Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Har to barn i bhg-alder, begge trenger hjelp på do. Ene klarer seg selv med nr1, men ellers må de ha hjelp av oss. Hvis vi er på campingvogna en helg, og jeg lesser all do-hjelpen over på mannen, blir han SUR. Da mener jeg skikkelig sur, sier det er dårlig gjort og så videre, han får ikke slappet av osv. MEN.. jeg tar dem HVER morgen, alene. Morgenstell osv. Alltid jeg som leverer, ofte jeg som henter dem i bhg også. Og nå i sommer skal jeg ha dem to uker alene på dagtid, så da tar jeg OGSÅ alt med dem! Her er vi uenige, han mener jeg burde bidratt i helgen like mye som ham med dobesøk (jeg tok ene barnet på do kun én gang), men jeg mener at jeg faktisk skal ha dem alene i flere uker så han kan ta det nå for alt faller på meg snart. Det er sikkert irrelevant at jeg er kronisk syk. Jeg står på når jeg må, og mener at rettferdighet ikke betyr at vi skal dele 50-50, og at jeg i tillegg skal legge mine planer på is og passe dem i 14 dager og gjøre alt med dem i 14 dager. Det er jo urettferdig? Hvorfor kan ikke jeg få en frihelg da? Det er vi egentlig ferdig snakka om, så kommer ikke til å ta det opp med ham igjen, men det plager meg at han blir sur. Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Dere er barnslige begge to. Dropp campingen da om ingen av dere ønsker å hjelpe barna deres på do Anonymkode: afed7...dc9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Jøss, dette er da virkelig et ikke-tema. Den som står nærmest når en av ungene må på do følger, det er da ikke slitsomt å følge et barn på do. "Hei, ser du etter Knut for jeg må følge Per på do" Hvorfor i alle dager anser du det som mer slitsomt å være igjen å passe barnet som ikke må på do enn å følge på do... Utrolig merkelig ting å lage en sak ut av. Anonymkode: d2965...c41
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Og hva gjør mannen da alle de ukedagene mens du tar deg av dobesøk, barnehagelevering og andre ting som hører med når man har barn? Og hva slags reise skal han på når du har dem alene? Tur med kompiser? Høres mest av alt ut som at dere trenger å sette dere ned og prate skikkelig sammen om hverdagen og ferien deres og fornuftig arbeidsfordeling. Anonymkode: 4a8a5...f27
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Her må dere skjerpe dere! Det er barna deres! Hva så om du må ta de mer enn mannen din? Det er fortsatt barna deres!! Anonymkode: 0bce6...dda
mamma_bergen Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Wow, du vil ha fri fra å hjelpe barna på do?😂 Sorry, men her er dere skikkelig barnslige begge to, stakkars unger som har foreldre som krangler pga at de trenger hjelp på do!?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 Dere er barnslige begge to Anonymkode: e0da5...930
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 STAKKARS barn. Hva faen er galt med dere begge?? Han blir sur fordi han får all jobben og du mener du får all jobb når han er borte. Det jeg hører er meg, meg, meg, jobb, jobb, jobb. Dere skulle ikke hatt unger. Dere er umodne og egoistiske. SKJERP DERE! Anonymkode: 904c8...9de
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere er barnslige begge to. Dropp campingen da om ingen av dere ønsker å hjelpe barna deres på do Anonymkode: afed7...dc9 Ja, det er jo planen det, da. Kan jo ikke ha det sånn liksom. Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss, dette er da virkelig et ikke-tema. Den som står nærmest når en av ungene må på do følger, det er da ikke slitsomt å følge et barn på do. "Hei, ser du etter Knut for jeg må følge Per på do" Hvorfor i alle dager anser du det som mer slitsomt å være igjen å passe barnet som ikke må på do enn å følge på do... Utrolig merkelig ting å lage en sak ut av. Anonymkode: d2965...c41 Neida, det er ikke slitsomt til vanlig, men på en bitteliten campingdo er det slitsomt. Får papiret går ikke ned, møkka går ikke ned og det ender opp med at man må stå med pinne og stake driten ned i doen. Og så desinfisere alt etterpå😅 Det er faktisk litt av et prosjekt!! Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hva gjør mannen da alle de ukedagene mens du tar deg av dobesøk, barnehagelevering og andre ting som hører med når man har barn? Og hva slags reise skal han på når du har dem alene? Tur med kompiser? Høres mest av alt ut som at dere trenger å sette dere ned og prate skikkelig sammen om hverdagen og ferien deres og fornuftig arbeidsfordeling. Anonymkode: 4a8a5...f27 Jobber, vel. Han skal ikke reise, han skal jobbe. Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #12 Skrevet 2. juli 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her må dere skjerpe dere! Det er barna deres! Hva så om du må ta de mer enn mannen din? Det er fortsatt barna deres!! Anonymkode: 0bce6...dda Jeg tror det bunner i at begge to egentlig er utslitte fra før av. De dagene vi ikke er det, er det en ikke-sak. Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #13 Skrevet 2. juli 2019 36 minutter siden, mamma_bergen skrev: Wow, du vil ha fri fra å hjelpe barna på do?😂 Sorry, men her er dere skikkelig barnslige begge to, stakkars unger som har foreldre som krangler pga at de trenger hjelp på do!? Ja, det er barnslig. Men når jeg sitter og nesten ikke greier å gå, og han forventer at jeg går, da blir det faktisk en sak ut av det. Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #14 Skrevet 2. juli 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: STAKKARS barn. Hva faen er galt med dere begge?? Han blir sur fordi han får all jobben og du mener du får all jobb når han er borte. Det jeg hører er meg, meg, meg, jobb, jobb, jobb. Dere skulle ikke hatt unger. Dere er umodne og egoistiske. SKJERP DERE! Anonymkode: 904c8...9de Jeg tror egentlig ikke du skulle hatt unger... Anonymkode: 62774...4d7
HvittHus Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Neida, det er ikke slitsomt til vanlig, men på en bitteliten campingdo er det slitsomt. Får papiret går ikke ned, møkka går ikke ned og det ender opp med at man må stå med pinne og stake driten ned i doen. Og så desinfisere alt etterpå😅 Det er faktisk litt av et prosjekt!! Anonymkode: 62774...4d7 Campingvogndo er litt vanskelig ja. Det vi gjør når vi er på fjellet med vogna vår, er å først skru så det kommer litt vann i doen. Da er det lettere å få resten av innholdet ned. Papir legges i hundeposer og knyttes igjen og samles i en kurv. Litt på samme måte som når man er i Hellas, men med oppgradering med hundeposer.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat nå, HvittHus skrev: Campingvogndo er litt vanskelig ja. Det vi gjør når vi er på fjellet med vogna vår, er å først skru så det kommer litt vann i doen. Da er det lettere å få resten av innholdet ned. Papir legges i hundeposer og knyttes igjen og samles i en kurv. Litt på samme måte som når man er i Hellas, men med oppgradering med hundeposer. Ja, det er vanskelig... og det hølet er jo alt for lite? Skjønner ikke hva de som designer slike doer tenker med, jeg.Kaster grekere bæsjepapir i kurver? Jeg husker jeg var på besøk hos en venninne da jeg var "liten", de hadde campingdo inne. Var BARE lov å tisse på den, og alt papir måtte kastes i bærepose. Men denne doen her er så bitteliten, du får ikke snudd deg engang, kan ikke være mye større enn 1kvm. Det er en "offentlig" campingdo også, men da må man sykle 5 minutter, og med eldste går det, men yngste greier ikke å holde seg så lenge + greier ikke å sitte bakpå sykkelen.. heh.. så da blir det den bittelille porta pottien eller hva det heter, da. Og alt setter seg alltid helt fast der. Mannen har jo bakteriefobi så han liker det ikke, er nok mye derfor han blir sur også. Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #17 Skrevet 2. juli 2019 Dere får gjøre som oss. Vi har ett bleie barn og en som må ha hjelp etter nr 2. Er vi begge slitene, så tar vi Stein saks papir på hvem som tar det 😂 Vi gidder ikke lage noe sak ut av det 😜 Anonymkode: 1d6f0...7e0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #18 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dere får gjøre som oss. Vi har ett bleie barn og en som må ha hjelp etter nr 2. Er vi begge slitene, så tar vi Stein saks papir på hvem som tar det 😂 Vi gidder ikke lage noe sak ut av det 😜 Anonymkode: 1d6f0...7e0 Bleier hehe, savner nesten den tiden da begge gikk i bleier. Bare å skifte, vips, ferdig Anonymkode: 62774...4d7
HvittHus Skrevet 2. juli 2019 #19 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er vanskelig... og det hølet er jo alt for lite? Skjønner ikke hva de som designer slike doer tenker med, jeg.Kaster grekere bæsjepapir i kurver? Jeg husker jeg var på besøk hos en venninne da jeg var "liten", de hadde campingdo inne. Var BARE lov å tisse på den, og alt papir måtte kastes i bærepose. Men denne doen her er så bitteliten, du får ikke snudd deg engang, kan ikke være mye større enn 1kvm. Det er en "offentlig" campingdo også, men da må man sykle 5 minutter, og med eldste går det, men yngste greier ikke å holde seg så lenge + greier ikke å sitte bakpå sykkelen.. heh.. så da blir det den bittelille porta pottien eller hva det heter, da. Og alt setter seg alltid helt fast der. Mannen har jo bakteriefobi så han liker det ikke, er nok mye derfor han blir sur også. Anonymkode: 62774...4d7 Ja det er en del steder i Hellas man ikke kaster papiret i do fremdeles. Rørsystemene deres er ikke godt nok laget til å tåle alt papiret. Ja man kan lure på hva de tenkte på da de laget disse campingvogndoene. Bare et par cm ekstra hadde gjort mye med problemet. Men som sagt så løser man mye av problemene med disse tiltakene. Uansett høres det ut som campingvognferie ikke er helt innertier for dere, så jeg ville ha vurdert å finne en annen ferieform.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #20 Skrevet 2. juli 2019 Du må legge dine planer på is for å passe ungene dine??? Jeg syns det virker som dere fortjener hverandre mens barna fortjener noe MYE bedre! For noen ukoselig folk dere er. Begge to. Anonymkode: 785ef...360
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #21 Skrevet 2. juli 2019 2 minutter siden, HvittHus skrev: Ja det er en del steder i Hellas man ikke kaster papiret i do fremdeles. Rørsystemene deres er ikke godt nok laget til å tåle alt papiret. Ja man kan lure på hva de tenkte på da de laget disse campingvogndoene. Bare et par cm ekstra hadde gjort mye med problemet. Men som sagt så løser man mye av problemene med disse tiltakene. Uansett høres det ut som campingvognferie ikke er helt innertier for dere, så jeg ville ha vurdert å finne en annen ferieform. Er nok bedre om noen år når de kan gå ned på dassen selv Men de liker seg så godt der så har dratt dit for BARNAS skyld da, og jeg kunne absolutt tatt 100% av dobesøkene, da hadde mannen vært smørblid. Men jeg hadde vært sur. Var noe rart sist også, jeg tror begge to gjorde fra seg 5-6 ganger om dagen. Ikke løse i magen heller, bare mye? Så det ble mange dobesøk, ene dagen gikk det nesten bare i dobesøk. Men jeg synes likevel han var urettferdig, for jeg VAR syk 😮 Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #23 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du må legge dine planer på is for å passe ungene dine??? Jeg syns det virker som dere fortjener hverandre mens barna fortjener noe MYE bedre! For noen ukoselig folk dere er. Begge to. Anonymkode: 785ef...360 Du kjenner jo ikke oss. Jeg har ikke noe imot å passe egne barn, selv om jeg i 99% av tilfellene tar alle sykt barn-dagene etc., det handler om at han alltid forventer at jeg gjør det. Det er DET det handler om. Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #24 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat nå, Nyttårs barn skrev: Campingferie passer ikke for alle😂 Kommer litt an på også, om man har campingvogn 1 minutt unna en vanlig do går det jo helt fint:) Anonymkode: 62774...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #25 Skrevet 2. juli 2019 Slik jeg tenker, så er det ikke dobesøk som egentlig er problemet her. Men to stk skitne foreldre. Jeg har som motto at begge foreldrene skal legge seg like slitne av samme grunn. Altså, en rettferdig arbeidsfordeling i hverdagen. Jeg har heldigvis en mann som forstår, selv om det noen ganger blir litt krøll mellom oss, men da er det viktig å sette seg ned og snakke sammen. Vi har tre veldig tette barn, så kjenner godt til å være sliten.. Ta en prat sammen og husk hverdagsromantikken, selv om man står med hånden i bæsj av og til. Anonymkode: b2e8e...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå