Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Jeg skal prøve å gjøre historien kort. Vi har et barn sammen, turbulent forhold siden bruddet med vanskelig samarbeid og psykisk mishandling av barnet (av far). Far har nå satt seg selv i økonomiske vansker og prøver å presse meg til å ringe nav og få stanset bidraget, da han ikke fatter hvorfor han må betale dette i utgangspunktet. Jeg har sagt nei til dette, da han har gjort livet mitt til et helvete de siste 15 årene, og at jeg ikke skylder han noe. Nå har jeg blitt trakassert med meldinger i ca en måned om at hvis han mister huset osv er dette min feil, alt annet som går galt i livet hans er min feil, og i tillegg har han instruert barnet i å også fortelle meg dette, og han ringer barnet for å sjekke opp i om det har gjort som det fikk beskjed på. Nå har jeg fått nok. Jeg lagde et forslag til avtale og sendte han i dag, der det stod at jeg kunne gå med på å kutte bidraget dersom samværet hans ble kortet ned med 1 dag (lang reisevei) og en del helt selvsagte ting som gjelder ferie, kommunikasjon osv, som vi aldri har hatt styr på. Han ble forbanna og ringte direkte til barnet og fortalte at jeg ikke ville at barnet skulle se pappa så mye mer. Og at barnet måtte si til meg at dette var dumt. Hva ville dere gjort her? Tenker å kontakte barnevernet i morgen, har fått god hjelp av de før. Er redd barnet vil få alvorlige problemer seinere pga de stadige konflikter far utsetter barnet for. Jeg bryr meg ikke om penger, det eneste jeg ønsker er ro og stabilitet og minst mulig kontakt med far. Anonymkode: 14dd3...a78
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 Helt klart få inn barnevernet. Denne mannen er jo gift for sitt barn. Det han gjør skader barnet! Han er en mann som aldri kommer til å ta ansvar. Han har bestemt seg for at han ikke ønsker å betale noe bidrag. Så en ny avtale med deg er han nok ikke interessert i. Jeg ville sendt ham en melding i dag hvor du bekrefter at siden han har avslått tilbudet om redusert bidrag så kommer du til å holde på opprinnelig bidrag og at du ikke kommer til å diskutere saken noe mer. Lykke til! Håper du og barnet også får hjelp, for dette er tøft å stå i. Forresten - bruk kvelden til å skrive ned alle episoder du husker bakover i tid, der far har drevet med psykisk mishandling og manipulering av barnet, samt forsøkt å bruke barnet som press mot deg med løgner osv. til barnet. Skriv det ned, få med dato og om det har sms, mail, telefon med deg - og også til barnet, hva barnet forteller om det og hvilke reaksjoner barnet har hatt i ettertid. Veldig viktig at du får frem at dette er et alvorlig mønster hos far som har vart i årevis. Anonymkode: f1886...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 1) Ikke la deg presse til noe, verken til å sette ned bidrag eller annet. Bidrag endres ikke. 2) Ta vare på alt av meldinger osv. Dette kan du bruke mot ham. 3) Kontakt barnevern og be om hjelp. Spesielt i forhold til at far tydelig også trakasserer eget barn, og dette burde tas fatt i. Anonymkode: dba0a...20d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Du skulle ikke sendt ham forslag til noen avtale. Det skal ikke koste deg bidragspenger å få orden på samværsavtalen. Dokumenter hvordan han involverer barnet, det er ikke greit. Barnet skal holdes utenfor diskusjoner mellom de voksne, og skal på ingen måte brukes som mellommann. Innkall til mekling. Sett klare regler for hva han kan involvere barnet i. Hvis dette ikke overholdes så blokker ham fra barnets telefon. Reduser samvær, eller krev samvær under tilsyn. Gjør det som kreves for at belastningen på barnet ditt opphører. Både barneverntjenesten og familievernkontoret kan gi råd og veiledning. Hvis far ikke er fornøyd med tiltakene du gjennomfører så får han initiere sak for tingretten. Presiser i så fall gjerne at all kommunikasjon mellom dere går gjennom advokat, så slipper du noe av presset du står i. Hvis han har trakassert og truet deg over tid kan du også legge frem saken for politiet og be om et kontaktforbud. Anonymkode: 55047...f7a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 Samle alt av meldinger og annet. Han burde miste samværsrett, så ustabil han høres ut. Høres veldig klokt ut å gå til BV Anonymkode: 9ea4c...59c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Tusen takk for svar. Jeg vet at jeg vet at det ikke burde være nødvendig å gå i forhandling når det gjelder bidrag, men jeg er desperat etter å få livet mitt tilbake, og ikke minst at barnet mitt skal ha det så stabilt som mulig. Jeg får nesten litt forhåpninger når så mange skriver at dette er ille og at han ikke burde hatt samvær, utfra det lille jeg har fortalt her, som egentlig bare er fra den siste måneden. Det er 9 år siden jeg flyttet ut, det har vært omtrent konstant konflikter, trakassering og psykisk mishandling. Barnet er glad i faren sin, det vet ikke bedre da jeg aldri har sagt noe negativt om faren. Barnet vet derimot alt om hvor mye far betaler i bidrag, at jeg har prøvd flere ganger å få faren i fengsel (har anmeldt han flere ganger pga skremmende oppførsel og trakassering, men det blir alltid henlagt), og at jeg ikke vil gi far mer samvær. Far forteller barnet alt. Barnevernet skrev et brev for meg for et par år siden, som jeg kunne gi til far, om at de anbefalte at jeg holdt barnet tilbake fra samvær. Det fungerte i 2 uker, og så gikk faren og hentet barnet på skolen, og skolen hadde ikke myndighet til å hindre det. Vi har hatt rettssak, men det er mange år siden. Hver eneste advokat jeg har hatt har fortalt meg at saken min ikke er sterk nok. At det er bedre om han stevner meg og ikke omvendt. Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro. Vi har vært til utallige meklinger der det ender opp med at far får sitte fritt og rope til både meg og mekler, og jeg får ikke kommet til ordet. Kommer ingen vei, Han er meldt til barnevernet av både advokat, politi og meg, men de har aldri kunnet gjøre noe annet enn å si at det er opp til meg å holde barnet tilbake. Men far kan altså fritt hente barnet på skolen. Nå skal de på ferie på mandag og jeg kjenner at jeg gruer meg skikkelig til dette. hi Anonymkode: 14dd3...a78
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #7 Skrevet 27. juni 2019 Du vil altså redusere ditt barns rett til å være sammen med sin egen far, sende han i fengsel og tvinge han til å betale deg mer enn han har råd til. Siden det er som du skriver, at faren er glad i barnet, er det synd at du bruker hans vanskelige økonomiske situasjon mot han. Forslaget ditt var jo i praksis å kjøpe han ut av samværsavtalen! Jeg skjønner godt at han ble forbannet. Det er klart barnet får med seg at du hater og vil straffe dets far, bare ut ifra det du gjør. Anonymkode: 1608a...022
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du vil altså redusere ditt barns rett til å være sammen med sin egen far, sende han i fengsel og tvinge han til å betale deg mer enn han har råd til. Siden det er som du skriver, at faren er glad i barnet, er det synd at du bruker hans vanskelige økonomiske situasjon mot han. Forslaget ditt var jo i praksis å kjøpe han ut av samværsavtalen! Jeg skjønner godt at han ble forbannet. Det er klart barnet får med seg at du hater og vil straffe dets far, bare ut ifra det du gjør. Anonymkode: 1608a...022 Åh, kvinnehateren er tilbake på forumet - trodde du var utestengt? Hi ønsker å beskytte barnet sitt fra en voldelig far som ødelegger sitt barn, og beskytte seg selv også fra det han driver som er ulovlig trakassering og trusler. Det er bare sunn fornuft når mannen selv ikke greier å oppføre seg. Det å få barn med en kvinne gir ikke mannen livslang rett til å trakassere og ødelegge den kvinnen og barnet, skjønner du. Den eneste som hater av HI og eksen er jo eksen. Hi forsøker bare å beskytte seg selv og barnet fra en mann som ikke er stabil og som ikke tar ansvar for eget barn og som barnevern, advokater og politi alle mener ikke er skikket til å ha barnet sitt. Hi er forpliktet til å beskytte barnet sitt fra en far som skader det. At du ser på det som å straffe far, det viser at du er helt på jordet. Det er His fordømte plikt som mor å beskytte barnet sitt, og når han selv ikke greier å holde seg innenfor lovens regler, da er det mannen som selv er skyld i at han blir anmeldt, at barnevernet blir koblet inn osv. Det er ikke Hi som skaper den situasjonen, det gjør far med sin ulovlige adferd. Anonymkode: f1886...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg vet at jeg vet at det ikke burde være nødvendig å gå i forhandling når det gjelder bidrag, men jeg er desperat etter å få livet mitt tilbake, og ikke minst at barnet mitt skal ha det så stabilt som mulig. Jeg får nesten litt forhåpninger når så mange skriver at dette er ille og at han ikke burde hatt samvær, utfra det lille jeg har fortalt her, som egentlig bare er fra den siste måneden. Det er 9 år siden jeg flyttet ut, det har vært omtrent konstant konflikter, trakassering og psykisk mishandling. Barnet er glad i faren sin, det vet ikke bedre da jeg aldri har sagt noe negativt om faren. Barnet vet derimot alt om hvor mye far betaler i bidrag, at jeg har prøvd flere ganger å få faren i fengsel (har anmeldt han flere ganger pga skremmende oppførsel og trakassering, men det blir alltid henlagt), og at jeg ikke vil gi far mer samvær. Far forteller barnet alt. Barnevernet skrev et brev for meg for et par år siden, som jeg kunne gi til far, om at de anbefalte at jeg holdt barnet tilbake fra samvær. Det fungerte i 2 uker, og så gikk faren og hentet barnet på skolen, og skolen hadde ikke myndighet til å hindre det. Vi har hatt rettssak, men det er mange år siden. Hver eneste advokat jeg har hatt har fortalt meg at saken min ikke er sterk nok. At det er bedre om han stevner meg og ikke omvendt. Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro. Vi har vært til utallige meklinger der det ender opp med at far får sitte fritt og rope til både meg og mekler, og jeg får ikke kommet til ordet. Kommer ingen vei, Han er meldt til barnevernet av både advokat, politi og meg, men de har aldri kunnet gjøre noe annet enn å si at det er opp til meg å holde barnet tilbake. Men far kan altså fritt hente barnet på skolen. Nå skal de på ferie på mandag og jeg kjenner at jeg gruer meg skikkelig til dette. hi Anonymkode: 14dd3...a78 Hi, forsøk å få mest mulig bevis mot far. Kan du konsekvent ta opp alle samtaler du har med ham? Da kan det hende du får beviser, mer enn bare meldinger. Hold det meste av kommunikasjonen skriftlig, da får du beviser. Men må du snakke med ham, ta opp samtalene. Om han opptrer truende ved henting/levering kan du kanskje få montert et kamera som du kan aktivere bare akkurat i hente/levere-situasjonene? Om han følger etter det, ta bilde av ham. Journalfør ALT han gjør som er ulovlig (trakassering og truende adferd, forfølging m.m.), plagsomt eller ødeleggende for barnet. Skriv ned hva dere har snakket om, vis så til hva han senere har fortalt barnet om deg. Jeg ville vurdert å ta opp samtale med barnet etter ferien også, der barnet trolig forteller deg hva far har fortalt det om deg. Da vil du ha ganske sterke bevis mot ham som bv og (og ev. politi også) kan bruke. Bruk tiden barnet ditt er hos far nå til å finne ut hvordan du enkelt kan ta opp samtaler på mobilen, og ev. få montert et ikke synlig kamera i gangen som du kan aktivere når han henter/leverer barnet. Må du til ham for å hente/levere barnet, ha mobilen på opptak eller annen opptaksmulighet i lommen slik at du kan få dokumentert hva han sier/gjør da også. Nå vil han være provosert over at du ikke lar ham slippe unna sitt økonomiske ansvar for barnet, det kan gjøre at du kan få gode bevis fremover. Anonymkode: f1886...2fc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #10 Skrevet 28. juni 2019 Jeg skal prøve å få tatt opp samtaler, men stort sett går alt skriftlig. Det hender han ringer meg, men det ender alltid med at jeg bare må legge på da han bare roper og skriker og jeg får ikke slippe til. Jeg blir helt ødelagt av det. Jeg har noen opptak fra tidligere, men usikker på om de er gyldig siden de ikke er lovlig tatt opp? Altså de er tatt opp uten å informere han først, og da har jeg hørt at de ikke vil kunne brukes. Jeg har heldigvis nok meldinger til at det burde holde i massevis. Han har hatt kontakt og besøksforbud mot meg 3 ganger før, da barnet var mindre og han bodde nærmere. Jeg vurderer å gå til politiet på nytt da denne trakasseringen er en veldig stor belastning på meg. Jeg er gravid, og tenker at dette stresset ikke er så bra. Er imidlertid skeptisk til nytt kontaktforbud da jeg er redd jeg ikke vil bli informert hvis noe skulle skje med barnet. Jeg bekymrer meg nok når barnet er der, til og med uten kontaktforbud. Vi har en rettslig dom på samvær, selv om denne er altfor gammel og moden for justering, så jeg kan ikke korte ned på samvær på egenhånd. hi Anonymkode: 14dd3...a78
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #11 Skrevet 28. juni 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi ønsker å beskytte barnet sitt fra en voldelig far Anonymkode: f1886...2fc Det er du som introduserer ordet voldelig i tråden. Hi skriver ordrett at "Barnet er glad i faren sin", men at hun selv derimot ønsker "minst mulig kontakt med far.". At hun nå forslår å bruke farens vanskelige økonomiske situasjon til å "kjøpe" mindre tid mellom barn og far er forkastelig. Han må vel ha rett til å reagere på sånne dumheter uten at det faller i kategorien trakassering? Hi; hva hadde du sagt om faren var rik og hadde tilbudt deg penger for å holde deg mer unna barnet? Det er jo fillefjernt, men prinsippet er likt. Anonymkode: 1608a...022
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #12 Skrevet 28. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er du som introduserer ordet voldelig i tråden. Hi skriver ordrett at "Barnet er glad i faren sin", men at hun selv derimot ønsker "minst mulig kontakt med far.". At hun nå forslår å bruke farens vanskelige økonomiske situasjon til å "kjøpe" mindre tid mellom barn og far er forkastelig. Han må vel ha rett til å reagere på sånne dumheter uten at det faller i kategorien trakassering? Hi; hva hadde du sagt om faren var rik og hadde tilbudt deg penger for å holde deg mer unna barnet? Det er jo fillefjernt, men prinsippet er likt. Anonymkode: 1608a...022 Ut i fra det hi skriver, så driver han med psykisk vold mot barnet Anonymkode: bab19...997
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #13 Skrevet 28. juni 2019 Jeg reagert på noe du skrev her: Han holder på å miste huset og har store økonomiske problemer, men på mandag reiser de på ferie? Ikke gå med på kutt i bidrag. Kjenner jeg koker over på dine vegne. Blokker han på ditt barns mobil, det er fult mulig sperre den for meldinger og samtaler. Om han begynner å oppføre seg så kan du åpne igjen. Som de andre sier så ville jeg samlet på alt og prøvd å fått til en tidslinje. Så tar du med deg det til politiet og anmelder han, spør om han må skade deg eller barnet før de tar deg seriøs. Prøv å se om han kan få omvendt fotlenke, slik at politiet får beskjed om han kommer for nært. Sørg for at all kommunikasjon (alle nummer han kan finne på å bruke) er blokkert på din og deres barns mobil. Det å kontakte barnevernet er nok heller ikke dumt. Joda jeg skjønner at barnet er glad i sin far, men inntil at far klarer å oppføre seg så er ikke samvær sunt. Lykke til. Anonymkode: 9baea...4f2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #14 Skrevet 28. juni 2019 En liten ting til. Si klart ifra at far heller ikke kan hente eller kontakte barnet på skole, bør fotLegg til andre filer lenke også gjelder her? Anonymkode: 9baea...4f2
Campus Skrevet 28. juni 2019 #15 Skrevet 28. juni 2019 Takk for svar. Det er veldig vanskelig dette, da barnet så klart er glad i far, og vil til far, da det er mye friere der. Far behandler barnet mer som en venn (i mangel på egne), og barnet får lov å være lenge oppe, spille spill som ikke er tillatt hos oss, kino hver helg osv. Det som er skummelt er måten han snakker til barnet, som om de to er ett på en måte. Barnet sier at "vi" har dårlig råd, "vi" har mye regninger osv, istedenfor "pappa". Han ringer stort sett til barnet hver dag, og sender meldinger, morsomme videoer. Ingenting spesielt han vil. Men det virker som han må ha kontroll. Spør om ting som "kjeder du deg hos mamma?", og hvis lillebroren er i nærheten kan han finne på å si "herregud for en skrikerunge". Jepp, han er 2,5 år og lager lyd. Dette er bare få eksempler. Det frister veldig å blokkere ham på tlf når de er tilbake fra ferie, skal høre hva barnevernet tenker om dette. De skal et par dager til en annen storby i Norge. Han har dog vært på utenlandsferie med far ca hver år de siste 8 årene. Det har ikke vi hatt råd til. Det hjelper dessverre ikke hvor klart jeg sier i fra, skole har ikke myndighet til å holde barnet tilbake med mindre det foreligger rettslige papirer. Har fått time hos barnevernet neste uke. hi
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #16 Skrevet 28. juni 2019 Lykke til, men som sagt så hadde han fått fotlenke og skolen var et sted han ikke kunne være så ville han ikke kommet seg dit før politiet hadde stoppet han. Få orden på dette fort. Barnet ditt er i en skummel alder, lett for å bli påvirket. Så klart alt er moro hos far når han har det slik, men det er faktisk mye mer viktig med grenser. Jeg er for at barn skal ha samvær med far, men i noen tilfeller er det ikke like bra. Anonymkode: 9baea...4f2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #17 Skrevet 28. juni 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: jeg kunne gå med på å kutte bidraget dersom samværet hans ble kortet ned med 1 dag Så du trenger egentlig ikke så mye penger som du får. Du kan fint ha barnet 1 dag mer, som koster mer penger OG få mindre penger av han. Du kan akseptere mindre penger, men vil samtidig straffe han med mindre tid med barnet. Selv om du og barnefar har en dårlig relasjon, trenger ikke det å være tilfelle for barnet. Barnet taper mest på konflikter mellom foreldre og mindre tid med far dersom de to har en god relasjon. 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Er redd barnet vil få alvorlige problemer seinere pga de stadige konflikter far utsetter barnet for. Jeg bryr meg ikke om penger, det eneste jeg ønsker er ro og stabilitet og minst mulig kontakt med far. Er konfliktene mellom dere to eller far og barnet? Det er vesentlig. DU ønsker minst mulig kontakt med far. Uinteressant. Hva ønsker barnet seg? Anonymkode: eaa2b...f6c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #18 Skrevet 28. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du trenger egentlig ikke så mye penger som du får. Du kan fint ha barnet 1 dag mer, som koster mer penger OG få mindre penger av han. Du kan akseptere mindre penger, men vil samtidig straffe han med mindre tid med barnet. Selv om du og barnefar har en dårlig relasjon, trenger ikke det å være tilfelle for barnet. Barnet taper mest på konflikter mellom foreldre og mindre tid med far dersom de to har en god relasjon. Er konfliktene mellom dere to eller far og barnet? Det er vesentlig. DU ønsker minst mulig kontakt med far. Uinteressant. Hva ønsker barnet seg? Anonymkode: eaa2b...f6c Har du ikke lest noe av det hi skriver? Ut i fra det hi skriver så manipulerer han barnet sp godt han kan Anonymkode: bab19...997
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #19 Skrevet 28. juni 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke lest noe av det hi skriver? Ut i fra det hi skriver så manipulerer han barnet sp godt han kan Anonymkode: bab19...997 At far manipulere har vi jo bare hennes ord på. Om far vil endre bidrag kan han gjlre det gjennom nav. Begge parter står fritt fram for å søke om endring, erbingen sikkerhet at det blir endring. Men er far sin økonomi endret så vil i g så bidrag bli endret. Anonymkode: 4f66f...e93
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #20 Skrevet 28. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: At far manipulere har vi jo bare hennes ord på. Om far vil endre bidrag kan han gjlre det gjennom nav. Begge parter står fritt fram for å søke om endring, erbingen sikkerhet at det blir endring. Men er far sin økonomi endret så vil i g så bidrag bli endret. Anonymkode: 4f66f...e93 Selvfølgelig har vi bare hennes ord på det, akkurat som om vi bare har hi sine ord i alle tråder her inne. Da må vi jo nesten gå utifra det hun sier Anonymkode: bab19...997
ostepop123 Skrevet 28. juni 2019 #21 Skrevet 28. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er du som introduserer ordet voldelig i tråden. Hi skriver ordrett at "Barnet er glad i faren sin", men at hun selv derimot ønsker "minst mulig kontakt med far.". At hun nå forslår å bruke farens vanskelige økonomiske situasjon til å "kjøpe" mindre tid mellom barn og far er forkastelig. Han må vel ha rett til å reagere på sånne dumheter uten at det faller i kategorien trakassering? Hi; hva hadde du sagt om faren var rik og hadde tilbudt deg penger for å holde deg mer unna barnet? Det er jo fillefjernt, men prinsippet er likt. Anonymkode: 1608a...022 Hei du - det er fint å ta fars og barns synsvinkel, men du har jo mista perspektivet helt. Mor skriver altså at barnevernet anbefaler at hun ikke sender barnet til samvær. Hun skriver videre at han har fått ilagt besøksforbud 3 ganger. Videre eksemplifiserer hun fars svært ukloke involvering av barnet i fars økonomi, konflikt med mor etc, og videre at far altså ikke ønsker å betale bidrag. Det er altså han som har satt igang dette bråket, ikke mor. Synes du virkelig dette er hensiktsmessige måter å "reagere på sånne dumheter" på? Synes du det høres ut som om vi har med en egnet forelder å gjøre her?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #22 Skrevet 28. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så du trenger egentlig ikke så mye penger som du får. Du kan fint ha barnet 1 dag mer, som koster mer penger OG få mindre penger av han. Du kan akseptere mindre penger, men vil samtidig straffe han med mindre tid med barnet. Selv om du og barnefar har en dårlig relasjon, trenger ikke det å være tilfelle for barnet. Barnet taper mest på konflikter mellom foreldre og mindre tid med far dersom de to har en god relasjon. Er konfliktene mellom dere to eller far og barnet? Det er vesentlig. DU ønsker minst mulig kontakt med far. Uinteressant. Hva ønsker barnet seg? Anonymkode: eaa2b...f6c Om man har problemer med leseforståelsen burde man bare latt være å svare, eller kanskje du er en av dem som tenner på å tråkke ned andre her inne? Uansett, veldig usjarmerende. Til hi: Jeg ville vært konsekvent med far og svart helt kort hver gang det er snakk om bidrag, at det ikke er noe å diskutere videre på, gitt samme korte svaret hver gang som en papegøye. Videre ville jeg snakket bv, for slik far holder på opp mot barnet er ikke greit på noen som helst måte. Det er skadelig, og det er ødeleggende for det som er av relasjon mellom dem. Anonymkode: 7d086...618
