Gå til innhold

Skilsmisse. Mannen nekter å betale

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er hva som skjer når man har et foretak. Er overvekten av gjelden fra foretak, så får man ikke gjeldsordning. Man får ha betalingskort, men ikke visa. Ikke kredittkort heller. 

Det er forskjell på når kreditorene slår noen konkurs og man selv hevder man er konkurs. 

Det er også en forskjell på konkurs og gjeldsordning. Begge er konkurs, men gjeldsordning er for privatpersoner

Anonymkode: a42b6...99b

For min eks gjaldt dette personlig konkurs. Gjelden var personlig, og ikke i forbindelse med foretak. 

Anonymkode: adac7...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

For min eks gjaldt dette personlig konkurs. Gjelden var personlig, og ikke i forbindelse med foretak. 

Anonymkode: adac7...25f

Da må han ha fått gjeldsordning. Man kan ikke bli slått personlig konkurs. Det er umulig. Og da betaler han dividende i noen år og så blir gjelden slettet etter disse årene. 

Hvis han hadde et enkeltpersonforetak, så kan jeg tro på det, men ellers er det ikke mulig å slå en privatperson konkurs

Anonymkode: a42b6...99b

Skrevet

Hei! 

Huff, for en lei situasjon 😫 Du skriver at det er noen feil ved boligen slik at dere ikke får solgt. Vil det si at det er en ny bolig? Har dere fått midlertidig brukstillatelse eller venter dere på ferdigattest? Hvis boligen ikke har noen av delene pga mangler/feil og kommunen venter med å gi dere dette, kan du varsle fra til kommunen om at eksmannen din bor der. Han får da beskjed om å flytte asap 😳 

Enig med de andre, ta kontakt med advokat! Lykke til ☺️

Anonymkode: 37782...94b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! 

Huff, for en lei situasjon 😫 Du skriver at det er noen feil ved boligen slik at dere ikke får solgt. Vil det si at det er en ny bolig? Har dere fått midlertidig brukstillatelse eller venter dere på ferdigattest? Hvis boligen ikke har noen av delene pga mangler/feil og kommunen venter med å gi dere dette, kan du varsle fra til kommunen om at eksmannen din bor der. Han får da beskjed om å flytte asap 😳 

Enig med de andre, ta kontakt med advokat! Lykke til ☺️

Anonymkode: 37782...94b

Uff veldig. Tusen takk♥️😩 Kort fortalt min bror kjøpte enebolig med hybel for 15 år siden. Vi delte til to enheter (sekundærbolig) fikk dette godkjent av kommune. Han flyttet ut, også etter det har den vel egentlig blitt solgt som dette der hvor han bodde 5 ganger. Så prisen er betydelig høyere i leilighet oppe. Her er det ikke gjort endringer. I vår er det gjort masse både ute og inne. Men siden vi fikk godkjent sekundær så regnet vi med at vi kunne også selge slik min bror har gjort vel megler mente at tegningene slik de er idag ikke er godkjent, og hvis vi skal dele opp må vi ha minst 1000 kvm tomt, men vi har 750. Derfor er øvre del solgt ulovlig og samtidig kan de som har kjøpt oppe ha krav på vårt areal for det er i prinsippet en enebolig med hybel og ikke to enheter. Det er ferieavvikling i kommune. Han driver et as men sier han ikke har inntekt i firma fordi om han i fjor tok ut mer i lønn enn meg. Han har også sluttet å ta ut lønn i firma fra mai på bakgrunn av dette. Han har sendt til alle kreditorer osv at han er personlig konkurs. 

Anonymkode: 8315d...25b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uff veldig. Tusen takk♥️😩 Kort fortalt min bror kjøpte enebolig med hybel for 15 år siden. Vi delte til to enheter (sekundærbolig) fikk dette godkjent av kommune. Han flyttet ut, også etter det har den vel egentlig blitt solgt som dette der hvor han bodde 5 ganger. Så prisen er betydelig høyere i leilighet oppe. Her er det ikke gjort endringer. I vår er det gjort masse både ute og inne. Men siden vi fikk godkjent sekundær så regnet vi med at vi kunne også selge slik min bror har gjort vel megler mente at tegningene slik de er idag ikke er godkjent, og hvis vi skal dele opp må vi ha minst 1000 kvm tomt, men vi har 750. Derfor er øvre del solgt ulovlig og samtidig kan de som har kjøpt oppe ha krav på vårt areal for det er i prinsippet en enebolig med hybel og ikke to enheter. Det er ferieavvikling i kommune. Han driver et as men sier han ikke har inntekt i firma fordi om han i fjor tok ut mer i lønn enn meg. Han har også sluttet å ta ut lønn i firma fra mai på bakgrunn av dette. Han har sendt til alle kreditorer osv at han er personlig konkurs. 

Han har sendt via advokat. Regner med at jeg nå blir ansvarlig for alle felles regninger og lån? Jeg er ikke personlig konkurs men ser ut som jeg må på gjeldssanering i 5 år på grunn av dette 😭😭😭

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da ville jeg i alle fall ha stengt strøm, internett m.m. Så får han heller leie seg et sted mens du bor der og betaler lånet.

Anonymkode: 4c924...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...