LIZZR Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Hei! Jeg og samboeren min har en datter på 3 år, han bendler for tiden til bergen og jeg holder til i Oslo. Det er dermed slik at han kun kommer hjem i helgene om ikke han må på lengre reiser og kun kommer hjem annen hver helg o.l. I starten når pendlingen startet funket det veldig fint for oss, vi fikk det til å fungere. Hver gang vi så hverandre var vi helt over hverandre helt til han dro igjen. Vi snakket flere ganger om dagen på tlf osv. Avtalen for at jeg skulle ''tillate'' han og ta en pendlerjobb var at han skulle kommunisere bra med oss hjemme og at vi snakket om det. Den siste tiden nå så har forholdet vært litt dødt. Jeg har ikke fått samme oppmerksomhet som jeg fikk tidligere, som de komplimentene han som oftest ville gitt, vi kysser ikke like mye uten grunn og han hiver seg ikke over meg som vanlig. Vi har fortsatt sex når vi er sammen men det er på en måte at alt vi gjør går på rutine. Det er mye syting fra meg vil jeg tru da jeg er mye sliten av å være alene. Dette har han fått gjennomgå dessverre, og jeg ser nå selvfølgelig at dette er et problem. Men etter at forholdet nå begynte å bli litt dødt så tok jeg opp dette med han og sa at jeg ønsket at vi gjorde litt endringer, han var sliten på tlf når vi pratet men var enig i at det var litt dødt og at vi måtte gjøre noe. I og med at han var sliten pratet han ikke særlig mye og jeg måtte dermed nærmest dra ut et svar av han å tvinge han til å prate mere om det før det kom frem fra han at han ikke følte det samme lengre. Dette traff meg hardt. Jeg trudde ikke det var så ille. Jeg begynt å hylgråte og ble helt fra meg. Han sa at jeg ikke skulle uroe meg for dette og at dette ordnet seg. Men likevell er jeg utrolig usikker og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan skal jeg få liv i forholdet igjen og hvordan skal jeg få han til å innse at det er meg han vil være med. PS! Jeg skjønner at jeg ikke kan tvinge kjærlighet og NEI det er ingen andre inn i bildet.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Hvordan VET du at det ikke er noen andre i bildet? Jeg sier ikke at det er det, men å bastant benekte at det kan være utroskap inne i bildet, er litt naivt. Anonymkode: f8372...465
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Det tenker jeg også. Dere er borte fra hverandre så lenge, han har et hav av tid til å være med andre, langt unna. Anonymkode: 4fea0...96a
LIZZR Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2019 Nei såpass kjenner jeg han og jeg kjenner han også når det isåfall skulle vært noen andre inn i bilde da han var utro mot meg for tre år siden rett før babyen ble født. Så jeg VET. Og han har aldri angret på noe så mye i hele sitt liv heller. Men ja kanskje er det naivt å si at jeg vet men dette er jeg sikker på. Og jeg ringer ham til alle døgnets tider og han svarer alltid og det har aldri vært noen grunn til bekrymringer for akkurat dette.
LIZZR Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2019 Men nå var det ikke akkurat dette med utroskap jeg ville gå inn på, det var mer i forhold til å miste følelelsene for parteneren.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Miste følelsene for partneren er en naturlig følge av å være utro! Anonymkode: 75438...cdf
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 14 minutter siden, LIZZR skrev: Nei såpass kjenner jeg han og jeg kjenner han også når det isåfall skulle vært noen andre inn i bilde da han var utro mot meg for tre år siden rett før babyen ble født. Så jeg VET. Og han har aldri angret på noe så mye i hele sitt liv heller. Men ja kanskje er det naivt å si at jeg vet men dette er jeg sikker på. Og jeg ringer ham til alle døgnets tider og han svarer alltid og det har aldri vært noen grunn til bekrymringer for akkurat dette. Når han har vært utro før, så vil jeg absolutt si at du er naiv Anonymkode: 58313...f9b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 Jeg vet min mann tenker akkurat det samme som deg. At han kjenner meg mer enn godt nok til å vite at jeg ikke we utro. Men det er jeg. Ca 1-2 ganger i uken. Og jeg bor sammen med min mann. Din mann bor ikke sammen med deg en gang.. Sannsynligheten er stor for at han har sex med en annen person og syns du blir mer og mer irriterende og uinteressant å snakke med fordi han er oppslukt i en annen. Å miste følelsene for noe er slik som skjer når man ikke er så investert lenger. Det KAN endres, men da må han ønske det og jobbe med det sammen med deg. Bare det at han sier at han skal ordne det, eller at det ordner seg.. det er rart. Er det fordi han har møtt en annen og føler at han bare skal bli ferdig med henne først så ordner seg selv? Anonymkode: 3efca...bb0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet min mann tenker akkurat det samme som deg. At han kjenner meg mer enn godt nok til å vite at jeg ikke we utro. Men det er jeg. Ca 1-2 ganger i uken. Og jeg bor sammen med min mann. Din mann bor ikke sammen med deg en gang.. Sannsynligheten er stor for at han har sex med en annen person og syns du blir mer og mer irriterende og uinteressant å snakke med fordi han er oppslukt i en annen. Å miste følelsene for noe er slik som skjer når man ikke er så investert lenger. Det KAN endres, men da må han ønske det og jobbe med det sammen med deg. Bare det at han sier at han skal ordne det, eller at det ordner seg.. det er rart. Er det fordi han har møtt en annen og føler at han bare skal bli ferdig med henne først så ordner seg selv? Anonymkode: 3efca...bb0 Min mann og tror jeg ikke kunne funnet på å være utro! Jeg er sjeldent ute av huset, har ansvaret for alt av unger og hjem... men likevel, klarer å snike til meg ei runde med elskeren titt og ofte! Anonymkode: 012a1...783
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min mann og tror jeg ikke kunne funnet på å være utro! Jeg er sjeldent ute av huset, har ansvaret for alt av unger og hjem... men likevel, klarer å snike til meg ei runde med elskeren titt og ofte! Anonymkode: 012a1...783 Lett som en plett. Bare man vil, så finner man en anledning. 😉 Anonymkode: 3efca...bb0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 For noen drittkjerringer dere er. Hvorfor skal dere sette tanker i hodet på hi? Hun mener at han ikke er utro, det er faktisk noen som kan stole på partnerene sine. Til hi. Du sier at du klager mye på alt du må gjøre? Om du har vært enig i at han kan pendle i en periode, så kan du faktisk ikke sutre over at du får mer å gjøre. Det kan godt være at han trekker seg bort fordi han blir lei av å bli angrepet. Husk at han må leve langt unna dere som han elsker, da er det nok lite kult å høre på syt og klag når dere snakker sammen. Sett dere ned og snakk om forventninger, krav og hvordan dere skal overleve som par denne perioden. Anonymkode: 922d1...1c3
LIZZR Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #12 Skrevet 19. juni 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: For noen drittkjerringer dere er. Hvorfor skal dere sette tanker i hodet på hi? Hun mener at han ikke er utro, det er faktisk noen som kan stole på partnerene sine. Til hi. Du sier at du klager mye på alt du må gjøre? Om du har vært enig i at han kan pendle i en periode, så kan du faktisk ikke sutre over at du får mer å gjøre. Det kan godt være at han trekker seg bort fordi han blir lei av å bli angrepet. Husk at han må leve langt unna dere som han elsker, da er det nok lite kult å høre på syt og klag når dere snakker sammen. Sett dere ned og snakk om forventninger, krav og hvordan dere skal overleve som par denne perioden. Anonymkode: 922d1...1c3 Tusen takk for støtten! Endelig noen som ikke er drittkjerring her inne.. ja det er vel ikke akkurat det at jeg har klaget på mye eller mere å gjøre for det var jeg jo selvfølgelig fullstendig klar over. det er mer at jeg kan småklage her og der på at jeg er sliten osv. Og jeg føler at dette kanskje har gjort at han er lek av å høre om at jeg er sliten. Det han sa var at han trengte å tenke ang framtiden vår noe jeg synes var drastisk da vi har det BRA, det er bare vært lite romantikk de siste en-to mnd, dermed ville jeg ta tak for å sprite opp igjen. Men jeg synes at det nå er nesten litt «kleint»(?) å prøve å sprite det opp hvis han ikke har følelser for meg?? Om du skjønner hva jeg mener..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 Han har vært utro før og jeg tipper han er det igjen. Høres klassisk ut. Anonymkode: 4c6d9...efa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 Hva skjedde for to måneder siden da han endret adferd når han kom hjem? Anonymkode: 225d7...7f2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 Jeg har ikke vært utro, men ble voldsomt betatt/ forelsket i en kollega. Dette førte naturlig nok til at jeg ble veldig fjern på hjemmebane, og mistet de romantiske følelsene for mannen. Sa så klart ikke at det var "en annen" til han, for jeg vil jo ha mannen min og jeg jobbet meg gjennom det. Jeg sa at jeg hadde noen greier jeg måtte jobbe meg gjennom på egenhånd. Men forholdet var i krise, uten tvil. Så, kanskje han går gjennom det samme? Men ønsker å finne tilbake til deg? Anonymkode: 5ca9a...b39
LIZZR Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #16 Skrevet 19. juni 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke vært utro, men ble voldsomt betatt/ forelsket i en kollega. Dette førte naturlig nok til at jeg ble veldig fjern på hjemmebane, og mistet de romantiske følelsene for mannen. Sa så klart ikke at det var "en annen" til han, for jeg vil jo ha mannen min og jeg jobbet meg gjennom det. Jeg sa at jeg hadde noen greier jeg måtte jobbe meg gjennom på egenhånd. Men forholdet var i krise, uten tvil. Så, kanskje han går gjennom det samme? Men ønsker å finne tilbake til deg? Anonymkode: 5ca9a...b39 Jeg tviler veldig sterkt på det men det kan jo selvfølgelig være. Kom du deg igjjenom det da? Isåfall hvordan?
