Gå til innhold

Vi køddet det skikkelig til som foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Setter pris på det. Vi bør kutte det litt ut en periode pga hun blir så sur og sint når hun ikke får se mer hvis vi for eksempel skal gå noe plass eller gjøre andre ting. Så tror kanskje vi bør prøve i ferien ja, det var ett godt tips. Hun er vant med å se på telefonen også, så da spør hun etter den når hun ikke får iPad. Men i morgen når vi står opp kan jeg jo si at mobilen er på lading og sette oss bort med bordet. Får se hvordan det går da, spiser hun ikke så må vi ta tv-en på. Vil jo ikke sende henne i bhg sulten liksom 

Anonymkode: 7824f...61a

Du tar bort alle skjermer. Ferdig snakka. Må jo ikke gå tilbake på det. Spiser hun ikke blir HUN sulten, hun overlever. Hvordan vinner du ellers kamper? Hun har jo full kontroll over dere hvis dere er så ettergivende. 

Anonymkode: 26f70...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser 3 åringen TV mens hun spiser kveldsmat. Synes det er koselig og grei avkobling til barnehagehverdagen. Det er de ca 20 minutt med skjermtid hun har. Glemmer ho å spiser gir jeg ho litt.

vi er avhengig av å få i godt med kveldsmat pga ho blir skjelven på morgenen dersom ho ikke spiser nok på kvelden (alt er sjekket ut av lege feks blodsukker).

alle andre måltid gjøres ved kjøkkenbordet. Hun elsker å hjelpe å dekke bordet og ha felles måltider hele gjengen.

Anonymkode: ee43f...a13

Skrevet

Problemet med foreldre i dag, er at man er så redd for å gjøre barnet sitt sur. 

Hvorfor? Hva er problemet med at barnet blir sur? Hun er såpass liten, at denne kampen burde du faktisk vinne uten problem. Dere bestemmer, ferdig snakka. Dette er ikke en diskusjon, eller forhandling. Og det er ikke verdens undergang. Det er heller ikke en «avvenning». Du fjerner dem bare. 

Slutt å lag et problem som ikke eksisterer. 

Anonymkode: d717e...027

Skrevet

Dette er ikke noe stort problem, HI. Barn på 2,5 år lever med stadige endringer og utviklingssprang. Vær konsekvent når det gjelder denne endringen, ikke gi det mer oppmerksomhet enn nødvendig og ikke gi etter. Da vil dette neppe ta mer enn et par dager. Dette er et lite problem, ikke et stort, men fortsetter du på samme måte kan det bli større. Det vil uansett bli mange kamper du må ta.

Anonymkode: a6480...34f

Skrevet
10 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Hvis dere gruer dere til kampen, kan dere prøve å finte henne ut ved å ta det i ferien når de vanlige rutinene endres uansett.

Man kan også si det sånn at om det der er en skummel kamp har de en del i vente.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Man kan også si det sånn at om det der er en skummel kamp har de en del i vente.

Jeg tenkte det samme. Hva er greia med å være så redd for å sette en grense for et barn på to og et halvt?

Skrevet
7 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg tenkte det samme. Hva er greia med å være så redd for å sette en grense for et barn på to og et halvt?

Fordi det er, av uvisse grunner, blitt så vanskelig å forholde seg til et barn som protesterer. 

Skrevet

Hvordan gikk frokosten i dag? "Måtte" dere ty til iPad, telefon eller TV? 

Skrevet

Jeg må bare være litt streng. Hvorfor skal barna se på en skjerm når de spiser? Hva tror du man gjorde med småspiste barn for 10, 20, 30 år siden? Man satt seg ned sammen med dem. Skremmende utvikling. Hva gjør dette med evnen til konsentrasjon på sikt? Når alle pauser skal fylles av en skjerm? Måltider har en viktig sosial funksjon. Og det er en læringsarena for barn. 

Anonymkode: 4cc05...d65

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er, av uvisse grunner, blitt så vanskelig å forholde seg til et barn som protesterer. 

Og tro meg, det blir verre når hun/han er 19 år og protesterer, da kan du faktisk ikke lenger ta barnet under armen evt. Da tar barnet deg under armen hvis det ikke har blitt satt grenser til før.

Barn trenger grenser, særlig en på 2,5 år. Barn tester grenser, det har en på 2,5 år akkurat forstått at går an. Grenser er trygt og forutsigbart.
For din egen og barnets del, så må du klare å sette grensene nå for bruk av ipaden. Det er ikke noe krise om barnet ikke spiser, send ei skive med i barnehagen, eller gi den på tur til barnehagen, men ikke gå tilbake til ipad om du har bestemt at du ikke skal det. 

Anonymkode: e32d3...daf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...