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #23 Skrevet 28. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er du som introduserer ordet voldelig i tråden. Hi skriver ordrett at "Barnet er glad i faren sin", men at hun selv derimot ønsker "minst mulig kontakt med far.". At hun nå forslår å bruke farens vanskelige økonomiske situasjon til å "kjøpe" mindre tid mellom barn og far er forkastelig. Han må vel ha rett til å reagere på sånne dumheter uten at det faller i kategorien trakassering? Hi; hva hadde du sagt om faren var rik og hadde tilbudt deg penger for å holde deg mer unna barnet? Det er jo fillefjernt, men prinsippet er likt. Anonymkode: 1608a...022 En person som driver med psykisk mishandling, som jeg tror var His ord om hva far gjør med barnet, og som er ilagt besøksforbud gjentatte ganger driver med vold, enten den er fysisk eller psykisk. Psykisk vold er også vold, ergo er det helt innenfor å bruke ordet voldelig, som jeg har gjort. Hi ønsker at barnet skal ha minst mulig kontakt med far fordi faren skader barnet med sin psykiske mishandling. Far har rotet til sin egen økonomi helt på egen hånd, når HI ikke går med på at han ikke skal ta ansvar for barnet sitt økonomisk, da skylder han på henne, at det er hun som er skyld i alt som går galt for ham, hennes skyld om han mister huset osv. Og han forer barnet med sine egne virkelighetsfjerne "sannheter". Slik skader han barnet - noe ingen er i tvil om, barnevern, politi og advokater. Hi beskytter barnet sitt fra en far som skader barnet. At barnet er glad i faren, det kan barnet være selv om far skader barnet. Det er dessverre helt vanlig for barn som lever med mishandling/vold fra foreldre, enten det er fysisk eller psykisk. Skal barnet ha kontakt med far så må far skjerpe seg, han må oppføre seg, han må slutte å fore barnet med løgner og skade barnet, han må vise at han kan samarbeide med barnets mor. Anonymkode: f1886...2fc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #24 Skrevet 28. juni 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig har vi bare hennes ord på det, akkurat som om vi bare har hi sine ord i alle tråder her inne. Da må vi jo nesten gå utifra det hun sier Anonymkode: bab19...997 Men det går an å lese mellom linjene her, når hi fint kan ta mindre penger, men at far da skal ha mindre samvær. Høres ut som straff i mine ører. Ting er sjeldent så ensidig. Det er i relasjoner hvor mor og far ikke tjener mye at det blir høy konflikt. De som har høy lønn/utdannelse blir enige og deler som oftest tiden med barna. Gjett hvorfor. Får du barna, får du også penger og det hadde ikke far mye av (da han ikke fatter hvorfor han må betale dette i utgangspunktet) og ennå mindre nå pga økonomiske vansker. Jeg ser ikke at mor bidrar til å senke konfliktnivået ved å la han se barnet sitt en dag mindre helt uavhengig av penger. Så ringte han barnet og dramaet fortsetter. Det er ikke sjeldent NAV forventer psykotisk høye bidrag uten at far har betalingsevne. Man kan fint ønske seg ro og stabilitet , men mor legger ikke opp til det på denne måten. Hun sier ingenting om hva barnet vil. Det eneste som faktisk er av interesse. At mor ikke vil høre fra far har vi skjønt. Et voksent og reflektert menneske lar ikke det påvirke en samværsordning dersom man har barnet i fokus. Anonymkode: eaa2b...f6c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #25 Skrevet 28. juni 2019 2 timer siden, Campus skrev: Det frister veldig å blokkere ham på tlf når de er tilbake fra ferie, skal høre hva barnevernet tenker om dette. Ja, spør om det og post svaret fra barnevernet her. Dette høyner konfliktnivået om du er tvil. Anonymkode: eaa2b...f6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå