Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Han er av og til som en umoden guttevalp. Jeg er hjemme med begge barna som har ferie. Vi har hatt veldig kjedelig vær og eldste har iallefall kjedet seg mye. Pga god økonomi og ekstra mye ferie i år bestemte jeg i dag at jeg bestiller en tur til Hellas. Informerte min eks om planene mine og han ble lite glad. Min eks jobber på båt i utlandet og er borte i 6 uker og hjemme i 4 uker. I to av de ukene han skal være hjemme nå får han besøk av sine single festkompiser. De skal på festivaler, på båtturer og på hyttetur. Det er begynt å bli fullt på disse charterturene så jeg fann en tur der vi reiser en av de siste dagen disse kompisene er på besøk. Han mener jeg klarer å finne en tur mens de kompisene er her slik at han slipper å gå glipp av tid med barna? Er ikke dette ett merkelig resonnement? Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 For deg eller han? Fatter ikke hvorfor jeg gidder svare p dette når det opplagt er en fake tråd. Men i tilfelle det ikke er det så har han et poeng om det går ut over hans to uker. Eller det er ikke så mye at HAN har et poeng, poenget er mer at det går utover dine barn som får mindre tid med sin pappa i ferien. Anonymkode: b4ed3...1cf
Toneelise Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: For deg eller han? Fatter ikke hvorfor jeg gidder svare p dette når det opplagt er en fake tråd. Men i tilfelle det ikke er det så har han et poeng om det går ut over hans to uker. Eller det er ikke så mye at HAN har et poeng, poenget er mer at det går utover dine barn som får mindre tid med sin pappa i ferien. Anonymkode: b4ed3...1cf Da burde han prioritert barna og ikke sine single fest kompiser. Hvorfor i alle dager skal HI sitte hjemme og vente på at han skal feste i 2 uker.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 Har dere ikke avtalt ferirsamvær? Det burde vært gjort for lenge siden. Anonymkode: 0cce0...432
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 Dere avtaler samvær for ferier, problem løst. Anonymkode: ed96a...0c2
Mostly Harmless Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 5 timer siden, Toneelise skrev: Da burde han prioritert barna og ikke sine single fest kompiser. Hvorfor i alle dager skal HI sitte hjemme og vente på at han skal feste i 2 uker. Hvis de har avtalt feriesamvær de to påfølgende ukene, har det ingen betydning om eksen fester eller jobber mens TS har sin ferie med barna. At TS ikke har planlagt utenlandstur i sin ferie med barna, gir henne ikke rett til å reise på tur med barna når eksen skal ha sin ferie med dem. Om de ikke har avtalt feriesamvær, er jo det noe de må lære seg å gjøre for fremtiden så de slipper slike totalt unødvendige konflikter.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 Jøss, du mener seriøst at det skal være greit at du bare bestiller en utenlandstur de to ukene han skal ha feriesamvær? Han har fire uker hjemme, to av de fri og to av dem med barna, så han avtaler at noen single venner skal komme de to ukene han har fri. Du har da ikkenoe med hva han gjør når han har fri! Du er helt på jordet når du mener at siden han fester med venner når han har fri kan du bare bestille en sydentur i hans samværsuker og ta med deg ungene. Virkelig helt på jordet altså. Håper han bestiller en time på familievernkontoret så du får høre det fra flere, hans uker er hans uker. Om du ønsker å bytte uker kan du spørre, men om han allerede har lagt planer så er toget gått, da kan du ikke det. Nå er han jo nødt til å la ungene reise til syden med deg for ellers blir han jo verdens verste pappa i barnas øyne som nekter dem å dra, men du fortjener virkelig smekk på fingeren altså, virkelig. Anonymkode: 2c11c...fec
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #8 Skrevet 7. juli 2019 Har dere lagt opp en samværsplan? Hvis ikke virker det litt som om han mener at unga skal være tilgjengelig for når han finner det for godt å besøke de. Og det er ikke greit! Da syns jeg du kan legge opp ferien best for deg og barna, for dere skal ikke sitte å vente på at han finner det for godt til å besøke de. Har dere derimot en avtale om at de 2 ukene er far sine uker med barna, kan du ikke reise på tur med de. Da er de hos far. Da må du finne en tur mens du har barna. Det sagt syns jeg det er veldig rar/feil priotitering av far. 6 uker borte, for så 2 uker med festing før han treffer barna. Han slår meg litt som en umoden guttevalp som ikke tar det ansvaret det er å være far. Virker som han syns det er nok å stikke innom når det passer for han. Anonymkode: 3b078...f42
