Gå til innhold

Hvordan hadde du reageret? Barnehageansatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en veldig hyggelig fyr på byen et par ganger og han har virket veldig ordentlig. Han fortalte sist at han jobber i barnehage, og går på skole innen dette også. Så ble jeg med ham hjem etter vi hadde vært ute. Huset så ikke ut innvendig, det stinket hasj, og senere dro han frem en liten pose med amfetamin. 

Greit at dette var på fritiden hans, men kjenner at jeg ikke hadde likt det om han hadde jobbet i barnehagen til sønnen min. 

Hadde du gjort noe? Hadde du reagert? 

Anonymkode: 24c6f...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amfetamin og hasj er ikke noe du bare bruker i fritiden, den er ikke ute av kroppen mandags morgen kl 0800. Om vennen din ruser seg på amfetamin i helgene, vil han  sannsynlig merke det på/i kroppen når det er på tur ut. Etter helga. 

Jeg ville tatt det opp med leder i barnehage, som der igjen mest sannsynlig kontakter politi.

Jeg hadde naturligvis kuttet kontakten med dette mennesket (holdninger og moral som er både ulovlig og ekstremt usjarmerende), og også sørget for å få hobbyen hans frem i dagslys. Spesielt mtp at han jobber med barn. DITT barn. 

Anonymkode: 6d3ce...6ed

Skrevet

Jeg hadde varslet. Det sitter i kroppen lenge. Spesielt hasj. 

Hvis du vet hvilken barnehage han jobber i, så tar du en anonym telefon. Lett å se på urinprøve. 

Anonymkode: 8f87f...ee4

Skrevet

Jeg kuttet kontakten med ham, men har vært usikker på om dette er noe jeg bør varsle om. But then again.. Han kan jobbe i din barnehage. Og da ville jeg faktisk varslet. 

Skrevet

Jeg er bare litt redd for at om jeg varsler barnehagen, så vil han skjønne at det er meg. 

Skrevet

Her er det en kar som jobber i barnehagen der mitt barn går. Han røyker hasj og litt andre rusmidler i helgene. Han er kamerat med min vennines sønn, og de er tatt flere ganger på dette. Det er ulovlig og ikke bra for kroppen. 

MEN, det har ingenting å si for jobben han gjør i barnehagen. Han er en flott ressurs for barna, og de elsker han. 

Så jeg ville ikke ha meldt. Om det er noe å uroe seg for, så hadde hans kollegaer tatt affære 

Skrevet

Meld i fra. Narkotika er ikke greit! 

Anonymkode: 7fda0...9a2

Skrevet
1 time siden, Fotballflue skrev:

Her er det en kar som jobber i barnehagen der mitt barn går. Han røyker hasj og litt andre rusmidler i helgene. Han er kamerat med min vennines sønn, og de er tatt flere ganger på dette. Det er ulovlig og ikke bra for kroppen. 

MEN, det har ingenting å si for jobben han gjør i barnehagen. Han er en flott ressurs for barna, og de elsker han. 

Så jeg ville ikke ha meldt. Om det er noe å uroe seg for, så hadde hans kollegaer tatt affære 

Selvfølgelig har det noe å si! 

Skrevet
1 time siden, Fotballflue skrev:

Hvordan vet du at han ikke er rusa på jobb?

Anonymkode: 219a6...f7d

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at han ikke er rusa på jobb?

Om han er det så er det ikke merkbart for verken foreldre eller ansatte siden ingen har reagert. Virkelig ett ikke problem. 

Skrevet
1 minutt siden, Fotballflue skrev:

Om han er det så er det ikke merkbart for verken foreldre eller ansatte siden ingen har reagert. Virkelig ett ikke problem. 

Er du seriøs? Det er ikke et problem om han er rusa, så lenge dere ikke merker det. Så mye rart som barnehageansatte peses for, men å være rusa på jobb er ikke noe problem

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? Det er ikke et problem om han er rusa, så lenge dere ikke merker det. Så mye rart som barnehageansatte peses for, men å være rusa på jobb er ikke noe problem

Om gutten tar en joint på lørdag, så er han ikke rusa på mandag. Snakk om hysteri!

Skrevet
Akkurat nå, Fotballflue skrev:

Om gutten tar en joint på lørdag, så er han ikke rusa på mandag. Snakk om hysteri!

Mange tar seg den i pausen. Hva får deg til å tro at han gjør det på fredag?

Anonymkode: a9fa9...9ea

Skrevet
2 minutter siden, Fotballflue skrev:

Jeg spurte deg om du visste om han var rusa på jobb. Du svarte :

21 minutter siden, Fotballflue skrev:

Skrevet
11 minutter siden, Fotballflue skrev:

Jevnlig bruk av hasj sitter i kroppen i ukesvis, og påvirker det psykiske og kognitive på mange områder. Les deg opp. 

Skrevet

Jeg ville så absolutt sagt ifra, i kommunen her er det nulltoleranse for rusmidler når det kommer jobb med barn og unge, og ikke minst eldre. Hadde sagt ifra tvert.

Man skal jo (helst) ha plettfri politiattest når man jobber blandt barn og unge. Og bruk av rusmidler havner på politiattesten. Er en grunn til at det er krav til dette når man skal ha en slik jobb, nettopp fordi det går utover det psykiske og kognitive å gjøre.

Anonymkode: 4c57f...44a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville så absolutt sagt ifra, i kommunen her er det nulltoleranse for rusmidler når det kommer jobb med barn og unge, og ikke minst eldre. Hadde sagt ifra tvert.

Man skal jo (helst) ha plettfri politiattest når man jobber blandt barn og unge. Og bruk av rusmidler havner på politiattesten. Er en grunn til at det er krav til dette når man skal ha en slik jobb, nettopp fordi det går utover det psykiske og kognitive å gjøre.

Det stemmer vel ikke? Før var det bare hvis man hadde dom for seksuelle overgrep som kom på attesten. Så rusmisbruk kommer vel uansett ikke på attest med mindre man har en dom for det

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer vel ikke? Før var det bare hvis man hadde dom for seksuelle overgrep som kom på attesten. Så rusmisbruk kommer vel uansett ikke på attest med mindre man har en dom for det

Skal stå en bemerkning på politiattest dersom man har vært i besittelse, solgt eller tatt rusmidler og om personen er siktet, tiltalt, har vedtatt forelegg eller dømt, men det blir ikke stående mer enn i 2-5 år på politiattesten (dersom jeg husker riktig). 

Skrevet

Men altså, vet du med sikkerhet at han faktisk jobber i barnehage? Eller var dette bare oppspinn for å «imponere» deg?

Uansett, om det kun var snakk om hasj så hadde jeg ikke syntes det var så ille (i helger), men amfetamin er jo ganske sterke saker da. Vet du om han skulle på jobb på mandagen da? Hvis han studerer i tillegg så er det jo ikke sikkert han jobber hver dag. Tenker også at du egentlig bør la det gå en stund. Enten at du lar hans kolleger finne ut av det selv, eller at du melder fra om det etter en stund slik at han ikke mistenker deg.

Anonymkode: 14073...962

Skrevet

Jeg ville meldt det anonymt til politiet.

Anonymkode: 05502...c3b

Skrevet

Å bruke hasj og amfetamin er brudd på norsk lov, og skal selvfølgelig meldes. Gjerne anonymt, hvis du ønsker. Ikke noe å tenke på en gang, det bør du tenke og gjøre helt automatisk. 

Anonymkode: 923b2...70b

Gjest Havfruene
Skrevet

Ja, ulovlig. Han er et liksom forbilde til barna våre. Ring til politiet du. De tar nok en snarlig razzia. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jevnlig bruk av hasj sitter i kroppen i ukesvis, og påvirker det psykiske og kognitive på mange områder. Les deg opp. 

Kjære vene. At det er påvisbart i kroppen i mange måneder, det er noe helt annet enn å være påvirket.  

Jeg har grublet på dette nå og kommet frem til at jeg nok ikke hadde tenkt at det gjorde ham uegnet for  jobb i barnehage, så fremt han er rusfri der. Hadde likevel tatt en prat med ham og sagt at du synes det var bekymringsverdig.

Anonymkode: f26d5...69d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal stå en bemerkning på politiattest dersom man har vært i besittelse, solgt eller tatt rusmidler og om personen er siktet, tiltalt, har vedtatt forelegg eller dømt, men det blir ikke stående mer enn i 2-5 år på politiattesten (dersom jeg husker riktig). 

Det er ikke den typen attest politiet bruker for jobber med barn og unge. 

Skrevet
1 time siden, Havfruene skrev:

Ja, ulovlig. Han er et liksom forbilde til barna våre. Ring til politiet du. De tar nok en snarlig razzia. 

Hos en fyr som har røyket hasj og tatt amfetamin hjemme hos seg selv? Ja, særlig at de prioriterer det 😂. Razziaer brukes ved mistanke om kjøp og salg, og det spanes lang tid i forveien på stedet.

Jeg har en jobb der vi også samarbeider med politi og andre på dette området, og politiet ønsker ikke å varsles om bruk av narkotika (det har de ikke ressurser til å verken ta i mot anmeldelse på eller rykke ut til, og gjelder det unge eller noen som behøver akutt hjelp kontakter vi foreldre, barnevern evt ambulanse). Politiet følger opp mistanke om kjøp/salg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...