Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #26 Skrevet 24. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det som virkelig er betenkelig er at det er mødrene, de aller fleste helt frivillig, som har satt barna i denne situasjonen. De har selv valgt å ta med, eller føde, barn inn i jihad. Så ja, burka og niqab er absolutt en del av problemet her. Fordi det brukes som en del av den kontrollen som holder kvinnene i IS sine klør. Det er lov å stille kritiske spørsmål til disse kvinners levesett og livsvalg. Du er ikke rasist av den grunn. Selv om det fortsatt er litt politisk ukorrekt dessverre. Noe som hindrer storsamfunnet å ta tak i disse problemene. Anonymkode: a6437...e27 Bra skrevet. Anonymkode: 97fd0...140
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #27 Skrevet 24. juni 2019 Det må bli forvirrende for barna når noen svartkledde er snille mens andre er slemme. Når man ser ansikter så kan man jo kjenne igjen personen. Her er forøvrig en interessant artikkel om tildekking i islam, det eneste koranen skriver er at kvinner og menn ikke skal kle seg utfordrene, så hvor er den religiøse retten? Jeg er enig med anonym over her at det må nå være lov å ta den debatten. https://www.learnreligions.com/quran-require-women-to-wear-veil-2353510 Anonymkode: 97fd0...140
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #28 Skrevet 24. juni 2019 Så lenge disse barna er lært opp til og kaste sten på alle som ikke går tildekket bør de bare få sitte der med likestilte. Anonymkode: 93b6d...952
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #29 Skrevet 24. juni 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Det går an å ha flere tanker i hodet på én gang. Synes du det er uproblematisk hvordan disse kvinnene lever under IS-kvinners tyranni, der de MÅ skjule ansiktene sine og ikke kan snakke negativt om IS i frykt for represalier? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 35fff...f32 De aller fleste som bor i disse leirene er kvinner uten menn. Hvis de går med slør, er det nå selvvalgt. Det om de er hjernevasket, er en annen sak. Alt dette har ingenting med barn og deres psykiske helse å gjøre. Voksne kvinner ønsker at andre voksne kvinner går halvnakne. Doner bikini! Jeg synes det er latterlig å snakke om dette siden barn dør i disse leirene. En komplett humanitær katastrofe. Doner mat. Doner vann. Doner legemidler. Doner penger til sykehus. Redd barna! Doner penger til skoler. Ja, utdannelse. Anonymkode: b8f90...2c7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #30 Skrevet 24. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: De aller fleste som bor i disse leirene er kvinner uten menn. Hvis de går med slør, er det nå selvvalgt. Det om de er hjernevasket, er en annen sak. Alt dette har ingenting med barn og deres psykiske helse å gjøre. Voksne kvinner ønsker at andre voksne kvinner går halvnakne. Doner bikini! Jeg synes det er latterlig å snakke om dette siden barn dør i disse leirene. En komplett humanitær katastrofe. Doner mat. Doner vann. Doner legemidler. Doner penger til sykehus. Redd barna! Doner penger til skoler. Ja, utdannelse. Anonymkode: b8f90...2c7 Leste du artikkelen i hovedinnlegget? Anonymkode: ae12e...50f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #31 Skrevet 24. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste du artikkelen i hovedinnlegget? Anonymkode: ae12e...50f Hva forventer du når 70000 mennesker blir stuet bort i et teltby der det er plass til 30 000? Hva? Det vil eksplodere om vi ikke løser dette. Du har folk der som har rett til statsborgerskap til alle verdensland. De er nå syke, traumatiserte, sultne, uutdannete, tørste, maaange mennesker på en plass. Hva forventer du? De vil være mer og mer ekstreme, de vil være sure på hele verden. Anonymkode: b8f90...2c7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #32 Skrevet 24. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva forventer du når 70000 mennesker blir stuet bort i et teltby der det er plass til 30 000? Hva? Det vil eksplodere om vi ikke løser dette. Du har folk der som har rett til statsborgerskap til alle verdensland. De er nå syke, traumatiserte, sultne, uutdannete, tørste, maaange mennesker på en plass. Hva forventer du? De vil være mer og mer ekstreme, de vil være sure på hele verden. Anonymkode: b8f90...2c7 Hadde vi her snakket om folk som ble tatt til fange av IS så skulle jeg vært enig, men dette er en gjeng som har valgt IS selv. De har holdt andre kvinner og barn som slaver, de har valgt å forlate et trygt land og trodde de skulle komme til rikdom og velstand, men sitter nå å lakker negler i en fangeleir(veldig flotte negler flere av de har om du ser på intervjuer). De bruker barna som brekkstang for å forsøke å komme tilbake til landene de fordømte og forlot. Jeg synes vi burde tatt bana til Norge men at mødrene måtte dømmes og sone sin straff der nede, gjerne ved å bygge opp igjen byer. Anonymkode: 97fd0...140
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #33 Skrevet 24. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde vi her snakket om folk som ble tatt til fange av IS så skulle jeg vært enig, men dette er en gjeng som har valgt IS selv. De har holdt andre kvinner og barn som slaver, de har valgt å forlate et trygt land og trodde de skulle komme til rikdom og velstand, men sitter nå å lakker negler i en fangeleir(veldig flotte negler flere av de har om du ser på intervjuer). De bruker barna som brekkstang for å forsøke å komme tilbake til landene de fordømte og forlot. Jeg synes vi burde tatt bana til Norge men at mødrene måtte dømmes og sone sin straff der nede, gjerne ved å bygge opp igjen byer. Anonymkode: 97fd0...140 Jeg er helt enig. Barna er uskyldig part og de lider mest. Mødrene må dømmes og så vidt jeg leser at tyskere fengsler dem. Det verste ville vært å konsentrere fanatisme på et lite, avgrenset området. Legg til dårlige forhold og der har du faktisk det som skjedde i Tyskland før ww2. Anonymkode: b8f90...2c7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #34 Skrevet 24. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt enig. Barna er uskyldig part og de lider mest. Mødrene må dømmes og så vidt jeg leser at tyskere fengsler dem. Det verste ville vært å konsentrere fanatisme på et lite, avgrenset området. Legg til dårlige forhold og der har du faktisk det som skjedde i Tyskland før ww2. Anonymkode: b8f90...2c7 Og det er jo det som skjer nå, som de sitter stuet sammen i leirene og syder ut hat for at de ikke får komme "hjem". Anonymkode: 5145c...0da
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #35 Skrevet 27. juni 2019 On 6/23/2019 at 9:57 AM, Anonym bruker said: Barna i IS-leire vokser opp under grusomme forhold ingen barn burde oppleve, men tror dere de påvirkes av at alle voksne går i heldekkende klær, mange også uten å vise øynene? Jeg synes det virker marerittaktig, men kanskje de ikke oppfatter det slik? Kanskje de ser på alle voksne som trygge personer? Hvordan oppleves det for et barn å miste sin mor i mengden? Det er jo veldig vanskelig å skille disse kvinnene fra hverandre utseendemessig. Ser fra denne artikkelen på NRK at kvinner trues av andre kvinner til å dekke seg til, og til å skjule sine meninger hvis de er mot IS. Jeg får helt Handmaids Tale-følelse av å lese dette. https://www.nrk.no/urix/xl/is-lever-videre-i-flyktningleiren_-_-vi-skal-laere-opp-vare-barn-i-jihad-1.14594474 Anonymkode: f3059...c8b er helt og holden deres foreldres skyld... dette kan ikke klandres andre.. de skal være der foreldrene er og er like uønsket her som moren er Anonymkode: 20324...bb5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #36 Skrevet 27. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: er helt og holden deres foreldres skyld... dette kan ikke klandres andre.. de skal være der foreldrene er og er like uønsket her som moren er Anonymkode: 20324...bb5 Det er de ikke av alle nei, du får snakke for deg selv Anonymkode: 5145c...0da
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #37 Skrevet 27. juni 2019 3 hours ago, Anonym bruker said: Det er de ikke av alle nei, du får snakke for deg selv Anonymkode: 5145c...0da svært få vil ha de Anonymkode: 20324...bb5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #38 Skrevet 27. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: er helt og holden deres foreldres skyld... dette kan ikke klandres andre.. de skal være der foreldrene er og er like uønsket her som moren er Anonymkode: 20324...bb5 Heldigvis er det slik at man ikke straffer barn for foreldres ulovlige handlinger normalt sett. Anonymkode: 71351...7e0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #39 Skrevet 27. juni 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: svært få vil ha de Anonymkode: 20324...bb5 Heldigvis så er det ikke dere som bestemmer og de foreldreløse barna er blitt hentet Anonymkode: 5145c...0da
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #40 Skrevet 28. juni 2019 6 hours ago, Anonym bruker said: Heldigvis så er det ikke dere som bestemmer og de foreldreløse barna er blitt hentet Anonymkode: 5145c...0da men de blir ikke hentet, Norge har allerede bestemt at de ikke skal ta i mot HELDIGVIS Anonymkode: 20324...bb5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #41 Skrevet 28. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: men de blir ikke hentet, Norge har allerede bestemt at de ikke skal ta i mot HELDIGVIS Anonymkode: 20324...bb5 Det har hentet ut fem (?) barn, og det jobbes nok med de andre foreldreløse også. Heldigvis. Anonymkode: 39d3b...f59
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #42 Skrevet 28. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: men de blir ikke hentet, Norge har allerede bestemt at de ikke skal ta i mot HELDIGVIS Anonymkode: 20324...bb5 Har du ikke peiling bør du la være å kommentere Anonymkode: 5145c...0da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå