Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #26 Skrevet 26. juni 2019 Det er lovbrudd å la hunden være alene hjemme så lenge, så nei, ingen hunder egner seg for dette med mindre du har hunden i hundebarnehage (ca 4-5000 kr i mnd). Selv usosiale hunder må på do og må få tilsyn. Jeg ville heller gått for en katt, men selv disse trenger selskap, så er du yme borte/på ferie o.s.v. så egner ikke dette seg heller. Anonymkode: 91e5d...390
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #27 Skrevet 27. juni 2019 Jeg får inntrykk av at du er såpass umoden og uvitende at du ikke bør ta på deg ansvar for en hund nå. Alle voksne fornuftige mennesker vet at en hund ikke skal stå alene 12 timer(helst ikke mer enn 6) hver dag. Du hadde tenkt å ha valp i ferien din, valpen er 8 uker når man henter, har du 5 uker ferie så er ikke den større enn 13 uker når du tenker å dra fra den i mange timer.. De er fortsatt babyer da. Min valp på 12 uker trenger nesten konstant tilsyn. De er ikke utlært eller ferdig utviklet på 5 uker. Anonymkode: d2885...5de
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #28 Skrevet 27. juni 2019 Har en blanding av shi-tzu og bichon havanaise. Fantastisk hund, og veldig barnevennlig. Var hjemme med henne i 5 uker, deretter var hun hos barnevakt daglig i noen mnd mens jeg var på jobb. Når hun var 10 mnd begynte hun å være alene i 6 timer av gangen. Selv det var på kanten for hva som var innafor. Nå er hun eldre, og klarer fint 6 timer alene. Uforsvalig å få hund i din situasjon om du ikke har anledning til å ta med hunden på jobb. Anonymkode: 9e29f...488
Proxlite Skrevet 27. juni 2019 Forfatter #29 Skrevet 27. juni 2019 Kan ha hund med på jobb og har en vennlig nabo som allerede har noen dyr. Noen hær sa at dyrebarnehage er 4-5000kr måneden er det da en bra plass for en hund å være og hvor kan jeg evt. lese mer om slike og hvordan de behandler dyra? Ser det er mange som tror jeg skal skaffe hund, dette er bare spørsmål som jeg tenkte kunne være fint å vite om siden jeg aldri har hatt dyr i denne situasjonen. men for de som frykter så nei, har ikke tenkt å skaffe noe dyr på værtfall 6 måneder om ikke lengre avhengig av hvordan ting utvikler seg, så da kan vi legge vekk høygaffler og fakler? Hadde jeg vist det var så ille å spørre så skulle jeg latt være
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #30 Skrevet 27. juni 2019 3 timer siden, Proxlite skrev: Kan ha hund med på jobb og har en vennlig nabo som allerede har noen dyr. Noen hær sa at dyrebarnehage er 4-5000kr måneden er det da en bra plass for en hund å være og hvor kan jeg evt. lese mer om slike og hvordan de behandler dyra? Ser det er mange som tror jeg skal skaffe hund, dette er bare spørsmål som jeg tenkte kunne være fint å vite om siden jeg aldri har hatt dyr i denne situasjonen. men for de som frykter så nei, har ikke tenkt å skaffe noe dyr på værtfall 6 måneder om ikke lengre avhengig av hvordan ting utvikler seg, så da kan vi legge vekk høygaffler og fakler? Hadde jeg vist det var så ille å spørre så skulle jeg latt være Vel, du må nesten google der du bor og hundebarnehager. Hjelper ikke at jeg anbefaler barnehage i Askim om du bor i Bergen 😊 Anonymkode: 91e5d...390
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #31 Skrevet 27. juni 2019 5 timer siden, Proxlite skrev: Kan ha hund med på jobb og har en vennlig nabo som allerede har noen dyr. Noen hær sa at dyrebarnehage er 4-5000kr måneden er det da en bra plass for en hund å være og hvor kan jeg evt. lese mer om slike og hvordan de behandler dyra? Ser det er mange som tror jeg skal skaffe hund, dette er bare spørsmål som jeg tenkte kunne være fint å vite om siden jeg aldri har hatt dyr i denne situasjonen. men for de som frykter så nei, har ikke tenkt å skaffe noe dyr på værtfall 6 måneder om ikke lengre avhengig av hvordan ting utvikler seg, så da kan vi legge vekk høygaffler og fakler? Hadde jeg vist det var så ille å spørre så skulle jeg latt være Hva hadde du trodd da? Når du skriver du er borte opptil 11-12 timer i døgnet og ønsker tips om en hunderase som tåler være lenge alene hjemme? Selvfølgelig svarer da folk at hunder ikke kan være så lenge alene... Ikke skjønner jeg hvorfor du skal ha hund heller, om du aldri er hjemme. Man har jo hund mye for selskapets skyld, og du er ikke hjemme. Anonymkode: f0c19...81d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå