Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #26 Skrevet 7. juli 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja han har planlagt det med kompisene sine, ikke med barna. Kompisene skal være her i 14 dager og de skal litt forskjellig , blant annet en helg på hyttetur. Men de blir mesteparten av tiden her. Han hadde ingen planer med barna de 14 dagene, de dagene er fest og moro prioritert. Anonymkode: e5354...b21 Dette har vel en del med rekkefølgen på planleggingen å gjøre. Han har vært først om å planlegge en del aktiviteter som ikke passer for barn og halve ferien som passer for barn. Det er vel ryddig. Om barna skal få vært sammen med faren sin to uker i sommer må han altså avlyse det som er planlagt og innstille hytteturen, fordi du i etterkant ville presse inn en reise akkurat når han har lagt opp til å ta seg av barna. Hadde du bestilt turen først hadde det vært noe annet. Da kunne han planlagt deretter, isteden for å måtte avlyse det som allerede er planlagt. Anonymkode: 6e571...47c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juli 2019 #27 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette har vel en del med rekkefølgen på planleggingen å gjøre. Han har vært først om å planlegge en del aktiviteter som ikke passer for barn og halve ferien som passer for barn. Det er vel ryddig. Om barna skal få vært sammen med faren sin to uker i sommer må han altså avlyse det som er planlagt og innstille hytteturen, fordi du i etterkant ville presse inn en reise akkurat når han har lagt opp til å ta seg av barna. Hadde du bestilt turen først hadde det vært noe annet. Da kunne han planlagt deretter, isteden for å måtte avlyse det som allerede er planlagt. Anonymkode: 6e571...47c Og slik jeg tolker henne har hun lagt planene med barna de samme 14 dagene som far har planer med kameratene. Altså når han sannsynligvis ikke prioriterer dem likevel. En helt fair ting synes jeg. Hun skal ikke måtte holde seg hjemme i fire uker i tilfelle han finner det for godt å leke far, han må lære seg å planlegge og prioritere barna.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #28 Skrevet 7. juli 2019 35 minutter siden, den perfekte mor skrev: Og slik jeg tolker henne har hun lagt planene med barna de samme 14 dagene som far har planer med kameratene. Altså når han sannsynligvis ikke prioriterer dem likevel. En helt fair ting synes jeg. Hun skal ikke måtte holde seg hjemme i fire uker i tilfelle han finner det for godt å leke far, han må lære seg å planlegge og prioritere barna. Dette er riktig. Det er snakk om å reise en av de siste dagene de kompisene er her, så det blir evt snakk om 4-5 dager borte etter kompisene har reist. Hilsen HI Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #29 Skrevet 7. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøss, du mener seriøst at det skal være greit at du bare bestiller en utenlandstur de to ukene han skal ha feriesamvær? Han har fire uker hjemme, to av de fri og to av dem med barna, så han avtaler at noen single venner skal komme de to ukene han har fri. Du har da ikkenoe med hva han gjør når han har fri! Du er helt på jordet når du mener at siden han fester med venner når han har fri kan du bare bestille en sydentur i hans samværsuker og ta med deg ungene. Virkelig helt på jordet altså. Håper han bestiller en time på familievernkontoret så du får høre det fra flere, hans uker er hans uker. Om du ønsker å bytte uker kan du spørre, men om han allerede har lagt planer så er toget gått, da kan du ikke det. Nå er han jo nødt til å la ungene reise til syden med deg for ellers blir han jo verdens verste pappa i barnas øyne som nekter dem å dra, men du fortjener virkelig smekk på fingeren altså, virkelig. Anonymkode: 2c11c...fec Jeg har ikke bestilt ferie i hans uker. Og selvsagt legger jeg meg ikke oppi hva han gjør med sin tid. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #30 Skrevet 7. juli 2019 13 hours ago, Anonym bruker said: Han er av og til som en umoden guttevalp. Jeg er hjemme med begge barna som har ferie. Vi har hatt veldig kjedelig vær og eldste har iallefall kjedet seg mye. Pga god økonomi og ekstra mye ferie i år bestemte jeg i dag at jeg bestiller en tur til Hellas. Informerte min eks om planene mine og han ble lite glad. Min eks jobber på båt i utlandet og er borte i 6 uker og hjemme i 4 uker. I to av de ukene han skal være hjemme nå får han besøk av sine single festkompiser. De skal på festivaler, på båtturer og på hyttetur. Det er begynt å bli fullt på disse charterturene så jeg fann en tur der vi reiser en av de siste dagen disse kompisene er på besøk. Han mener jeg klarer å finne en tur mens de kompisene er her slik at han slipper å gå glipp av tid med barna? Er ikke dette ett merkelig resonnement? Anonymkode: e5354...b21 rart spørsmål i det hele tatt. du drar selvsagt til hellas. Han bør priotere barna ikke de han fester med Anonymkode: 56308...507
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #31 Skrevet 7. juli 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Handler ikke om makt. Anonymkode: e5354...b21 Det må vel være et power-rush for deg dette? Først så bestemmer du, sammen med feministvernkontoret at han ikke får ta med sine egne barn på noen ferie. Deretter planlegger du å reise bort med ungene på et nesten maksimalt dårlig tidspunkt med tanke at barna bare så vidt får sett faren, dersom han ikke avbestiller det han allerede var påmeldt og avlyser sine avtaler. Skal du bruke dette imot han etter ferien? Det er i alle fall tydelig at du ønsker å sette han i et dårlig lys når du beskriver han med negativt ladde ord som "umoden guttevalp", "sur" og at han drar på hyttetur med "festkompiser". Forsett sånn så tar det ikke lang tid før barna har vokst opp uten noen far. Anonymkode: 6e571...47c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #32 Skrevet 7. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er riktig. Det er snakk om å reise en av de siste dagene de kompisene er her, så det blir evt snakk om 4-5 dager borte etter kompisene har reist. Hilsen HI Anonymkode: e5354...b21 Altså dette kan jeg jo forstå at han reagerer på. Du drar jo bort med ungene fem dager av to uker han har til rådighet til å finne på noe med dem. Disse fem dagene er jo ikke når han uansett har kompisene på besøk som du fremstiller det. Anonymkode: db48c...d5a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #33 Skrevet 7. juli 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Han er av og til som en umoden guttevalp. Jeg er hjemme med begge barna som har ferie. Vi har hatt veldig kjedelig vær og eldste har iallefall kjedet seg mye. Pga god økonomi og ekstra mye ferie i år bestemte jeg i dag at jeg bestiller en tur til Hellas. Informerte min eks om planene mine og han ble lite glad. Min eks jobber på båt i utlandet og er borte i 6 uker og hjemme i 4 uker. I to av de ukene han skal være hjemme nå får han besøk av sine single festkompiser. De skal på festivaler, på båtturer og på hyttetur. Det er begynt å bli fullt på disse charterturene så jeg fann en tur der vi reiser en av de siste dagen disse kompisene er på besøk. Han mener jeg klarer å finne en tur mens de kompisene er her slik at han slipper å gå glipp av tid med barna? Er ikke dette ett merkelig resonnement? Anonymkode: e5354...b21 Nei. Når var det avtalt at han skulle ha barna? I den perioden du nå vil ta med barna på ferie? Anonymkode: b451d...efa
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #34 Skrevet 7. juli 2019 5 timer siden, den perfekte mor skrev: Og slik jeg tolker henne har hun lagt planene med barna de samme 14 dagene som far har planer med kameratene. Altså når han sannsynligvis ikke prioriterer dem likevel. En helt fair ting synes jeg. Hun skal ikke måtte holde seg hjemme i fire uker i tilfelle han finner det for godt å leke far, han må lære seg å planlegge og prioritere barna. Ærlig talt. Både mor og far har et like stort ansvar for å ta kontakt for å avklare hvilke uker barna skal være hos hvilken forelder. Var planen før denne hellasturen ble tenkt på, at barna skulle være hos far da? Hvis svaret er ja, så må mor finne et annet tidspunkt for Hellastur. Anonymkode: b451d...efa
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #35 Skrevet 7. juli 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså dette kan jeg jo forstå at han reagerer på. Du drar jo bort med ungene fem dager av to uker han har til rådighet til å finne på noe med dem. Disse fem dagene er jo ikke når han uansett har kompisene på besøk som du fremstiller det. Anonymkode: db48c...d5a Nei , de to ukene er ikke hans engang. Han kan treffe ungene når han ønsker han, men i 14 dager har han tenkt å feste og kose seg med vennene sine. Og stikke innom tilfelle han har ett ledig minutt . Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #36 Skrevet 7. juli 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Når var det avtalt at han skulle ha barna? I den perioden du nå vil ta med barna på ferie? Anonymkode: b451d...efa Det er ingen avtale siden han nettopp har kommet inn i livene deres etter å vært fraværende. Foreløpig kan han treffe ungene når han måtte ønske det og jeg legger selvsagt til rette for det. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #37 Skrevet 7. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ærlig talt. Både mor og far har et like stort ansvar for å ta kontakt for å avklare hvilke uker barna skal være hos hvilken forelder. Var planen før denne hellasturen ble tenkt på, at barna skulle være hos far da? Hvis svaret er ja, så må mor finne et annet tidspunkt for Hellastur. Anonymkode: b451d...efa Nei planen var ikke at de skal være hos far. Det er snakk om en 4-5 dager han ikke får sett den evt siden vi drar på ferie. Det er ingen avtale om samvær i sommer siden han nylig har begynt å engasjere seg. Men ellers får han treffe de når han ønsker . Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #38 Skrevet 7. juli 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må vel være et power-rush for deg dette? Først så bestemmer du, sammen med feministvernkontoret at han ikke får ta med sine egne barn på noen ferie. Deretter planlegger du å reise bort med ungene på et nesten maksimalt dårlig tidspunkt med tanke at barna bare så vidt får sett faren, dersom han ikke avbestiller det han allerede var påmeldt og avlyser sine avtaler. Skal du bruke dette imot han etter ferien? Det er i alle fall tydelig at du ønsker å sette han i et dårlig lys når du beskriver han med negativt ladde ord som "umoden guttevalp", "sur" og at han drar på hyttetur med "festkompiser". Forsett sånn så tar det ikke lang tid før barna har vokst opp uten noen far. Anonymkode: 6e571...47c Dette er så feil. Han får se ungene når som helst. Jeg legger til rette for at de skal ha ett godt forhold og det var jeg som ønsket time med familievernkontoret slik at han kan faktisk være en del av livene deres. Det er snakk om noen dager der han ikke får mulighet til å treffe dem, mtp at han ikke har vært tilstede før synes ikke jeg det er urimelig. Jeg synes iallefall ikke at jeg skal sitte hjemme i ukesvis med barna tilfelle han får tid til å stikke innom. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #39 Skrevet 7. juli 2019 Hahaha, sorry....men feministvernekontoret? Lol! Jævla kvinnfolk, ikke sant 😆 Anonymkode: 3d56d...177
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #40 Skrevet 7. juli 2019 Nyt turen med barna dine! Anonymkode: 5feb8...b58
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #41 Skrevet 7. juli 2019 Altså, far mener at du og barna skal holde dere hjemme i tilfelle han vil stikke innom for å treffe barna? Mens de er hos deg? Og han har besøk av kompiser? Nei vet du hva, dra på ferie og kos dere! Anonymkode: ecdbe...15d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #42 Skrevet 7. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei , de to ukene er ikke hans engang. Han kan treffe ungene når han ønsker han, men i 14 dager har han tenkt å feste og kose seg med vennene sine. Og stikke innom tilfelle han har ett ledig minutt . Anonymkode: e5354...b21 Du svarer veldig vagt og bortforklarende. Hvilke uker er reservert ham og barna? Har dere ikke avtalt tidspunkt for samvær og ferie? Anonymkode: b451d...efa
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #43 Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du svarer veldig vagt og bortforklarende. Hvilke uker er reservert ham og barna? Har dere ikke avtalt tidspunkt for samvær og ferie? Anonymkode: b451d...efa Eller er det slik at du har presset på for å fastsette samvær og ferie, mens han ikke vil forplikte seg til bestemte helger og uker på forhånd? Anonymkode: b451d...efa
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #44 Skrevet 7. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du svarer veldig vagt og bortforklarende. Hvilke uker er reservert ham og barna? Har dere ikke avtalt tidspunkt for samvær og ferie? Anonymkode: b451d...efa Jeg har skrevet det før i tråden.. han har nettopp begynt å treffe barna så ingen samvær om sommeren er fastsatt. Han får treffe barna når han ønsker. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #45 Skrevet 7. juli 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har skrevet det før i tråden.. han har nettopp begynt å treffe barna så ingen samvær om sommeren er fastsatt. Han får treffe barna når han ønsker. Anonymkode: e5354...b21 Hvor lenge har du vist om hans planer de to første ukene da? Anonymkode: ad552...018
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #46 Skrevet 7. juli 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har skrevet det før i tråden.. han har nettopp begynt å treffe barna så ingen samvær om sommeren er fastsatt. Han får treffe barna når han ønsker. Anonymkode: e5354...b21 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har skrevet det før i tråden.. han har nettopp begynt å treffe barna så ingen samvær om sommeren er fastsatt. Han får treffe barna når han ønsker. Anonymkode: e5354...b21 Skjønner at det er uaktuelt med uker hos en far de knapt kjenner. Men får «treffe når han ønsker» er tøys og vitner om enten en eller begge voksne som ikke evner å planlegge, og ikke holdbart for barnas del. De har krav på en viss forutsigbarhet. Dere bør snarest sette opp datoer/ helger for samvær det kommende året. Anonymkode: b451d...efa
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #47 Skrevet 7. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har du vist om hans planer de to første ukene da? Anonymkode: ad552...018 Hvis hun har forsøkt å få fastsatt noe, men far ikke evner å si verken ja eller nei til samværsdatoer, så kan hun naturligvis ikke holde seg hjemme bare sånn i tilfelle han ønsker samvær. Anonymkode: b451d...efa
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #48 Skrevet 26. juli 2019 Det ble ingen tur på oss av forskjellige grunner. Informerte min eks om dette og han ble jo veldig glad for det. Kunne i samme samtale informere meg om at helgen etter han har hatt besøk skal han på festival sammen med noen andre kompiser.. og gjett hva? Vi har hverken sett han eller hørt fra han de dagene kompisene har vært her. Nydelig. Og som nevnt; vi har ingen samværsordning ennå, fvk mente at han nå først skulle møte de med korte, men hyppige besøk. Skal ordne ny time etter ferien, for dette er ikke greit for barna. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2019 #49 Skrevet 27. juli 2019 På 07.07.2019 den 13.40, Anonym bruker skrev: Om barna skal få vært sammen med faren sin to uker i sommer må han altså avlyse det som er planlagt og innstille hytteturen, fordi du i etterkant ville presse inn en reise akkurat når han har lagt opp til å ta seg av barna. Han har jo ikke lagt opp til noe. Han sier han vil "stikke innom". Anonymkode: 48981...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå