Gå til innhold

12 og 13 år alene på rommet i Paris?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan dere ikke ta et glass vin samme sted som dere spiser middag, eller finne en kul plass sammen? 🙂, så kan jentene få is, eller barnedrinker 🙂. Det synes jeg var stas når jeg var 12 år, isen og drinkene var ofte pyntet med stjerneskudd og masse stilig pynt, å vi syntes alltid at det var kjekt å være lenge oppe, vi la oss nesten alltid samtidig som foreldrene våre når det var ferie 🙂. Å vi hadde ingen problemer med at de voksne tog seg et glass vin. 

Anonymkode: bc0c7...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal på langhelg med venninne i høst, med jentene vårt på 12 og 13 år. Hun mener at de kan være alene på kvelden og at vi kan være opp til en kilometer unna. Jeg er uenig, maks over gata mener jeg, og ikke til sent på kveld/natt. Hva mener dere?

Anonymkode: e1b64...0a3

På samme hotell: Ok. På et hotell langt unna: nei. 

Anonymkode: 59445...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal på langhelg med venninne i høst, med jentene vårt på 12 og 13 år. Hun mener at de kan være alene på kvelden og at vi kan være opp til en kilometer unna. Jeg er uenig, maks over gata mener jeg, og ikke til sent på kveld/natt. Hva mener dere?

Anonymkode: e1b64...0a3

Ser nå at hun mener at dere kan dra et sted på kvelden. Ja, det tenker jeg burde gå fint så lenge dere ikke blir fulle.

Anonymkode: 59445...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det. Er vanligvis ikke så skremt av meg, men vi var i Barcelona for to år siden under terrorangrepet. Mannen og eldstebarnet var på La Rambla, mens yngste og jeg var et stykke unna. Området ble sperret av, og yngste og jeg måtte finne et nytt hotell for natten. Barna var da 12 og 14. 

Anonymkode: 59e8b...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre og venneparet dro bare til hotellbaren, da var jeg og datteren til de andre riktignok litt yngre. Men vi - med meg som initiativtaker! - utforsket så mye vi greide før vi ble oppdaget. Da riktignok bare på hotellet, men det var bare fordi vi ble oppdaget. Jeg var den stilleste, roligste og den som aldri hadde gjort noe galt, så de mente det var helt trygt. Om de hadde gjort det samme da jeg var 12.... da hadde jeg nok ikke sittet inne på hotellet. Jeg har alltid hatt en mye større utforskertrang enn hva mine foreldre har forstått, og de vet ikke halvparten av alt jeg har gjort som de ville blånektet på at jeg kunne ha funnet på å gjøre som barn. Nå gikk det bra for meg, men det er vel mye fordi tidene var anderledes enn de er nå. Når jeg dro på tur med andre, f.eks. korps eller lignende, da gjorde jeg alltid som jeg ble bedt om, gikk aldri utenfor rammene da. Men med foreldrene mine var det en annen sak, for der kan man teste grenser.

Jeg hadde absolutt ikke forlatt barna på hotellet Hi. Det er null problem å snike seg ut en annen inngang, f.eks. (jepp, har gjort det også... kom meg tilbake også uten å bli oppdaget).

Dere er i Paris, ta med barna ut og ta et glass vin, så får de noen barnedrinker og får kikket på folk.

Jeg ville ærlig talt stusset på hvorfor en venninne ville ta med barna om hun ønsker å gå ut på kvelden for å drikke.

Anonymkode: ef0d8...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ærlig talt vært mer redd for at noe skal hende foreldrene som er ute gatelangs på sen kveld/natt så de ikke kommer tilbake til jentene som sitter på et holtellrom i et land de ikke snakker språket...

Anonymkode: a5832...a42

Det tenkte jeg også på. 

Det er snakk om en langhelg, 3-4 netter? Da er man selvsagt sammen hele tiden og finner på ting som alle vil være med på. 

Jeg hadde hatt betenkeligheter med hva slags ferie venninnen min såg for seg om hun hadde foreslått dette for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke dratt fra ungene. Ikke fordi jeg hadde vært redd for at noe skulle skje, for den sjansen er jo liten. Men jeg ville sikkert bebreidet meg voldsomt om noe skjedde da. Men hovedsaklig fordi er jeg på tur med ungene mine, så er jeg på tur med dem og de med meg. De skal være med på det som skjer, selv om de heller ville sitte på rommet og spille eller snakke med venner. Det kan de gjøre i andre pauser.  Ferie og tur er den tiden vi virkelig får gjort ting sammen og ungene skal få oppleve det samme som oss.

Jeg kunne sikkert tuslet ned i hotellbaren om kvelden om ungene var helt utslitte, men da var sikkert jeg utslitt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hadde det vært greit hvis ledsagerne dro på bar og drakk alkohol om kvelden, et stykke unna?

Anonymkode: e1b64...0a3

Det er det ikke usansynlig at har sljedd, uten at vi har merket noe til det. 

Anonymkode: 64168...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...