ungdommer som ikke har funnet sommerjobb, betal er av de for å passe. 

Anonymkode: adee6...0ea

Skrevet

Vi avklarer med arbeidsgiver tidlig. Vi har barn, det er ingen hemmelighet, og vi bor et sted med sommerstengte barnehager, så vi trenger fri i juli. 

Det er ikke hvert år vi får så mye ferie sammen, men vi får som regel til to uker. Eller tar vi fri på omgang så det går opp. På min arbeidsplass har man tidlig og sen ferie annenhvert år, mens på mannens kommer man med ønsker. Så stort sett har mannen hatt sen ferie når jeg har tidlig og omvendt. Jeg får bare 3 uker på dommeren mens mannen får 4 uker. 

Om du akkurat har begynt i et vikariat uten å si du trenger fri i juli, da sliter du litt. Da har ikke arbeidsgiver regnet med det når kabalen har blitt lagt. 

Anbefaler deg å søke etter en ungdom som vil ha jobben nå med en gang, sleng inn annonse på finn, i lokalavisen og sett opp lapper på butikken. Det er fullt av ungdommer som ikke har funnet sommerjobb, betal er av de for å passe. 

Anonymkode: adee6...0ea

Skrevet

Altså om dere ikke klarer og organisere 3 uker ferie nå når barna er i bhg hvordan skal dere klare det når de starter på skolen og har fri fra midt juni til midt august, høstferie, lang juleferie vinterferie og påskeferie pluss plandager og andre fridager innimellom? 

I Norge har alle arbeidstakere krav på sommerferie, om den er betalt eller ikke det kommer an på inntekt forrige år. 

Skrevet

Da får dere høre med en ungdom i nærheten. Noen som ønsker en liten sommerjobb, ta vare på barna ett par dager i uka. 

Anonymkode: 73ca7...507

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken jobb er det du har? Som nekter deg videre jobb, hvis du tar ferie? Det er ikke amerikanske tilstander her i Norge!

Ikke alle som får velge når de skal ha ferie.

min mann har annet hvert år 3 første ukene i juli og annet hvert år siste uken i juli og 2 første i august .

Jeg får ferie etter at sjefen min har bestemt seg hvilke uker han vil ha, da kan jeg ta 3 av ukene han ikke har valgt...

Anonymkode: 30959...2eb

Skrevet

SFO er også stengt i hele juli, så dere trenger en løsning en del år fremover. 

Anonymkode: e4851...908

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med dagmamma? Kanskje noen trenger litt ekstra inntekt som kan passe på barna dine noen uker?

Hadde lett tatt på meg en sånn jobb i ferien min dersom jeg trengte penger.

Anonymkode: d654d...c81

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

SFO er også stengt i hele juli, så dere trenger en løsning en del år fremover. 

Anonymkode: e4851...908

Det spørs hvor du bor. Her er SFO kun stengt 14 dager.....

Anonymkode: c0633...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...