Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, LIZZR skrev:

Det skjedde ingenting, det er bare at livet vått har gått i rutiner og vi har bare gått på autopilot alle sammen, dermed har det på en måte bare dødd litt, det har ikke vært så mye romantikk og egentid

Det du beskriver er selvfølgelig mulig, men jeg synes det høres veldig merkelig ut. Man går ikke fra at alt er supert, man savner hverandre og kaster seg i hverandres armer hver helg til å bråslutte med det uten grunn. I tillegg så fortalte han deg jo at han ikke lenger føler det samme.

Jeg beklager å måtte si det, men jeg mistenker også utroskap. Ikke fordi jeg mener alle menn er utro, for det er ikke alle menn. Men fordi det kan være lettere å krysse den grensen når man allerede har krysset den en gang, og at det er veldig enkelt for ham å krysse den nå som han bor det meste av tiden borte fra familien. Da får han et eget liv der han jobber, og da blir familien distansert i ukene og de helgene han er borte.

Det du skriver her, at det ikke har vært så mye romantikk stemmer jo ikke med beskrivelsen din av de første månedene han var borte, da var det jo absolutt romantikk når han kom hjem. Og så sluttet det brått.

Det at mannen i tillegg fortalte deg at han ikke lenger har særlig følelser for forholdet, det er det som egentlig styrker mine mistanker mest om utroskap.

Men, du kjenner ham best. Du vet han kan være utro. Noen menn lærer av en utroskap når de blir tilgitt, andre ikke. De som gjør det, de forblir tro selv når forholdet går gjennom en vanskelig periode senere. De som ikke lærer blir som regel bare bedre til å skjule sporene. Han kan ha vært utro nå, men han må det absolutt ikke.

Faktum er at dere pga. hans pendling har sklidd fra hverandre. Skal dere komme dere gjennom dette styrket, uansett årsak, så må dere prioritere forholdet nå. Å vente til året er omme, da er det trolig for sent. Da er spørsmålet hvordan dere kan jobbe med forholdet. Det må dere finne ut sammen. For det er en utfordring. Du er i realiteten alenemor med alle de ekstrabelastningene det innebærer. Han har langt færre plikter i en pendlerbolig enn hjemme, rett og slett fordi man da lever mer spartansk, ikke har så mye ting, og i tillegg ikke har andre enn seg selv å ta vare på. Så bare av den grunn sklir dere fra hverandre. Du trenger mer støtte av ham, han blir distansert fordi hverdagsutfordringene og -belastningene med hus, hjem og barn ikke lenger er en del av hans hverdag i praksis. Da må dere finne en måte hvor du føler du får mer støtte, selv om han er borte. Det krever initiativ fra hans side også. Dere må finne en måte å holde på den emosjonelle nærheten til hverandre og hans nærhetsfølelse til hverdagslivet hjemme når han er borte. Kanskje dere f.eks. kan begynne å skype daglig, eller noen ganger i uken? Det kan være bra for forholdet mellom far og barn også.

Jeg ville egentlig ha foreslått parterapi for dere, men spørsmålet er hvordan dere skal greie å få det til når han er borte hele tiden?

Jeg ville forsøkt å være veldig saklig og ikke dømmende, men lytte til hva han sier årsaken er til at han ikke lenger har følelser for forholdet. Og så ville jeg nok ha presset ham på hva som skjedde for to måneder siden, for jeg tror fremdeles ikke at dette har oppstått helt plutselig uten grunn. Om han ikke har vært utro har han kanskje blitt betatt av en annen dame? Det kan være nok til å få fokuset hans bort, selv om han ikke ønsker å gå fra deg og heller ikke har vært utro.

Men snakk sammen! Og ikke minst lytt til hverandre! Og når dere har lyttet til hverandre og snakket sammen om dette, legg planer sammen om hvordan dere kan ta vare på kjærligheten og nærheten i forholdet fremover.

Og om det ikke fungerer at han pendler, da bør dere prioritere familien, at han finner en annen jobb hjemme så fort som mulig.

Anonymkode: 225d7...7f2

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til informasjon for dere som lurer så var dette noe vi kom oss ut av, vi har det nå kjempefint og romantikken er tilbake. Han har heller ikke vært utro som alle her har vært så veldig sikre på. Og dere behøver heller ikke å komme med kommentarer som hvordan kan du være så sikker på dette for dette er heller ikke noe dere har noe med da dette ikke var det jeg søkte hjelp om i dette innlegget. Ville bare få sagt det for de som lurer på det samme jeg lurte på at det går an å komme tilbake til hverandre å fikse det. Vi gjorde egentlig ikke noe spesielt annet enn at vi snakket begge om hvordan forholdet var dødd ut og at vi trengte å gjøre noe med det. Etter det skjedde det egentlig automatisk at romantikken kom tilbake da vi møtte hverandre og nå har vi det bedre enn på lenge. Takk for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...