Gå til innhold

Hvordan hadde du reageret? Barnehageansatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hos en fyr som har røyket hasj og tatt amfetamin hjemme hos seg selv? Ja, særlig at de prioriterer det 😂. Razziaer brukes ved mistanke om kjøp og salg, og det spanes lang tid i forveien på stedet.

Jeg har en jobb der vi også samarbeider med politi og andre på dette området, og politiet ønsker ikke å varsles om bruk av narkotika (det har de ikke ressurser til å verken ta i mot anmeldelse på eller rykke ut til, og gjelder det unge eller noen som behøver akutt hjelp kontakter vi foreldre, barnevern evt ambulanse). Politiet følger opp mistanke om kjøp/salg. 

Anonymkode: f26d5...69d

Som meddommer har jeg også fått et visst innblikk i hva som kreves for dom, og det er besittelse av en stor mengde stoff og dermed mistanke om kjøp/salg. Alltid med mye dokumentasjon fra spaning og razzia involvert i rettssakene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. At det er påvisbart i kroppen i mange måneder, det er noe helt annet enn å være påvirket.  

Jeg har grublet på dette nå og kommet frem til at jeg nok ikke hadde tenkt at det gjorde ham uegnet for  jobb i barnehage, så fremt han er rusfri der. Hadde likevel tatt en prat med ham og sagt at du synes det var bekymringsverdig.

Det skader ikke kroppen bare den ene kvelden du bruker det, vet du. Jevnlig bruk skader kroppen permanent, og varig på mange måter. Nye studier viser til og med at jevnlig bruk blant unge gir skader på hjernen, fordi det forstyrrer utviklingen.

Kjenner en som har jobbet med rusmisbrukere i mange år, og han sa selv en gang at det å behandle en som hadde et mangeårig hasjmisbruk var mer utfordrende enn å behandle en med et tungt heroinmisbruk. Det forandrer/påvirker hjernen mye mer enn man tror. 

Anonymkode: 8f87f...ee4

Skrevet

Det største problemet her er jo at det er brukt et ulovlig middel. Det finnes maaaange der ute som går med vanedannende medikamenter i kroppen 24/7 som skader både organger og hjerne, men de er lovlige og derfor ikke så skumle.

F.eks kjenner jeg leger som bruker beroligende. Sykepleiere som bruker angstdempende. Jeg kjenner og til flere i helsevesenet som bruker ulovlige stoffer i helgene. Vi behandler pasienter som drikker på vei til jobb, som nettopp helsepersonell. Poenget er at det finnes SÅ mange som bruker, som du og jeg ikke vet om!
Vi har hatt helsepersonell på avvenning som har hatt ansvar for liv og helse, som har dopa seg på jobb, som har rusa seg på lystgass i pausene.... De er overalt.

Anonymkode: 0a8e8...bbd

Skrevet
40 minutes ago, Anonym bruker said:

Det største problemet her er jo at det er brukt et ulovlig middel. Det finnes maaaange der ute som går med vanedannende medikamenter i kroppen 24/7 som skader både organger og hjerne, men de er lovlige og derfor ikke så skumle.

F.eks kjenner jeg leger som bruker beroligende. Sykepleiere som bruker angstdempende. Jeg kjenner og til flere i helsevesenet som bruker ulovlige stoffer i helgene. Vi behandler pasienter som drikker på vei til jobb, som nettopp helsepersonell. Poenget er at det finnes SÅ mange som bruker, som du og jeg ikke vet om!
Vi har hatt helsepersonell på avvenning som har hatt ansvar for liv og helse, som har dopa seg på jobb, som har rusa seg på lystgass i pausene.... De er overalt.

Anonymkode: 0a8e8...bbd

Hva er poenget ditt egentlig?

At flere burde vært meldt? Ja, da er jeg enig 

Anonymkode: 7a904...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...