Gå til innhold

Å leke ute uten nabounger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du får mange stygge svar her og det er ikke ok.

Jeg skjønner dere har sagt fra, men prøv følgene, sett av en formiddag hvor dere begge er ute med barna så kan dere dele på å si fra at beklager i dag passer det ikke. Gir ikke barnet seg så får en av dere følge barnet hjem og forklare det til foreldrene at det ikke alltid passer med besøk. 

Anonymkode: f9601...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære vene. Deres hage, deres regler. Hadde et barn herjet slik ned mine unger i min hage hadde de fått beskjed om å gå hjem. 

Skjønner meg ikke på folk i dag, selvsagt er det ganger det IKKE passer med besøk, et vennlig «i dag passer det ikke» tar ingen skade av. 

Anonymkode: 1829c...4d2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hender min mann vil ha kvalitetstid med barna sine, ute, bare de 3. Men et av nabobarna kommer "alltid" bort og skal styre skuta. Det gjør at han slutter med det, og det er trist.

Dette barnet stenger min yngste ute fra leken, uansett hva vi sier. Hjelper ikke. Skal bestemme over min eldste også, som bare dilter etter - maktbalansen dem imellom er mildt sagt skjev... 

Men det er vanskelig å si "nei", eller "kanskje etterpå", fordi man ikke vil såre barn. 

Blir til at vi må liste oss ut og være stille ute hvis vi vil være i fred. Og være konstant redde for at dette barnet kommer bort. 

Disse barna leker ofte sammen, og det er aldri utestenging fra mine barns side. 

Men dette barnet stenger minste ute og det ender opp med en som er veldig lei seg. Ofte 2 siden dette barnet ler hvis mine barn slår seg i leken. Eldste er veldig var på det at andre ler av at det gjør vondt, og blir såra av det. 

Hva gjør dere? Vil ikke stenge unger ute, men vil samtidig ha egentid med barna UTE i vår EGEN hage innimellom... 🤪

Anonymkode: 86947...080

Herregud! Dere bare sier at nå passer det ikke. Og dere sier at skal du leke her må både x og y få være med, og alle må få være med å bestemme. Hjelper ikke det snakker dere med foreldrene. Hvor tafatt er det mulig åbli??

Anonymkode: 14d43...ed7

Skrevet

Følg ungen hjem og fortell foreldrene hvorfor mens det hører på.

For det første er det ikke sikkert foreldrene er klar over problemet. For det andre plasserer det ansvaret hvor det hører hjemme. Dere trenger ikke være ufine. Det holder å si at X blir ved med å komme til dere men at det ikke passer nå.  

Anonymkode: 27c25...5a1

Skrevet

Herregud, dere må tørre å si ifra til et barn. Har sagt flere ganger til nabobarna at nå passer det litt dårlig å leke sammen, men de kan leke senere

Anonymkode: 845d7...895

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det at vi ikke krever god oppførsel for å være med, det gjør vi, og jeg irettesetter hvis jeg ser eller hører noe - mannen og. Problemet er at barnet i det hele tatt kommer bort og spør om å få være med hver gang. Hvis vi sier nei til noe, spør hn igjen. Og igjen. Og igjen. Har tydeligvis lært av noen at antall forespørsler øker sannsynligheten for gjennomslag. 

Jeg fikk forståelsen av at det var vanskelig å si nei fordi dere ikke ville såre barnet. Jeg har ikke bedre forslag enn å være helt tydelig. Bruke "nei, det passer ikke" fremfor "kanskje etterpå" og lignende.

Når dere har overskudd, er det veldig fint av dere å la barnet leke med deres barn under oppsyn så dere kan veilede underveis. Det beste ville jo være om barna lærte seg å leke fint sammen gjennom øvelse i grensesetting for din eldste og øvelse i fin lek og inkludering for nabobarnet.

Men når det ikke passer, må ikke barnet få holde dere som gissel ved å spørre igjen og igjen. Send/følg barnet hjem hvis det ikke går etter første nei. Dere trenger ikke svare på nytt og på nytt. Involver gjerne foreldrene og si at det passer ikke nå.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det at vi ikke krever god oppførsel for å være med, det gjør vi, og jeg irettesetter hvis jeg ser eller hører noe - mannen og. Problemet er at barnet i det hele tatt kommer bort og spør om å få være med hver gang. Hvis vi sier nei til noe, spør hn igjen. Og igjen. Og igjen. Har tydeligvis lært av noen at antall forespørsler øker sannsynligheten for gjennomslag. 

Hvor kan barnet ha lært det tro?????😂😂😂😳🙈 

Anonymkode: 14d43...ed7

Skrevet

Hvor gamle er barna? Hvor er foreldrene til dette nabobarnet, og hva sier evt de? 

Jeg skjønner det er vanskelig å begrense besøkene, men dere må tydeligvis sette tydelige grenser og være konsekvente med grensene.

Anonymkode: 32aeb...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...