LIZZR Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #17 Skrevet 19. juni 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skjedde for to måneder siden da han endret adferd når han kom hjem? Anonymkode: 225d7...7f2 Det skjedde ingenting, det er bare at livet vått har gått i rutiner og vi har bare gått på autopilot alle sammen, dermed har det på en måte bare dødd litt, det har ikke vært så mye romantikk og egentid
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #18 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, LIZZR skrev: Jeg tviler veldig sterkt på det men det kan jo selvfølgelig være. Kom du deg igjjenom det da? Isåfall hvordan? hvorfor denne tvilen? Fordi det føles vondt? Anonymkode: 998ba...b8c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #19 Skrevet 19. juni 2019 Han må slutte å pendle. Jeg hadde faktisk tenkt at han var utro, SÆRLIG siden han har vært det før. Han har tydeligvis ingen grense der. Anonymkode: 998ba...b8c
LIZZR Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #20 Skrevet 19. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: hvorfor denne tvilen? Fordi det føles vondt? Anonymkode: 998ba...b8c Nei som sagt så sier jeg det kan være mulig men jeg tviler bare. Og det fordi jeg kjenner han, det er vel vanskelig å forklare. Men som jeg har sagt så kan det jo være, men det er vondt å tenke det og ja ..
LIZZR Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #21 Skrevet 19. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han må slutte å pendle. Jeg hadde faktisk tenkt at han var utro, SÆRLIG siden han har vært det før. Han har tydeligvis ingen grense der. Anonymkode: 998ba...b8c Pendlingen er kun midlertidig, vi prøver det kun et år og er allerede halvveis, vi har 6mnd igjen. Han har en grense og er ikke utro;) nå får folk slutte.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #22 Skrevet 19. juni 2019 Dette høres litt rart ut. Dere har hatt denne ordningen i seks måneder. De første fire månedene gikk det fint, men de siste to månedene har det endret seg. Hva kan ha utløst en slik endring? Jeg ser du nekter for utroskap, til tross for at han har vært utro før. Det er litt naivt. Men det kan hende han bare er betatt av noen, uten å ha gjort noe med det. Men alt er ikke fint og flott, og uka etter er det borte. Noe eller noen har skjedd. Anonymkode: 17fe2...c86
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #23 Skrevet 19. juni 2019 Han er utro som bare det, ligger og koser seg med flere, det er jeg helt sikker på.. garantert!! Menn er menn! Får de seg ett ligg driter de i dama si. Sorry men.... Anonymkode: b7dc4...58b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #24 Skrevet 19. juni 2019 6 timer siden, LIZZR skrev: Hvordan skal jeg få liv i forholdet igjen og hvordan skal jeg få han til å innse at det er meg han vil være med. PS! Jeg skjønner at jeg ikke kan tvinge kjærlighet og NEI det er ingen andre inn i bildet. Beklager, men JO. Det er noen andre i bildet. En fyr som pendler skaffer seg garantert en ny, og skylder på "følelsene" når du avslører ham. Den storyen er like gammel som Metusalem. Anonymkode: 1e9bc...01f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #25 Skrevet 19. juni 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette høres litt rart ut. Dere har hatt denne ordningen i seks måneder. De første fire månedene gikk det fint, men de siste to månedene har det endret seg. Hva kan ha utløst en slik endring? Jeg ser du nekter for utroskap, til tross for at han har vært utro før. Det er litt naivt. Men det kan hende han bare er betatt av noen, uten å ha gjort noe med det. Men alt er ikke fint og flott, og uka etter er det borte. Noe eller noen har skjedd. Anonymkode: 17fe2...c86 Dette. Det går ikke over med et pang. Anonymkode: 1e9bc...01f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå