Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Vi har tatt ut seperasjon. Nå nekter mannen å betale regninger, og ikke minst for huset. Vi har også kreditter sammen og hver for oss. Han har boikottet totalt. Hva gjør jeg? Alle regninger kommer til å gå til inkasso. Vi venter på godkjenning av huset pga diverse feil. Jeg har måtte flytte ut da han ikke ville ha meg der. Så nå mener han jeg skal betale leie osv i leilighet pluss alle regninger på hus osv.. alt. Han sier at hvis jeg ikke betaler går huset på tvangsauksjon. Råd? Anonymkode: 8315d...25b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Vet du hva min første tanke er? At din mann helt bevisst ønsker at huset skal på tvangsauksjon. Vil tro han har en plan med det, ønsker å kjøpe det billig, får en kompis eller andre til å kjøpe det billig... slik at du skal få null og han på sikt skal tjene på det. Du må bare skaffe deg advokat i morgen og sette igang! Sånn rent umiddelbart ville jeg kontaktet de dere skylder penger og forklart situasjonen som den er, selv om det fremstiller ham som den tufsen han er. Men du vil da i det minste fremstå som ansvarlig, fordi du tar kontakt, viser at du tar ansvar og at du forsøker å rydde opp - og så ber du om utsettelser m.m. Men denne mannen må du helt klart ha advokat for å takle! Lykke til! Anonymkode: abf1c...ce4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har tatt ut seperasjon. Nå nekter mannen å betale regninger, og ikke minst for huset. Vi har også kreditter sammen og hver for oss. Han har boikottet totalt. Hva gjør jeg? Alle regninger kommer til å gå til inkasso. Vi venter på godkjenning av huset pga diverse feil. Jeg har måtte flytte ut da han ikke ville ha meg der. Så nå mener han jeg skal betale leie osv i leilighet pluss alle regninger på hus osv.. alt. Han sier at hvis jeg ikke betaler går huset på tvangsauksjon. Råd? Anonymkode: 8315d...25b La huset gå på tvangssalg da. Tviler på at han egentlig ønsker det. Dere må betale 50% hver frem til det blir solgt Anonymkode: a42b6...99b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: La huset gå på tvangssalg da. Tviler på at han egentlig ønsker det. Dere må betale 50% hver frem til det blir solgt Anonymkode: a42b6...99b Men han nekter å betale 50%? Anonymkode: 8315d...25b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva min første tanke er? At din mann helt bevisst ønsker at huset skal på tvangsauksjon. Vil tro han har en plan med det, ønsker å kjøpe det billig, får en kompis eller andre til å kjøpe det billig... slik at du skal få null og han på sikt skal tjene på det. Du må bare skaffe deg advokat i morgen og sette igang! Sånn rent umiddelbart ville jeg kontaktet de dere skylder penger og forklart situasjonen som den er, selv om det fremstiller ham som den tufsen han er. Men du vil da i det minste fremstå som ansvarlig, fordi du tar kontakt, viser at du tar ansvar og at du forsøker å rydde opp - og så ber du om utsettelser m.m. Men denne mannen må du helt klart ha advokat for å takle! Lykke til! Anonymkode: abf1c...ce4 Helt enig. Tusen takk. Tar med meg alle råd. Uff har det ikke godt Anonymkode: 8315d...25b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men han nekter å betale 50%? Anonymkode: 8315d...25b Da må han ut av huset. Anonymkode: 0df5f...2aa
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Hadde kontaktet en advokat pronto, eksen kan jo ikke kjøre deg sånn på ræv økonomisk sett!? Anonymkode: 4138c...c76
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva min første tanke er? At din mann helt bevisst ønsker at huset skal på tvangsauksjon. Vil tro han har en plan med det, ønsker å kjøpe det billig, får en kompis eller andre til å kjøpe det billig... slik at du skal få null og han på sikt skal tjene på det. Du må bare skaffe deg advokat i morgen og sette igang! Sånn rent umiddelbart ville jeg kontaktet de dere skylder penger og forklart situasjonen som den er, selv om det fremstiller ham som den tufsen han er. Men du vil da i det minste fremstå som ansvarlig, fordi du tar kontakt, viser at du tar ansvar og at du forsøker å rydde opp - og så ber du om utsettelser m.m. Men denne mannen må du helt klart ha advokat for å takle! Lykke til! Anonymkode: abf1c...ce4 Man kan ikke tvangsselge til hvem som helst. Det er regler for slikt. Skal han selv kjøpe det, så må den som har bedt om tvangssalget godta budet han kommer med. Er det langt under takst, så aksepteres det ikke. Anonymkode: a42b6...99b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 Og hvorfor i alle dager har du gått med på å flytte ut og la han sitte igjen der? Også skal du betale for det? Det er jo latterlig😮 Anonymkode: 4138c...c76
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men han nekter å betale 50%? Anonymkode: 8315d...25b Saksøk og tvangsselg det du da. Anonymkode: a42b6...99b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har tatt ut seperasjon. Nå nekter mannen å betale regninger, og ikke minst for huset. Vi har også kreditter sammen og hver for oss. Han har boikottet totalt. Hva gjør jeg? Alle regninger kommer til å gå til inkasso. Vi venter på godkjenning av huset pga diverse feil. Jeg har måtte flytte ut da han ikke ville ha meg der. Så nå mener han jeg skal betale leie osv i leilighet pluss alle regninger på hus osv.. alt. Han sier at hvis jeg ikke betaler går huset på tvangsauksjon. Råd? Anonymkode: 8315d...25b Uff, det det høres veldig kjent ut. Har dessverre vært igjennom det samme. Anonymkode: adac7...25f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: La huset gå på tvangssalg da. Tviler på at han egentlig ønsker det. Dere må betale 50% hver frem til det blir solgt Anonymkode: a42b6...99b Du synes det er smart å satse på det? Hva skjer hvis de har lån på 4 mill og huset blir solgt for 3 mill? Anonymkode: 0db23...696
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du synes det er smart å satse på det? Hva skjer hvis de har lån på 4 mill og huset blir solgt for 3 mill? Anonymkode: 0db23...696 Du vet for lite om tvangssalg.... Anonymkode: a42b6...99b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vet for lite om tvangssalg.... Anonymkode: a42b6...99b Det er nok sant. Men sunn fornuft sier at å slutte å betale regninger for å satse på tvangssalg ikke er en god ide! Anonymkode: 0db23...696
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok sant. Men sunn fornuft sier at å slutte å betale regninger for å satse på tvangssalg ikke er en god ide! Anonymkode: 0db23...696 Hvis det er det han truer henne med når hun ikke en gang bor i huset, så synes jeg hun bare skal la det gå jeg. Anonymkode: a42b6...99b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er det han truer henne med når hun ikke en gang bor i huset, så synes jeg hun bare skal la det gå jeg. Anonymkode: a42b6...99b Det er så, men dette er jo ikke bra for henne uansett. Det er en lang prossess før det kommer til tvangssalg. Innen det har alle regninger blitt mye større, man får betalingsanmerkninger, og namsmannen kobles inn slik at det tas pant i huset. Det som er interessant her er jo hvem som står ansvarlig for de gjeldende regningene, og hva som evt går på begge. Er det feks strømmen, og det står i hans navn, ja så bare la det gå. Er det kommunale avgifter vil det nok kanskje gå på dere begge osv. Har noe å si om dere er gift eller bare samboere også Ved pant i huset (som skjer før et tvangssalg) så er også salgsprosessen litt mer krevende. Har litt egenerfaring på området... Anonymkode: adac7...25f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er så, men dette er jo ikke bra for henne uansett. Det er en lang prossess før det kommer til tvangssalg. Innen det har alle regninger blitt mye større, man får betalingsanmerkninger, og namsmannen kobles inn slik at det tas pant i huset. Det som er interessant her er jo hvem som står ansvarlig for de gjeldende regningene, og hva som evt går på begge. Er det feks strømmen, og det står i hans navn, ja så bare la det gå. Er det kommunale avgifter vil det nok kanskje gå på dere begge osv. Har noe å si om dere er gift eller bare samboere også Ved pant i huset (som skjer før et tvangssalg) så er også salgsprosessen litt mer krevende. Har litt egenerfaring på området... Anonymkode: adac7...25f Ser nå at dere tydeligvis har vært gift, siden det er snakk om skilsmisse og separasjon. Anonymkode: adac7...25f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så, men dette er jo ikke bra for henne uansett. Det er en lang prossess før det kommer til tvangssalg. Innen det har alle regninger blitt mye større, man får betalingsanmerkninger, og namsmannen kobles inn slik at det tas pant i huset. Det som er interessant her er jo hvem som står ansvarlig for de gjeldende regningene, og hva som evt går på begge. Er det feks strømmen, og det står i hans navn, ja så bare la det gå. Er det kommunale avgifter vil det nok kanskje gå på dere begge osv. Har noe å si om dere er gift eller bare samboere også Ved pant i huset (som skjer før et tvangssalg) så er også salgsprosessen litt mer krevende. Har litt egenerfaring på området... Anonymkode: adac7...25f Kommunale krav, renovasjon og andre krav med legalpant trenger ikke gå via namsmann. De kan sende purring, varsel om tvangssalg og så sende saken til tingretten. Lånet må via inkassoselskap, men ikke via namsmann. Strøm må via namsmann. Jeg tenker at mannen bare truer med dette i bitterhetens navn. Han kommer ikke til å la det gå så langt. Evt kan HI tvangsselge/tvangsoppløse sameiet. Anonymkode: a42b6...99b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #19 Skrevet 2. juli 2019 Nå har han prøvd å slå seg personlig konkurs til alle kreditorer osv så nå mener han at jeg skal stå med alt. Da vil det si at jeg må også betale leiligheten han bor i som er vår? Det er feil med denne og vi venter på kommune. Derfor får vi ikke solgt. Kan jeg kaste han ut DERFRA og leie ut? Hvordan få han ut? Hvordan få han til å betale. Er så lei meg Anonymkode: 8315d...25b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #20 Skrevet 2. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har han prøvd å slå seg personlig konkurs til alle kreditorer osv så nå mener han at jeg skal stå med alt. Da vil det si at jeg må også betale leiligheten han bor i som er vår? Det er feil med denne og vi venter på kommune. Derfor får vi ikke solgt. Kan jeg kaste han ut DERFRA og leie ut? Hvordan få han ut? Hvordan få han til å betale. Er så lei meg Anonymkode: 8315d...25b Men han kan da vel ikke bare slå seg personlig konkurs fordi han ikke vil betale, det fungerer jo ikke sånn. Høres ut som om du skulle hatt litt advokathjelp, for det høres ut som om han er troendes til det meste, i det minste true med det Anonymkode: 0df5f...2aa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #21 Skrevet 2. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har han prøvd å slå seg personlig konkurs til alle kreditorer osv så nå mener han at jeg skal stå med alt. Da vil det si at jeg må også betale leiligheten han bor i som er vår? Det er feil med denne og vi venter på kommune. Derfor får vi ikke solgt. Kan jeg kaste han ut DERFRA og leie ut? Hvordan få han ut? Hvordan få han til å betale. Er så lei meg Anonymkode: 8315d...25b Men er det sant da, at han er personlig konkurs eller driver han med svindel? Kan du bevise det? Skaff deg advokat. Skal du betale alt, skal du bo i huset også. Og han må ut. Han har ikke penger, da får han bo hos mor og far eller kompis Anonymkode: 00e38...ba0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #22 Skrevet 2. juli 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har han prøvd å slå seg personlig konkurs til alle kreditorer osv så nå mener han at jeg skal stå med alt. Da vil det si at jeg må også betale leiligheten han bor i som er vår? Det er feil med denne og vi venter på kommune. Derfor får vi ikke solgt. Kan jeg kaste han ut DERFRA og leie ut? Hvordan få han ut? Hvordan få han til å betale. Er så lei meg Anonymkode: 8315d...25b For å være personlig konkurs kreves det visse punkter - han må være insolvent. Det vil si at han må kunne vise til at han er varig ute av stand til å betale den gjeld han har. Han kan altså ikke ringe rundt og si han er personlig konkurs. - han må ha privat eller offentlig gjeldsordning. - gjeldsordningen, hvis han får det, krever at han betaler en viss sum i 3, 5 eller 7 år og så blir alle krav slettet, med unntak av huslån. Det er også flere krav, men jeg tør påstå at han ikke oppfyller noen av de. Man skal i tillegg utnytte sitt fulle inntektspotensiale, som også betyr at han IKKE kan si opp jobben eller avvikle et foretak med positiv kapital. Dette kommer til å gå fint. Hvis han ikke kan ta over hus og hjem, så kan du tvangsoppløse det sameiet dere har. Da blir det solgt på tvangssalg av deg. Anonymkode: a42b6...99b
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #23 Skrevet 3. juli 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: For å være personlig konkurs kreves det visse punkter - han må være insolvent. Det vil si at han må kunne vise til at han er varig ute av stand til å betale den gjeld han har. Han kan altså ikke ringe rundt og si han er personlig konkurs. - han må ha privat eller offentlig gjeldsordning. - gjeldsordningen, hvis han får det, krever at han betaler en viss sum i 3, 5 eller 7 år og så blir alle krav slettet, med unntak av huslån. Det er også flere krav, men jeg tør påstå at han ikke oppfyller noen av de. Man skal i tillegg utnytte sitt fulle inntektspotensiale, som også betyr at han IKKE kan si opp jobben eller avvikle et foretak med positiv kapital. Dette kommer til å gå fint. Hvis han ikke kan ta over hus og hjem, så kan du tvangsoppløse det sameiet dere har. Da blir det solgt på tvangssalg av deg. Anonymkode: a42b6...99b Min eks ble slått personlig konkurs, men alle krav ble langt i fra slettet. Det er vel 10 år siden nå, men ham sliter fortsatt med gjelden. Men det var mange ting som fikk konsekvenser. All hans post ble stoppet på posten, slik at regninger gikk rett til en eller annen offentlig instans. Passet ble inndratt, og han fikk ikke dra utenlands før alt var ferdig behandlet. Han fikk ikke ha betalingskort på mange år. akkurat det siste må vel modereres nå som kontanter er på vei ut. Det ble tatt kontroll over alle hans kontoer en periode. Anonymkode: adac7...25f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #24 Skrevet 3. juli 2019 Gjør som de andre sier og kontakt en advokat, kan du ha krav på fri rettshjelp? Kontakt kommunen som dere venter på, forklar situasjonen og si at det haster å få dette i orden. Kontakt ALLE kreditorer du vet om, også hans og forklar situasjonen, og be om avdragsfrihet eller utsetting en periode.. Steng internett og strøm i leiligheten og avslutt alle strømtjenester dere har sammen, du må tross alt redusere kostnadene. Om han har slått seg personlig konkurs eller las innbetalinger gå til inkasso så får han ikke åpnet noen av de igjen. Lykke til Anonymkode: 4c924...8e8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #25 Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min eks ble slått personlig konkurs, men alle krav ble langt i fra slettet. Det er vel 10 år siden nå, men ham sliter fortsatt med gjelden. Men det var mange ting som fikk konsekvenser. All hans post ble stoppet på posten, slik at regninger gikk rett til en eller annen offentlig instans. Passet ble inndratt, og han fikk ikke dra utenlands før alt var ferdig behandlet. Han fikk ikke ha betalingskort på mange år. akkurat det siste må vel modereres nå som kontanter er på vei ut. Det ble tatt kontroll over alle hans kontoer en periode. Anonymkode: adac7...25f Det er hva som skjer når man har et foretak. Er overvekten av gjelden fra foretak, så får man ikke gjeldsordning. Man får ha betalingskort, men ikke visa. Ikke kredittkort heller. Det er forskjell på når kreditorene slår noen konkurs og man selv hevder man er konkurs. Det er også en forskjell på konkurs og gjeldsordning. Begge er konkurs, men gjeldsordning er for privatpersoner Anonymkode: a42b6...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå