Gå til innhold

Hvorfor flyr du lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyr ikke fordi jeg synes det er jævla kjedelig måte å forflytte seg på  Og jeg har ingen behov for å dra noe sted som krever fly, hele Europa og Asia er tilgjengelig med tog.

Anonymkode: df0e3...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar lang tid å nå Asia med tog, men det er sikkert en fin tur hvis man har tid til det. Jeg elsker å reise, og til fjerne steder er det fly som gjelder. Derfor kjenner jeg det på samvittigheten nå som jeg har blitt oppmerksom på hvis skadelig det er (og hvor stor skade mine i bunn og grunn egoistiske turer har gjort). Nå blir det hjemmesommer, og neste år interrail med barna. Gleder oss!

Anonymkode: de028...942

Skrevet

Fordi det er sinnsykt dyrt. 

Anonymkode: f6ad0...e09

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i å reise.

Sikkert fordi jeg har flere kroniske sykdommer og rett og slett synes det er skummelt å være langt vekk fra et kjent helsevesen. Var lagt inn på sykehuset i tilsammen 5-6 uker i fjor...

Anonymkode: 9c313...66a

Skrevet

Privat flyr jeg kun hvert andre/tredje år. 

Men jeg flyr i jobbsammenheng 4-6 turer i Norge hvert år. Ikke så lett å påvirke det. 

Anonymkode: 24eda...ee1

Skrevet

Jeg har reist, og flydd, mye, over store deler av verden da jeg var yngre.

Nå med tre barn trives vi like godt med å pakke tre barn i båten, ta ferien som den kommer, og eventuelt forflytte oss langs sørlandskysten for å få Max utbytte av finværet og le for vinden. Vi bor i sjøkanten på Sørlandet, og ferierer praktisk talt i eget nabolag.

Jeg har flydd til og fra sykehus i Oslo med sykt barn i vinter, rekvirert av pasientreiser, og mannen har hatt to flyturer med jobb, en innenlands og en utenlands. Så vi har våre flyturer på samvittigheten vi også. Men ferie har vi like godt hjemme. 

Anonymkode: 02bf3...c7a

Skrevet

Fordi jeg er ensom uten venner eller familie å reise sammen med

Anonymkode: 3cf4a...f2a

Skrevet

Fordi jeg er student og ikke har penger til å reise på ferie i det hele tatt. Ellers hadde jeg nok brukt mye fly til å komme meg rundt og oppleve verden.

Anonymkode: 4f4e6...99e

Skrevet

Fordi jeg får ekstremt vondt i ørene og hodet. Mister hørsel. 😭 Jeg elsker å fly ! Men har ikke flydd på 6 år 😞

Anonymkode: c6a7c...468

Skrevet

Fordi jeg hater å fly 😅

Har flydd en tur/retur innenlands reise i år, før det var det flere år siden sist. Jeg har i mitt 45 år gamle liv vært to ganger i "syden", og da ikke av eget valg... 

I det daglige går jeg eller tar gratisbuss dit jeg skal, ellers har jeg en snerten liten elbil jeg kjører. 

Mannen har en bensinbil vi bruker til ferieturer og lengre turer om vi drar på noen. Han må ha bil i jobb, ellers hadde vi klart oss med min bil og tatt tog eller leid bil ved behov. 

Anonymkode: ad40d...2d9

Skrevet

Fordi det er sinnsykt dyrt! 

Anonymkode: 5ae8c...d0f

Skrevet

Fordi jeg har flyskrekk. Og jeg liker ikke å reise med fly. Skulle ønske jeg likte det, men jeg gruer meg hele ferien til å reise hjem igjen hvis jeg har reist med fly. 

Dessuten er det sykt dyrt! Bor i nord, og her er det ingen billige flyreiser. Kommer ikke under 4000 for en tur/retur Oslo. 

Anonymkode: 1307c...e54

Skrevet

Flyr minst mulig. Liker det ikke, trigger angsten min og dyrt.

Men må om jeg skal møte bror og tantebarn. Går ikke tog til nord og orker ikke kjøre 250+ mil alene med barn i bilen. Neste år har jeg lovt sønnen «Syden»ferie. Han er 7 år og feriert i Norge hittil. Så da må vi jo fly.

Anonymkode: d4c77...015

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg flyr ikke fordi jeg synes det er jævla kjedelig måte å forflytte seg på  Og jeg har ingen behov for å dra noe sted som krever fly, hele Europa og Asia er tilgjengelig med tog.

Anonymkode: df0e3...887

Ok! 

Anonymkode: e4309...a38

Skrevet

Vi ferierer kun i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland, så har ikke behov for å fly.  Er 13 år siden jeg fløy sist. Er aldri på shoppingturer til storbyer. Er en blanding av interesse og miljø som avgjør dette. 

Anonymkode: db9aa...0fb

Skrevet

Blanding av flyskrekk og at jeg ikke er spesielt opptatt av å reise. 

Anonymkode: 75e14...0b2

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg får ekstremt vondt i ørene og hodet. Mister hørsel. 😭 Jeg elsker å fly ! Men har ikke flydd på 6 år 😞

Anonymkode: c6a7c...468

Samme her. Det er utrolig smertefullt! 

Skrevet

Har aldri råd til ferie

Anonymkode: c1b15...0b5

Skrevet

Jeg jobber mye. Reiser minimal i jobb og har veldig lite ferie. I tillegg tenker jeg forurensning.

Anonymkode: 83b83...e85

Skrevet

Jeg orker ikke å fly/ reise langt med småbarn, har tre av dem så holder meg unna lufta de neste årene..

Anonymkode: ded15...e22

Skrevet

Privat: Mer eller mindre aldri, foretrekker å ha med bilen på ferier.

Jobb: 4-6 flyturer i måneden

Anonymkode: f9364...054

Skrevet

Dyrt å fly fra Finnmark. Flyr endel i jobb, men da betaler kommunen. På fritiden har jeg ikke råd til å fly noe særlig. 

Anonymkode: 331fc...f9b

Skrevet

Jeg har ikke behov for å fly noe sted

Anonymkode: e449f...565

Skrevet

Fordi det er dyrt og fordi jeg ikke har behov. 

Anonymkode: f0a9d...e73

Skrevet (endret)

Fordi jeg synes at fly er en utrolig kjedelig måte å forflytte seg på. Og fordi jeg synes at det er så mange kjekke ferier det går an å ha uten å fly. Litt tilfeldig er det kanskje også, for det er ikke noe bevisst valg at jeg ikke vil fly. Flyr en gang hvert tredje/fjerde år for å besøke et par plasser vi har bodd tidligere og som vi ikke har lyst til å miste helt kontakten med.

Endret av Yellow Brick Road

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...