Gå til innhold

Er disse sandalene kjerring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var de sorte en linket til ja. Hva med disse da? Like kjerring?

3D6D09C6-A824-4714-92D7-DFEB43A8305A.png

4E26094B-4212-41AA-9438-D74131F7451B.png

Anonymkode: b9a84...94a

For meg, ja. Det er noe med fasongen på sålen, kombinasjonen av forskjellige materialer, "praktisk strikk", og bling/"de artige detaljene". 

I mine øyne er sandaler er sjelden både fine og gode å gå i (den gode sålen ødelegger ofte fasongen/linjene på sandalen). Jeg har derfor enorme mengder sko, både fine sandaler som jeg bruker hvis jeg ikke skal gå så langt, espandrillos/loafers/ballerinasko for mellomdistansen (feks soludos), og sneakers hvis jeg skal gå et stykke. Kan heller ha med et par ekstra i vesken hvis jeg skal forskjellige ting og ikke skal hjemom.

Anonymkode: 55dc2...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns de var harry, ser også for meg campingvogn, tights, blafrende overdel, farget hår med mye utvekst, "usunn" kropp, og kaffe og røyk🤷‍♀️

Anonymkode: 4ea0a...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For meg, ja. Det er noe med fasongen på sålen, kombinasjonen av forskjellige materialer, "praktisk strikk", og bling/"de artige detaljene". 

I mine øyne er sandaler er sjelden både fine og gode å gå i (den gode sålen ødelegger ofte fasongen/linjene på sandalen). Jeg har derfor enorme mengder sko, både fine sandaler som jeg bruker hvis jeg ikke skal gå så langt, espandrillos/loafers/ballerinasko for mellomdistansen (feks soludos), og sneakers hvis jeg skal gå et stykke. Kan heller ha med et par ekstra i vesken hvis jeg skal forskjellige ting og ikke skal hjemom.

Anonymkode: 55dc2...7ce

Tydelig at vi har ulik smak. Slike du beskriver synes jeg er grusomme, og av typen man plukker med seg på kiosken på hotellet i syden om man mista en sko. 

Velgee du virkelig slike sko framfor «skikkelige» sko? Altså, de ser jo litt sånn hjemmelaget ut, litt på måfå. Men det er jo mitt syn da. Også veldig «Steiner skole» for meg. 

Anonymkode: b9a84...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tydelig at vi har ulik smak. Slike du beskriver synes jeg er grusomme, og av typen man plukker med seg på kiosken på hotellet i syden om man mista en sko. 

Velgee du virkelig slike sko framfor «skikkelige» sko? Altså, de ser jo litt sånn hjemmelaget ut, litt på måfå. Men det er jo mitt syn da. Også veldig «Steiner skole» for meg. 

Anonymkode: b9a84...94a

Ulik smak er bra! Hvis jeg skal gå langt velger jeg "skikkelige" sko, altså sneakers/joggesko. Skal jeg bare ut en liten tur slenger jeg bare på meg det jeg vil gå med, om det nå er sandaler eller loafers. Synes heller ikke slike sandaler som er linket til her er "skikkelige" sko, jeg hadde sikkert fått gnagsår og like vondt av dem som av andre sommersko.

Er det soludos du mener er grusomme? De er overraskende gode å gå i, og jeg liker litt farger på sommeren :) Sammen med jeans og ei hvit skjorte, eller en sommerkjole, er det ikke typisk Steinerskole synes jeg, men hvis jeg hadde matchet dem med Desigual, morsomme skjerf og smykker kan jeg være enig 😛

Anonymkode: 55dc2...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt kjærring men den skriker «småbarnsmamma som ikke har fulgt med på moten de siste ti årene og tar de hun finner i butikken som glitrer litt og tror de ee fin». Litt sånn bor på landet, bruker capribukse og er ca 10-15kg overvektig. 

Anonymkode: e8846...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke helt kjærring men den skriker «småbarnsmamma som ikke har fulgt med på moten de siste ti årene og tar de hun finner i butikken som glitrer litt og tror de ee fin». Litt sånn bor på landet, bruker capribukse og er ca 10-15kg overvektig. 

Anonymkode: e8846...6db

Hva er egentlig capribukse, den som stopper rett under kneet eller den som stopper på leggen?

Anonymkode: ba8ad...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker mange typer sandaler. Både med høyde, som disse (gjerne også i hvitt):

https://www.barneys.com/product/gianvito-rossi-carlyle-patent-leather-ankle-strap-sandals-506223866.html

Og flate, à la disse

https://www.barneys.com/product/manolo-blahnik-susa-leather-slide-sandals-506290588.html

Liker også espadrillos. Men aller helst går jeg i ballet flats på sommeren. Butterfly Twists har mange fine.

 

Anonymkode: 01bbb...520

De var fine. Dyre. Men fine. 

Anonymkode: e8846...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva er egentlig capribukse, den som stopper rett under kneet eller den som stopper på leggen?

Anonymkode: ba8ad...e77

Rett under kneet. Og de verste er de som er sånn treningstoff og har gjerne en sånn strikk til å stramme den rundt kneet.. 😖

Anonymkode: e8846...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Rett under kneet. Og de verste er de som er sånn treningstoff og har gjerne en sånn strikk til å stramme den rundt kneet.. 😖

Anonymkode: e8846...6db

Hva er så ille med knebukser, hva skal man ellers gå med? Og så ute kan de jo ikke være når det selges omtrent overalt.

Anonymkode: ba8ad...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er så ille med knebukser, hva skal man ellers gå med? Og så ute kan de jo ikke være når det selges omtrent overalt.

Anonymkode: ba8ad...e77

Knebukser kan være stilig. Foreks denne 

0722701D-03B4-464F-9333-EB8EE823F8AB.png

Anonymkode: e8846...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 16.11, Anonym bruker skrev:

I sort? Fant ikke bilde med den fargen. Sandaler som kan brukes til vanlig men også litt pynta? Eller bare nei? Jeg er 43.

F150A5B1-53D7-4210-AF0D-E0D84AA5EBBC.png

Anonymkode: b9a84...94a

Ikke kjerring. Men bare ikke helt min stil. Likte dem bedre i svart.

Anonymkode: b35f2...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.6.2019 den 18.45, Anonym bruker skrev:

Jeg liker mange typer sandaler. Både med høyde, som disse (gjerne også i hvitt):

https://www.barneys.com/product/gianvito-rossi-carlyle-patent-leather-ankle-strap-sandals-506223866.html

Og flate, à la disse

https://www.barneys.com/product/manolo-blahnik-susa-leather-slide-sandals-506290588.html

Liker også espadrillos. Men aller helst går jeg i ballet flats på sommeren. Butterfly Twists har mange fine.

 

Anonymkode: 01bbb...520

Ja, så ulik kan smaken være. Disse ville jeg kalt kjerring, og mer som pen frue som tror hun har smak og stil.( Som Fru Kopperud i komiserien.) Disse hadde døtrene mine fått til å kle seg ut med. Ligger noen liknende de øverste i utkledningskassa fra før, fra den tiden jeg trodde dette var stilig. Godt vi er forskjellige.

Anonymkode: b35f2...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke helt kjærring men den skriker «småbarnsmamma som ikke har fulgt med på moten de siste ti årene og tar de hun finner i butikken som glitrer litt og tror de ee fin». Litt sånn bor på landet, bruker capribukse og er ca 10-15kg overvektig. 

Anonymkode: e8846...6db

Nå måtte jeg le høyt.....For noen assosiasjoner . Hva i all verden har det å bo på landet med disse skoene, capribukser og overvekt å gjøre? Hvis man bor i en by, går med capribukser og er overvektig , hvilken skotype velger man da tro?

Anonymkode: b35f2...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå måtte jeg le høyt.....For noen assosiasjoner . Hva i all verden har det å bo på landet med disse skoene, capribukser og overvekt å gjøre? Hvis man bor i en by, går med capribukser og er overvektig , hvilken skotype velger man da tro?

Anonymkode: b35f2...0d6

Flipflops, så klart 😂

Anonymkode: e8846...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Knebukser kan være stilig. Foreks denne 

0722701D-03B4-464F-9333-EB8EE823F8AB.png

Anonymkode: e8846...6db

Så da var ikke capribukser så ille plutselig? Eller det er kanskje ikke sånne capribukser de på landet bruker

Anonymkode: ba8ad...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så da var ikke capribukser så ille plutselig? Eller det er kanskje ikke sånne capribukser de på landet bruker

Anonymkode: ba8ad...e77

Du forstår ikke helt fordi du vil ikke forstå. Men det er greit.

Jeg sa ikke at alle mulige capribukser er bælstygge, jeg beskrev en stil som jeg har sett litt rundt på Sotra og andre strileplasser, som ville typisk inkludere denne typen sko. Og ofte har de en stygg capribukse til. Ikke fine capribukser, mer sånne slaskete med strikk nederst. Og gjerne en slakk T-skjorte med noe harry skrift eller fake designmerke 

😉

Anonymkode: e8846...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du forstår ikke helt fordi du vil ikke forstå. Men det er greit.

Jeg sa ikke at alle mulige capribukser er bælstygge, jeg beskrev en stil som jeg har sett litt rundt på Sotra og andre strileplasser, som ville typisk inkludere denne typen sko. Og ofte har de en stygg capribukse til. Ikke fine capribukser, mer sånne slaskete med strikk nederst. Og gjerne en slakk T-skjorte med noe harry skrift eller fake designmerke 

😉

Anonymkode: e8846...6db

Å joda, jeg forstår veldig godt hva du sier. Det tror jeg de fleste gjør

Anonymkode: ba8ad...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å joda, jeg forstår veldig godt hva du sier. Det tror jeg de fleste gjør

Anonymkode: ba8ad...e77

Jammen så slutt å kverulér da 😂

Anonymkode: e8846...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så ulik kan smaken være. Disse ville jeg kalt kjerring, og mer som pen frue som tror hun har smak og stil.( Som Fru Kopperud i komiserien.) Disse hadde døtrene mine fått til å kle seg ut med. Ligger noen liknende de øverste i utkledningskassa fra før, fra den tiden jeg trodde dette var stilig. Godt vi er forskjellige.

Anonymkode: b35f2...0d6

Fru Kopperud har jo god smak, da. Ikke kjerring. Capribukser derimot.... 

Anonymkode: 3dc04...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fru Kopperud har jo god smak, da. Ikke kjerring. Capribukser derimot.... 

Anonymkode: 3dc04...6ac

Haha, nei, hun har tertefiiin, kjerringstil. Man latterliggjør denne stilen i serien. Fru Kopperud er jo altfor ung til den stilen. Capribukser har jeg aldri hatt sansen for , men det er min smak, for Capri kommer vel også i mange varianter og kan vel være mer eller mindre kjerring går jeg ut fra.

Anonymkode: b35f2...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke helt kjærring men den skriker «småbarnsmamma som ikke har fulgt med på moten de siste ti årene og tar de hun finner i butikken som glitrer litt og tror de ee fin». Litt sånn bor på landet, bruker capribukse og er ca 10-15kg overvektig. 

Anonymkode: e8846...6db

Haha, helt på kornet!

Oslo sentrum fylles nå opp av damer med denne stilen, ser det ikke så ofte utenom sommerferien 😂

Anonymkode: 35e35...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå måtte jeg le høyt.....For noen assosiasjoner . Hva i all verden har det å bo på landet med disse skoene, capribukser og overvekt å gjøre? Hvis man bor i en by, går med capribukser og er overvektig , hvilken skotype velger man da tro?

Anonymkode: b35f2...0d6

Folk som bor i byer skryter ofte av hvor tolerante og lite fordomsfulle de er, men dette strekker seg kun til de gruppene det er trendy å ha politisk korrekte holdninger til. I virkeligheten er mange av de så fulle av fordommer og ser på seg selv som bedre enn andre at selv Trump ville blitt imponert 😜

Anonymkode: 46f05...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, helt på kornet!

Oslo sentrum fylles nå opp av damer med denne stilen, ser det ikke så ofte utenom sommerferien 😂

Anonymkode: 35e35...794

Nå ja, et vel ikke så mange som går med dette vinterstid? Skal ikke se bort fra at det kan være en og annen oslofrue som tråkker til med denne stilen sommerstid og.

Anonymkode: b35f2...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...