Gå til innhold

12 og 13 år alene på rommet i Paris?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal på langhelg med venninne i høst, med jentene vårt på 12 og 13 år. Hun mener at de kan være alene på kvelden og at vi kan være opp til en kilometer unna. Jeg er uenig, maks over gata mener jeg, og ikke til sent på kveld/natt. Hva mener dere?

Anonymkode: e1b64...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Men jeg har sett for mange filmer, så jeg er redd for urealistiske scenarioer. Men klart, alt kan skje! 

Hadde dette vært et hotell i Hardanger, hadde jeg sagt kjørt på. Men i en fremmed millionby, i et land hvor ingen av barna kan språket? Absolutt ikke. 

Anonymkode: 6ba3e...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!

Jeg hadde ikke gått fra min 12 åring på et hotellrom i en storby.

Anonymkode: 96ada...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden har du oss som sender jentene "alene" fra den alderen. De driver med musikk og har vært både i Paris og andre store byer med gruppa de spiller med. Det er voksent følge på turene, som bor på samme hotell, men ikke på samme rom.

Anonymkode: 64168...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere voksne ikke være sammen med jentene på kvelden? Er ikke poenget å være på tur sammen? Ville aldri splittet oss opp på den måten, vi ville vært ute sammen alle fire og spist og ruslet og sett på folkelivet. Du bør vurdere nøye om dette er ei venninne du i det hele tatt vil reise med, det høres ut som Mor Flyfille skal på fylla i Paris med datter/venninnetur som dekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På den andre siden har du oss som sender jentene "alene" fra den alderen. De driver med musikk og har vært både i Paris og andre store byer med gruppa de spiller med. Det er voksent følge på turene, som bor på samme hotell, men ikke på samme rom.

Anonymkode: 64168...2d6

Men hadde det vært greit hvis ledsagerne dro på bar og drakk alkohol om kvelden, et stykke unna?

Anonymkode: e1b64...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Hvorfor skal dere voksne ikke være sammen med jentene på kvelden? Er ikke poenget å være på tur sammen? Ville aldri splittet oss opp på den måten, vi ville vært ute sammen alle fire og spist og ruslet og sett på folkelivet. Du bør vurdere nøye om dette er ei venninne du i det hele tatt vil reise med, det høres ut som Mor Flyfille skal på fylla i Paris med datter/venninnetur som dekke.

Vi skal jo være sammen med jentene, det var snakk om å kunne gå og ta et par glass vin om kvelden etter middag. Det kan jo være koselig, men da på hotellet tenker jeg, evt en fortausrestaurant rett over gaten hvor man ser hotellet

Anonymkode: e1b64...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal jo være sammen med jentene, det var snakk om å kunne gå og ta et par glass vin om kvelden etter middag. Det kan jo være koselig, men da på hotellet tenker jeg, evt en fortausrestaurant rett over gaten hvor man ser hotellet

Anonymkode: e1b64...0a3

Men det tar dere selvsagt jentene med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal dere gå fra jentene på rommet?

De blir selvfølgelig med dere ut...

Anonymkode: a5832...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sug lut skrev:

Hvorfor skal dere voksne ikke være sammen med jentene på kvelden? Er ikke poenget å være på tur sammen? Ville aldri splittet oss opp på den måten, vi ville vært ute sammen alle fire og spist og ruslet og sett på folkelivet. Du bør vurdere nøye om dette er ei venninne du i det hele tatt vil reise med, det høres ut som Mor Flyfille skal på fylla i Paris med datter/venninnetur som dekke.

Enig. Vi var også alltid med foreldre med ut om kveldene. Ferieturen var for alle, uansett tidspunkt. 

Anonymkode: 6ba3e...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal dere gå fra jentene på rommet?

De blir selvfølgelig med dere ut...

Anonymkode: a5832...a42

Fordi de helt sikkert ikke vil, mest sannsynlig er de sliterne og vil være på nett med venner. Ikke lett å tvinge så store jenter altså!

Anonymkode: e1b64...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de helt sikkert ikke vil, mest sannsynlig er de sliterne og vil være på nett med venner. Ikke lett å tvinge så store jenter altså!

Anonymkode: e1b64...0a3

Ikke vil? De er på ferie i Paris - da sitter man ikke på nett på rommet og kukelurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, sug lut skrev:

Ikke vil? De er på ferie i Paris - da sitter man ikke på nett på rommet og kukelurer.

Er snakk om etter sen middag  altså, etter en lang dag i Paris. Blir ikke mye kukeluring, det skal jeg love deg 😊

Anonymkode: e1b64...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er snakk om etter sen middag  altså, etter en lang dag i Paris. Blir ikke mye kukeluring, det skal jeg love deg 😊

Anonymkode: e1b64...0a3

I så fall kan dere også la være å gå fra dem, om det er så sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det jo snakk om rett ved, hotellbar eller maks over gaten på fortauet. De er jo ikke tre år gamle, så litt alenetid klarer de altså. Men jeg vil ikke være lengre unna. 

Anonymkode: e1b64...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri gått fra dem.

Om det er så sent at de ikke orker og dere absolutt må ha et glass vin får dere gå en tur ned i hotellbaren.

Anonymkode: a5832...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ville aldri gått fra dem.

Om det er så sent at de ikke orker og dere absolutt må ha et glass vin får dere gå en tur ned i hotellbaren.

Anonymkode: a5832...a42

Og det er jo akkurat der jeg synes er greit

Anonymkode: e1b64...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de helt sikkert ikke vil, mest sannsynlig er de sliterne og vil være på nett med venner. Ikke lett å tvinge så store jenter altså!

Anonymkode: e1b64...0a3

Skal love deg at jenter på 12-13 år er mer utholdene enn foreldre. Vil tro dere voksne er mer slitne enn jentene, dropp det vinglasset og gå å legg dere.

Anonymkode: 35f96...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri gjort. Hadde maks gått ned i baren på samme hotell.

Anonymkode: 4db36...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hotellbaren er ok, eventuelt noe rett over gata. Sålenge det er jenter dere stoler på ikke stikker av, og at de har telefoner i tilfelle det skulle være noe. 

Anonymkode: 2f982...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes hotellbaren er ok, eventuelt noe rett over gata. Sålenge det er jenter dere stoler på ikke stikker av, og at de har telefoner i tilfelle det skulle være noe. 

Anonymkode: 2f982...516

Jeg hadde ærlig talt vært mer redd for at noe skal hende foreldrene som er ute gatelangs på sen kveld/natt så de ikke kommer tilbake til jentene som sitter på et holtellrom i et land de ikke snakker språket...

Anonymkode: a5832...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ærlig talt vært mer redd for at noe skal hende foreldrene som er ute gatelangs på sen kveld/natt så de ikke kommer tilbake til jentene som sitter på et holtellrom i et land de ikke snakker språket...

Anonymkode: a5832...a42

12/13-åringer kan engelsk, og det snakker de på hoteller i Paris altså😊 

Og det å gå over gata er ikke det samme som å gå gatelangs, i mine øyne... 

Anonymkode: 2f982...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de helt sikkert ikke vil, mest sannsynlig er de sliterne og vil være på nett med venner. Ikke lett å tvinge så store jenter altså!

Anonymkode: e1b64...0a3

Jo, man kan faktisk tvinge så store jenter! 

Anonymkode: c7560...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også; hvorfor skal de ikke være med?  Når man er på tur, er man på tur,da får nett være nett. Og man er sammen. 

Anonymkode: d73c4...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...