Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på et tips til. Ang klesvask så bruker vi sortera boksene fra ikea.

Da sorteres klærne i - lyst barnetøy, - mørkt barnetøy, -lyst og mørkt tøy til oss voksne og 60 samt 90 vask i egne beholdere. 

Ved å vaske barnetøy uten å blande det med vårt så blir plaggene renere og lettere flekkfrie. Er det en umulig flekk spray på vanish og inn i vaskemaskinen med den før den blir tørr :) løsningen er superenkel da alt er sortert når du skal sette på en kjapp vask :)

Anonymkode: ed753...488

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver person har sin sokketype, hver enkelt har bare like sokker. Mannen, det eldste barnet og jeg bruker alle svarte sokker, men i ulik størrelse. Mannen kjøper sine på Jack&Jones, jeg på Lindex og eldste i sportsbutikken. Yngste har lave sokker i lyse farger, midterste har lave sokker i mørke farger. For oss eldste tre som har bare sokker av én type, er det problemfritt å lage par, Trenger aldri å lete etter "kameraten"

Anonymkode: 26939...282

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, hadde en sånn nabogutt. Innflyttere fra Bergen og mannen min lo så fælt av dette og sa det var Bergenspersonligheta som slo gjennom (en spøk oss i mellom fordi vi har en voksen bergenser i vennegjengen som også er sånn) 

Det er på tide med lunsj, vil dere ha en skive? Han svarte: Jeg vil ha grillpølser jeg.

Jammen er det varmt i dag, vil dere ha litt isvann? Han svarte: Har dere ikke brus?

Det var helt gjennomført altså, og ganske vittig. Nå går han på ungdomskolen og er ikke sånn lenger. 

Anonymkode: 17813...615

Hahahaha vi ER bergensere så kanskje den der oppførselen ligger i kulturen......?heldigvis holder ungen seg innenfor de sunne alternativene her, heldigvis.

memo til meg: må flytte snarlig for å riste det der vekk....er superirriterende😂😂

Anonymkode: 3b2f1...5d3

Skrevet

Vi pleier å ha med litt tegnesaker når vi går på restaurant. Da ungene var mindre hadde vi med et par lekebiler.

Det blir hyggeligere for både voksne og barn når de sitter i ro og fred og tegner, og så blir de ikke så utålmodige mens vi venter på maten. 

Skrevet
13 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Vi pleier å ha med litt tegnesaker når vi går på restaurant. Da ungene var mindre hadde vi med et par lekebiler.

Det blir hyggeligere for både voksne og barn når de sitter i ro og fred og tegner, og så blir de ikke så utålmodige mens vi venter på maten. 

Lærte det trikset i helga faktisk! Lille har aldri vært interessert i å tegne, men et par eldre unger satt med tegnesaker. Da ble hun gladelig med!! Helt fantastisk :D Så det skal jeg huske til neste gang!

Skrevet

Matprepping 

Anonymkode: a6a2a...124

Skrevet

Inkluder hele familien og lag middagsplan.Alle får (skal) komme med ønsker
Handle en gang i uka, basert på middagsplan. 

Skrevet
På 1.7.2019 den 23.22, Anonym bruker skrev:

Istedenfor å diskutere med barna gir jeg dem alltid to valg jeg kan leve med :D

Vil du ha brødskive eller knekkebrød?

Vil du ha denne kjolen? eller denne? 

Vann eller melk?

Anonymkode: f165a...08b

Nei, svarar min svært taleføre 5 åring då.

Anonymkode: 5a7a8...d37

Skrevet

Ja, en utspekulert en. Når eg legg ungane blir eg sittande ei stund etter dei er somna og glane i telefonen. Og når eg kjem ned har mannen rydda kjøkkenet. Genialt spør du meg. 

Skrevet
8 minutter siden, Syngensang skrev:

Ja, en utspekulert en. Når eg legg ungane blir eg sittande ei stund etter dei er somna og glane i telefonen. Og når eg kjem ned har mannen rydda kjøkkenet. Genialt spør du meg. 

Bruker denne ofte! Mannen tror jeg alltid sover en dupp når jeg tar en utvidet leggestund med barna😂

Anonymkode: 1fccf...19a

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker denne ofte! Mannen tror jeg alltid sover en dupp når jeg tar en utvidet leggestund med barna😂

Anonymkode: 1fccf...19a

Gjer ofte det òg, sove altså, men det er meir som eit uhell😉

Skrevet
1 time siden, Syngensang skrev:

Dette gjør jeg også. 😬

Anonymkode: f43cc...2d5

Skrevet
På 2.7.2019 den 23.16, Anonym bruker skrev:

Hahahaha vi ER bergensere så kanskje den der oppførselen ligger i kulturen......?heldigvis holder ungen seg innenfor de sunne alternativene her, heldigvis.

memo til meg: må flytte snarlig for å riste det der vekk....er superirriterende😂😂

Anonymkode: 3b2f1...5d3

Da er det rart at min mellomste ikke skarrer 😅 født østlending som hu er. «Vil du ha leverpostei eller gulost?» Jeg vil ha bløtkake! Neeeei Leverpostei eller gulost?? hmmmm da vil jeg ha sjokolademelk ... blir helt svett 😂 Den eldste funka det supert på, men ikke på mellomste 😜

Anonymkode: c60bb...969

Skrevet
15 timer siden, Syngensang skrev:

Jeg må fysisk sette frem balja med tøy som skal brettes eller lignende. Hvis ikke sitter han i sofaen og spiller fra jeg går opp til jeg kommer ned!

Skrevet
På 2.7.2019 den 12.49, Anonym bruker skrev:

Sånn vaskepose til barnas sokker. For det første, så slipper man å bruke 17 evigheter på å lete frem sokkene blant bukser, gensere, t-skjorter og alt annet, og man sparer tid på sortering. Pluss, sokkene forsvinner ikke i vask! 

I stedet for å bruke våtservietter, bruk håndklut med vann. Bedre for hud og miljø 😊👍🏼 Våtservietter kan brukes på tur. 

Anonymkode: 7954d...cfb

Er ikke noe hack å vaske med håndkle...

Anonymkode: 183e2...10f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var det en del bra, selv om jeg ikke helt ser poenget med å bruke tid på å fargekoordinere garderoben til ungene. De elsker utradisjonelle valg, om det gjelder dinosaurtrykk på genseren kombinert med spiderman på buksa, eller makrell i tomat på brunosten. Ved dagens slutt er det gjerne makrell på dinosauren, og det er da punkt 10; "Embrace the chaos" kommer godt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...