Gå til innhold

«Blir du bestemor om 9 mnd, så er det din egen feil»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise på ferie i 3 uker. Min eldste datter vil ikke være med og får lov å være alene hjemme. Hun har fått tillatelse av meg til å ha kjæresten boende her med henne mens vi er borte. 

Venninnen min mener nå at jeg tillater at hun har sex og at jeg kommer til å bli bestemor om 9 mnd. Jeg mener det ikke er jeg som tillater at hun har sex. Jeg VET at de har sex.  De er gamle nok til det og jeg VET hun tar p-piller. 

Kan ikke folk slutte å blande seg i hva jeg gjør? Blir jeg bestemor i en alder av 38, så blir jeg det. Jeg kan ikke stoppe det. Hvordan skulle jeg stoppet det?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun? Hadde aldri latt en mindreårig være alene hjemme med kjæresten. Er hun 18 har man jo derimot ikke så mye man skulle ha sagt.

Anonymkode: e3b17...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet de har sex så kan du jo bli bestemor om 9 mnd uansett om du reiser på ferie eller ei. Ikke bry deg om det. Skjønner du var ung mor selv, kjenner meg igjen i «åja skal bli som morra!». Men de blir ikke nødvendigvis det altså 

Anonymkode: 48f90...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er hun? Hadde aldri latt en mindreårig være alene hjemme med kjæresten. Er hun 18 har man jo derimot ikke så mye man skulle ha sagt.

Anonymkode: e3b17...b59

Men det er uansett ikke noen andre sin sak hva jeg velger å gjøre. De har allerede sex

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du vet de har sex så kan du jo bli bestemor om 9 mnd uansett om du reiser på ferie eller ei. Ikke bry deg om det. Skjønner du var ung mor selv, kjenner meg igjen i «åja skal bli som morra!». Men de blir ikke nødvendigvis det altså 

Anonymkode: 48f90...301

Hun er for sent ute til å bli som mora😜

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på om datteren din er 15 år eller 17-18 år. Jeg ble ung mor selv og håper ikke min datter går i samme fotspor som meg. Hadde aldri godtatt eller lagt til rette for overnatting og sex for ett barn som ikke er myndig. Det er lettere å ikke tenke konsekvenser når man ikke får rettledning hjemmefra, samtidig er det ingenting romantisk med å bli mor i veldig ung alder og som unge mødre selv er dere vel spesielt viktig å være obs på dette. Så min mening: er hun 15 syntes jeg det er skikkelig sløvt av dere å tillatte og legge til rette for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anarkali skrev:

Stor forskjell på om datteren din er 15 år eller 17-18 år. Jeg ble ung mor selv og håper ikke min datter går i samme fotspor som meg. Hadde aldri godtatt eller lagt til rette for overnatting og sex for ett barn som ikke er myndig. Det er lettere å ikke tenke konsekvenser når man ikke får rettledning hjemmefra, samtidig er det ingenting romantisk med å bli mor i veldig ung alder og som unge mødre selv er dere vel spesielt viktig å være obs på dette. Så min mening: er hun 15 syntes jeg det er skikkelig sløvt av dere å tillatte og legge til rette for dette.

Men hvorfor skal noen blande seg i mitt valg?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal noen blande seg i mitt valg?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Nei det kan du si, sånn er vi mennesker. Mange ville vel følt at du tar ett dårlig valg på vegne av din datter og det har alltid folk mange meninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anarkali skrev:

Nei det kan du si, sånn er vi mennesker. Mange ville vel følt at du tar ett dårlig valg på vegne av din datter og det har alltid folk mange meninger om.

Da kan de jo bare holde det for seg selv. Man må ikke si noe om alt man mener noe om. Noen ganger er det best å holde kjeft

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er uansett ikke noen andre sin sak hva jeg velger å gjøre. De har allerede sex

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Men hvis ikke det er noen andre sin sak og du selv velger hva du vil gjøre og du synes det er greit og helt innafor, hvorfor starter du denne tråden da? En ting er jo hvis du var usikker på om du gjør det rette, men det er du jo overhode ikke. 

Anonymkode: cc5e5...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis ikke det er noen andre sin sak og du selv velger hva du vil gjøre og du synes det er greit og helt innafor, hvorfor starter du denne tråden da? En ting er jo hvis du var usikker på om du gjør det rette, men det er du jo overhode ikke. 

Anonymkode: cc5e5...b9b

Jeg lurer på hvorfor det er noen annen sin sak hva jeg velger å gjøre. Hvorfor skal hun blande seg i mine valg for mine barn?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hvorfor det er noen annen sin sak hva jeg velger å gjøre. Hvorfor skal hun blande seg i mine valg for mine barn?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Men kjære deg, det må du da spør henne om. Det er ingen her inne som kan svare deg på hvorfor venninnen din blander seg i dine valg. Alle svarene du får her er jo bare synsing og meninger om å la datteren din og kjæresten være alene hjemme. Og det er jo ikke det du er ute etter? Du synes jo det er greit og vil ikke at andre skal blande seg i ditt valg🤷🏻‍♀️

Anonymkode: cc5e5...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, det må du da spør henne om. Det er ingen her inne som kan svare deg på hvorfor venninnen din blander seg i dine valg. Alle svarene du får her er jo bare synsing og meninger om å la datteren din og kjæresten være alene hjemme. Og det er jo ikke det du er ute etter? Du synes jo det er greit og vil ikke at andre skal blande seg i ditt valg🤷🏻‍♀️

Anonymkode: cc5e5...b9b

Ja, det er selvsagt mitt valg for mitt barn. Men det finnes jo veldig mange som mener noe om slike saker, så jeg lurer litt på hvorfor man skal mene noe om det sånn generelt. Uansett hadde jeg ikke endret mening om det, men mange mener noe om det likevel.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er selvsagt mitt valg for mitt barn. Men det finnes jo veldig mange som mener noe om slike saker, så jeg lurer litt på hvorfor man skal mene noe om det sånn generelt. Uansett hadde jeg ikke endret mening om det, men mange mener noe om det likevel.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Herregud, dette må jo bare være en trolletråd. 

Anonymkode: cc5e5...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, dette må jo bare være en trolletråd. 

Anonymkode: cc5e5...b9b

Hvorfor må det det?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må det det?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Fordi du er ikke interessert i å få svar. 

Anonymkode: a181a...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du er ikke interessert i å få svar. 

Anonymkode: a181a...e1a

Svar på hva? På det jeg spør om -jo, på valget jeg har tatt - nei

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hvorfor det er noen annen sin sak hva jeg velger å gjøre. Hvorfor skal hun blande seg i mine valg for mine barn?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Kanskje hun synes du gjør elendige valg

Anonymkode: e2fe8...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje hun synes du gjør elendige valg

Anonymkode: e2fe8...86b

Det er mulig, men jeg kan faktisk ikke bestemme over barna mine i evig tid. De er gamle nok til å ha sex, de har det, jeg vet det, jeg vet hun tar p-piller, det er ikke min feil og jeg har ikke noe med det om hun blir gravid.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig, men jeg kan faktisk ikke bestemme over barna mine i evig tid. De er gamle nok til å ha sex, de har det, jeg vet det, jeg vet hun tar p-piller, det er ikke min feil og jeg har ikke noe med det om hun blir gravid.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

I dette innlegget fremstår du som en ansvarsløs mor.

Anonymkode: 59423...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I dette innlegget fremstår du som en ansvarsløs mor.

Anonymkode: 59423...ea3

Hvorfor?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig, men jeg kan faktisk ikke bestemme over barna mine i evig tid. De er gamle nok til å ha sex, de har det, jeg vet det, jeg vet hun tar p-piller, det er ikke min feil og jeg har ikke noe med det om hun blir gravid.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

I dette innlegget fremstår du som en ansvarsløs mor.

Anonymkode: 59423...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Det er noe med å tilrettelegge for uansvarlig oppførsel. 

 

Anonymkode: a181a...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner også med at dette er trolling, men om jeg tar feil...

Du vil ikke si noe om din datters alder, ergo går jeg ut fra at hun er umyndig. Du vil reise fra din umyndige datter i flere uker. Ergo har du ingen kontroll på hva som faktisk skjer i hjemmet mens du er borte. Da risikerer du å sette din datter i en hel rekke unødvendig vanskelige situsajoner som hun ikke har kontroll over. Videre, om noe skjer som din datter ikke har kontroll over (f.eks. at det ryktes at hun er alene og huset blir raidet av masse unge til fest), da er det ditt ansvar om noe blir ødelagt eller noen blir skadet. Og forsikringen din vil da være lite verdt, for da har du vært uansvarlig og vil trolig ikke få noen erstatning. Og det er i grunn en av de snillere tingene som kan skje uten din datters vilje.

Gode venninner sier ifra når man mener at en venninne er i ferd med å ta et valg som er feil. Gode venner sier i hvert fall ifra når man ser at venninnen er i ferd med å ta et elendig valg som forelder. DERFOR sier din venninne ifra!

Det at du ikke vil si noe om din datters eller kjærestens alder + at du skriver denne tråden viser at du egentlig ikke er så komfortabel med det valget du har tatt. Men du er heller ikke villig til å endre din egen ferie, derfor kommer du heller ikke til å endre noe og håper noen skal fortelle deg at din venninne er urimelig. Noe du vet hun ikke er, og det bekrefter jo denne tråden også.

Anonymkode: 86a30...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig, men jeg kan faktisk ikke bestemme over barna mine i evig tid. De er gamle nok til å ha sex, de har det, jeg vet det, jeg vet hun tar p-piller, det er ikke min feil og jeg har ikke noe med det om hun blir gravid.

Anonymkode: 5c5a2...c9d

Hvor gammel er hun da?

Anonymkode: e2fe8...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...