Gå til innhold

Hva er ditt klimaavtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kom du deg hjem igjen med bare en flyreise til utenfor Europa? Har du husket å legge inn at tur-retur er 2 flyreiser?

Anonymkode: 70f31...9a4

Og har du hisket å legge inn kilometerstanden på bilen?

Forbruket skal så vidt jeg har forstått vre husholdningens samlede forbruk, ikke nare dutt personlige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig test! Selv om jeg kommer ut som en miljøengel. Mye som ikke kommer med. Som vanlige folk kan ha fokus på. Vi kan alle bidra litt. Vi har stort hus, men leier ut flere enheter  Har fjernvarme, og også laget smart miljøhus (ekstra isolasjon, naturlig lufting osv osv). Vi kjøper/får alt ved gjenbruk, kildesorterer, spiser kjøtt, men minimale mengder. Reiser med campingvogn og elbil, og solcellepanel. Bevisst på bruk av såper (minimalt og samtlige svanemerket). Plukker søppel som vi ser. Lærer barna å ha et bevisst miljlsyn. Så vil si at vi er veldig miljøbevisste, og så lenge jeg har god samvittighet selv.

Anonymkode: 0794f...033

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og har du hisket å legge inn kilometerstanden på bilen?

Forbruket skal så vidt jeg har forstått vre husholdningens samlede forbruk, ikke nare dutt personlige.

Du har rett, jeg glemte å doble den siste reisen. Det er nok fordi de andre allerede er utført og den ligger fram i tid (jobb), så jeg glemte det. 

Husholdningens samlede forbruk ER mitt. Jeg er alene med tre barn og forsørger de alle tre.

Anonymkode: 1717c...e56

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det stemmer ikke. Du sparer ikke pengene til evig tid. Før eller senere bruker du dem. Derfor har testen tenkt at du bruker dem uansett, det spiller ingen rolle når du gjør det. 

Anonymkode: 63268...bb2

Men det er da ikke gitt at man bruker pengene på klimafiendtlige ting? Hva med nedbetaling av gjeld, investering i miljøvennlig oppvarming av hus og veldedig arbeid? Hva med færre men dyrere klær? Eller mer holdbare møbler som ikke byttes ut hvert femte år? 

Skrevet
1 minutt siden, den perfekte mor skrev:

Men det er da ikke gitt at man bruker pengene på klimafiendtlige ting? Hva med nedbetaling av gjeld, investering i miljøvennlig oppvarming av hus og veldedig arbeid? Hva med færre men dyrere klær? Eller mer holdbare møbler som ikke byttes ut hvert femte år? 

Nedbetaling av gjeld er like mye forbruk som vanlig forbruk. 

Ut over det er det en test som kun ser på «forbruk». For at testen ikke skal ha altfor mange spørsmål har de valgt å legge definisjonene på er generelt nivå. Altså en overfladisk test. Så får alle legge til eller trekke fra etter som hvilken livsstil de har. 

Anonymkode: 63268...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...