Gå til innhold

Du som er tynn/slank og har vært det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele eller store deler av livet.

Tenker du ar alle hadde vært like tynne om de levde nøyaktig som deg?

Anonymkode: 2209d...444

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tror jeg ikke for vi har alle forskjellig genetisk utgangspunkt og ulike kropper, ulik energiomsetning, muskelmasse osv. Jeg er skapt spedlemmet og nett og klarer knapt nok å holde meg over grensa for undervekt. Men jeg er veldig aktiv og går veldig mye samt trener fast 2 gr i uka og jeg tror nok at mange av de som er overvektige hadde vært lettere hvis de var mer i aktivitet.

Anonymkode: 9c861...247

Skrevet

Nei, men tror ikke noen hadde hatt betydelig overvektig hvis de levde som meg. Jeg er svært aktiv og matlysten er styrt etter aktivitetsnivået mitt. Liker også sunne og gode matretter.

Anonymkode: 5c1af...a51

Skrevet

Ikke alle men helt sikkert veldig mange. Jeg spiser stort sett veldig "lett" mat som mye frukt og grønt, knekkebrød, mye salater, null fast food. Lager jeg pizza blir det en vegetarvariant eller med kylling. Holder meg stort sett unna tunge retter som biff, kjøttdeig, burger og kaloririke unødvendige varer som smør, fløte og saus. Og helgekos for meg begrenser seg til 50 gram sjokolade.

Anonymkode: f39e7...8f4

Skrevet

Nei, ikke alle. Noe er vel gener (min mor er "stor", høy og bred. Mens min far er høy og relativt slank med godt anlegg for muskler), men selv har jeg stort sett alltid vært "pettitt" - 157 høy og mellom 46-52 kg. Jeg er riktignok ikke så aktiv på treningsfronten etter fylte 30, men to ganske små barn holder meg mer en aktiv nok (når man velger å delta aktivt). Kostholdsmessig så spiser jeg det jeg vil når jeg er sulten, og stopper når jeg er mett. Men så liker jeg ikke brus, veldig fete ting og junk food eller mye snop (dog, eeeeelsker sjokolade 😅). Så sånn sett er jeg vel noe heldig også, min kropp styrer det bra selv. Og det er kanskje tilfeldig, hvem vet 🤷‍♀️ Tenker ikke så hardt på det. 

Har lavt stoffskifte, det innvirker jo på apetitten som igjen holder tot kaloriinntak ganske lavt. Og å holde lavt kaloriinntak gjør jo at man enten går ned eller holder seg på stedet hvil i allefall, og ja det kan jo sikkert i noen tilfeller hjelpe mot overvekten noen sliter med. Logisk nok. 

Anonymkode: 6d0fe...ab9

Skrevet

Nei, hos meg må det være gener. Jeg har alltid spist akkurat hva jeg vil, når jeg vil - aldri trent. Har hatt samme vekten siden barneskolen (untatt i 3 svangerskap)

Er 52 og litt mer fos i fisken nå - men ser helt lik ut som jeg alltid har gjort med klær på.  Puppene er små og stadig faste  

Kjøpte meg en vintage levis 501 på ebay - fra før stretch og vanity sizeing. 26/32 - passet som den skulle være sydd til meg. 

Jeg har fått akkurat kropp og fasong gratis, vil jeg si. 

Anonymkode: ced2b...8f5

Skrevet

Jeg er ikke så tynn lenger, men var det helt til jeg var over 30. Og nei, jeg tenkte absolutt ikke det. Jeg levde på cola, baguett, røyk og sjokolade, i tillegg til at hadde en fysisk jobb hvor jeg var på beina hele tiden og jobbet minst 10 t om dagen.

Anonymkode: 9b1ca...92c

Skrevet

Ja. Jeg får veldig raskt metthetsfølelse. Derfor spiser jeg aldri mer enn akkurat det jeg trenger. Har aldri vært spesielt glad i å spise, synes det er kjedelig. 

Anonymkode: fa227...256

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke alle. Noe er vel gener (min mor er "stor", høy og bred. Mens min far er høy og relativt slank med godt anlegg for muskler), men selv har jeg stort sett alltid vært "pettitt" - 157 høy og mellom 46-52 kg. Jeg er riktignok ikke så aktiv på treningsfronten etter fylte 30, men to ganske små barn holder meg mer en aktiv nok (når man velger å delta aktivt). Kostholdsmessig så spiser jeg det jeg vil når jeg er sulten, og stopper når jeg er mett. Men så liker jeg ikke brus, veldig fete ting og junk food eller mye snop (dog, eeeeelsker sjokolade 😅). Så sånn sett er jeg vel noe heldig også, min kropp styrer det bra selv. Og det er kanskje tilfeldig, hvem vet 🤷‍♀️ Tenker ikke så hardt på det. 

Har lavt stoffskifte, det innvirker jo på apetitten som igjen holder tot kaloriinntak ganske lavt. Og å holde lavt kaloriinntak gjør jo at man enten går ned eller holder seg på stedet hvil i allefall, og ja det kan jo sikkert i noen tilfeller hjelpe mot overvekten noen sliter med. Logisk nok. 

Det er jo helt mot det de fleste med lavt stoffskifte opplever

Skrevet

Nei, for jeg spiser enorme mengder mat, og om jeg skal trene må jeg spise enda mer. Var innlagt på sykehus (for noe annet enn vekt 😛 ), lå da i seng i en hel uke, og spiste den maten de serverte pluss litt til, da jeg kom hjem hadde jeg gått ned over fem kg. Har bare vanvittig rask forbrenning, og tenker heller at hvis alle levde som meg ville de aller fleste blitt smellfeite. Har hatt et par kjærester som har gitt meg skylden for at de la på seg blant annet..

(ja, alt er sjekket opp med tanke på at jeg går så fort ned, ikke noe galt med meg, og alle i familien min er likedan)

Anonymkode: 11179...03b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt mot det de fleste med lavt stoffskifte opplever

Sikkert, men ikke alle - meg selv inkludert. 

Tok tid før legen testet meg fordi han også led av gamle fordommer om at lavt stoffskifte og overvekt gikk hånd i hånd. Men det var lavt, og i starten veldig lavt så gikk på medisiner et halvt års tid. Nå svinger det litt, og holder seg nært oppunder normalen i perioder. Tester hver 3.mnd.

Lærte etterhvert at flere har det som meg, men man hører stort sett fra overvektige som skylder på lavt stoffskifte ja. 

En av måtene jeg merker det på er nedsatt apetitt pga kvalme, men også fatige og hodepine... som sikkert også forsterkes når jeg spiser lite. Kan glemme å spise en hel dag, hvis jeg feks har mye å gjøre på jobben, uten å kjenne sult. Men prøver å tvinge inn en 2-3 måltider daglig når det står på. 

Skrevet

Overhode ikke! Da tror jeg nok mange hadde blitt som de smellfeite amerikanerene som ikke kommer seg ut av senga og må løftes opp med kran, faktisk.

Anonymkode: 72a37...862

Skrevet

Det kan godt være, for jeg har hatt anoreksi og sliter fortsatt med spisingen. Jeg er tynn fordi jeg ikke spiser og det vil vell de aller fleste også ha vært.

Anonymkode: 7857c...3f5

Skrevet

Hadde alle levd som meg, så hadde alle vært feite😂😂 jeg spiser mye og drikker mye cola og spiser godteri hver dag. Anbefaler ingen å leve som meg om de har anlegg for å legge på seg

Anonymkode: 5179f...8e7

Skrevet

Nei, de fleste hadde nok trilla med mitt matinntak. Jeg har sikkert høy forbrenning.

Anonymkode: b8d7a...f4c

Skrevet

Nei, absolutt ikke! Mange faktorer som spiller inn, jeg har høy forbrenning og alltid vært tynn uanvhengig av kosthold og mosjon. Vi er alle forskjellige 😊

Anonymkode: d0ee3...8ab

Skrevet

Ikke nøyaktig, men særlig overvektige ville de ikke vært. Selv "lavt stoffskifte" gir bare ca 4-5 kg ekstra.

Anonymkode: 35455...bb8

Skrevet

Nei. Det fleste som lever som meg hadde nok vært veldig overvektige da jeg spiser og drikke mye junk. Er ikke syltynn, men på ingen måte overvektig. 

Anonymkode: f9793...0b6

Skrevet

Ja, mer eller mindre. Hvis man ikke har en veldig spesiell sykdom som gjør at man legger på seg av en aktiv livsstil og lite kalorier.

Anonymkode: cd39f...24d

Skrevet

Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil (og godis nesten hver dag). Men registrerer jo at jeg spiser mindre enn mange andre. Jeg blir rett og slett ganske fort mett. Trener hardt 1,5 time to ganger i uken. Utover det lever jeg aktivt med turer/sykling/ski osv, men har stillesittende kontorjobb. 

Anonymkode: fb56c...3f7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde alle levd som meg, så hadde alle vært feite😂😂 jeg spiser mye og drikker mye cola og spiser godteri hver dag. Anbefaler ingen å leve som meg om de har anlegg for å legge på seg

Eller om de i det hele tatt har lyst til å leve lenge. 

Anonymkode: fc8d8...541

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller om de i det hele tatt har lyst til å leve lenge. 

Det vil tiden vise. Jeg er i live uten noen helseplager hittil

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det vil tiden vise. Jeg er i live uten noen helseplager hittil

De fleste gjør jo det som unge. Problemet er fettet som legger seg i årene. Er for sent når du allerede ligger i torva. 

Uansett, jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg men sunn mat et viktig for meg, også for å lære opp barna at å ta vare på seg selv starter med et sunt kosthold. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste gjør jo det som unge. Problemet er fettet som legger seg i årene. Er for sent når du allerede ligger i torva. 

Uansett, jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg men sunn mat et viktig for meg, også for å lære opp barna at å ta vare på seg selv starter med et sunt kosthold. 

Hvor går grensen mellom ung og ikke ung? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor går grensen mellom ung og ikke ung? 

Jeg regner med at du ikke er pensjonist og har begynt å få alderdomssykdommer allerede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...