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #9 Skrevet 7. juli 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Han er av og til som en umoden guttevalp. Jeg er hjemme med begge barna som har ferie. Vi har hatt veldig kjedelig vær og eldste har iallefall kjedet seg mye. Pga god økonomi og ekstra mye ferie i år bestemte jeg i dag at jeg bestiller en tur til Hellas. Informerte min eks om planene mine og han ble lite glad. Min eks jobber på båt i utlandet og er borte i 6 uker og hjemme i 4 uker. I to av de ukene han skal være hjemme nå får han besøk av sine single festkompiser. De skal på festivaler, på båtturer og på hyttetur. Det er begynt å bli fullt på disse charterturene så jeg fann en tur der vi reiser en av de siste dagen disse kompisene er på besøk. Han mener jeg klarer å finne en tur mens de kompisene er her slik at han slipper å gå glipp av tid med barna? Er ikke dette ett merkelig resonnement? Anonymkode: e5354...b21 Du stjeler ferien ungene skal ha med pappaen sin, fordi du er furt for at han ikke gjør som du synes han burde gjøre. Selvfølgelig kan du ikke gjøre dette, er du helt dum? Anonymkode: 2cd9e...6d3
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #10 Skrevet 7. juli 2019 Det er 2 av 14 uker der far skal ha barna. Og du presterer da å bestille sydentur? Jeg er usikker på hvem som er mest umoden jeg... Anonymkode: ad552...018
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #11 Skrevet 7. juli 2019 Hvis det på forhånd er avtalt at han skal ha barna de to siste ferieukene sine, er du en egoistisk mor, ingenting annet. Da fratar du barna ferie med pappaen sin, noe du ikke har rett til! Dersom det ikke er avtalt feriesamvær på forhånd, er det litt mer greit å dra. Men likevel får ikke barna ferie med pappaen sin. Regner med det er avtalt at dere skal ha to uker hver av de fire ukene. Eller hadde du «tillatt» far å ha barna i alle fire ukene? -Neppe... virker som du skal bestemme. Anonymkode: 1e366...dbf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #12 Skrevet 7. juli 2019 Selvfølgelig burde far lagt opp ferien litt annerledes enn at de 2 første ukene han er tilbake fra 6 uker på jobb, skal han feste. Men dere skal begge ha ferie så dere må jo fordele tiden. Ferien skal klaffe for alle parter. Jeg ville lagt opp til at han hadde minst en uke da han kom hjem og 1 eller 2 uker før han drar igjen. Men dette handler mye om prioriteringene til dere begge. Om dette ikke er troll, så er det mye vi ikke får vite her Anonymkode: 16f0f...b01
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #13 Skrevet 7. juli 2019 Hva var avtalen på forhånd? Anonymkode: 16f0f...b01
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juli 2019 #14 Skrevet 7. juli 2019 Vanskelig å si uten å vite når han har samvær? Hvis ferien er bestilt i «dine» uker så er han spesiell, hvis ferien er bestilt i «hans» uker er du spesiell.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #15 Skrevet 7. juli 2019 Han er nettopp begynt med samvær og familievernkontoret mente det var for tidlig for barna å være på ferie med far. Han har ikke vært særlig tilstede. Han mener at jeg kan være i nærområdet slik at han kan stikke innom om de blir her noen av dagene. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #16 Skrevet 7. juli 2019 Det er snakk om en uke til syden når han likevel har besøk av 5 kompiser. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #17 Skrevet 7. juli 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er nettopp begynt med samvær og familievernkontoret mente det var for tidlig for barna å være på ferie med far. Han har ikke vært særlig tilstede. Han mener at jeg kan være i nærområdet slik at han kan stikke innom om de blir her noen av dagene. Anonymkode: e5354...b21 Om han ikke skal ha ferie med de, men prioriterer kompiser. Så dra med god samvittighet. Så lenge det er 1 uke og du legger til rette for noe samvær de ukene ham er hjemme. Om han ikke kan fastsette noen dager, så er det hans tap. Og viser at han ikke er på riktig plass enda Anonymkode: 16f0f...b01
Mostly Harmless Skrevet 7. juli 2019 #18 Skrevet 7. juli 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er nettopp begynt med samvær og familievernkontoret mente det var for tidlig for barna å være på ferie med far. Han har ikke vært særlig tilstede. Han mener at jeg kan være i nærområdet slik at han kan stikke innom om de blir her noen av dagene. Anonymkode: e5354...b21 Ok, da må han forholde seg til at enten så avtaler han tidspunkt i god tid på forhånd, eller så får han stille når barna er tilgjengelige. Han kan ikke forvente at barna skal være tilgjengelige all tiden han er hjemme i tilfelle han finner det for godt å prioritere dem.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #19 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han er nettopp begynt med samvær og familievernkontoret mente det var for tidlig for barna å være på ferie med far. Han mener at jeg kan være i nærområdet slik at han kan stikke innom om de blir her noen av dagene. Anonymkode: e5354...b21 Verken du eller barna er vel ikke akkurat i nærområdet om du tar de med deg til Hellas. Når jobben hans krever at han er så mye borte virker dette helt unødvendig. Spesielt om du bestilte Hellas turen etter at far la sine planer. På kort sikt føler du kanskje litt makt og seier over far, da han nå må gjøre om på sine ferieplaner for å tilpasse seg ditt opplegg som du kom opp med i etterkant. På sikt er dette et tap-tap prosjekt hvor konsekvensen er størst for barna. Anonymkode: 6e571...47c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #20 Skrevet 7. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Verken du eller barna er vel ikke akkurat i nærområdet om du tar de med deg til Hellas. Når jobben hans krever at han er så mye borte virker dette helt unødvendig. Spesielt om du bestilte Hellas turen etter at far la sine planer. På kort sikt føler du kanskje litt makt og seier over far, da han nå må gjøre om på sine ferieplaner for å tilpasse seg ditt opplegg som du kom opp med i etterkant. På sikt er dette et tap-tap prosjekt hvor konsekvensen er størst for barna. Anonymkode: 6e571...47c Han har besøk i 14 dager. Skal jeg sitte hjemme med barna tilfelle han har tid til å treffe dem? Handler ikke om makt. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #21 Skrevet 7. juli 2019 Og jeg mente at barnefar mener jeg skal holde meg i nærheten, ikke familievernkontoret som sa dette. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #22 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han er nettopp begynt med samvær og familievernkontoret mente det var for tidlig for barna å være på ferie med far. Han har ikke vært særlig tilstede. Han mener at jeg kan være i nærområdet slik at han kan stikke innom om de blir her noen av dagene. Anonymkode: e5354...b21 Da blir det noe annet. Reis med god samvittighet. Håper dere får en god ferie✨ Anonymkode: 5feb8...b58
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #23 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har besøk i 14 dager. Skal jeg sitte hjemme med barna tilfelle han har tid til å treffe dem? Handler ikke om makt. Anonymkode: e5354...b21 Du skriver jo at han hadde planlagt hyttetur og andre ferieaktiviteter de første 14 dagene. Da bør du ha hatt alle muligheter til å vite hvilke to uker han har tid til barna. Derfor synes jeg det er merkelig at du drar vekk med barna akkurat de to ukene. Anonymkode: 6e571...47c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #24 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skriver jo at han hadde planlagt hyttetur og andre ferieaktiviteter de første 14 dagene. Da bør du ha hatt alle muligheter til å vite hvilke to uker han har tid til barna. Derfor synes jeg det er merkelig at du drar vekk med barna akkurat de to ukene. Anonymkode: 6e571...47c Ja han har planlagt det med kompisene sine, ikke med barna. Kompisene skal være her i 14 dager og de skal litt forskjellig , blant annet en helg på hyttetur. Men de blir mesteparten av tiden her. Han hadde ingen planer med barna de 14 dagene, de dagene er fest og moro prioritert. Anonymkode: e5354...b21
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #25 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skriver jo at han hadde planlagt hyttetur og andre ferieaktiviteter de første 14 dagene. Da bør du ha hatt alle muligheter til å vite hvilke to uker han har tid til barna. Derfor synes jeg det er merkelig at du drar vekk med barna akkurat de to ukene. Anonymkode: 6e571...47c Faren til barna legger en haug av planer som gjør slik at han sannsynligvis ikke kan/vil møte barna.. for han er ikke i nærområdet og /eller er opptatt. Og hurra, her får HI/mor masse kritikk fordi hun legger planer med barna som gjør at de kan få en sydenferie?? Fordi hun ikke setter livet på vent i tilfelle faren plutselig "kommer innom". Reis med god samvittighet, tror disse barna har opplevd nok skuffelser med faren og flott at mor fortsetter å ta ansvar for barna. Anonymkode: cea28...d60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå