Gå til innhold

«Blir du bestemor om 9 mnd, så er det din egen feil»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er noe med å tilrettelegge for uansvarlig oppførsel. 

 

Anonymkode: a181a...e1a

Jeg tilrettelegger ikke noe uansvarlig, jeg kan ikke bestemme over henne og hennes valg lenger

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tilrettelegger ikke noe uansvarlig, jeg kan ikke bestemme over henne og hennes valg lenger

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Siden du ikke bil svare på hvor gammel hun er, så regner jeg med at hun er umyndig. Og da er du fullstendig uansvarlig og tilrettelegger for det, og venninnen din gjør rett å prøve å få litt vett i skallen din

Anonymkode: e2fe8...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siden du ikke bil svare på hvor gammel hun er, så regner jeg med at hun er umyndig. Og da er du fullstendig uansvarlig og tilrettelegger for det, og venninnen din gjør rett å prøve å få litt vett i skallen din

Anonymkode: e2fe8...86b

Ikke vil svare? Er ikke noe problem det, men venninnen min vet jo hvor gammel hun er og at jeg tar valg ut fra det. Jeg ønsker selvsagt ikke at datteren min skal bli en ung mor, men jeg råder ikke over det lenger. Jeg bestemte selvsagt over henne strengere før. Jeg ble selv mamma da jeg var 17.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vil svare? Er ikke noe problem det, men venninnen min vet jo hvor gammel hun er og at jeg tar valg ut fra det. Jeg ønsker selvsagt ikke at datteren min skal bli en ung mor, men jeg råder ikke over det lenger. Jeg bestemte selvsagt over henne strengere før. Jeg ble selv mamma da jeg var 17.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Men du svarer fremdeles ikke

Anonymkode: e2fe8...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du svarer fremdeles ikke

Anonymkode: e2fe8...86b

Nei. Men jeg sier jo hele tiden at hun er gammel nok til å ha sex og at jeg ikke lenger kan bestemme over henne. Det gir en liten indikasjon eller? 

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hun er 20 år

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men jeg sier jo hele tiden at hun er gammel nok til å ha sex og at jeg ikke lenger kan bestemme over henne. Det gir en liten indikasjon eller? 

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hun er 20 år

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Hvis hun er 20 så er det vel ikke rart hun ikke vil bli med på ferie?? Jeg kjøpte mitt første hus da jeg var 18... med samboeren min! Skulle tatt seg ut om mamma skulle hatt noe å si da. Venninna di kan ikke i fullt alvor mene at du skal tvinge med deg en voksen jente på tur for å unngå å bli bestemor??

Anonymkode: 48f90...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun er 20 så er det vel ikke rart hun ikke vil bli med på ferie?? Jeg kjøpte mitt første hus da jeg var 18... med samboeren min! Skulle tatt seg ut om mamma skulle hatt noe å si da. Venninna di kan ikke i fullt alvor mene at du skal tvinge med deg en voksen jente på tur for å unngå å bli bestemor??

Anonymkode: 48f90...301

Nei, det mener hun ikke. Hun mener det er uansvarlig at kjæresten hennes får bo her mens hun er alene hjemme. For da kan hun bli gravid. Men det er ærlig talt ikke opp til meg å bestemme når hun skal få barn

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men jeg sier jo hele tiden at hun er gammel nok til å ha sex og at jeg ikke lenger kan bestemme over henne. Det gir en liten indikasjon eller? 

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hun er 20 år

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Det har alt med saken å gjøre da 🙃

Anonymkode: 8695e...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har alt med saken å gjøre da 🙃

Anonymkode: 8695e...6af

Det holder vel at jeg skriver at jeg ikke kan bestemme over henne? Og at hun er gammel nok til å ha sex. Det ene indikerer at hun er over 16 år, det andre at hun er over 18. Derfor spiller det ingen rolle nøyaktig hvor gammel hun er. 

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel om HI er gammel nok til å reise. Ut fra svarene her ville jeg tippet 14-15 på HI

Anonymkode: d81d0...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er alt for lett å trolle her på BiM/DiB. Ingen som gjør den minste anstrengelse for å gjennomskue troll her.

Anonymkode: 1ee96...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er vel om HI er gammel nok til å reise. Ut fra svarene her ville jeg tippet 14-15 på HI

Anonymkode: d81d0...0b2

Og ut fra dette svaret så er du moden og smart? 

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow, det er alt for lett å trolle her på BiM/DiB. Ingen som gjør den minste anstrengelse for å gjennomskue troll her.

Anonymkode: 1ee96...684

Trolling skaper liv, så prøver sjelden å avsløre troll. Men ikke alt er troll selv om det virker sånn

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke opplegget. De færreste 20-åringer bor vel sammen med foreldrene sine? Driver venninnen din utstrakt kontroll av sine voksne barn? 

Anonymkode: 54444...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trolling skaper liv, så prøver sjelden å avsløre troll. Men ikke alt er troll selv om det virker sånn

Anonymkode: 5c5a2...c9d

God trolling skaper liv, men god trolling er det ikke mye av her inne for tiden.

Anonymkode: e2fe8...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke opplegget. De færreste 20-åringer bor vel sammen med foreldrene sine? Driver venninnen din utstrakt kontroll av sine voksne barn? 

Anonymkode: 54444...22b

Hun bor sammen med kjæresten ingen trang, liten hybel. De tenkte å ha et hus for seg selv i 3 uker kunne vært gull. Jeg sa ja.

venninnen min har barn på 10 og 11 år. Mulig det er det det ligger. Hun forstår ikke at de blir større enn det.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

God trolling skaper liv, men god trolling er det ikke mye av her inne for tiden.

Anonymkode: e2fe8...86b

Det vet jeg lite om. Jeg analyserer ikke en hver tråd for å være flink og avsløre trolling. Jeg svarer der jeg har noe å komme med og ellers holder jeg kjeft. Verre er det ikke

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men jeg sier jo hele tiden at hun er gammel nok til å ha sex og at jeg ikke lenger kan bestemme over henne. Det gir en liten indikasjon eller? 

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hun er 20 år

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Syns det har en del å si hvor gammel hun er jo. Hadde også reagert på at en venninne skulle uttalt seg sånn til at vi dro på ferie og lot 20-åringen være alene hjemme med kjæresten på besøk. Hadde hun var 15-16 år hadde det derimot vært noe helt annet. En 20-åring er jo voksen. Veldig merkelig av venninnen din å kommentere det, ja.

Anonymkode: d5745...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns det har en del å si hvor gammel hun er jo. Hadde også reagert på at en venninne skulle uttalt seg sånn til at vi dro på ferie og lot 20-åringen være alene hjemme med kjæresten på besøk. Hadde hun var 15-16 år hadde det derimot vært noe helt annet. En 20-åring er jo voksen. Veldig merkelig av venninnen din å kommentere det, ja.

Anonymkode: d5745...331

Mulig det har noe å si, men jeg tenkte det ville gi god nok informasjon at jeg skrev at jeg ikke lenger kan bestemme over henne og at hun var over seksuell lavalder. At jeg ikke kan bestemme over henne viser jo til at hun er voksen. Og venninnen min vet jo hvor gammel hun er.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hun er 20 år

Det har jo mye med saken å gjøre, for det gjør din venninnes syn helt uforståelig. Hadde datteren din vært 16 og således «lovlig», men likevel potensielt sårbar, kunne hun ha hatt et poeng du burde lytte til, ikke sant?

De fleste er derimot komfortable med at barna flytter hjemmefra før de er 20, og er dermed inneforstått med at foreldrenes ansvar for å skape trygge situasjoner da er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Det har jo mye med saken å gjøre, for det gjør din venninnes syn helt uforståelig. Hadde datteren din vært 16 og således «lovlig», men likevel potensielt sårbar, kunne hun ha hatt et poeng du burde lytte til, ikke sant?

De fleste er derimot komfortable med at barna flytter hjemmefra før de er 20, og er dermed inneforstått med at foreldrenes ansvar for å skape trygge situasjoner da er over. 

Mange flytter hjemmefra bår de er 16 også. Er det uansvarlig å la de flytte fordi de kan ha menn/gutter på besøk og ja sex med de? Man tilrettelegger ikke noe mer om man lar de bo alene for å gå på skole enn om man lar de bo alene fordi de ikke er med på ferie. 

Min datter flyttet ut da hun var 16 og hun har ikke blitt gravid på de 4 årene selv om hun har hatt samme kjæreste like lenge. 

Er de 16 år så er det også nesten bedre at de har sex i en seng enn på doen på McDonald’s?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange flytter hjemmefra bår de er 16 også. Er det uansvarlig å la de flytte fordi de kan ha menn/gutter på besøk og ja sex med de? Man tilrettelegger ikke noe mer om man lar de bo alene for å gå på skole enn om man lar de bo alene fordi de ikke er med på ferie. 

Min datter flyttet ut da hun var 16 og hun har ikke blitt gravid på de 4 årene selv om hun har hatt samme kjæreste like lenge. 

Er de 16 år så er det også nesten bedre at de har sex i en seng enn på doen på McDonald’s?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Er det ikke vanlig å bo på internat eller under litt mer kontrollerte forhold når man flytter for å gå på videregående?

Jeg tenker uansett det er mer betenkelig å reise fra en sekstenåring enn en tyveåring hjemme i flere uker. Ikke fordi at hun kan bli gravid med kjæresten sin, som hun kan bli når som helst om hun ikke er beskyttet, men fordi hun står mer maktesløs om noen får nyss i at huset er «tomt». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mostly Harmless skrev:

Er det ikke vanlig å bo på internat eller under litt mer kontrollerte forhold når man flytter for å gå på videregående?

Jeg tenker uansett det er mer betenkelig å reise fra en sekstenåring enn en tyveåring hjemme i flere uker. Ikke fordi at hun kan bli gravid med kjæresten sin, som hun kan bli når som helst om hun ikke er beskyttet, men fordi hun står mer maktesløs om noen får nyss i at huset er «tomt». 

Hadde det vært bekymringen til min venninne, så kan jeg strekke meg til at hun ville hatt litt rett i det selv om hun er 20. 

Både jeg og min datter har flyttet rett på hybel da de fagene vi har tatt på vgs ikke er så nært her vi bor.  

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...