Gå til innhold

Navnet Melissa


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jo, et smakfull navn gir faktisk barnet bedre forutsetninger i livet. En som heter Melissa vil alltid møte antagelser om at hun kommer fra et mindre belest hjem, at moren droppet ut av ungdomsskolen, at sjansen for at hun selv gjorde det er større osv.

Anonymkode: 77275...400

Fra sånne som deg det da. For jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre barn heter, og synes det er helt idiotisk at noen stempler et barn og foreldre utifra et navn. Tenker det sier veldig mye mer om deg og dine like, enn om det barnet og foreldrene

Anonymkode: d053f...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det er et navn som hører hjemme i Norge har ingenting med om det er tusen som heter det. Det er millioner av brunsnegler i Norge, men de har ingenting å gjøre her. Melissa som navn kan sammenlignes med brunsnegler.

Personer med navnet Melissa kringkaster at moren deres droppet ut av ungdomsskolen, fikk barn i tenårene osv.

Anonymkode: 77275...400

Jeg tenner et lys for deg, du stakkars enkle sjel

Anonymkode: d053f...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om det er et navn som hører hjemme i Norge har ingenting med om det er tusen som heter det. Det er millioner av brunsnegler i Norge, men de har ingenting å gjøre her. Melissa som navn kan sammenlignes med brunsnegler.

Personer med navnet Melissa kringkaster at moren deres droppet ut av ungdomsskolen, fikk barn i tenårene osv.

Anonymkode: 77275...400

Kjære deg, nå håper jeg virkelig du innser selv hvor mye du dummer deg ut. Nå blir jeg faktisk flau på dine vegne.

Anonymkode: 92f7e...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 8.19, Anonym bruker skrev:

Kjære deg, nå håper jeg virkelig du innser selv hvor mye du dummer deg ut. Nå blir jeg faktisk flau på dine vegne.

Anonymkode: 92f7e...49d

Ikke meg du svarer, men at det finnes belastende navn er jo rimelig faktabasert?

Anonymkode: e9291...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men at det finnes belastende navn er jo rimelig faktabasert?

Anonymkode: e9291...db6

Men det er jo ikke faktabasert at mammaen til Melissa droppet ut av ungdomsskolen og fikk barn i tenårene, så da bør voksne mennesker holde seg for gode til å spre fordommene sine rundt omkring, belastet navn eller ikke. Og sammenligningen med en brunsnegle gjør at alt personen sier forblir useriøst etterpå.

Anonymkode: 92f7e...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke faktabasert at mammaen til Melissa droppet ut av ungdomsskolen og fikk barn i tenårene, så da bør voksne mennesker holde seg for gode til å spre fordommene sine rundt omkring, belastet navn eller ikke. Og sammenligningen med en brunsnegle gjør at alt personen sier forblir useriøst etterpå.

Anonymkode: 92f7e...49d

Du har muligens problemer med begreper fakta?

Anonymkode: be21e...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har muligens problemer med begreper fakta?

Anonymkode: be21e...507

Nei da, det har jeg ikke. Jeg vet at vedkommende mente at flere med navnet Melissa faller i denne kategorien. Men er det virkelig godt nok argument? Eller kan vi ikke være enige om at det å gi barnet navnet Melissa IKKE automatisk betyr at barnet faller i den kategorien, og at folk dermed kan kalle barna sine hva man vil uten av voksne mennesker skal gå rundt og spre disse tankene om at Melissa kommer til å ha en dårlig fremtid kun fordi hun heter Melissa?

Anonymkode: 92f7e...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei da, det har jeg ikke. Jeg vet at vedkommende mente at flere med navnet Melissa faller i denne kategorien. Men er det virkelig godt nok argument? Eller kan vi ikke være enige om at det å gi barnet navnet Melissa IKKE automatisk betyr at barnet faller i den kategorien, og at folk dermed kan kalle barna sine hva man vil uten av voksne mennesker skal gå rundt og spre disse tankene om at Melissa kommer til å ha en dårlig fremtid kun fordi hun heter Melissa?

Anonymkode: 92f7e...49d

Du misforstår så grundig. Og jeg gidder ikke drive voksenopplæring, så du får bare gå rundt og tro dette vrøvlet ditt.

 

Anonymkode: be21e...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har muligens problemer med begreper fakta?

Anonymkode: be21e...507

Kom med fakta da?

Anonymkode: d053f...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du misforstår så grundig. Og jeg gidder ikke drive voksenopplæring, så du får bare gå rundt og tro dette vrøvlet ditt.

 

Anonymkode: be21e...507

Det eneste du gjør er å være uenig uten å kunne forklare hva du er uenig i. "Be henne trekke kølapp på nav". Hvorfor? Gi meg gjerne fakta, siden du tydeligvis sitter på dem. 

Anonymkode: 92f7e...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at mange synes det er et lavstatusnavn. Basert på svarene i denne tråden, håper jeg at HI velger et annet navn enn Melissa. For barnets skyld. 

Anonymkode: 6ad19...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...